613 posts, 31 pages, 258,962 views
plink, 10.5.2008 15:49:
joku aika sitten ostin uuden läppärin, joka maksoi melkein 1500 euroa, mutta se on vistan takia käytännössä pölyttynyt nurkassa. saatanan kyrpävistalla ei pysty tekemään yhtään mitään. koska poistin toisen vanhemmista koneista käytöstä tämän uuden myötä, olen viimeiset pari kuukautta käyttänyt läppäriä, jonka ostin muutama vuosi sitten käytettynä 300 eurolla. on nimittäin huomattavasti nopeampi kuin uusi kone.
miksi en sitten asenna xp:tä uudellekin koneelle? asentaisin kyllä, ja vittu on sitä yritettykin, moneen kertaan, mut en saa asennuksessa raid-ajureita pelittämään sitten mitenkään (eli xp-asennus ei löydä kovalevyjä ollenkaan). tilanne tarkoittaa käytännössä sitä, että vistan takia meni puoltoista tonnia rahaa hukkaan. ei tolla koneella tee yhtikäs mitään, koska n. 5 vuotta vanha xp-konekin ajaa siitä nopeudellaan ohitse. kiitti microsoft tostakin paskasta, jonka ihmisille ootte tarjonnut.
vistan myötä peruskodin tietotekniikka otti 10 vuoden harppauksen taaksepäin.
Fakiiri, 10.5.2008 16:46:
---
joku aika sitten ostin uuden läppärin, joka maksoi melkein 1500 euroa, mutta se on vistan takia käytännössä pölyttynyt nurkassa. saatanan kyrpävistalla ei pysty tekemään yhtään mitään. koska poistin toisen vanhemmista koneista käytöstä tämän uuden myötä, olen viimeiset pari kuukautta käyttänyt läppäriä, jonka ostin muutama vuosi sitten käytettynä 300 eurolla. on nimittäin huomattavasti nopeampi kuin uusi kone.
miksi en sitten asenna xp:tä uudellekin koneelle? asentaisin kyllä, ja vittu on sitä yritettykin, moneen kertaan, mut en saa asennuksessa raid-ajureita pelittämään sitten mitenkään (eli xp-asennus ei löydä kovalevyjä ollenkaan). tilanne tarkoittaa käytännössä sitä, että vistan takia meni puoltoista tonnia rahaa hukkaan. ei tolla koneella tee yhtikäs mitään, koska n. 5 vuotta vanha xp-konekin ajaa siitä nopeudellaan ohitse. kiitti microsoft tostakin paskasta, jonka ihmisille ootte tarjonnut.
vistan myötä peruskodin tietotekniikka otti 10 vuoden harppauksen taaksepäin.
---
USB-Tikulle netistä SATA ajurit ja XP:n asennuksen aikana painetaan F6 kun ruudussa lukee halutaanko asentaa kolmannen osapuolen RAID/SCSI ajureita. Tai lisäät ajurit esimerkiksi nLitellä ja poltat XP:n uudelle cd:lle. Google auttaa.
Avernian, 29.4.2008 15:31:
Kyllä on taas sen verran tullut luettua/kuunneltua Vistasta keskustelua, että täytyy olla oikeasti onnellinen siitä, että on XP. Ja sen levy, että saa sen asennettua mahdollisille uusillekin koneille.
Android, 3.6.2008 21:53:
Ei asennu SP ei, ei sitten millän. "Service Packin asennus ei onnistunut, muutokset peruutetaan". Hienoa kun itse joutuu kaivamaan sen virhekoodin (8007000D) esille ja googlettaa, vaan eipä googlen neuvotkaan ole auttaneet.
ef, 2.7.2008 12:54:
Itseäni korpeaa suunnattomasti Vistan (64bit) mitäänsanomaton tuki esim. äänikorteille.
tomii, 2.7.2008 13:51:
---
ef, 2.7.2008 12:54:
Itseäni korpeaa suunnattomasti Vistan (64bit) mitäänsanomaton tuki esim. äänikorteille.
---
Toi on kyl äänikorttivalmistajien moka, jos/kun eivät ole tehneet ajureita. Siis oletan, että puhutaan kunnon äänikorteista?
ef, 2.7.2008 14:06:
---
Puhutaan studiokäyttöön tarkoitetuista äänikorteista.Sori,olin vähän suuripiirteinen ekassa kommentissa.
tomii, 2.7.2008 14:10:
Ihan esimerkkinä itselläni Asuksen läppäri, joka maksoi tossa talvella n. 1100e ja sisällä Vista Home Premium (32bit) ja yhtä ohjelmaa lukuunottamatta (jolla on ollut vaikeuksia XP:ssäkin, paskasti koodattu) KAIKKI toimii niin kuin pitääkin. Eli ihan oikeasti kiinnostaisi tietää miten toi sun tapaus on täysin erilainen, että onko mulla vain käynyt helvetinmoinen tuuri (koputan puuta, jos näin on käynyt, jotta tuuri jatkuisi ;).
OCS, 2.7.2008 14:22:
---
Ei, tuo on kyllä ihan normaalia, että Vista toimii. Itsellä myös n. 6kk vanha Asuksen läppäri ja hyvin on toiminut. Tuntuu myös, että muistinhallinta toimii hieman XP:tä paremmin. Ei tarvitse boottailla läheskään yhtä usein, eikä ala jäätymään samalla tavalla.
remotion, 3.6.2008 23:30:
Puoli vuotta elänyt kohta Vista Enteprisen kanssa ja en mä nyt valita, ottaa vain sen jatkuvan admin oikeuksien peräämisen pois niin ei mene hermot.