Mitäs puuhastelet?

156 posts, 8 pages, 36,481 views

ee102

Posts: 775

#121 • • ee102 Team Yökukkujat / E102 / ituhippi

aapee:
Ajan Transpointilla rekkaa... ..totesin vaan tolppa-apinoinnin jälkeen että tää on mun juttu, ei todellakaan niitä vittumaisimpia työnantajia eikä ihan sitä mitä yleensä tuo touhu tuolla kuljetusalalla on.. ja ku valtio omistaa ainakin osan (ellei kokonaan) kun en ole ihan varma niin ainakin työaikalainsäädännöstä sun muista jutuista ainaskin pidetään kiinni, ja se on tosi tosi hyvä.



Ite liftaan aika paljon... pääsisköhän joskus kyytiin? *hymy* Mitä väliä ajat?
nomic

Posts: 4,120

#122 • • nomic Finrg / Hybridize / Paine / Nu-Energy / Kreatix
inhottaa semmoinen ongelma kun teen ohjelmaa
joka tallentaa filut tietueena ja lähettää koko roskan ftp:lle... tää onnistuu vielä hyvin
mutta kun otetaan filu ftp:ltä ja sen jälkeen aukaistaan se niin se ei suostu näyttää tiettyä osaa tietueesta :(
mutta jos pidän filua kokoaika koneella enkä lähettele sitä mihinkään suuntaan se näyttää kaikki hyvin
mä en ymmärrä missä on ongelma periaate on tämä

näin se ei toimi
syötetään tiedot oikeisiin kohtiin
tallenetaan tiedosto kovalevylle
lähetetään ftp:lle
tarkastetaan ja ilmoitetaan että lähettäminen onnistui (jos onnistui, muussa tapauksessa näytetään errori)

otetaan tiedosto ftp:ltä
tallenetaan kovalevylle
aukaistaan se ja katsotaan, ja tadaa! se ei näytä tiettyä osaa siitä :(

mutta jos homman tekee vain näin:
näin se toimii
syötetään tiedot oikeisiin kohtiin
tallennetaan tiedosto kovolle
ilmoitus taas että näin on tehty

aukaistaan tiedosto
tungetaan tiedot oikeisiin kohtiin
niin tää toimii! :/ tää on sama kuin ylempi ilman ftp:tä, mutta kun menee ftp:lle, aukaisee sieltä tiedoston niin siellä on täysin samalla tavoin kaikki kuin kovalevyllä olevassa tiedostossakin... prkl...
*dissaa*
ee102

Posts: 775

#123 • • Edited ee102 Team Yökukkujat / E102 / ituhippi
Just pääsin Ylelle lomittamaan vakiosiivoojaa. *hymy* Pitäs ens vuonna käydä lukio loppuun ku syksyllä oli pakko alkaa vähän huilimaan. Oma loma / välivuosi tais olla kyllä ihan järkevä ratkaisu. Alkanu tulla joitain vähän entistä järkevämpiä ajatuksia päähän ystävieniki mielestä.
Mellu-

Posts: 4,006

#124 • • Mellu-
Joo-o, miä opiskelen muovialaa ja valmistun ( huom! ) keväällä muovituotevalmistajaksi *lmao* meitsi pääsee tehtaalle duuniin tekee teille ihmiset ruoka ja sairaala-pakkauksia *pahis* pitää jatkaa varmaa opintoja sillee et pääsis ihan aikuisten oikeesti lego-insinööriks *nauru*

Miä pelaan puoliks ammatikseni lenttistä ja sillä linjalla varmastikkin jatketaan ja pitkään *joo* tavoitteena saksan naisten bundes-liiga *piis*

ja nortsi päivinä puuhastelen mitä saattuu, lähinnä treenaan tai jumitan koneel ku ei mul oo kavereita *muhaha*

--
Mellu lähti lahdesta, mutta lahti ei lähtenyt Mellusta -enrg-
Lentopallokenttien Dennis Rodman

TPYOMASTER

PienPunai

Posts: 63

#125 • • PienPunai Se pieni ja punainen
Mä olen melko puhtaasti täl hetkel oloneuvos... Tai no, kaupan kassalla duunissa, ja iltalukioon täs jossin vaiheessa ku kerkee... tai kykenee... Ei toi aivotiminta oo viel palautunu normaalille tasolle, liekkö koskaan palautuukaan... Sitä odotellessa; "Kolmetoista euroa ja kymmenen senttiä, oliko bonuskorttia?" *nauru*

--
Carry On Smiling And The World Will Smile With You!

