Windows Vista

613 posts, 31 pages, 255,061 views

Avernian

Posts: 7,451

#502 • • Avernian Kerettiläinen
Kyllä on taas sen verran tullut luettua/kuunneltua Vistasta keskustelua, että täytyy olla oikeasti onnellinen siitä, että on XP. Ja sen levy, että saa sen asennettua mahdollisille uusillekin koneille. *hymy*

--
Liian totta ollakseen hyvä.

Let's get ready to ruuuumblee! *sydän*

plink

Posts: 1,405

#503 • • Edited plink team paska
joku aika sitten ostin uuden läppärin, joka maksoi melkein 1500 euroa, mutta se on vistan takia käytännössä pölyttynyt nurkassa. saatanan kyrpävistalla ei pysty tekemään yhtään mitään. koska poistin toisen vanhemmista koneista käytöstä tämän uuden myötä, olen viimeiset pari kuukautta käyttänyt läppäriä, jonka ostin muutama vuosi sitten käytettynä 300 eurolla. on nimittäin huomattavasti nopeampi kuin uusi kone.

miksi en sitten asenna xp:tä uudellekin koneelle? asentaisin kyllä, ja vittu on sitä yritettykin, moneen kertaan, mut en saa asennuksessa raid-ajureita pelittämään sitten mitenkään (eli xp-asennus ei löydä kovalevyjä ollenkaan). tilanne tarkoittaa käytännössä sitä, että vistan takia meni puoltoista tonnia rahaa hukkaan. ei tolla koneella tee yhtikäs mitään, koska n. 5 vuotta vanha xp-konekin ajaa siitä nopeudellaan ohitse. kiitti microsoft tostakin paskasta, jonka ihmisille ootte tarjonnut.

vistan myötä peruskodin tietotekniikka otti 10 vuoden harppauksen taaksepäin.

--
en ollut paikalla silloin kun seksikkyys keksittiin.

Fakiiri

Posts: 462

#504 • • Fakiiri Herra rauhallisuus / Gone fishing.

plink, 10.5.2008 15:49:
joku aika sitten ostin uuden läppärin, joka maksoi melkein 1500 euroa, mutta se on vistan takia käytännössä pölyttynyt nurkassa. saatanan kyrpävistalla ei pysty tekemään yhtään mitään. koska poistin toisen vanhemmista koneista käytöstä tämän uuden myötä, olen viimeiset pari kuukautta käyttänyt läppäriä, jonka ostin muutama vuosi sitten käytettynä 300 eurolla. on nimittäin huomattavasti nopeampi kuin uusi kone.

miksi en sitten asenna xp:tä uudellekin koneelle? asentaisin kyllä, ja vittu on sitä yritettykin, moneen kertaan, mut en saa asennuksessa raid-ajureita pelittämään sitten mitenkään (eli xp-asennus ei löydä kovalevyjä ollenkaan). tilanne tarkoittaa käytännössä sitä, että vistan takia meni puoltoista tonnia rahaa hukkaan. ei tolla koneella tee yhtikäs mitään, koska n. 5 vuotta vanha xp-konekin ajaa siitä nopeudellaan ohitse. kiitti microsoft tostakin paskasta, jonka ihmisille ootte tarjonnut.

vistan myötä peruskodin tietotekniikka otti 10 vuoden harppauksen taaksepäin.



USB-Tikulle netistä SATA ajurit ja XP:n asennuksen aikana painetaan F6 kun ruudussa lukee halutaanko asentaa kolmannen osapuolen RAID/SCSI ajureita. Tai lisäät ajurit esimerkiksi nLitellä ja poltat XP:n uudelle cd:lle. Google auttaa.

--
Prohibition goes beyond the bounds of reason in that it attempts to control a mans appetite by legislation and makes crimes out of things that are not crimes.

plink

Posts: 1,405

#505 • • plink team paska

Fakiiri, 10.5.2008 16:46:
---
plink, 10.5.2008 15:49:
joku aika sitten ostin uuden läppärin, joka maksoi melkein 1500 euroa, mutta se on vistan takia käytännössä pölyttynyt nurkassa. saatanan kyrpävistalla ei pysty tekemään yhtään mitään. koska poistin toisen vanhemmista koneista käytöstä tämän uuden myötä, olen viimeiset pari kuukautta käyttänyt läppäriä, jonka ostin muutama vuosi sitten käytettynä 300 eurolla. on nimittäin huomattavasti nopeampi kuin uusi kone.

