Rajamäen ja poliisin toimien vastainen demo la 16.9.@Kiasma

162 posts, 9 pages, 42,187 views

remotion

#41 • • remotion nostatus guru

cHRISSe, 14.9.2006 23:52:
Menisitte hipit töihi.

hehe, aivan :D kokeilis sitä anarkiaa itseensä. tuntuu et nää hipit ym rasvatukat on kaikkein herkkähipiäisimpiä yhteiskunnassa, sossu tunkee rahaa taskuun ja silti pitää valittaa sitten ku joku tulee suojavarusteissa vastaan uhkaileva anarkistia niin rupeaa itkettämään, vaippoihin lirahtaa tippa ja tissiposket itkevät megafooneihinsa elämän kovaa kohtaloa.
littlebig

#43 • • littlebig aaat-chi kung
tää ilmotushan tarkoittaa että nää hipit on alkanu ajatella. ne ei enää vaan ilmota nettisaiteilla kavereilleen vaan haluaa erilaisten foorumien kautta miekkariin mukaan ihmisiä jotka
a) ei dokaa niin paljoa
b) ei ole ollut edellisissä kaupunkia tuhoavissa kokoontumisissa
c) ei vielä tunne poliiseja naamalta
d) ei saa rahaa sossulta
e) ehkä on töissä
f) ei osaa ajatella itse koska olihan toi nyt tosi törkeetä pakottaa ihmiset leikkii piiri-pieni-pyörii pollareiden kaa, tarjota yhden yön ilmanen majotus ja safka sekä ilmaista julkisuutta lehdissä
g) kantaa vaatetuksessaan ehkä yhtä paljon avainketjuja kuin punkkariretkut

--
straight ______

gay ^______^

BEAT!!

#44 • • BEAT!! Support your local pub
Ihme mussutusta taas, menisivät mellakoimaan vaikkapa Kiinaan niin saisivat tuntea ylilyöntejä.

--
Hirosima 45
Tshernobyl 86
Windows 95

RiD

#45 • • RiD Nukemi

rmtn, 15.9.2006 09:11:
---
toma, 14.9.2006 23:32:
Mitä sä Jone mussutat? Totta vitussa se on hyvä että tapahtuman järjestäjä ilmoittaa tapahtumasta, joka koskettaa tämän foorumin käyttäjiä.

---

missä määrin jotku anarkistit kuuluu konemusiikkibileiden yhteyteen?

Kaipa tääkin on joku oletus että konemusiikki != hippiaate

--
*super* *possu*

#46 • • ALIEN Guest
"Millä helvetin takeilla te väitätte et ne menee tonne riehumaan ja tuhoamaan kaupungin omaisuutta. Siis aivan järjetöntä ja käsittämätöntä tuomitsemista!!" Eli aivan selkeestihän tosta tulee rauhallinen mielenosoitus, eiks ni Pinkki? :)

Toivottavasti tulee ihan rauhallinen ja kypsä mielenosoitus *piis*
Fyrisch

#47 • • Fyrisch

ALIEN, 15.9.2006 09:59:
"Millä helvetin takeilla te väitätte et ne menee tonne riehumaan ja tuhoamaan kaupungin omaisuutta. Siis aivan järjetöntä ja käsittämätöntä tuomitsemista!!" Eli aivan selkeestihän tosta tulee rauhallinen mielenosoitus, eiks ni Pinkki? :)

Toivottavasti tulee ihan rauhallinen ja kypsä mielenosoitus *piis*

Alotusviestin perusteella tulos ainaski oman tolkkauksen mukaan rauhallinen mielenosotus..

Tosin ku lukee näitten muitten sankareitten kommenttei täält nii vois saada toisenlaisen käsityksen koko tapahtumasta.
Jinx

#48 • • Jinx Superfeminine

Ana-5000, 15.9.2006 00:36:
Hei joo,

tuonks mä oman pesarin vai onks niitä jaettu järjestäjä puolesta?

Ja viittiskö joku tällä kertaa jeesaa sen puistonpenkin kanssa, sitä oli niin vittumainen heittää poliisien päälle yksin.

