162 posts, 9 pages, 42,172 views
mikkihiiri, 15.9.2006 10:37:
Tän alottaneessa postauksessa ei kuitenkaan viitattu sanallakaan mellakointiin, sekasortoon, anarkismiin tai mihin muuhunkaan valtavirrasta eroavaan. Ihmiset puhuvat omista kokemuksistaan poliisin kanssa la 9.9.,
Caro², 15.9.2006 12:20:
Nyt siellä oli poliiseja riittävästi, jengi blokattiin paikalleen niin, ettei ne yksinkertaisesti päässy hillumaan tai aiheuttamaan oikeeta vahinkoa kellekkään. Ja sitte lauma ihmisiä täällä jeesustelee, että poliisi veti hommat överiksi.. oh jeesus sentään
Toki siinä jäi sivustakatsojia sinne saartorenkaaseen, mutta voi harmi. Samassa tilanteessa ei todennäkösesti harmittas oikeasti kovinkaan paljoa. Siinä kun tietää, ettei siitä mihinkään pääse, ni mitä ihmettä siinä rupee stressamaaan ja kiukuttelemaan - tulee vaan ihan turhaan paska fiilis asioista joille ei itse voi tehdä yhtään mitään. Ja joo, jos jotakuta osottaisin sormella, niin niitä idareita mielenosoittajia. Suomessa on onneksi lakipykälät ja mielenosoituksia saa järjestää jos kokee asian omakseen. Mutta nää mielenosoitukset pitää mennä sääntöjen puitteissa. Näin ei tällä(kään) kertaa tapahtunut.
RiD, 15.9.2006 12:28:
---
aleksisi, 15.9.2006 12:26:
Kyynelkaasua & kumiluoteja, please...
---
Kyynelluoteja ja kumikaasua!
Caro², 15.9.2006 12:20:
---
serotonot, 15.9.2006 12:11:
Meepäs itse peilin eteen. Kuvittelepa toi tilanne niin et oot ite siel pankissa asiakkaana ja joku toinen soittaa pommiuhan ja sut sekä muita viattomia asiakkaita pidätetään vuorokaudeks koska satuitte olee siel missä se pommillauhkailijakin. Siinä vaiheessa suakin saattais jo hieman harmittaa.
Katsoisitko tossa tilanteessa itse peiliin?
---
En katsois itseäni peiliin. Enkä syyttäis virkavaltaa siitä. Aivotoimintani on ilmeisesti sen verran kehittynyttä, että osaisin syyttää tapahtuneesta oikeaa tahoa - sitä joka sen pommiuhan on soittanut.
Ihan sama tässäkin tilanteessa. Jengi on suoraan sanottuna vitun idareita, jos kuvittelee, että poliisi olis tullu sinne kiasman eteen silittelemään päätä "voisitteks hei mennä ny vaik kotiin". Jos moinen idaripelleily halutaan loppumaan, ni se lopetetaan. Ja se lopetetaan niin isosti, ettei se annan vastapuolelle minkäänlaista ideaa käydä hillumaan! Jos sinne viedään 20 poliisia 20 mielenosoittajaa vastaan, ni tappelu siinä on päällä ja viattomat jää ihan oikeesti jalkoihin.
Nyt siellä oli poliiseja riittävästi, jengi blokattiin paikalleen niin, ettei ne yksinkertaisesti päässy hillumaan tai aiheuttamaan oikeeta vahinkoa kellekkään. Ja sitte lauma ihmisiä täällä jeesustelee, että poliisi veti hommat överiksi.. oh jeesus sentään
Toki siinä jäi sivustakatsojia sinne saartorenkaaseen, mutta voi harmi. Samassa tilanteessa ei todennäkösesti harmittas oikeasti kovinkaan paljoa. Siinä kun tietää, ettei siitä mihinkään pääse, ni mitä ihmettä siinä rupee stressamaaan ja kiukuttelemaan - tulee vaan ihan turhaan paska fiilis asioista joille ei itse voi tehdä yhtään mitään. Ja joo, jos jotakuta osottaisin sormella, niin niitä idareita mielenosoittajia. Suomessa on onneksi lakipykälät ja mielenosoituksia saa järjestää jos kokee asian omakseen. Mutta nää mielenosoitukset pitää mennä sääntöjen puitteissa. Näin ei tällä(kään) kertaa tapahtunut.
Dementation, 15.9.2006 12:30:
Joo, mutta se että viattomat ihmiset saa pulloja päällensä ja poliisi ei päästä niitä pois pullosateen alta on imho hiukan väärä linja... Mutta toki ei sais vituttaa, mielelläänhän niitä pulloja päähän pitäisi ottaa yhteiskunnan edun nimissä ja onhan se loogista päästä putkaan vuorokaudeksi ja menettää puhelimensa viikoksi koska oli ohikulkumatkalla ja sit yrittää väistää heiteltyjä esineitä.
serotonot, 15.9.2006 12:11:
-clips-
serotonot, 15.9.2006 12:32:
Tuskin ne mellakoitsijat tota päänsilittelyä odottikaan vaan sitä et ne pääsee taistelemaan valtion väkivaltakoneistoa vastaan. Eli heidän osaltaan homma meni enemmän tai vähemmän niin kuin pitikin. Medianäkyvyyttä tuli ja poliisin mainetta saatiin tahrittua melko tehokkaasti, koska poliisin tapa hoitaa asia ei ollut kyllä paras mahdollinen. Jälleen kerran siis viittaan viattomien kohtaloon, en mellakanlietsojien.
serotonot, 15.9.2006 12:32:
Sun mielestä siis syyttömiäkin saa pidättä ison nipun, jos siinä sivussa saa sitten vaikka pari rikollistakin kiinni? Pitäiskö itseasiassa tehdä niin että pidätetään kaikki suomalaiset vuorokaudeks. Kyl siel vois yks jos toinenkin rikollinen jäädä samalla nalkkiin.