miksi en sitten asenna xp:tä uudellekin koneelle? asentaisin kyllä, ja vittu on sitä yritettykin, moneen kertaan, mut en saa asennuksessa raid-ajureita pelittämään sitten mitenkään (eli xp-asennus ei löydä kovalevyjä ollenkaan). tilanne tarkoittaa käytännössä sitä, että vistan takia meni puoltoista tonnia rahaa hukkaan. ei tolla koneella tee yhtikäs mitään, koska n. 5 vuotta vanha xp-konekin ajaa siitä nopeudellaan ohitse. kiitti microsoft tostakin paskasta, jonka ihmisille ootte tarjonnut.

vistan myötä peruskodin tietotekniikka otti 10 vuoden harppauksen taaksepäin.

---


USB-Tikulle netistä SATA ajurit ja XP:n asennuksen aikana painetaan F6 kun ruudussa lukee halutaanko asentaa kolmannen osapuolen RAID/SCSI ajureita. Tai lisäät ajurit esimerkiksi nLitellä ja poltat XP:n uudelle cd:lle. Google auttaa.



olin jo aiemmin koittanut usb-tikkua sekä ajurien lisäämistä nlitelläkin, mutta jostain syystä ei vaan onnistunut (=tai en vaan osaa). mutta kävinkin äskeisestä postauksesta vittuuntuneena, viimeisenä vaihtoehtona, hakemassa usb-diskettiaseman verkkokaupasta ja nyt asennus näyttäisi onnistuvan (installi ainakin löysi levyt). diskettiasema ja paketti diskettejä maksoi yhteensä 30 euroa, mutta on se sen arvoista, jos nyt pääsee vistasta eroon lopullisesti. tuntuu härskiltä käyttää diskettejä vuonna 2008, mutta kuten sanottua, vista vei tietotekniikan 10 vuotta taaksepäin. :P

--
en ollut paikalla silloin kun seksikkyys keksittiin.

Android

Posts: 3,908

#506 • • Edited Android
Ei asennu SP ei, ei sitten millän. "Service packia ei voitu asentaa. Perutaan muutokset". Hienoa kun itse joutuu kaivamaan sen virhekoodin (8007000D) esille ja googlettaa, vaan eipä googlen neuvotkaan ole auttaneet.
sts

Posts: 7,969

#507 • • Edited sts Sama pyynti aitta!

Avernian, 29.4.2008 15:31:
Kyllä on taas sen verran tullut luettua/kuunneltua Vistasta keskustelua, että täytyy olla oikeasti onnellinen siitä, että on XP. Ja sen levy, että saa sen asennettua mahdollisille uusillekin koneille. *hymy*



Mutta ei lisenssejä. Juuri näin. Levy kun ei oikeuta asentamaan muuta kuin siihe yhteen ja ainoaan koneeseen johon lisenssi on ostettu.
Lost-Soul

Posts: 3,107

#508 • • Lost-Soul los pallos

Android, 3.6.2008 21:53:
Ei asennu SP ei, ei sitten millän. "Service Packin asennus ei onnistunut, muutokset peruutetaan". Hienoa kun itse joutuu kaivamaan sen virhekoodin (8007000D) esille ja googlettaa, vaan eipä googlen neuvotkaan ole auttaneet.


Ole onnellinen että SP ei asennu. Itsellä se ainakin sekotti koneen kunnolla ja pääs asentelmaan visvaa (+ x kpl ohjelmia) uusiksi.

--
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis

remotion

Posts: 5,283

#509 • • remotion nostatus guru
Puoli vuotta elänyt kohta Vista Enteprisen kanssa ja en mä nyt valita, ottaa vain sen jatkuvan admin oikeuksien peräämisen pois niin ei mene hermot. Tokihan se kolmen päivän kurssi ennen käyttöön ottoa avasi mutkia etukäteen tehokkaasti.

Alkuun kone kyllä takkuili esim ei suostu sammuttamaan konetta vaan tilttaa siihen varsinkin jos jotain päivityksiä oli samalla menossa. Nykyään sammuu aina ok.