Me tos Arhinmäen kans just kelattiin et täl kertaa työnnetään se kamerakännykkä ihan sinne visiirin alle asti, katotaan mitä sikakyttänatsihomo tekee tällä kertaa ku informaationnälkänen vapaa sivistysvaltion kansalainen turvaa perusoikeuksiaan.

Pistetään hei flaijereihin ihan suoraan tällä kertaa et tarkotus on hajottaa paikkoja ja ihmisiä, eikä mitään "hieman sekasortoa"-eufemismeja.

Mä ainaki tuun ja naamioidun oman turvallisuuteni takia koska mun mielestä on tärkeää, että mä saan naamioitua mielenosotuksessa. Vastaavasti poliisien pitäisi painattaa mellakkakypäriin yksilöivät tunnukset ja jättää kaikki voimankäyttövälineet kotiin.

Sen lisäks mulla pitäs ehdottomasti olla oikeus tehdä ihan mitä vittua mua huvittaa koska suomi on poliisivaltio jos mulla ei oo oikeus piirtää pillunkuvaa seinään, rikkoa ikkunaa tai heittää virkamiestä kaljapullolla.

KAIKKI MUKAAN!

edit: Täähän on menny ihan vitun hysteeriseks et sisäministerin pitäisi erota siks, että poliisi hajoitti ennalta ilmoitetun mellakan. Mä ymmärrän kyl hyvin et se kismittää ku lähtee kattelee et mitäs ne vekkulit mellakkapoliisit tuolla puuhaa ja joutuu syyttä putkaan, mut joku saatanan roti siihen itkuun ja hammasten kiristykseen. Onko suomessa oikeasti niin helvetin hyvä olla, että tällasesta pitää tehdä joku maailman tappiin asti itketty itkuvirsi?

Miksette protestoineet sitä, kun anarkistit yrittivät hajoittaa PALOMIESTEN letkuja vappuna? Tai kun taiteidenyönä kiljukänneistä riehaantunut kakaraporukka päätti pitää pienen kulkueen ja rikkoa ja sotkea paikat matkalla? Tai sitä kuinka suomessa ratkaistaan suurin osa henkirikoksista? Tai vaikka sitä miten helvetisti rikollisia sorretaan kun kaisaniemen puistonkin läpi voi nykyään kulkea ihan rauhassa kun siellä on niitä vitun kyttiä joka nurkassa perkele.

Asiasta on tehty jo tutkinta-aloite, ja homma on vireillä. Poliisikaan tuskin on julkaissut edes murto-osaa tapahtuman ennakkotiedoistaan, joten kaikki tääkin perustellaan vaan sillä mitä itse nähtiin. Joo, välillä jää jalkoihin kun menee paikalle vaan kattelemaan ja poliisikin tekee tietenkin virheitä mutta on se nyt vittuperkelesaatana jos aletaan vaatimaan ministeritason eroamisia sen takia, että retardiarmeija ilmoittaa pistävänsä paikat paskaksi ja poliisi tekee aikeet tyhjiksi.

Vai olikse niin et poliisin pitää tehdä työnsä täydellisesti aina paitsi tietenkin jos omassa toiminnassa on moitittavaa. Kaikki vitun liikenteessä sikailijat pitäs ampua mut jos mä ajan 20 kilsaa ylinopeutta ni on TÖRKEETÄ sakottaa? Nyt se perkeleen nenä pois omasta navasta ja vähän perspektiiviä perkele.

Odottaisitte edes että tutkinta on lopussa.

Jumalauta että suututtaa tollanen idarointi. Tällasen jälkeen adresseilla voi pyyhkiä persettä eikä ketään kiinnosta miekkarit kun niitä näemmä järjestetään ihan joka saatanan asiasta jotta päästään huutamaan ja dokaamaan. Kuis paljon tonne tulis porukkaa jos se miekkari ois strictly alkoholiton?

Asiaa!

--
Pyllykkä

Jone

#49 • • Jone Archibald Haddock

K, 14.9.2006 23:44:
Mikä just tästä mielenosotuksesta tekee niin ajanhukkaa?

