kunnon luurit kotistudioon? suositelkaas...

91 posts, 5 pages, 34,056 views

kilobitti

Posts: 2,419

#61 • • kilobitti 1-2-3 techno

Arctos, 23.10.2006 22:15:
Tässä kohtaa varmaan aiheellista todeta, etten oo napeilla paljon kuunnellu.. Enkä kuullu vieläkään yhtään HYVIN soivaa nappia.



Njoo, noi P4:set ei istunu mun korviin ollenkaan. Koko ajan joutuu jännittämään että pysyykö ne korvassa lainkaan. Ts. epäilen että niiden on tarkotus istua aika paljon syvemmällä korvassa, ja silloin niiden soundikin voi olla "oikeampi".

--
I´m serious as cancer, when I say rhythm is a dancer - Snap, 1993

Arctos

Posts: 634

#63 • • Arctos Vitun Insinööri!!

Epailija, 23.10.2006 23:31:
Kun luureja hankitaan musiikin tekemistä varten, niin eikö ole erityisen tärkeää, että soundi on neutraali ja rehellinen miellytti se korvaa tai ei? Tuntuu vähän nurinkuriselta hankkia luurit, joilla musiikki kuulostaa hyvältä sen sijaan että miksaisi musiikin itsensä kuulostamaan hyvältä.



Totta, mutta väittäisin, ettei kukaan käytä miksaamiseen AINOASTAAN luureja. Omat tekeleet on tullu testattua monen erilaisen ja -tasoisen systeemin läpi. Monella ei ole varaa hankkia luureja erikseen kuunteluun ja 'työn tekoon', mutta luonnollinen ääni on kyllä IMO hyve ihan kuuntelukäytössäkin.
Jos monitorointi, varsinkin biisin tuotantovaiheen alkupäässä, hoidetaan luureilla, soisi niiden olevan mahdollisimman ääntä värittämättömät. Sama pätee kyllä kaiuttimiinkin.

--
Kukaan ei ole täydellinen. Minultakin puuttuu monta vikaa..

Mixtape

bramer

Posts: 35

#64 • • Edited bramer

D.W.L, 3.6.2006 19:14:
Gradon luureja kokeiltuaan on moni jäänyt koukkuun, allekirjoittanut mukaanluettuna.
Todella rasittamaton ja tasapainoinen soundi. AKG:hin verrattuna aika ruudikas alapää,
mut mun mielestäni AKG:issä onkin aina ollut vähän luussu botne.



Ihmeellistä ettei täällä kukaan muu ole mainostanut Gradon kuulokkeita. Noin vuosi sitten hankin uudet kuulokkeet, ja netistä lukemieni kommenttien perusteella monet pitivät niiden ääntä tasapainoisena ja laadukkaana.

Hyvin tyytyväinen olen ollut SR-80 malliin. Valintaani vaikutti ainakaan myös näiden luurien hieno rakenne. Molemmat kuulokkeet pyörähtävät ympäri 360°:tta, joten ne pysyvät paremmin ehjänä. *joo* *vink*
Tyynyt ovat myös tarpeeksi hyvät, joten musiikkia pystyy kuuntelemaan hyvinkin kauan.

Hinta näillä on tänä päivänä noin 140
hrdkvr

Posts: 3,929

#66 • • hrdkvr KURGO
onko kellään kokemuksia senkkujen 250II tai 280 pro eroista??
molemmat on senkkujen sivujen mukaan tietty parhaat monitorointiin :D

ite tällä kertaa just haluisin puoli avoimet tai täysin suljetut luurit.. kun avoimista en oikein digannu (bassot jäi kuulematta, muija sohvalla kuulee kaiken)

--
-keep it hard-

FS

Posts: 414

#67 • • FS
Miks tääl ei oo pioneerin hdj toniisista mitään?

--
Neuropunk - never heard of it?!
- go to Russia

Saarre

Posts: 1,151

#68 • • Saarre
onks noi sonyn mdr-v500 täysin mitättömät tuottamiseen?.. ihan vaan että eioo liian syvät/löysät alaäänet janiinpoispäin.. termejä en tiiä mutta maallisesti koitan kysyä että jos teen raitoja noilla ni kuulostaako ne samalta sitten kajareista *blush*? budjettiin nojaten noi olis hankinta-harkinnassa.