Niin, eipä tietenkään pitäis, ku niissä ei oo potentiaalista mellakkariskiä. Mut itseasiassa on. Ne mellakoijat on myös osa tätä yhteiskuntaa ja jotta me voidaan välttää tulevat mellakat me voitais saartaa koko Suomi ja vähän pamputtaa niitä joilla sattuu sil hetkel olee esim vesipyssy tai patonki, sillä nehän on o lähes hyökkäämässä kimppuun.
Mun idea oikeusvaltiosta on se, että jos en riko lakia tai toimi väärin, niin mua ei myöskään rangaista. Tässä tilanteessa näin ei tapahtunut ja se on mielestäni väärin.
WiljamiDzay, 15.9.2006 12:20:
-
Minä kattoisin siihen tyyppiin, joka sen jekkusoiton on tehnyt ja saattaisin jopa suutahtaa..
Sitten seronotin aiempaan kommenttiin jonen jänistarinasta (hmm... kuulostaa himppusen aisopoksen tarinoilta nimen perusteella :D), että kiasman eessä ei tietääkseni ollut ketään nytkimässä selkäranka poikki ja kuolemaa tehden..
POSER, 15.9.2006 12:36:
---
Nämä "viattomat" sivusta katsojat tiesivät mistä oli kysymys. Mulla ainakaan ei tuu ensimmäisenä mieleen juosta keskelle kasaa anarkisteja "fiilistelemään vibejä" jos mellakkapoliisit on valmiina paikalla kilpiensä kanssa. Jos on tyhmä ja pitää päästä pöllistelemään paikalle niin syy on kyll oma.
serotonot, 15.9.2006 11:31:
Jone: Onks siis niin et syyttömiä saa pidättää mahdollisen rikoksenehkäisyn nimissä ja se on ihan jees, mut jos poliisi suhtautuu väheksyen loukkaantuneeseen jänikseen ni se onki jo vähä pahempi uttu.
serotonot, 15.9.2006 12:40:
Eipä siellä tarvinnut "keskellä anarkisteja fiilistellä viboja" jotta joutui ongelmiin. Sitä paitsi sekään ei ole laitonta, joten siitäkään ei pitäisi pidättää.
Suurin osa pidätetyistä viattomista tuntui olevan nimenomaan niitä jotka tajusivat olleensa väärässä paikassa ja poistuessaan sieltä joutuivat pidätetyksi mitä kummellisemmista syistä.
sts, 15.9.2006 12:35:
Nii iha sattumalta sattu olemaan väkijoukossa joka kutsu itseään "smash asemiksi" ja ihan sattumalta oli palestiinalaishuivi kasvojen edessä ja sattumalta oli pesäpallomaila mukana :(
Paskaa tuuria et on ollu pesis harjotukset samana päiväna kaisaniemen puistos ja venäjältä tullu noin paljo savua :(
POSER, 15.9.2006 12:42:
Ei, mutta millä vitun telepatialla en kytät sitten sen tietää että sä olet just se "viaton". Vai pitäiskö niiden alkaa päästään ihmisiä pois ulkonäön perusteella, tästähän se haloo vast ois noussu. Syyllisetkin monesti väittää olevansa syyttömiä, pitäskö kyttien sit päästää nekin kotiin ja soitella perään jos huomataankin että sehän olikin syyllinen.
Ei, mutta millä vitun telepatialla en kytät sitten sen tietää että sä olet just se "viaton". Vai pitäiskö niiden alkaa päästään ihmisiä pois ulkonäön perusteella, tästähän se haloo vast ois noussu. Syyllisetkin monesti väittää olevansa syyttömiä, pitäskö kyttien sit päästää nekin kotiin ja soitella perään jos huomataankin että sehän olikin syyllinen.
---
mayah, 15.9.2006 12:47:
---
En oo seurannut tätä keskustelua kovinkaan syvällisesti, mut tuskinpa siellä putkassa yhtään sivullista (aka. ne lapsiperheet ja vanhukset) istu. Vai oonko väärässä?
Jone, 15.9.2006 12:42:
---
Mähän olen ollut tässä hommassa kaiken aikaa sillä "hippipuolella natseja vastaan." Tsekkaa vaikka mun postaukseni tosta toisesta asiaa käsittelevästä threadistä, jossa olen ottanut hyvin kärkevästi kantaa ihmisten oikeuksien puolesta ja pitänyt poliisin toimintaa täysin hyväksymättömänä.