Rocca

Posts: 3,064

#126 • • Rocca Diiva UG / Superfint Crew
onks jollain tietoa et onks netissä joku semmonen testi mikä voi olla suuntaa antava mikä ammatti sopii itselleen...alkaa noi raksa hommat maistuu täsä vaiheessa jo puulta vaikkka ei oo ammattia vielä edes *ding*

--
Dj Rocca

yes, ROBIN, i`ve become a human fish!

Avatar
#127 • • astaroth Guest

Rocca:
onks jollain tietoa et onks netissä joku semmonen testi mikä voi olla suuntaa antava mikä ammatti sopii itselleen...


Tietääkseni netissä ei moista ole, varmaankaan ns. "luotettavaa" sellaista. Mutta noitahan voi tietääkseni tiedustella työkkäristä ja sosiaalivirastosta. Varmaan suuremman luotettavuudenkin omaavia mahdollisiin netistä löytyviin verrattuna.
Rocca

Posts: 3,064

#128 • • Rocca Diiva UG / Superfint Crew

Astaroth:
Tietääkseni netissä ei moista ole, varmaankaan ns. "luotettavaa" sellaista. Mutta noitahan voi tietääkseni tiedustella työkkäristä ja sosiaalivirastosta. Varmaan suuremman luotettavuudenkin omaavia mahdollisiin netistä löytyviin verrattuna.



joo ok...noh muuta en olis halunnu ku et ois jonkun tommosen testin saanu..ku maailmassa on ammatteja vaikka muille jakaa...mutta ittel ei pyöri mitään muutakun perus ammatit päässä...*uuh*

--
Dj Rocca

yes, ROBIN, i`ve become a human fish!

Bellezaaa

Posts: 573

#129 • • Edited Bellezaaa Afrodite*

Astaroth:
---
Rocca:
onks jollain tietoa et onks netissä joku semmonen testi mikä voi olla suuntaa antava mikä ammatti sopii itselleen...

---

Tietääkseni netissä ei moista ole, varmaankaan ns. "luotettavaa" sellaista. Mutta noitahan voi tietääkseni tiedustella työkkäristä ja sosiaalivirastosta. Varmaan suuremman luotettavuudenkin omaavia mahdollisiin netistä löytyviin verrattuna.




Ei noihin kannata uskoo en oo ainakaan ite koskaan uskonu. Uskoo ennemmin omiin tuntemuksiin ja miettii mahdollista ammattia sen pohjalta niin hyvä tulee...*joo*
Sami de Sousa

Posts: 1,221

#130 • • Sami de Sousa [Diggin Deep, Vibes]
Opiskelen Laurea AMK:ssa liiketaloutta ja tarkemmin sanottuna kansainvälistä markkinointia. Tarkoitus olisi valmistua 1-1,5v kuluttua.

Ma-ke iltaisin olen töissä tässä kylillä koulun iltavalvojana :) En kyllä ihan heti keksi parempaa duunia opiskelijalle. Töissä en tee mitään muuta kuin avaan ovet tullessani ja suljen lähtiessäni. Loput ajasta voin surffailla netissä katsoa tv:tä tai tehdä koulutehtäviä/lukea tentiin. *iloinen*
sapeli

Posts: 11,768

#131 • • sapeli jokukukamikä?

Rocca:
onks jollain tietoa et onks netissä joku semmonen testi mikä voi olla suuntaa antava mikä ammatti sopii itselleen...alkaa noi raksa hommat maistuu täsä vaiheessa jo puulta vaikkka ei oo ammattia vielä edes *ding*



http://www.mol.fi/avo/

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

Sami de Sousa

Posts: 1,221

#132 • • Sami de Sousa [Diggin Deep, Vibes]

Cride:
---
Astaroth:
---
Rocca:
onks jollain tietoa et onks netissä joku semmonen testi mikä voi olla suuntaa antava mikä ammatti sopii itselleen...
---
Tietääkseni netissä ei moista ole, varmaankaan ns. "luotettavaa" sellaista. Mutta noitahan voi tietääkseni tiedustella työkkäristä ja sosiaalivirastosta. Varmaan suuremman luotettavuudenkin omaavia mahdollisiin netistä löytyviin verrattuna.
---