--
*tähti* Full hearts cant lose

thomas

Posts: 5,618

#69 • • thomas

Saarre, 1.3.2007 18:35:
onks noi sonyn mdr-v500 täysin mitättömät tuottamiseen?.. ihan vaan että eioo liian syvät/löysät alaäänet janiinpoispäin.. termejä en tiiä mutta maallisesti koitan kysyä että jos teen raitoja noilla ni kuulostaako ne samalta sitten kajareista *blush*? budjettiin nojaten noi olis hankinta-harkinnassa.



en voi kauheesti suositella noita luureja, mut tuottamiseen varmaankin kelpaa paremmin "isoveljet" eli sony mdr-7506
josh

Posts: 733

#70 • • josh

Saarre, 1.3.2007 18:35:
koitan kysyä että jos teen raitoja noilla ni kuulostaako ne samalta sitten kajareista *blush*?


Juu.. epäilen vahvasti että kuulostaa samalta.

En muutenkaan ymmärrä miten musaa voi tehä kuulokkeet päässä. Kyllä pitäs jotkut monitorit löytyä lisäksi.

Korjatkaa toki jos olen väärässä. :)
-Mikko-

Posts: 14

#72 • • Edited -Mikko-

bramer, 8.11.2006 22:15:
---
D.W.L, 3.6.2006 19:14:
Gradon luureja kokeiltuaan on moni jäänyt koukkuun, allekirjoittanut mukaanluettuna.
Todella rasittamaton ja tasapainoinen soundi. AKG:hin verrattuna aika ruudikas alapää,
mut mun mielestäni AKG:issä onkin aina ollut vähän luussu botne.

---


Ihmeellistä ettei täällä kukaan muu ole mainostanut Gradon kuulokkeita. Noin vuosi sitten hankin uudet kuulokkeet, ja netistä lukemieni kommenttien perusteella monet pitivät niiden ääntä tasapainoisena ja laadukkaana.

Hyvin tyytyväinen olen ollut SR-80 malliin. Valintaani vaikutti ainakaan myös näiden luurien hieno rakenne. Molemmat kuulokkeet pyörähtävät ympäri 360°:tta, joten ne pysyvät paremmin ehjänä. *joo* *vink*
Tyynyt ovat myös tarpeeksi hyvät, joten musiikkia pystyy kuuntelemaan hyvinkin kauan.

Hinta näillä on tänä päivänä noin 140



Grado sr-80:t meikäläiselläkin käytössä ja todella tyytyväinen olen!
Geneleceillä miksaan ja kuulokkeilla tarkistan ja siihen tarkoitukseen löytyy sekä luotettavaa hifisoundia että potkua (mikä mun mielestä myös tärkeää).

HD-25:n käyttöä muussa kuin dj-toiminnassa en ole tajunnu. Niissähän on järkyttävät korostukset sekä ylä- että alapäässä. ei niistä monitorointiin ole.

AKG:n luureja olin aluksi hankkimassa mutta niissä ei vain ollut potkua joten jäi siksi multa hankkimatta.
Avatar
#73 • • SE7EN Guest
Sony MDR-CD3000..!!! Em. mallin valmistus siirtynyt tosin jo seuraavaan sukupolveen mutta nämä luurit on huorattavissa aika lailla vielä mestasta kuin mestasta, pricen pyöriessä jossain 250-350 tienoilla. Ja joka v!*un centin arvoinen. Mitään MDR-V700DJ.. Denonien, Pioneerin ym. yleisimpien ja suht hankinnan arvoisten luurien matalataajuus ylikorostusta keskiääni kuormituksineen on turha odottaa vaan tässä on kyse BALANSSISTA! Googleta.. ;D
SamHard

Posts: 2,098

#74 • • SamHard
AKG studio!
Duukkis

Posts: 627

#77 • • Edited Duukkis dj PoikkiTieteellinen
Pitääkö Sennheiser HD 25-1 kuulokkeita ajaa sisään jotenkin? Mua rupes ärsyttää ne basso- ja diskanttikorostukset jo ensimmäisellä kuuntelukerralla, joten haluaisin palauttaa kuulokkeet, jos ne ei tosta parannu. Sennheiser HD 280 Pro kuulokkeissa oli jonku mielestä tasapainoisempi ääni. Pitäisköhän harkita niitä sitten?

