kuilun partaalla, 24.2.2009 09:50:
---
Ana: Miten sinun mielestäsi Suomen maahanmuuttopolitiikka tulisi järjestää?
---
Tarkempi seulonta niin työnperässä tuleville kuin pakolaisillekin. Enemmän rahaa kansainvälisiltä järjestöiltä etenkin pakolaisten kotouttamiseen.
Pakolaispolitiikkaa tulee tukea ennaltaehkäisevästi ulkopolitiikalla ja kehitysavulla, jotta pakolaisuudelle ei olisi edes tarvetta.
Olen samaa mieltä - pakolaisuuden tarvetta tulee ehkäistä, mutta nythän käytännössä ketään ei seulota. Somaliasta, irakista ja afghanistanista saapuville myönnetään kaikille oleskelulupa, koska alueille ei palauteta ketään. Itsekin kannatan tiukempaa seulaa. Hassua, meidän ratkaisut on aika samankaltaisia. Ja hei, jos sieltä ei tule ongelmaväkeä, niin miksi sitä väkeä tarvitsee seuloa?
Ja sitten se kohta, josta sä pillastut. Suomalaisten tulisi kanssa hieman ottaa selvää asioista muutenkin kuin tabloideista ja Anan kaltaisen höyrypäitten blogeista, eli "lisää kouluja urpoille".
Eli pitäisikö jokainen suomalainen pakottaa suvaitsevaisuuskurssille?
Öh.., no siten, ettei pakkaa maahanmuuttajia samaan läjään, kuten tehtiin teille "maalaistaustaisille stadilaisille" aikoinaan.
Okei, kuka tätä väkeä "pakkaa", ja miten varmistetaan se, etteivät maahanmuuttajat
itse muuta sellaisille alueille, missä on ennestään paljon maahanmuuttajia? Millä rahalla niitä maahanmuuttajia hajasijoitetaan, kun valtion piikkiin asutettavat on käytännössä asutettava halvimpiin mahdollisiin asuntoihin eli ennestään köyhille alueille? Pitäisikö valtion ostaa eirasta ja westendistä asuntoja, joihin majoitetaan maahanmuuttajia, etteivät nämä kasaudu köyhille alueille? Hajasijoittaminen on kivan kuulonen ratkaisu, mutta se on käytännössä mahdotonta koska siihen ei ole rahaa. Tämän lisäksi väestön vapaa liikkuvuus johtaa siihen, että periferiaan asutettu mamuperhe muuttaa siihen mahdollisuuden saatuaan suurempien kaupunkien liepeille, kuten varissuohon tai vuosaareen. Miten tämä muka voidaan estää?
Mitä maahanmuuttajien räikeälle yliedustukselle väkivalta- ja seksuaalirikostilastoissa pitäisi tehdä, vai pitäisikö tehdä mitään?
---
Rikolliset takaisin kotimaahansa tai vankilaan. Toisekseen, itse en usko tuohon "räikeyteen" muuta kuin niiltä osin, kuin sitä on sinunkaltaistesi ihmisten kautta maalailtu, smaahan väitettiin aikoinaan maalta kaupnkiin muuttaneista, että olisivat väkivaltaisempia kuin muut.
Eli siis rikostilastot, joiden mukaan maahanmuuttajilla, lähtökohtaisesti muslimeilla, on räikeä yliedustus seksuaalirikostilastoissa on ihan vaan mun pelonlietsontaani? Please.
http://www.seura.fi/?id=9261 Lehti ei ehkä ole laatujournalismia, mutta lukuja ei ole syytä epäillä.
"Viime vuonna poliisin tietoon tuli 739 raiskaustapausta, joista epäiltynä oli 475 miestä. Epäillyistä joka viides oli syntyperältään ulkomaalainen. Se on hurja luku, sillä ulkomaalaistaustaisten osuus Suomen väestöstä on alle neljä prosenttiyksikköä.
Eniten ulkomaalaisten raiskausepäilyjä oli pääkaupunkiseudulla, missä on myös suhteellisesti paljon nuoria ulkomaalaismiehiä. Helsingissä ulkomaalaisten tekemien raiskausten osuus oli noin 50 prosenttia.
Espoossa luku on vielä synkempi, lähes 70 prosenttiyksikköä."
Suomalainen kuitenkin kohdatessaan väkivaltaa kohtaa sitä toisen suomalaisen käsissä. On jopa paljastunut vääriä ilmiantoja näistä "puskaraskaajista".
