Pyörrän puheeni siitä kuinka vista on toimiva paketti.
Tällä hetkellä tahtoisin tappaa ne ihmiset jotka vistan featureista on ollut päättämässä.
Omaan käyttöön vista toimi ihan mainiosti alkuun,mutta nyt on alkanut ilmentymään typeriä ongelmia. Kuten esm full admintunnareilla sisällä ollessani ei muka riitä oikeudet poistaa softia tai muokata rekisteriä (wtf?).
Tässä nyt muutaman viikon oon virallisesti tukenut windows vistaa suomeen päin ja voin sanoa että kyseisen paskaläjän takia työnteko ollut täyttä helvettiä. Mikään ei ole siellä missä pitäis ja minuutin ongelmankorjauksen sijasta keikkaan saattaa kulua ihan tosta vaan muutamia tunteja.
Tässä hyvä esimerkki perus it-tukeen tulevasta keikasta:
Asiakkaan mapatut työverkkolevyt katoavat kun asiakas iskee itsensä vpn perään kotitoimistolta, eivätkä levyt mappaannu enään bootissa. Workaroundina tähän yleensä oon xplle tehny vaan mapdrives.bat tiedoston joka ajaa loginscriptan tuplaklikkaamalla, jotta käyttäjä voi kotoota mappailla levyt aina jos ne eivät näy.
XP:llähän tämä tehdään seuraavasti.
Jos Login.cmd hakemistossa c:windowssystem32 viittaa locaaliin login.cmd fileen ja sitä editoidessa huomaat että siellä on viittaukset levymappauksiin, tee vain pikakuvake kys. filestä. Tai vaihtoehtosesti kopioi levymappaus rimpsut ja tee uusi *.bat file. Peace of cake. Homma toimii ja on simppeli.
Vistalla taas sitten.
Koko vitun paskaläjässä ei löydy tiedostoa login.cmd vaan loginscriptat on jemmattu johonkin hevonvitunperseeseen joista niitä ei tajua etsiä.
Interwebistä hetken googlailtuani löysin ratkaisun ongelmaan, mutta ratkaisu on noin 50 kertaa monimutkaisempi kuin esm xp:llä.
http://mcpmag.com/forums/forum_posts.asp?tid=3604&pn=1
Tässä siis yksi ärsyttävimmistä featureista joita on tullut tänään esiin.
Muita ärsyttäviä typeriä korjauksia tähän mennessä on löytynyt myös kivat määrät. mm. Internet explorerissa ei pääse suoraan editoimaan filelistaa että mikä softa avaa minkäkin file extensionin, vaan tämä pitää tehdä typerästi jokaisen tiedostopäätteen kohdalla erikseen. Ei näppäriä listoja mistä hallita kaikkia kerralla. Xpssä on.
Command promptissa koneita ei voi pingata laitetunnuksella, vain ip osotteet kelpaavat.
Xpssä voi.
jnejne. lista on pitkä.
Minä en tajua, miksi microsoftin pitää "korjata" asioita jotka eivät ole rikki?
Älä osta/hommaa vistaa, pysy xpssä. Vittu.