Rajamäen ja poliisin toimien vastainen demo la 16.9.@Kiasma

162 posts, 9 pages, 41,222 views

Informaatio

Posts: 1

#1 • • Informaatio
136: JOKU RAJA RAJAMÄKI -MIELENOSOITUS LAUANTAINA

Lauantaina 16.9. järjestetään Kiasmalla mielenosoitus kansalaisoikeuksien
puolesta. Kello 17.45 alkavassa "136: Joku raja Rajamäki" -tempauksessa on
paikalla ihmisiä, jotka kertovat kokemuksistaan viime lauantain
poliisioperaatiossa. Parhaat palat illan tapahtumista näytetään valokuvin.
Kiasmalla kerätään myös nimiä adressiin, jossa vaaditaan sisäministeri
Kari Rajamäen eroa.

”On käsittämätöntä, että ihmisten liikkumista rajoitetaan, sivullisia
ihmisiä otetaan kiinni ja silti Rajamäki väittää poliisioperaatiota
onnistuneeksi”, sanoo Kirsi Pihlaja, ja kysyy: ”Onko Suomessa otettu nyt
käytöön entistä joustavammat kansalaisoikeudet?"

”Suomalaisessa yhteiskunnassa on ollut tapana kasvattaa lapset
ajattelemaan poliisia ystävänä, johon voi luottaa. Nyt tähän luottamukseen
on tullut särö”, sanoo puolestaan Jaakko Vasankari.

Kirsi Pihlaja, Jaakko Vasankari ja yli 300 muuta henkilöä viettivät
tunteja poliisien saartamana Kiasman edustalla viime lauantaina. He eivät
päässeet ulos useista pyynnöistä huolimatta. Saartoa oli seuraamassa
satoja ihmisiä ja Helsingin keskustassa otettiin ihmisiä kiinni ilman
syytä.
K

Posts: 511

#2 • • K
Vois saapuu paikalle.
Jone

Posts: 8,258

#3 • • Edited Jone Archibald Haddock
Joo.

Oon lainausten kanssa ihan samaa mieltä, mutta pitäkää "demonne" ja adressinne. Toi adressi on aivan yhtä tyhjän kanssa eikä tule vaikuttamaan Rajamäen mahdolliseen eroamiseen tavalla tai toisella. Musta on muutenkin ihan turhaa perseilyä mennä "demoilemaan" Kiasmalle joka viikonloppu. Eikö teillä oikeesti oo muuta tekemistä?

PS. On raivostuttavaa kun joku taho rekisteröityy forumiin tasan perustaakseen yhden tarkoitushakuisen topicin. Se on vaan yksi spammaamisen muoto.
K

Posts: 511

#4 • • K

Jone, 14.9.2006 23:28:
Joo.

Oon lainausten kanssa ihan samaa mieltä, mutta pitäkää "demonne."

PS. On raivostuttavaa kun joku taho rekisteröityy forumiin tasan perustaakseen yhden tarkoitushakuisen topicin. Se on vaan yksi spammaamisen muoto.



Menisitkö jos olisit saanu tiedon muuta kautta?
toma

Posts: 2,009

#5 • • toma Tototoototo
Mitä sä Jone mussutat? Totta vitussa se on hyvä että tapahtuman järjestäjä ilmoittaa tapahtumasta, joka koskettaa tämän foorumin käyttäjiä.

--
In science one tries to tell people, in such a way as to be understood by everyone, something that no one ever knew before. But in poetry, its the exact opposite. -P.A.M. Dirac

Jone

Posts: 8,258

#6 • • Edited Jone Archibald Haddock

K, 14.9.2006 23:31:
Menisitkö jos olisit saanu tiedon muuta kautta?



TBH en menis. Saattaisin tosin mennäkin jos mielenosoituksen ajankohta olisi sen jälkeen kun viikko sitten tapahtunut on tutkittu ja jos tutkinta päättyy tulokseen "kaikki oli ihan jees."

Nyt tää on musta vaan ajanhukkaa ja läppä.

toma, 14.9.2006 23:32:
Mitä sä Jone mussutat? Totta vitussa se on hyvä että tapahtuman järjestäjä ilmoittaa tapahtumasta, joka koskettaa tämän foorumin käyttäjiä.



Joo. Tosi hyvä.
sts

Posts: 7,969

#7 • • sts Sama pyynti aitta!

Jone, 14.9.2006 23:34:
Joo. Tosi hyvä.



Toistamiseen kuukauden sisällä mun on helppo samaistua Jonen kommentteihin :)
K

Posts: 511

#8 • • K

Jone, 14.9.2006 23:34:

Nyt tää on musta vaan ajanhukkaa ja läppä.



