Windows Vista

613 posts, 31 pages, 254,758 views

OCS

Posts: 1,828

#541 • • OCS

tomii, 5.9.2008 13:50:
Ps. Jos joku tietää jonkun kikan, jolla saa täydet 4gt käyttöön 32bit Winkussa ilman mitään tosi hoosee-konffailuja, niin olen pelkkänä korvana (tai silmänä :).


Aika mahdotonta, kun 32-bit wintoosa ei pysty käsittelemään 3Gt enempää keskusmuistia. Jotkut ohjelmat tosin pystyvät, vaikka niitä ajetaan 32-bit alustalla.
ramsau

Posts: 403

#542 • • Edited ramsau chuck my norris

ezzy, 5.9.2008 13:38:
Työpöydältä ominaisuudet ja siellä on näytönsäästäjä-valikko



Been there, done that. Siksi kysyinkin. Se antaa siihen vain Themes, Appearence ja Settings-valikot.

Taitaa olla jonkinlainen bugi systeemissä tai sitten EVO.
akir0

Posts: 2,554

#543 • • akir0 idleRPG champion 2009

RiD, 5.9.2008 11:52:
Älä osta/hommaa vistaa, pysy xpssä. Vittu.



Asentelin just läppäriin xp:n vistan tilanne ja voi ernesti kun pelittää vickelämmin. Kyseessä siis 64bit turion ja 2gt muistia, mutta vistalla toi meni kuin mummo lumessa.
ezzy

Posts: 8,060

#544 • • ezzy Droid-pappa

tomii, 5.9.2008 13:50:
---
tarkoititko tuolla dual-channelilla saavutettavaa hyötyä NOPEUSHYÖTYNÄ jota tulee, kun vedetään dual-channelina samaa määrää muistia kaikissa sloteissa, vai? *ding*



Kyllä.
patis

Posts: 1,158

#545 • • patis 10

akir0, 5.9.2008 14:12:
---
RiD, 5.9.2008 11:52:
Älä osta/hommaa vistaa, pysy xpssä. Vittu.

---


Asentelin just läppäriin xp:n vistan tilanne ja voi ernesti kun pelittää vickelämmin. Kyseessä siis 64bit turion ja 2gt muistia, mutta vistalla toi meni kuin mummo lumessa.



Mulla ei nopeudessa ollu moitittavaa mutta kun vaihdoin takas xp:hen niin sain karkeasti arvoiden tunnin lisää akunkestoa.
Ozma

Posts: 867

#546 • • Edited Ozma Eurobeat maniac! IKE IKE! Harder.fi

tomii, 5.9.2008 13:50:
---
Ozma, 5.9.2008 13:29:
---

Hyöty saavutetaan 2x2gb palikka vs 1x2gb +1x1gb siinä, että dual channeli on käytössä. Itse ainakin pidän enemmän tästä 2x2gb vaihoehdosta.


---


Mut siis toi ei edelleenkään käytä sitä 4. gigaa täysin? Mä olen jokaisesta lukemastani artikkelista saanut sen kuvan, että 32bit Windows ei käytä 3,12gt enempää, vaikka kikkailis kuinka. Eli tarkoititko tuolla dual-channelilla saavutettavaa hyötyä NOPEUSHYÖTYNÄ jota tulee, kun vedetään dual-channelina samaa määrää muistia kaikissa sloteissa, vai? *ding*

Ps. Jos joku tietää jonkun kikan, jolla saa täydet 4gt käyttöön 32bit Winkussa ilman mitään tosi hoosee-konffailuja, niin olen pelkkänä korvana (tai silmänä :).


Niin siis näkyyhän se reiluna kolmena gigana siellä jokatapauksessa. Nopeusero on vaan parempi. Myöskin nähny joitain halpislankkuja jotka ei tykkää oleen kovin vakaata 3x1gb kammoilla :(

Tosin se hyöty ei kovin suurta ole, melkeinpä lähes pelkkää kikkelinvenytystä :D
Ozma

Posts: 867

#547 • • Ozma Eurobeat maniac! IKE IKE! Harder.fi

patis, 5.9.2008 14:51:
---
akir0, 5.9.2008 14:12:
---
RiD, 5.9.2008 11:52:
Älä osta/hommaa vistaa, pysy xpssä. Vittu.

---


Asentelin just läppäriin xp:n vistan tilanne ja voi ernesti kun pelittää vickelämmin. Kyseessä siis 64bit turion ja 2gt muistia, mutta vistalla toi meni kuin mummo lumessa.

---


Mulla ei nopeudessa ollu moitittavaa mutta kun vaihdoin takas xp:hen niin sain karkeasti arvoiden tunnin lisää akunkestoa.


Juu noi xp:hen kehitetyt virransäästöohjelma mitä voi ite rukailla on aika <3
tomii

Posts: 3,594

#548 • • tomii kallion herttua

Ozma, 5.9.2008 19:41:
--
Myöskin nähny joitain halpislankkuja jotka ei tykkää oleen kovin vakaata 3x1gb kammoilla :(



Joo toi mua kyl kieltämättä vähän kuumottaa, kun muistelisin joltaan vuodelta nolla, että pariton määrä ramia ei olis hyvä juttu. Mut onks toi muka validi-setti vielä nykyäänkin??? Pitänee olla tarkkana noiden muistien kanssa, mitä ostaa, jos ostaa.

--
reivaan kunnes kuolen

Ozma

Posts: 867

#549 • • Ozma Eurobeat maniac! IKE IKE! Harder.fi

tomii, 5.9.2008 19:44:
---
Joo toi mua kyl kieltämättä vähän kuumottaa, kun muistelisin joltaan vuodelta nolla, että pariton määrä ramia ei olis hyvä juttu. Mut onks toi muka validi-setti vielä nykyäänkin??? Pitänee olla tarkkana noiden muistien kanssa, mitä ostaa, jos ostaa.