Ei noihin kannata uskoo en oo ainakaan ite koskaan uskonu. Uskoo ennemmin omiin tuntemuksiin ja miettii mahdollista ammattia sen pohjalta niin hyvä tulee...*joo*



No ei noihin ihan sokeasti kannata uskoa, mutta voihan ne olla suuntaa antavia tai suunnitelmia tukevia, jos ei ole täysin varma. Kyllähän niissä testituloksen antamissa ammateissa on sellaisiakin, joita ei missään nimessä lähtisi tekemään, mutta toisaalta saattaa sieltä löytyä joku mielenkiintoinenkin ammatti, mitä ei vain ole osannut ajatella...

Tosiaan työkkärin sivuiilla muistaakseni on ainakin yksi -> http://www.mol.fi
UnityF

Posts: 15,721

#133 • • Edited UnityF joo just se

sapeli:
http://www.mol.fi/avo/



uu.. mä tein:

kiinnostukset:

ja mä oon nää kolme:

A-tyypin ihmiset ovat taiteellisia ja luovia. He pitävät tehtävistä, jotka antavat mahdollisuuden ilmaista itseään ja käyttää mielikuvitustaan. He ovat omaperäisiä, itsenäisiä ja emotionaalisia. He eivät pidä rutiinityöstä ja tiukoista säännöistä. He suuntautuvat taiteellista ilmaisua tai tulkintaa vaativiin tehtäviin.


S-tyypin ihmiset ovat kiinnostuneita muista ihmisistä ja heidän hyvinvoinnistaan. Ihmissuhteet ovat heille tärkeitä ja he nauttivat sosiaalisista kontakteista. He ymmärtävät muita ihmisiä, heidän tarpeitaan ja ongelmiaan. He ovat hyviä kuuntelijoita ja heillä on kykyä ja halukkuutta ratkaista ihmisten välisiä ongelmia. He haluavat työskennellä ammateissa, joihin sisältyy ihmisten auttamista, hoitamista, neuvomista tai opettamista.


E-tyypin ihmiset ovat kunnianhimoisia, kilpailunhaluisia ja itsevarmoja. He arvostavat yhteiskunnallista asemaa ja varallisuutta. He ovat yleensä tarmokkaita ja pystyvät nopeisiin päätöksiin. He nauttivat haasteista ja ovat valmiita ottamaan riskejä. He ovat kiinnostuneita ihmisistä, mutta sosiaalisilla taidoillaan he pyrkivät pikemminkin johtamaan, valvomaan, vaikuttamaan tai suostuttelemaan kuin auttamaan muita ihmisiä. He toimivat mielellään johto- tai hallintotehtävissä, kaupallisissa tehtävissä tai yrittäjinä.



ja kun jatkoin tota testii niin mm.. floristin kohalla on 5 tähtee.. ja miehän oon jo sen lukenu.. ainoo vaan et allergian takia en pysty sitä ammattia harjoittamaan.. mut toi on mielenkiintoinen mitä kaikkee muuta siel on.. *joo* Mut hyvin toi osaa suuntaa antaa kun laittaa just se mikä itteltä tuntuu oikeelta.. miltei kaikki "kärki" ammatit olis mulle mieleisiä.. *joo*
siveys

Posts: 2,492

#134 • • siveys lovely
Pitäisi yrittää pysyä mahdollisimman pitkään hereillä nukahtamatta, joten tein tuon mol.fi/avo testin ja sieltä tuli seuraava viisi tähteä saaneiden viiden ammatin kärki:

1 Yhteiskuntatutkija
2 Matematiikan opettaja
3 Lääkäri
4 Biologi
5 Laboratiorionhoitaja

Noista matematiikan opettajaa ja lääkäriä olen joskus ajatellut - ovat olleet psykologin (joka oli niiden neljä tähteä saaneiden joukossa) lisäksi oikeastaan ainoat, joita olen koskaan nuorempana erityisen vakavissani edes ajatellut. Neljän tähden vaihtoehtojen joukosta löytyivät myös muut ammatit, joita olen nyt näin vanhemmalla iällä ajatellut voivani tehdä: ATK suunnittelija, tutkija ja ohjelmoija.