Vistan suurin ongelma näyttäisi olevan IE7 joka on todella kaatumisherkkä.
Aidrian

Posts: 1,799

#510 • • Aidrian Furian Master
Näihin päiviin asti vista (ultim 32b) pelannut moitteettomasti alkusekoilujen jälkeen(ol vähän rautaongelmia), mutta sitten alkoi tapahtumaan. Yksi kerrallaan kaatuu sovellukset(search protocol, windows host, IE7...) ja lopuksi kaatuu koko hemmetin winukka?!! *ittu mitä pyllyilyä *ana*eiei* servupaketti meni aikanaan hienosti koneelle ja systeemi oli vakaampi ku atomikello, mut mitään ilmoittamatta tai päivittämättä alko sellane sekoilurumba ettei siitä kierteestä muutoin selviä kuin formatilla ja new setupilla. Onneksi on tää xp rinnakkaistodellisuutena niin pääsee noi formaatit helposti heittämään. Mut se on sit viikonloppuna sen aika, ja muutaman kaljan..
domi

Posts: 7,069

#511 • • domi Työn sankari.
Esitetäänpä tyhmä kysymys: Onko mitään haittaa, jos Vistan ipv6-tuen disabloi verkkotoiminnoista, kun kuitenkin käytössä on vain ipv4-verkko, ipv4-dhcp etc.
ef

Posts: 49

#512 • • ef Mikä titteli?
Itseäni korpeaa suunnattomasti Vistan (64bit) mitäänsanomaton tuki esim. äänikorteille.
tomii

Posts: 3,594

#513 • • tomii kallion herttua

ef, 2.7.2008 12:54:
Itseäni korpeaa suunnattomasti Vistan (64bit) mitäänsanomaton tuki esim. äänikorteille.



Toi on kyl äänikorttivalmistajien moka, jos/kun eivät ole tehneet ajureita. Siis oletan, että puhutaan kunnon äänikorteista?

--
reivaan kunnes kuolen

ef

Posts: 49

#514 • • ef Mikä titteli?

tomii, 2.7.2008 13:51:
---
ef, 2.7.2008 12:54:
Itseäni korpeaa suunnattomasti Vistan (64bit) mitäänsanomaton tuki esim. äänikorteille.

---


Toi on kyl äänikorttivalmistajien moka, jos/kun eivät ole tehneet ajureita. Siis oletan, että puhutaan kunnon äänikorteista?



Puhutaan studiokäyttöön tarkoitetuista äänikorteista.Sori,olin vähän suuripiirteinen ekassa kommentissa.
tomii

Posts: 3,594

#515 • • tomii kallion herttua

plink, 10.5.2008 15:49:
joku aika sitten ostin uuden läppärin, joka maksoi melkein 1500 euroa, mutta se on vistan takia käytännössä pölyttynyt nurkassa. saatanan kyrpävistalla ei pysty tekemään yhtään mitään. koska poistin toisen vanhemmista koneista käytöstä tämän uuden myötä, olen viimeiset pari kuukautta käyttänyt läppäriä, jonka ostin muutama vuosi sitten käytettynä 300 eurolla. on nimittäin huomattavasti nopeampi kuin uusi kone.



Ei sua kiinnostaisi olla vähän spesifistisempi, että MIKSI tolla sun läppärillä olevalla Vistalla "ei pysty tekemään mitään"? Mikä Vista se on ja mikä kone sulla on ja mitä ohjelmia et pysty käyttämään?

Ihan esimerkkinä itselläni Asuksen läppäri, joka maksoi tossa talvella n. 1100e ja sisällä Vista Home Premium (32bit) ja yhtä ohjelmaa lukuunottamatta (jolla on ollut vaikeuksia XP:ssäkin, paskasti koodattu) KAIKKI toimii niin kuin pitääkin. Eli ihan oikeasti kiinnostaisi tietää miten toi sun tapaus on täysin erilainen, että onko mulla vain käynyt helvetinmoinen tuuri (koputan puuta, jos näin on käynyt, jotta tuuri jatkuisi ;).

--
reivaan kunnes kuolen

tomii

Posts: 3,594

#516 • • tomii kallion herttua

ef, 2.7.2008 14:06:
---

Puhutaan studiokäyttöön tarkoitetuista äänikorteista.Sori,olin vähän suuripiirteinen ekassa kommentissa.