Toinen mua kummastuttava juttu on se, että kun HD 25 kytkee Vestax VMC-002XL mikseriin, kuulokkeista kuuluu hirvee suhina, ja sen saamiseksi muun äänen peittoon pitäisi äänenvoimakkuutta todennäköisesti nostaa niin korkeelle, etten välttämättä korvatulpillakaan voisi käyttää noita. Kun kokeilin kuulokkeita eräällä Numark DM3002X mikserillä, ei suhinaa kuullut ollenkaan eikä myöskään omalla Vestaxilla, jos käytti toisia Sennheiser kuulokkeita, jotka tarvitsivat selvästi enemmän tehoa mikseriltä soidakseen tarpeeksi kovaa. Luulin, että HD 25 kelpaa mikseriin kuin mikseriin, koska se on niin suosittu, mutta pitäiskö mun Vestaxin kanssa käyttää kuitenkin joitain vähemmän herkempiä kuulokkeita?

edit: Mikseri on siis tämä: http://www.vestax.com/v/products/mixers/vmc-002.html
Duukkis

Posts: 627

#78 • • Duukkis dj PoikkiTieteellinen

Duukkis, 21.5.2007 19:46:
Toinen mua kummastuttava juttu on se, että kun HD 25 kytkee Vestax VMC-002XL mikseriin, kuulokkeista kuuluu hirvee suhina, ja sen saamiseksi muun äänen peittoon pitäisi äänenvoimakkuutta todennäköisesti nostaa niin korkeelle, etten välttämättä korvatulpillakaan voisi käyttää noita.


Kokeilin korvatulpilla, ja suhina jäi peittoon musiikilta. Mutta ei noin huonoilla korvatulpilla mitään tee, joten kaipaisin parempaa ratkaisua. Olisko ehkä mahdollista kytkeä joku tehonalennuslaite mikserin ja kuulokkeiden väliin vai pitäiskö vaihtaa mikseriä *täh*
tomii

Posts: 3,594

#79 • • Edited tomii kallion herttua
Ostin tuossa taannoin AKG K271 Studiot. En ala väittämään, että nämä olisivat ne ainoat oikeat omassa hintaluokassaan, mutta näihin päädyin luettuani useita erittäin positiivisia (joista osa suorastaan hehkuttelevia) arvosteluja ja olen kieltämättä ollut tyytyväinen saundiin, mitä nyt olen ehtinyt kiireiltäni musajuttuja säätämään. Menee tosin nykyiset skobet uusintaan varmaan kesällä, koska ne kuulostavat tosi paskoilta noiden luurien jälkeen. :D Pitää mainita kanssa, että frendi, joka on tosi tarkka mitä noihin saundi-asioihin tulee ja tekee kanssa musiikkia, pisti samantien tilaukseen K271:set, kun koitti noita mun luureja (jos oikein muistan, niin nykyään omistaa juuri täällä monen hehkuttamat Gradot, jotka varmaan ovat myös hyvät, sitä en väitä, mutta ilmeisesti AKG:t tekivät kovan vaikutuksen).

Hintaa Thomannilla 129e (+posti), Suomestakin taitaa saada melkeinpä samaan hintaan, mutta vain 1v. takuulla (Thomannilla kaikki tuotteet 3v. takuulla, jonka takia sieltä tilasin). Kuluvia osia (piuhat, luurien erinäiset pehmusteet) myydään kanssa erikseen, joka on aika oleellinen juttu pitkäikäisyyden kannalta. Sanottakoon kanssa, että ovat mukavat päässä. Korvien snadia hikoilua lukuunottamatta pystyy pitämään pitkiäkin sessioita päässä. (harkitsin pitkään aluksi ostavani Senkun kehutut hd-25:t, mutta olen niin monelta kuullut, että ovat aika epämiellyttävät korville pidempiä aikoja pidettäessä, niin kallistuin senkin takia näihin)

--
reivaan kunnes kuolen

Loose Grip

Posts: 330

#80 • • Loose Grip
Noni vihdoin sain päivitettyä AKG K240:set parempiin. Tilalle tuli Senkun HD-600. Ruotsin reisulla Mediamarktissa pääsi kuuntelemaan kaikkien parhaiden merkkien kuulokkeet läpi, ne oli siinä sopivasti rivissä ja samassa äänilähteessä kiinni, että oli hyvinkin helppo vertailla. Aiempaakin kokemusta näistä kuussatkuista oli ja Mediamarktissa vuoronperään kuuntelin vartin verran 600 ja 650:iä, ja ero 650:n oli sen verran pieni ja hintaero on kuitenkin satkun verran, joten päädyin näihin.

Tänään kävin sitten ostaa ku emäntää haittasi musiikin kuuntelu skobeilla. Noilla AKG:llä kun ei musiikkia viitsi kuunnella lainkaan, sen verran ohkanen ja pistävä (eli suomeksi lineaarinen) saundi niissä on. Näillä senkuilla puolestaan kuuntelee musaa ihan ilolla, AKG:n verrattuna soundi on suorastaan tuhdinpuoleinen. Miksauksesta konemusassa en osaa ainakaan vielä sanoa, mutta yhden kirkkokuoron oon äänittäny tällä mallilla ja siinä käytössä tuntui ainakin olevan ihan paikallaan.