Mikä just tästä mielenosotuksesta tekee niin ajanhukkaa? Se, että se järjestetään niin pian sen jälkeen kun poliisi on kyykyttäni sivullisia? Mä ainakin katson saaneeni riittävästi todisteita siihen, että toi sisäministeri ei nyt hoida hommaansa ihan niinku pitäis.
cHRISSe

Posts: 463

#12 • • cHRISSe TURKU_BASEMENT
Menisitte hipit töihi.

--
ô_ô

ipe

Posts: 1,845

#13 • • ipe X-Rust / Holvi

xybo, 14.9.2006 23:50:
Toivotaan, että jatkossa prosessit saadaan paremmin hiottua ja hipit lakastua tuplanopeudella kaduilta ;)



Juuri näin!

--
I am 100% certain that Elwira and Miss Jarea are just two sides of the same person and this whole thread is just a really good promotion/publicity trick. And this is a fact.
- jUSSi

domi

Posts: 7,069

#14 • • domi Työn sankari.
Valitettavasti mäkään en näe tässä mitään järkeä. Varmasti muitakin ilmaisukeinoja on.
Iige*

Posts: 13

#15 • • Iige*

domi, 14.9.2006 23:51:
---
T-mu, 14.9.2006 23:46:
sori mut mikä on tässä yhteydessä demo

vai enkö vaan tajuu

---

demonstraatio tapahtuneesta, olettaisin.



Vai olisko synonyymi mielenosoitukselle? Lähteenä Riku Siivosen edellinen kolumni HS:n NYT-liitteessä.. :)
FS

Posts: 414

#16 • • FS

Informaatio, 14.9.2006 23:25:
*snip*


*huoh* I got the solution for you, one in the chamber 14 in the clip!

--
Neuropunk - never heard of it?!
- go to Russia

Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#18 • • Edited Aziz Combat Fighter
Hei joo,

tuonks mä oman pesarin vai onks niitä jaettu järjestäjä puolesta?

Ja viittiskö joku tällä kertaa jeesaa sen puistonpenkin kanssa, sitä oli niin vittumainen heittää poliisien päälle yksin.

Me tos Arhinmäen kans just kelattiin et täl kertaa työnnetään se kamerakännykkä ihan sinne visiirin alle asti, katotaan mitä sikakyttänatsihomo tekee tällä kertaa ku informaationnälkänen vapaa sivistysvaltion kansalainen turvaa perusoikeuksiaan.

Pistetään hei flaijereihin ihan suoraan tällä kertaa et tarkotus on hajottaa paikkoja ja ihmisiä, eikä mitään "hieman sekasortoa"-eufemismeja.

Mä ainaki tuun ja naamioidun oman turvallisuuteni takia koska mun mielestä on tärkeää, että mä saan naamioitua mielenosotuksessa. Vastaavasti poliisien pitäisi painattaa mellakkakypäriin yksilöivät tunnukset ja jättää kaikki voimankäyttövälineet kotiin.

Sen lisäks mulla pitäs ehdottomasti olla oikeus tehdä ihan mitä vittua mua huvittaa koska suomi on poliisivaltio jos mulla ei oo oikeus piirtää pillunkuvaa seinään, rikkoa ikkunaa tai heittää virkamiestä kaljapullolla.

KAIKKI MUKAAN!

edit: Täähän on menny ihan vitun hysteeriseks et sisäministerin pitäisi erota siks, että poliisi hajoitti ennalta ilmoitetun mellakan. Mä ymmärrän kyl hyvin et se kismittää ku lähtee kattelee et mitäs ne vekkulit mellakkapoliisit tuolla puuhaa ja joutuu syyttä putkaan, mut joku saatanan roti siihen itkuun ja hammasten kiristykseen. Onko suomessa oikeasti niin helvetin hyvä olla, että tällasesta pitää tehdä joku maailman tappiin asti itketty itkuvirsi?

Miksette protestoineet sitä, kun anarkistit yrittivät hajoittaa PALOMIESTEN letkuja vappuna? Tai kun taiteidenyönä kiljukänneistä riehaantunut kakaraporukka päätti pitää pienen kulkueen ja rikkoa ja sotkea paikat matkalla? Tai sitä kuinka suomessa ratkaistaan suurin osa henkirikoksista? Tai vaikka sitä miten helvetisti rikollisia sorretaan kun kaisaniemen puistonkin läpi voi nykyään kulkea ihan rauhassa kun siellä on niitä vitun kyttiä joka nurkassa perkele.

