kunnon luurit kotistudioon? suositelkaas...

91 posts, 5 pages, 34,055 views

A-E

Posts: 528

#41 • • A-E Detroit Techno Militia

as, 31.8.2006 14:31:
Itselläni Sennheiser HD 590 :)

sennheiser_hd590_pimx_177105.jpg



Avoimet kuulokkeet :(

Noi luurit on ihan jeppis musiikin kuunteluun ja pelaamiseen tietokoneella, mutta itse en koskaan lähtisi käyttämään avoimia luureja musiikin duunailuun tai sen soittamiseen. Jotenkin omat kokemukset erilaisista luureista vuosien varrella puhuvat ehdottomasti suljetujen luurien puolesta.

--
The true rebels always walk alone anyways...

-- Derrick May

kilobitti

Posts: 2,419

#42 • • kilobitti 1-2-3 techno

miikka, 31.8.2006 13:37:
Onko kellään kokemusta AKG K-240 Studio -luureista?



En o pitempään käyttänyt, mutta olen joskus kokeillut noita rinnakkaistestissä Gradoja ja Sennheisereitä vastaa. Suoraan sanoen en ymmärrä, miksi noita 240:sia (eri versioineen) käytetään niin paljon, olivat mun mielestä aika onnettomat.

--
I´m serious as cancer, when I say rhythm is a dancer - Snap, 1993

Loose Grip

Posts: 330

#43 • • Loose Grip

miikka, 31.8.2006 13:37:
Onko kellään kokemusta AKG K-240 Studio -luureista?

Pitäisi hankkia uudet luurit kun vanhat menossa paskaksi. Myös muita luureja voi suositella, noin 100-120 egen luokkaa



Itsellä K240df (pro -versio, 600ohmia), mutta ääni tuskin eroa K240:stä. Taajuusvaste näissä on hyvin lineaarinen, bassotoisto laiha ja diskantit kirkkaat, usein jopa liiankin kirkkaat. Kaikinpuolin olen kokenut nämä luurit korville aika rasittaviksi. En voi suositella millään lailla. Ainoa hyvä puoli on näiden tarkkuus. jos jotain tarvii oikein tarkasti kuulla ylärekisteristä (tai miksei alarekisteristäkin, kunnon botne vaan puuttuu), niin näillä sen kuulee. Siitäkään ei tosin ole käytännössä mitään iloa, koska kyseiset saundit eivät kuulu kunnolla enää Behringerin Trutheistanikaan... (joten normikuuntelussa Arttu Amisviiksen jvc:n styrkkareilla ei varmasti kuulu enää mitään, that´s my point)

Seuraavat kuulokkeeni on Sennheiserit. Joko HD 600 tai satkun hintaluokassa HD270 Control.
Kuussatasia olen kuunnnellut ja voi pojat miten hienolta saundaa. Uskallan suositella myös koska ystäväni, joka on jo toistakymmentä vuotta puuhastellut elokuvamusiikin tuottamisen parissa käyttää näitä luureja. Käytiin yhtä kirkkokuoroa äänittämässä ja näillä monitorointi oli niin nannaa, ei tarvinut arpoa yhtään.
antonsonin

Posts: 2,712

#44 • • antonsonin laserpoint.

A-E, 31.8.2006 20:04:
---
as, 31.8.2006 14:31:
Itselläni Sennheiser HD 590 :)

sennheiser_hd590_pimx_177105.jpg

---


Avoimet kuulokkeet :(

Noi luurit on ihan jeppis musiikin kuunteluun ja pelaamiseen tietokoneella, mutta itse en koskaan lähtisi käyttämään avoimia luureja musiikin duunailuun tai sen soittamiseen. Jotenkin omat kokemukset erilaisista luureista vuosien varrella puhuvat ehdottomasti suljetujen luurien puolesta.



Ei noilla kyllä hirveesti levyjä soittele mutta itse ollut musiikin tekemisessä tyytyväinen.
z

Posts: 1,146

#45 • • z

kilobitti, 31.8.2006 20:17:
Suoraan sanoen en ymmärrä, miksi noita 240:sia (eri versioineen) käytetään niin paljon, olivat mun mielestä aika onnettomat.




K-240 Studiothan ovat päivitetty versio v. -75 markkinoille tulleista K-240 Monitoreista. K240:lla on kova maine, koska Monitor-malli oli pitkään hinta-laatusuhteessa parhaita markkinoilla pyörineitä luureja. Sen vuoksi kai niitä käytetään ja valmistetaankin edelleenkin. Tuota alkup. mallia kyllä tosiaan ikä painaa jo aika lailla eli tekniikka on luureissakin (onneksi) mennyt eteenpäin.
kap-pu

Posts: 1,167

#46 • • kap-pu the amazing suction cup boy

miikka, 31.8.2006 13:37:
Onko kellään kokemusta AKG K-240 Studio -luureista?



hankin nämä juuri, www.slsx.com 129e. itselläni kokemus luureista ja monitorikaiuttimista on kyllä hyvin vähäistä, mutta ero oli ainakin huomattava verrattuna kuuntelukäyttöön tehdyistä luureista, joilla tähän mennessä väkertänyt. kyllä näistä sitä alapäätäkin löytyy ainakin itselleni ihan riittämiin ja erottelukyky on hyvä. sain näemmä vähän maanantaikappaleen, reilu basso aiheuttaa jotain "helinää" vasemmassa kuulokkeessa, joten odottelen tässä että saavat maahantuojalle lisää ja saan vaihdettua.

