mayah, 20.7.2006 17:43:
---
niomic, 20.7.2006 15:29:
Toki esimerkkini pätee paremmin tapauksissa joissa skidi on leikeissä ns. hyvin messissä.
---
Hyi vittu.
Mitä sä oikein kuvittelet? Että nämä lapset tulevat koputtelemaan vanhempiensa oven taakse, nyppivät isäänsä hihasta ja vinkuvat, että "isi isi, leikitään taas sitä leikkiä jossa työnnät sormeas mun pilluuni, se on huisin hauskaa!!".
Hyi vittu.
Näytä mulle yksikin lapsi, joka mielummin leikkii isänsä kanssa tämän runkatessa ihan tavallisten barbileikkien sijaan. Tottakai lapset on usein innoissaan saadessaan mitä tahansa huomiota vanhemmiltaan, mutta jos sä kysyt, että "mitäs tehtäis?" niin voisin väittää, että kaikki mahdolliset muut leikkimuodot ja pelit tulee lapsen mieleen ennemmin kuin "no harrastetaan vaikka seksiä, kimble ja satujen lukeminen onkin ihan tylsää".
Ahaa joo, kiinnittämättä erikoisemmin huomiota sun karrikoivaan tyyliin. Eli ei siis ole mahdollista, että jotkut lapset olisivat pitäneet leikeistä. Check. Eikä ole mahdollista, että lapsi kokisi vaikka että isi osoittaa hellyyttä kun hän lukiessaan satuja hellästi koskettelee mistä nyt sattuu. Ja sitten tullaankin vaikeampaan asiaan. Jos tää faija sattuu vaik saamaan stondiksen siitä et se paijaa tyttölapsensa olkapäätä, niin mihin kategoriaan tämä menee. Onko siis tuomittavana teko vai teon syy? Voit kans kertoa miten lapsi osaisi välttää näitä sun maintisemiasi seksileikkejä, mikäli hän ei ole kokenut niitä loukkaavaksi tai muutenkaan vääräksi? Ehkä ne ovat ainoita hetkiä kun lapsi saa isältään oikeasti huomiota.
Ei helvetissä ne tajua, että isä tekee tässä nyt jotain väärää, eihän niiden kuuluis edes tietää, että sinne jalkojen väliin kuuluis jotain työntää, saatikka sitte että sen ei kuuluis olla isän joka sitä tekee. Millä helvetillä ne lapset voi tietää, että tässä on kyse jostain väärästä, kun kerran mukana on isä joka on aina oikeessa ja johon voi luottaa. Jos isä sanoo, et ei saa itkeä, niin eihän silloin saa itkeä. Eihän se nyt sitä tarkota, että ne olis "ns. hyvin messissä" jos ne ei vaikkapa viisvuotiaana taistele isäänsä vastaan ja tee rikosilmoitusta.
Viitaten edelliseen vastaukseeni, karrikoidessamme päädymme näköjään puhumaan omenoista ja päärynöistä. Tarkoitukseni ei ole missään vaiheessa ollutkaan sanoa, että esittämäni asiat olisivat ns. perussetti insestikeisseissä ja vastaavissa. Ennemminkin olen halunnut tuoda esille ongelmia mitä liittyy yhteiskunnan, yhteisöjen ja pienyhteisöliittoumien kollektiivisiin arvoituksiin, jotka voivat hetkessä tehdä jostain asiasta sairaan, epähyväksyttävän ja vaikka kuolemalla rangaistavan. Tämän kautta on myös ollut hyvä ottaa esille, ettei esim. lasten hyväksikäyttö ole niin mustavalkoista kun hirttopolitiikan proponentit sen usein pyrkivät esittämään.
Ja miksi se on mielestäni väärää? Koska mielestäni ketään ei saisi pakottaa mihinkään mikä liittyy seksiin. Kaikki seksiin liittyvä tulisi minun mielestäni olla molemminpuoleisen haluamisen ja suostumuksen tulosta. Ja ei, se että lapsi/eläin ei pysty/osaa puolustautua tai kieltäytyä, ei tarkoita sitä että hän/se olisi halukas olemaan seksuaalisessa kanssakäymisessä toisen kanssa.
Ei tekisi nyt mieli olla enempää mulkku teidän silmissänne, mutta toivon hartaasti, että tuo pakottamiseen liittyvä vakaumuksesi kantaa myös muille elämänalueille; ei siis vain seksuaaliseen kanssakäymiseen. Tässä, kuten ensimmäisessä kappaleessani tulee taas sama ongelma, eli sinun ei välttämättä tarvitse oikeastaan olla kanssani seksuaalisessa kanssakäymisessä mukana, jotta minä voisin kokea tilanteen seksuaaliseksi ja seksuaalisesti tyydyttäväksi. Seksuaaliset kokemukset kun voivat hyvinkin olla erittäin yksipuolisesti koettuja.
Tekisi kuitenkin mieli päästä tästä pedofiliaväittelyn pohjattomasta kuopasta takaisin tuohon myös tbo:n ylösnostamaan alkuperäiseen aiheeseeni, joka on huomattavasti lähempänä tämän threadin pääajatusta. Eli nopeasti referoituna tähän liittyi juuri se, ettei lapsi välttämättä saa itse pedofilian / insestin teosta itselleen mitään traumoja vaan yhteiskunnan ja yhteisöjen valtavan negatiivinen ja häpeään asettava asennoituminen tähän tekoon on ennemminkin niitä traumoja tuomassa ylöspäin. Tähän samaan perusvyyhtiin liittyvät hyvin läheisesti monet aikamme ilmiöt, kuten burn-out. Burn-out -tapauksien määrä nousi jossain vaiheessa erittäin rankasti ja huomattava osa tästä on ainakin pyritty atribuoimaan ihmisten itse-suggestiotaidolle, yhteisöjen normiseurantakäyttäytymiseen sekä ns. helpon selityksen turvaan.