Noiden kolmen nuorena kelailemani ammatin pohdinnassa päädyin lopulta siihen, että sekä lääkärin, että psykologin ammatit olisivat minulle todennäköisesti psyykkisesti liian raskaita, joten jäljelle jäi tuo matematiikan opettaja. Siihen kohteesen olen nyt sitten tässä pyrkinyt jo senverran aikaa, että olen yliopistotutkintoni ehtoopuolella ja puolen vuoden päästä pitäisi aloitella gradun kirjoitteleminen. Tässä yliopistotaipaleeni varrella olen sitten löytänyt uusia madollisuuksia tietokoneiden ja yliopistomaailman syövereistä, ja tällä hetkellä toiminkin yliopistolla sivutoimisena tuntiopettajana opintojeni ohella. Saa nähdä mitä tulevaisuus tuo - saatan hyvinkin hairahtua muutamaksi vuodeksi tutkijaksi tai jopa ihan yrityspuolellekin ohjelmoimaan/suunnittelemaan, mutta todennäköisesti lopulta tie vie luokan eteen lukiotasolle. Toivon, että tulevaisuudessa tietotekniikan opetus olisi keskeisemmässä osassa koulujärjestelmäämme, enkä pistäisi ollenkaan pahaksi vaikka saisin virkani vasta myöhemmin juuri tätä aluetta korostavalta paikalta.
Nacu

Posts: 1,293

#135 • • Nacu Nacu on the outside, tasty on the inside

siveys:
--- clip ---



Wanna do my math homework? *hih*

Ite sukkaan kaikissa matemaattisissa aineissa niin ettei mitään rajaa *nyyh* Numerot ei tykkää musta enkä mä numeroista...

Muuten minä:

E-tyypin ihmiset ovat kunnianhimoisia, kilpailunhaluisia ja itsevarmoja. He ovat kiinnostuneita ihmisistä, mutta sosiaalisilla taidoillaan he pyrkivät pikemminkin johtamaan, valvomaan, vaikuttamaan tai suostuttelemaan kuin auttamaan muita ihmisiä. *muhaha*

C-tyypin ihmiset ovat järjestelmällisiä, huolellisia, tarkkoja ja tehokkaita. Työssä he turvautuvat mielellään tuttuihin menetelmiin. He haluavat säännölliset työajat ja täsmälliset ohjeet. He työskentelevät mielellään käytännöllisissä tehtävissä, joihin sisältyy tietojen järjestämistä ja käsittelyä.

Aika rankat arviot *ding*

--
yes i am alone
but then again i always was
as far back as i can tell i think maybe its because
because you were never really real to begin with
i just made you up to hurt myself

Hotblood

Posts: 387

#136 • • Hotblood
Roikun netissä pää tyhjänä ja yritän pysyä hereillä iltaan asti et sais rytmin kohdalleen... *grr*

--
"Mieluummin kadun tekemiäni asioita kuin tekemättä jättämisiä. En juurikaan kadu."

siveys

Posts: 2,492

#137 • • siveys lovely

Hotblood:
Roikun netissä pää tyhjänä ja yritän pysyä hereillä iltaan asti et sais rytmin kohdalleen... *grr*


Kuulostaa "jotenkin" tutulta.. Missäköhän mä olisin kuullu tosta aikasemmin.. *igor*
Hotblood

Posts: 387

#138 • • Hotblood

siveys:
---
Hotblood:
Roikun netissä pää tyhjänä ja yritän pysyä hereillä iltaan asti et sais rytmin kohdalleen... *grr*

---

Kuulostaa "jotenkin" tutulta.. Missäköhän mä olisin kuullu tosta aikasemmin.. *igor*



Vaimokkeesi on tainnu yrittää samaa tässä viime aikoina aika monta kertaa... *uuh*

--
"Mieluummin kadun tekemiäni asioita kuin tekemättä jättämisiä. En juurikaan kadu."

siveys

Posts: 2,492

#139 • • siveys lovely

Hotblood:
Vaimokkeesi on tainnu yrittää samaa tässä viime aikoina aika monta kertaa... *uuh*


Jeps.. Eikä se ikävä kyllä ole edes ainoa meidän perheessä..
¡ Previous post about a year ago !
Mellu-

Posts: 4,006

#140 • • Mellu-
urheilen *igor*

--
Mellu lähti lahdesta, mutta lahti ei lähtenyt Mellusta -enrg-
Lentopallokenttien Dennis Rodman

TPYOMASTER