Mitä tässä ny testejä yms mielipiteitä ja kokemuksia lukenu niin 2x2gb on ainut oikea tapa. 4x1gb = epävakauksia ja 3x1gb:stä on itsellä outoja kokemuksia MSI:n lankkujen kanssa.

Ja kyllä, mä en laittais muuta kuin parillisen määrän kampoja - ja vieläpä samoja kampoja.
RiD

Posts: 2,817

#550 • • RiD Nukemi
yesno.jpg


:D

vistaa tukiessa tulee vastaan helmiä!

--
*super* *possu*

tomii

Posts: 3,594

#551 • • tomii kallion herttua

RiD, 29.9.2008 12:35:
yesno.jpg


:D

vistaa tukiessa tulee vastaan helmiä!



Pakko myöntää, että mulle ei kyl aukee mikä tossa on ":D" arvoinen pointti. *ding*

--
reivaan kunnes kuolen

RiD

Posts: 2,817

#553 • • Edited RiD Nukemi

tomii, 29.9.2008 13:12:
---
RiD, 29.9.2008 12:35:
yesno.jpg


:D

vistaa tukiessa tulee vastaan helmiä!

---


Pakko myöntää, että mulle ei kyl aukee mikä tossa on ":D" arvoinen pointti. *ding*



Onko tässä nyt sittenki joku kielioppiymmärrysvirhe mun puolelta!


Ite käsitin ton tyyliin että esitetään valintakysymys "otatko punaisen vai sinisen pillerin" johon vastaus vaihtoehdoksi annetaan vaan "kyllä/ei"

Ainakin on huonosti muotoiltu message jos näin on.

--
*super* *possu*

Neko

Posts: 943

#554 • • Edited Neko No äläpä kerro enempää
Vaikuttaisi ettei tuo ota huomioon ollaanko kopiomassa vai siirtämässä, sama requesteri molemmille. Kysymys painottuukin siihen että halutaanko ko. vyöhykkeeltä tuoda tiedostoja.
UzU

Posts: 2,361

#555 • • UzU [33100]
Otin itseäni niskasta kiinni eilen ja hankkiuduin eroon Vistasta. XP palasi taloon.
RiD

Posts: 2,817

#556 • • RiD Nukemi

Neko, 29.9.2008 13:27:
Vaikuttaisi ettei tuo ota huomioon ollaanko kopiomassa vai siirtämässä, sama requesteri molemmille. Kysymys painottuukin siihen että halutaanko ko. vyöhykkeeltä tuoda tiedostoja.



Meinaaks?

--
*super* *possu*

Yallu

Posts: 1,910

#558 • • Yallu The Bullies / www.ricerocketracing.fi

Ozma, 5.9.2008 19:41:
---
tomii, 5.9.2008 13:50:
---
Ozma, 5.9.2008 13:29:
---

Hyöty saavutetaan 2x2gb palikka vs 1x2gb +1x1gb siinä, että dual channeli on käytössä. Itse ainakin pidän enemmän tästä 2x2gb vaihoehdosta.


---


Mut siis toi ei edelleenkään käytä sitä 4. gigaa täysin? Mä olen jokaisesta lukemastani artikkelista saanut sen kuvan, että 32bit Windows ei käytä 3,12gt enempää, vaikka kikkailis kuinka. Eli tarkoititko tuolla dual-channelilla saavutettavaa hyötyä NOPEUSHYÖTYNÄ jota tulee, kun vedetään dual-channelina samaa määrää muistia kaikissa sloteissa, vai? *ding*

Ps. Jos joku tietää jonkun kikan, jolla saa täydet 4gt käyttöön 32bit Winkussa ilman mitään tosi hoosee-konffailuja, niin olen pelkkänä korvana (tai silmänä :).

---

Niin siis näkyyhän se reiluna kolmena gigana siellä jokatapauksessa. Nopeusero on vaan parempi. Myöskin nähny joitain halpislankkuja jotka ei tykkää oleen kovin vakaata 3x1gb kammoilla :(

Tosin se hyöty ei kovin suurta ole, melkeinpä lähes pelkkää kikkelinvenytystä :D



SP 1 päivityksen myötä Vistan pitäisi NÄYTTÄÄ muistin määrän 4Gt (jos siellä on esim. se 2x2Gt) Mutta ei se tarkoita, että se hyödyntäis sitä mitenkään eritavalla.. 32-bittisen käyttöjärjestelmän muistiavaruus on se 4Gt, eikä sitä käsittääkseni pääse käytännössä ikinä hyödyntämään täydellisesti.
hege

Posts: 242

#559 • • hege
Viimonekin XP lähti kettuun Vistan tieltä. Kyllä HTPC pyörii nyt stabiilimmin.
wiwi

Posts: 1,575

#560 • • wiwi Valtava vaaleanpunainen agenttiorava
Anteeksi jos oon vaan tosi urpo, mutta saisko tän vistan jotenki sillee ettei koko ajan pomppis näyttöön jotain päivitys- yms. muuta turhaa settiä. Tai ettei tuolta alanurkasta hyppis naamalla "Windows on estänyt joidenkin ohjelmien käynnistyksen"? Ja kuuluuks tän oikeesti olla näin raivostuttavan hidas? Kommenteista päätellen en ole ainoa, jota nyrsii. Tullu toi sininen pyörivä pallo aika tutuksi vuoden mittaan.

Murgh.

--
Yes, there is a world out there. And even if you decide you don`t want to meet it, it`s still going to hit you right in the face.