Asiasta on tehty jo tutkinta-aloite, ja homma on vireillä. Poliisikaan tuskin on julkaissut edes murto-osaa tapahtuman ennakkotiedoistaan, joten kaikki tääkin perustellaan vaan sillä mitä itse nähtiin. Joo, välillä jää jalkoihin kun menee paikalle vaan kattelemaan ja poliisikin tekee tietenkin virheitä mutta on se nyt vittuperkelesaatana jos aletaan vaatimaan ministeritason eroamisia sen takia, että retardiarmeija ilmoittaa pistävänsä paikat paskaksi ja poliisi tekee aikeet tyhjiksi.

Vai olikse niin et poliisin pitää tehdä työnsä täydellisesti aina paitsi tietenkin jos omassa toiminnassa on moitittavaa. Kaikki vitun liikenteessä sikailijat pitäs ampua mut jos mä ajan 20 kilsaa ylinopeutta ni on TÖRKEETÄ sakottaa? Nyt se perkeleen nenä pois omasta navasta ja vähän perspektiiviä perkele.

Odottaisitte edes että tutkinta on lopussa.

Jumalauta että suututtaa tollanen idarointi. Tällasen jälkeen adresseilla voi pyyhkiä persettä eikä ketään kiinnosta miekkarit kun niitä näemmä järjestetään ihan joka saatanan asiasta jotta päästään huutamaan ja dokaamaan. Kuis paljon tonne tulis porukkaa jos se miekkari ois strictly alkoholiton?
ipe

Posts: 1,845

#19 • • ipe X-Rust / Holvi

Ana-5000, 15.9.2006 00:36:
Hei joo,

tuonks mä oman pesarin vai onks niitä jaettu järjestäjä puolesta?

Ja viittiskö joku tällä kertaa jeesaa sen puistonpenkin kanssa, sitä oli niin vittumainen heittää poliisien päälle yksin.

Me tos Arhinmäen kans just kelattiin et täl kertaa työnnetään se kamerakännykkä ihan sinne visiirin alle asti, katotaan mitä sikakyttänatsihomo tekee tällä kertaa ku informaationnälkänen vapaa sivistysvaltion kansalainen turvaa perusoikeuksiaan.

Pistetään hei flaijereihin ihan suoraan tällä kertaa et tarkotus on hajottaa paikkoja ja ihmisiä, eikä mitään "hieman sekasortoa"-eufemismeja.

Mä ainaki tuun ja naamioidun oman turvallisuuteni takia koska mun mielestä on tärkeää, että mä saan naamioitua mielenosotuksessa. Vastaavasti poliisien pitäisi painattaa mellakkakypäriin yksilöivät tunnukset ja jättää kaikki voimankäyttövälineet kotiin.

Sen lisäks mulla pitäs ehdottomasti olla oikeus tehdä ihan mitä vittua mua huvittaa koska suomi on poliisivaltio jos mulla ei oo oikeus piirtää pillunkuvaa seinään, rikkoa ikkunaa tai heittää virkamiestä kaljapullolla.

KAIKKI MUKAAN!



LOL!

--
I am 100% certain that Elwira and Miss Jarea are just two sides of the same person and this whole thread is just a really good promotion/publicity trick. And this is a fact.
- jUSSi

avo-doiytota

Posts: 467

#20 • • avo-doiytota

Ana-5000, 15.9.2006 00:36:
Hei joo,

tuonks mä oman pesarin vai onks niitä jaettu järjestäjä puolesta?

Ja viittiskö joku tällä kertaa jeesaa sen puistonpenkin kanssa, sitä oli niin vittumainen heittää poliisien päälle yksin.

Me tos Arhinmäen kans just kelattiin et täl kertaa työnnetään se kamerakännykkä ihan sinne visiirin alle asti, katotaan mitä sikakyttänatsihomo tekee tällä kertaa ku informaationnälkänen vapaa sivistysvaltion kansalainen turvaa perusoikeuksiaan.

Pistetään hei flaijereihin ihan suoraan tällä kertaa et tarkotus on hajottaa paikkoja ja ihmisiä, eikä mitään "hieman sekasortoa"-eufemismeja.

Mä ainaki tuun ja naamioidun oman turvallisuuteni takia koska mun mielestä on tärkeää, että mä saan naamioitua mielenosotuksessa. Vastaavasti poliisien pitäisi painattaa mellakkakypäriin yksilöivät tunnukset ja jättää kaikki voimankäyttövälineet kotiin.

Sen lisäks mulla pitäs ehdottomasti olla oikeus tehdä ihan mitä vittua mua huvittaa koska suomi on poliisivaltio jos mulla ei oo oikeus piirtää pillunkuvaa seinään, rikkoa ikkunaa tai heittää virkamiestä kaljapullolla.

KAIKKI MUKAAN!

Oikein!

--
somewhere around nothing