Ajanhukkaa siitä tekee se, että ainakin mun näkökulmastani tämä mielenosoitus toimii korkeintaan omaa agendaansa vastaan. Protestointia aiheuttaneesta tapahtumasta on viikko aikaa ja tänä aikana on jo tuotu julki se, että tapahtuneesta tulleet valitukset tutkitaan. Mun mielestäni tohon on nyt syytä tällä erää tyytyä, koska enempää ei ole realistista vaatia tapahtuvaksi näin lyhyessä ajassa. Mä näen ton lauantaisen "demon" jo etukäteen farssina, joka saa "hippiosapuolen" näyttämään lähinnä kärsimättömiltä pelleiltä joilta on kadonnut ote elämän realiteetteihin. Jotenkin kummasti en usko tämän olen tavoitteena.

K, 14.9.2006 23:44:
Se, että se järjestetään niin pian sen jälkeen kun poliisi on kyykyttäni sivullisia? Mä ainakin katson saaneeni riittävästi todisteita siihen, että toi sisäministeri ei nyt hoida hommaansa ihan niinku pitäis.

Kyllä, niin mäkin katson. Toistaiseksi kuitenkin luotan siihen, että tämän maan hommat pääsääntöisesti toimivat ja tutkinnan lopputuloksena ilmoitetaan merkittäviä ylilyöntejä poliisin toimesta tapahtuneen. Jos näin käy, niin Rajamäki joutuu kyllä kantamaan siitä poliittisen vastuun ihan ilman sen kummempaa tarvetta mielenosoituksiin ja webbiadresseihinkin. Mikäli taas näin ei käy (joka olisi mun mielestäni kohtuutonta ottaen huomioon kaiken tapahtuneen) niin sitten mustakin on ihan fiksua ja ajankohtaista ottaa asiaa uudelleen esille ja protestoida. Näin tekemällä vois käydä niin, että mutkin saataisiin täältä Keravalta elämäni ensimmäiseen mielenosoitukseen.
josbe

#50 • • josbe suomalainen juhlakinkku

toma, 15.9.2006 08:13:
---
pirpeli, 15.9.2006 08:06:
---

En nyt ymmärrä tätä ihmisten automaattista negatiivista reaktiota. Itse olen juurikin tehnyt tämänsuuntaisia toimia näkemieni asioiden korjaamiseksi. Ei se kuitenkaan sulje pois mielenosoittamista. Ihmiset tuntuvat unohtavan, että mielenosoittaminen on nimenomaan länsimaista demokratiaa lähes puhtaimmillaan.

Sanoo Toma, jonka automaattinen reaktio irkissä oli tyyliin: poliisi on perseestä, tein jo ilmoituksen, vaikka en asianomainen olekaan tjsp. WTF?
Claquesous

#51 • • Edited Claquesous viidettä kolonnaa
Tän alottaneessa postauksessa ei kuitenkaan viitattu sanallakaan mellakointiin, sekasortoon, anarkismiin tai mihin muuhunkaan valtavirrasta eroavaan. Ihmiset puhuvat omista kokemuksistaan poliisin kanssa la 9.9., joiden he näkevät olleen epäoikeudenmukaisia. Putkan ilmainen majoitus nyt ei ole mitään suklaata, etenkään, jos sinne joutui ihan syyttä suotta. Ymmärtääkseni aika moni sinne joutui vielä. Miksei se ole hyväksyttävää, että ihmiset kokoontuvat puimaan tapahtunutta ihan julkisesti? Luullakseni luvan kanssa ja rauhanomaisesti. Miten ihmiset, jotka osallistuvat ensi lauantain tempaukseen ovat oletusarvollisesti anarkisteja, hippejä, laumasieluja, sossupummeja ja muutenkin poliittisesti epäilyttävää ainesta?

Minä ainakin menen ko. tapahtumaan kuuntelemaan ihmisten tarinoita ja rakentamaan sitä kokonaiskuvaa lauantain "mellakasta". Tiedän, ettei virallista selvitystä tapahtuneesta ole vielä (eikä edes pitkään aikaan) julkistettu. Asiasta voi kuitenkin mielestäni jo nyt puhua, koska se on vielä tuoreessa muistissa. Klubbariin voi myös mielestäni ilmoitella, koska täällä on kirjautuneena sakkia, jotka olivat, vapaaehtoisesti tai tahtomattaan, mukana viime lauantain hulinassa. Vartavasten kirjautuminen on toki hivenen tökeröä enkä toivo sen jatkuvan.

