serotonot, 15.9.2006 12:11:
Meepäs itse peilin eteen. Kuvittelepa toi tilanne niin et oot ite siel pankissa asiakkaana ja joku toinen soittaa pommiuhan ja sut sekä muita viattomia asiakkaita pidätetään vuorokaudeks koska satuitte olee siel missä se pommillauhkailijakin. Siinä vaiheessa suakin saattais jo hieman harmittaa.
Katsoisitko tossa tilanteessa itse peiliin?
En katsois itseäni peiliin. Enkä syyttäis virkavaltaa siitä. Aivotoimintani on ilmeisesti sen verran kehittynyttä, että osaisin syyttää tapahtuneesta oikeaa tahoa - sitä joka sen pommiuhan on soittanut.
Ihan sama tässäkin tilanteessa. Jengi on suoraan sanottuna vitun idareita, jos kuvittelee, että poliisi olis tullu sinne kiasman eteen silittelemään päätä "voisitteks hei mennä ny vaik kotiin". Jos moinen idaripelleily halutaan loppumaan, ni se lopetetaan. Ja se lopetetaan niin isosti, ettei se annan vastapuolelle minkäänlaista
ideaa käydä hillumaan! Jos sinne viedään 20 poliisia 20 mielenosoittajaa vastaan, ni tappelu siinä on päällä ja viattomat jää ihan oikeesti jalkoihin.
Nyt siellä oli poliiseja
riittävästi, jengi blokattiin paikalleen niin, ettei ne yksinkertaisesti päässy hillumaan tai aiheuttamaan
oikeeta vahinkoa kellekkään. Ja sitte lauma ihmisiä täällä jeesustelee, että poliisi veti hommat överiksi.. oh jeesus sentään
Toki siinä jäi sivustakatsojia sinne saartorenkaaseen, mutta voi harmi. Samassa tilanteessa ei todennäkösesti harmittas oikeasti kovinkaan paljoa. Siinä kun tietää, ettei siitä mihinkään pääse, ni mitä ihmettä siinä rupee stressamaaan ja kiukuttelemaan - tulee vaan ihan turhaan paska fiilis asioista joille ei itse voi tehdä yhtään mitään. Ja joo, jos jotakuta osottaisin sormella, niin niitä idareita mielenosoittajia. Suomessa on onneksi lakipykälät ja mielenosoituksia
saa järjestää jos kokee asian omakseen. Mutta nää mielenosoitukset pitää mennä sääntöjen puitteissa. Näin ei tällä(kään) kertaa tapahtunut.
Onnistuneita mielenosoituksia tulee mieleen kaksi. Muutamien vuosien takainen opiskelijoiden massiivinen mielenilmaus, ja joku hetki takaperin mielenosoitus teoston ylivaltaa kohtaan mp3-jupakan yhteydessä. Tarvittiinko silloin poliisia saartamaan mielenosoittajia? eikö? Miksiköhän ei?
Herätystä hei noihin ajatuskeloihin!
Nimenomaan! Sitä samaa myös sinne :)