Vääriä ilmiantoja raiskauksista paljastuu ihan joka ihmisryhmässä. Ei ole mitään syytä olettaa, että naiset olisivat erityisen hanakoita tehtailemaan vääriä ilmiantoja nimenomaan maahanmuuttajamiehistä. Ja joo, tottakai suomalaiset pieksevät myös toisiaan, mutta esim. ryöstörikollisuudessa etniset vähemmistöt mestaroivat 49% tapauksista. Näitä vähemmistöjä on suomessa noin 5%. Mistä tämä johtuu - köyhyydestäkö? Jos se johtuu köyhyydestä, minkä takia etniset vähemmistöt sitten ovat niin köyhiä? Siksikö, että minä kirjoittelen asiasta klubbariin, jonka johdosta ihmiset "vihaavat ja pelkäävät" ja riistävät maahanmuuttajilta menestymisen avaimet?
Vai johtuisiko se siitä, että valtaosa tulijoista ei osaa edes lukea tai kirjoittaa?
Tosin uskon, että samoin kuin suomalaisten tulisi ottaa selvää maahanmuttajista, heillekin tulisi järjestää koulutusta siitä, mikä on sopivaa ja mikä ei. Teini-ikänen kundi, joka ei ole naista nähnyt, yhtäkkiä on keskellä pikkutyttöjä, jotka pukeutuu ku viidenpennin huorat, ei väldee hiffaa, et se on ihan hyväksyttävää länsimaissa.
NIMENOMAAN. Kuka sitä koulutusta järjestää, miten sillä tavoitetaan kaikki ihmiset, ja miten suuren vaikutuksen luulet jollain koulutuksella olevan verrattuna siihen kotimaan kulttuurin opettamaan malliin?
Hmmm. Onko Suomessa esiintynyt militanttia islamia, terroria? Ainakaan Supo ei laske sitä uhkaksi Suomelle, vaan suurimmaksi uhkaksi listalla nousee syrjäytyminen. Mutta militantit suuntaukset voi ehkäistä parantamalla koulutusta ja elintasoa, sama koskee myös kotokutoista nationalismiamme, jota sinä edustat.
Militantti islam on eri asia kuin isänmaallisuus. Militantin islamin nousun uhasta Suomessa puhui juurikin se suojelupoliisin päällikkö, jonka puheiden taustalla vihjailit olevan pienimunaisen ksenofobian. Suomessa ei vielä ole käsittääkseni merkittävää islamistista liikehdintää, mutta esim. ruotsissa on jo. Amerikkalaiset joukot surmasivat afghanistanissa hiljattain Al Qaeda-johtajan, jolla oli ruotsin passi. Ruotsin tilanne on noin 10 vuotta suomen tilannetta edellä - ei ole mitään syytä olettaa, etteikö islamistinen liikehdintä täälläkin alkaisi nostaa päätään, kunhan näiden maiden maahanmuuttajamäärä ylittää tietyn rajan.
Mitä konkreettiia ratkaisuja sinä Ana olet tuonut ongelmaan? Pakolaispolitiikan ratkaiset sillä, ettet ota pakolaisia, ainoastaan työnperässä tulevia orjia ottaisit ja niidenkin tulisi assimiloitua suomalaiseen yhteiskuntaan, mutta et kerro miltä osin. Wau. Et ole edes kertonut, että miten se laiton maahanmuutto käytännössä estettäisiin..?
Kuka puhui yhtään mitään orjista? Minä olen valmis ottamaan maahan jokaisen, jolla on täällä jotain järkevää tekemistä, kuten työ tai opiskelu. Minä vaadin, että tulijoille maksetaan samasta työstä sama palkka kuin suomalaisille - ottamalla suomeen jonkin ulkomaalaisen halpatyövoima-armeijan poljetaan suomalaisten työehtoja. Sekin on perseestä.
Laiton maahanmuutto ei ole suomessa vielä ongelma, mutta se estettäneen niillä samoilla keinoilla joilla se on aina estetty; rajatarkastuksilla ja karkoittamalla laittomat maassaolijat.
Ja sanot myös, et mun postaukset "eivät ole edes lukemisen arvoisia", ja itse levität valheita, pelkoa ja vihaa... Ja sä olet olevinas joku turva-alan amattilainen! Sä et ole edes ammattis arvoinen.
Se krokotiililätinä oli täysin tyhjänpäiväistä vääntelyä.
Minä en ole levittänyt ENSIMMÄISTÄKÄÄN valhetta. Olen tarjonnut lähteet kaikelle, mitä olen todeksi väittänyt. Pelkoa haluan lisätä lähinnä niiltä osin, joilta osin sitä on aiheellista tuntea välttääkseen ongelmat, ja vihaa en missään nimessä halua lietsoa. Minun mielestäni ainoa oikea tapa vaikuttaa näihin asioihin on a) lisätä tietoisuutta ja kriittistä ajattelua b) äänestää oikein. Ketään ei tarvitse vihata, se on täysin hyödytöntä ajanhukkaa.