Nettiadresseista sanon sen, että nimien kerääminen on kyllä mielestäni liian aikaista. Myös Kari Rajamäki ja monet kansanedustajat kiittelevät ja ylistävät poliisin toimia liian kiireellä. Oikeusasiamiehen selvitys on vasta tulossa ja hyvin mahdollista, että poliisia edes näpäytetään toimistaan, sitä ei kuitenkaan ole kiveen kirjoitettu. Tässä tapauksessa hra Rajamäki ja muutamat muut kansanedustajat, jotka tukivat poliisia ehdoitta myös saavat nenilleen. Poliisille tulvineesta palautteesta vielä, että ymmärtääkseni suurin osa siitä on tullut ihmisiltä, joiden ainoa kontakti lauantai-illan tapahtuneeseen on telkkarista tai tutuilta kuultua. Sitä ei siis voi käyttää minkäänlaisena hyödyllisenä argumenttina, suuntaan tai toiseeen.

--
32. of December

Jusna666

#52 • • Jusna666 Diablo
Vähän ot, siitä pahoittelut.
Miksi monet mielenosoitukset lähtevät useasti juuri kiasmalta?
Onko nykytaiteella ja mielenosoittamisella jotain yhteistä?
ei muuta, loppu.

--
Sisältää voimakkaita kohtauksia, jotka saattavat olla haitallisia lapsille

Claquesous

#53 • • Claquesous viidettä kolonnaa

Jusna666, 15.9.2006 10:55:
Onko nykytaiteella ja mielenosoittamisella jotain yhteistä?

Jäljet johtavat sylttytehtaalle!

--
32. of December

SpeedHawk

#54 • • SpeedHawk
huahaha, johan on taas tasokkaita vastauksia..

Loggasin juuri sisään postatakseni tuosta miekkarista eli nillitys yhden postauksen nimimerkistä on aika turhaa, samanmoinen threadi olisi saatu kuitenkin.

Jone, mä ihmettelen sun uskoa siihen, että Suomi on oikeusvaltio.. olisin luullut sinun jo huomanneen että poliisi on aina oikeassa (ja anarkisti vasemmassa :D) ja tämä on myös oikeusistuinten ja laillisuusvalvojien ennalta päätetty kanta.

Minkään tutkimuksen tai selvityksen odottelu ei todellakaan auttaisi mielenosoituksen pointtien esiintuomisessa millään tapaa, esitutkinta viime lauantaista + oikeusasiamiehen yms tutkimukset kestävät kuitenkin puolisen vuotta ja sitten kevättalvella ohikulkijat saisivat ihmetellä kolmea paikalle tullutta viluista hippiä - muut olisivat jo asian kerenneet unohtaa.

Järjestämällä miekkari nyt sille saa enemmän julkisuutta ja osanottajia ja ehkä jopa muodostuu jonkinmoista poliittista painetta (jos tulee tarpeeksi osanottajia + hyvät lehtijutut) joka voisi omalta osaltaan vaikuttaa siihen, ettei tapahtumien tutkinta menisi perinteistä "aina oikeassa"-linjaa..

-SpeedHawk
serotonot

#55 • • Edited serotonot Paul Easy
Jone: Onks siis niin et syyttömiä saa pidättää mahdollisen rikoksenehkäisyn nimissä ja se on ihan jees, mut jos poliisi suhtautuu väheksyen loukkaantuneeseen jänikseen ni se onki jo vähä pahempi uttu.

Tjeu: http://www.klubitus.org/blog.php?nimi=Jone;kk=200504

"Vituttaa myöskin aivan käsittämättömästi poliisit, kytät, paskalakit, kissalan pojat, sinivuokot tai millä nimellä yhteiskunnan sankariammatissa työskenteleviä ihmisiä nyt haluaakin kutsua - "Sulla on siellä pupu, joka on pikkasen pipi." Tämän ammattikunnan edustajat vituttavat mua yhä enemmän sen takia, että viimeiset 4-5 vuotta olen kohdannut näitä ihmisiä ainoastaan itse hakeutuessani heidän kanssaan tekemisiin tehdäkseni jotain jonka katson kansalaisvelvollisuudekseni ja aina olen saanut helvetin jäätävää ja penseää palautetta."