Joo toi on harmillista, että monet laitevalmistajat, ei pelkästään tietyt äänikorttivalmistajat, reagoivat hitaammin kuin kilpikonna rauhoittavissa, uusiin käyttöjärjestelmiin. Vistakin on jo ollut sen verta kauan markkinoilla, että jokaisen valmistajan olisi jo nyt pitänyt saada Vista-ajurit ulos, mutta ilmeisesti näkevät käyttäjäkuntansa pelkkinä XP- ja OSX-käyttäjinä, jos kerta ei vieläkään ajureita löydy. Mutta pointtina siis: ajurien puuttuminen ei ole käyttöjärjestelmän vika, vaan laitteen valmistajan, koska Microsoft ei tee ajureita laitteille (tai no tietty omilleen tekee).

--
reivaan kunnes kuolen

OCS

Posts: 1,828

#517 • • OCS

tomii, 2.7.2008 14:10:
Ihan esimerkkinä itselläni Asuksen läppäri, joka maksoi tossa talvella n. 1100e ja sisällä Vista Home Premium (32bit) ja yhtä ohjelmaa lukuunottamatta (jolla on ollut vaikeuksia XP:ssäkin, paskasti koodattu) KAIKKI toimii niin kuin pitääkin. Eli ihan oikeasti kiinnostaisi tietää miten toi sun tapaus on täysin erilainen, että onko mulla vain käynyt helvetinmoinen tuuri (koputan puuta, jos näin on käynyt, jotta tuuri jatkuisi ;).


Ei, tuo on kyllä ihan normaalia, että Vista toimii. Itsellä myös n. 6kk vanha Asuksen läppäri ja hyvin on toiminut. Tuntuu myös, että muistinhallinta toimii hieman XP:tä paremmin. Ei tarvitse boottailla läheskään yhtä usein, eikä ala jäätymään samalla tavalla.
ef

Posts: 49

#518 • • ef Mikä titteli?
Silti jonkinlainen yhteensopivuustila tai mahdollisuus asentaa XP ilman lisäkustannuksia(olettaen että käyttäjällä on laillinen versio Vistasta) ei varmaan olisi kovin suuri uhraus Mikkisoffalta.

Huvittavaa sinällään että XP maksaa enemmän kuin Vista eikä päinvastoin. Ovela keino syytää markkinoille uudenkarhea käyttis ja jättää XP niille jotka sen _oikeasti_ haluavat.
tomii

Posts: 3,594

#519 • • tomii kallion herttua

OCS, 2.7.2008 14:22:
---

Ei, tuo on kyllä ihan normaalia, että Vista toimii. Itsellä myös n. 6kk vanha Asuksen läppäri ja hyvin on toiminut. Tuntuu myös, että muistinhallinta toimii hieman XP:tä paremmin. Ei tarvitse boottailla läheskään yhtä usein, eikä ala jäätymään samalla tavalla.



Joo ton oon ite kanssa huomannut, että muistinhallinta tosiaan tuntuisi olevan, jopa huomattavasti, paremmalla mallilla kuin aiemmin.

--
reivaan kunnes kuolen

anniini

Posts: 917

#520 • • anniini a-double n-double i-n-a

remotion, 3.6.2008 23:30:
Puoli vuotta elänyt kohta Vista Enteprisen kanssa ja en mä nyt valita, ottaa vain sen jatkuvan admin oikeuksien peräämisen pois niin ei mene hermot.



Kerrotko miten sen admin-kinuamisen saa loppumaan? Mulla menee hermot, kun Vista estää mua tekemästä ihan basic-juttuja, esim. siirtämästä leikkaamalla kansiota toiseen kohteeseen (pakko kopioida), koska Vista ilmoittaa, että mulla ei ole järjestelmänvalvojan oikeuksia. Kenellä ne sitten on jos ei mulla (=ainoalla kyseisen koneen käyttäjällä)? :D Toi on ollu suurin vitutusta aiheuttava ongelma Vistassa. Nyt uudessa läppärissä, jossa on myös Vista, on ollut ongelmana, että esim. Youtubesta tai muualta videoita katsoessa näyttö ei suostu näyttämään kuvaa jos laittaa videon näkymään koko näytöllä vaan sen sijaan menee pimeäksi. Tämän jälkeen kun painaa esc:iä, kuva palautuu pienessä koossa ja masiina ilmoittaa näytön ajurin palautuneen onnistuneesti kohdatusta ongelmasta. Hyvinpä tosiaan palautuu: :/ Mikä ihme tohon vois auttaa..? :o

--
Take the forward path
Have a big slice of the city
Get the upper hand
While you re still pretty