Ozma, 5.9.2008 19:41:
---
tomii, 5.9.2008 13:50:
---
Ozma, 5.9.2008 13:29:
---
Hyöty saavutetaan 2x2gb palikka vs 1x2gb +1x1gb siinä, että dual channeli on käytössä. Itse ainakin pidän enemmän tästä 2x2gb vaihoehdosta.
---
Mut siis toi ei edelleenkään käytä sitä 4. gigaa täysin? Mä olen jokaisesta lukemastani artikkelista saanut sen kuvan, että 32bit Windows ei käytä 3,12gt enempää, vaikka kikkailis kuinka. Eli tarkoititko tuolla dual-channelilla saavutettavaa hyötyä NOPEUSHYÖTYNÄ jota tulee, kun vedetään dual-channelina samaa määrää muistia kaikissa sloteissa, vai?
Ps. Jos joku tietää jonkun kikan, jolla saa täydet 4gt käyttöön 32bit Winkussa ilman mitään tosi hoosee-konffailuja, niin olen pelkkänä korvana (tai silmänä :).
---
Niin siis näkyyhän se reiluna kolmena gigana siellä jokatapauksessa. Nopeusero on vaan parempi. Myöskin nähny joitain halpislankkuja jotka ei tykkää oleen kovin vakaata 3x1gb kammoilla :(
Tosin se hyöty ei kovin suurta ole, melkeinpä lähes pelkkää kikkelinvenytystä :D
SP 1 päivityksen myötä Vistan pitäisi NÄYTTÄÄ muistin määrän 4Gt (jos siellä on esim. se 2x2Gt) Mutta ei se tarkoita, että se hyödyntäis sitä mitenkään eritavalla.. 32-bittisen käyttöjärjestelmän muistiavaruus on se 4Gt, eikä sitä käsittääkseni pääse käytännössä ikinä hyödyntämään täydellisesti.