Ja ei, mä en väheksy ton jäniksen kohtaloa, vaan ihmettelen miksei syyttömien ihmisten kohtalo saa sua tuntemaan samoin
Dementation

#56 • • Dementation wednesday?

SpeedHawk, 15.9.2006 11:28:
---klip---

Musta nyt tuli aika tiukkaa yleistystä jota en kovin helpolla allekirjoittais. Media nostaa kyllä esiin tän aiheen jahka päätös mahdollisista ylilyönneistä tai päätöksestä että niitä ei tapahtunut tulee... Ja esiin nostamisen jälkeen mielenosoitus on ihan yhtä helppo pistää pystyyn.

Nyt tässä käy helposti niin, että vaikutus on juuri päinvastainen. Jos tänne tulee lauantaina humalaisia riehujia, niin poliisin toimet saavat vain lisää kannatusta ja sitten kansa pitää kaikkia "anarkistihippejä" taas pahoina ihmisinä.

Jos tää mielenosoitus kuitenkin järjestetään, niin haastan jokaisen sinne menijän olemaan täysin selvinpäin ja olemaan provosoitumatta vaikka tapahtuisi mitä.

En kuitenkaan usko että toi toteutuis.

--
Verba volant, scripta manent {Sanat lentävät, kirjoitettu pysyy}
Quod scripsi, scripsi {Minkä kirjoitin, sen kirjoitin}
Dixi, et animam levavi {Olen puhunut ja huojentanut mieleni}

Caro²

#57 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2
Joo, imho ihan bullshittiä koko paketti.

Se on helppo tulla sanomaan, että "ei me oltas mitään paikkoja hajotettu tai aiheutettu yleistä pahennusta" sen jälkeen kun viranomaiset on estäny mielenosoituksen. Sitä o helppo avautua jälkikäteen, että poliisi toimi väärin. Urpot oikeesti.

Cause & effect - kyl sitä saadaan viranomasilta just haluttu vastakaiku sille millanen kuva omista toimista annetaan. Ja sitten sitä kautta saadaan helposti syyteltyä viranomaisia siitä, että ne toimi väärin.

Voe vittulan vikaväki sentään. Jos meen pankkiin asiakkaaksi ja soitan sieltä nimettömän puhelun, että oon vieny pommin sinne. Ni voin sitte hyvällä omallatunnolla huudella pitkin medioita, että poliisi oli epäkohtelias kun ajo miut pihalle sieltä, ennenko ehdin asioida! *just joo*

Menkää sinne peilin eteen ettimään niitä syitä!

sts, 14.9.2006 23:38:
---
Jone, 14.9.2006 23:34:
Joo. Tosi hyvä.

---
Toistamiseen kuukauden sisällä mun on helppo samaistua Jonen kommentteihin :)

Alat tulla vanhaksi :D
serotonot

#58 • • Edited serotonot Paul Easy

Caro², 15.9.2006 12:02:

Voe vittulan vikaväki sentään. Jos meen pankkiin asiakkaaksi ja soitan sieltä nimettömän puhelun, että oon vieny pommin sinne. Ni voin sitte hyvällä omallatunnolla huudella pitkin medioita, että poliisi oli epäkohtelias kun ajo miut pihalle sieltä, ennenko ehdin asioida! *just joo*

Meepäs itse peilin eteen. Kuvittelepa toi tilanne niin et oot ite siel pankissa asiakkaana ja joku toinen soittaa pommiuhan ja sut sekä muita viattomia asiakkaita pidätetään vuorokaudeks, koska satuitte olemaan siellä missä se pommillauhkailijakin. Siinä vaiheessa suakin saattais jo hieman harmittaa.

Katsoisitko tossa tilanteessa itse peiliin?

Herätystä hei noihin ajatuskeloihin!
Caro²

#59 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2

serotonot, 15.9.2006 12:11:
Meepäs itse peilin eteen. Kuvittelepa toi tilanne niin et oot ite siel pankissa asiakkaana ja joku toinen soittaa pommiuhan ja sut sekä muita viattomia asiakkaita pidätetään vuorokaudeks koska satuitte olee siel missä se pommillauhkailijakin. Siinä vaiheessa suakin saattais jo hieman harmittaa.

En katsois itseäni peiliin. Enkä syyttäis virkavaltaa siitä. Aivotoimintani on ilmeisesti sen verran kehittynyttä, että osaisin syyttää tapahtuneesta oikeaa tahoa - sitä joka sen pommiuhan on soittanut.

Ihan sama tässäkin tilanteessa. Jengi on suoraan sanottuna vitun idareita, jos kuvittelee, että poliisi olis tullu sinne kiasman eteen silittelemään päätä "voisitteks hei mennä ny vaik kotiin". Jos moinen idaripelleily halutaan loppumaan, ni se lopetetaan. Ja se lopetetaan niin isosti, ettei se annan vastapuolelle minkäänlaista ideaa käydä hillumaan! Jos sinne viedään 20 poliisia 20 mielenosoittajaa vastaan, ni tappelu siinä on päällä ja viattomat jää ihan oikeesti jalkoihin.

Nyt siellä oli poliiseja riittävästi, jengi blokattiin paikalleen niin, ettei ne yksinkertaisesti päässy hillumaan tai aiheuttamaan oikeeta vahinkoa kellekkään. Ja sitte lauma ihmisiä täällä jeesustelee, että poliisi veti hommat överiksi.. oh jeesus sentään *igor*

Toki siinä jäi sivustakatsojia sinne saartorenkaaseen, mutta voi harmi. Samassa tilanteessa ei todennäkösesti harmittas oikeasti kovinkaan paljoa. Siinä kun tietää, ettei siitä mihinkään pääse, ni mitä ihmettä siinä rupee stressamaaan ja kiukuttelemaan - tulee vaan ihan turhaan paska fiilis asioista joille ei itse voi tehdä yhtään mitään. Ja joo, jos jotakuta osottaisin sormella, niin niitä idareita mielenosoittajia. Suomessa on onneksi lakipykälät ja mielenosoituksia saa järjestää jos kokee asian omakseen. Mutta nää mielenosoitukset pitää mennä sääntöjen puitteissa. Näin ei tällä(kään) kertaa tapahtunut.

Onnistuneita mielenosoituksia tulee mieleen kaksi. Muutamien vuosien takainen opiskelijoiden massiivinen mielenilmaus, ja joku hetki takaperin mielenosoitus teoston ylivaltaa kohtaan mp3-jupakan yhteydessä. Tarvittiinko silloin poliisia saartamaan mielenosoittajia? eikö? Miksiköhän ei?

Nimenomaan! Sitä samaa myös sinne :)
WiljamiDzay

#60 • • WiljamiDzay Nyypiö

serotonot, 15.9.2006 12:11:
---
Caro², 15.9.2006 12:02:

---

Meepäs itse peilin eteen. Kuvittelepa toi tilanne niin et oot ite siel pankissa asiakkaana ja joku toinen soittaa pommiuhan ja sut sekä muita viattomia asiakkaita pidätetään vuorokaudeks, koska satuitte olemaan siellä missä se pommillauhkailijakin. Siinä vaiheessa suakin saattais jo hieman harmittaa.

Minä kattoisin siihen tyyppiin, joka sen jekkusoiton on tehnyt ja saattaisin jopa suutahtaa..

Sitten seronotin aiempaan kommenttiin jonen jänistarinasta (hmm... kuulostaa himppusen aisopoksen tarinoilta nimen perusteella :D), että kiasman eessä ei tietääkseni ollut ketään nytkimässä selkäranka poikki ja kuolemaa tehden..

Ja dementationin toivomukseen siitä, että mielenosoitukseen osallistujat eivät provosoituisi vaikka mitä tapahtuisi.. Jos joku heittää putelilla ja toinen vastaa pistämällä pakettiin ja putkaan, kumpi on provoamista ja kumpi provosoitumista? Eli (toteutunut) toive siitä että mieltään osoittavat jättäisivät sen provoilun väliin saattaisi huomattavasti edesauttaa sitä, että seuraava yö vietetään itsevalintaisessa osoitteessa, eikä putkassa...

Ilman valtiotieteen tai muunkaan alan korkeampaa tutkintoa jätän pohdintani tällä kertaa tähän..

--
Nimim. Viherpeukalo, tiedät kai missä.