tuntuvat kyllä hieman rasittavan pitkäaikaisessa käytössä - ei niin, että korvat kipeytyisivät tms, mutta jotain kuitenkin, onko kyse siis tärykalvojen väsymisestä tms?

ja lukemani perusteellahan soundi ei kuitenkaan ole täysin värittämätön, ei yhtä tasainen frequency response kuin Monitor-mallissa siis - tosin jälleen kerran oma vertailupohja niin välttävä, etten itse osaa kommentoida tätä varsinaisesti. :)

--
Some of us have a greater destiny. Some of us were born with a suction cup on our head.

hrdkvr

Posts: 3,929

#49 • • hrdkvr KURGO
kaveri kun rikkoi mun luurit niin ajattelin et perskeles pitäiskö ostaa kokonaan uudet.. akg k 501 oli hyvät kuunteluluurit mut ne oli avoimet eli muija kuuli kaiken sohvalle asti. eli pitäis varmaan nyt ostaa suljetut..

hd-25 se sit varmaan on..

mitäs tolle hd-25 on tapahtunut kun hinta tullut alas 220-> n 100 euroon?
ja onko toi SP malli sit se oikee??

--
-keep it hard-

A-E

Posts: 528

#50 • • Edited A-E Detroit Techno Militia

hrdkvr, 4.9.2006 16:10:
mitäs tolle hd-25 on tapahtunut kun hinta tullut alas 220-> n 100 euroon?
ja onko toi SP malli sit se oikee??



Mistä ihmeestä ton hinna oikein olet repinyt? Noi HD-25 luurit on ollut jo monta vuotta sen noin 150 ekee ja nyt tarkoitan HD-25-1 mallia. Itse en edes suosittele tai harkitsisi SP "halpis" malli kun hinta erookin on vaan 50 euroa, mutta laatu eroa vaikka kuinka paljon.

http://gfx2.decks.de/decks/gfx/zubehoer/detail/hd25-13_detail+1.jpg

Näistäkin HD-25-1 on nykyään perinteisellä lyhyellä johdolla ja uutta 3 metrin johdolla varustettua mallia. Itse suosittelen 3 metrin johdollista, koska mulle toi lyhyempi johto on aiheuttanut monta vitutusta omien 25 kanssa.

--
The true rebels always walk alone anyways...

-- Derrick May

mza

Posts: 2,954

#52 • • mza Erikoismies erikoistehtävässä

Loose Grip, 5.9.2006 11:35:
Pistä sitten pieni brieffaus, miten soi. Ei nimittäin ole pahan hintaset.


n. parin vuoden kokemuksella voin sanoa et hyvin soi. *joo*

Alussa luurit pitää "ajaa sisään"
...eli oliskohan vaatinut sen kymmenen tunniin luukuttamisen et alkoi toimimaan.
Apo

Posts: 1,574

#53 • • Edited Apo Asiallisen Profeetallinen Oppinut
headphone.com:sta löytyy aika monesta luurista mittaustulokset ja sieltä saa kätevästi vertailtua eri kuulokkeiden taajuusvastekäyriä mitkä ainakin oman kokeilun & kokemuksen mukaan pitävät aika hyvin paikkansa.

Esim. tästä näkyy että HD-25:ssa on aika korostunut bassotoisto verrattuna senkun HD650:een. Mukana myös AKG:n K271 (mikä on lähempänä HD-25 hintaluokkaa kuin 240).

Itse etsin (vieläkin) luureja missä bassotoisto olisi HD-25:n ja AKG:n luurien välissä (samalla tarkkuudella) ja HD650:n on yksi kandidaatti.

Ja pitää vielä se sanoa ettei käppyröiden katselu paljasta miltä luurit kuulostavat, vaan kannattaa mennä kauppaan kokeilemaan jos mahdollista.
ratsastuskoulu

Posts: 604

#54 • • ratsastuskoulu

Loose Grip, 5.9.2006 11:35:
---
miikka, 4.9.2006 15:52:
Elikkä hommasin nuo Sennheiser HD 280 Pro -luurit.. Innolla odotan että saan ne himaan :) Tilasin tuolta: http://www.elektroni.fi/?product=1683

Mielestäni ei kovin paha hinta tuo 112 egeä.

---

Pistä sitten pieni brieffaus, miten soi. Ei nimittäin ole pahan hintaset.



Vähän on totuttelemista, mutta tänään nuo tuli ja illan kuuntelun jälkeen voin todeta että yleissaundi miellyttää korvaa aika lailla. Omasta mielestä hemmetin erotteleva ja tasainen saundi, ei tunnu olevan mitään boostauksia oikein missään, eli kliininen ja toimiva. Botne-osastokin on omasta mielestä riittävä.

Päässä nuo tuntuu jotenkin tiukoilta ja painaa hieman, vaikkei mulla nyt mikään älytön kuula olekaan. Eiköhän tuohonkin totu :)
Loose Grip

Posts: 330

#55 • • Loose Grip
Olin jo kahta vaille ostamassa samat kun huomasin HD 650:t hintaan 259.-
Ovat melkein epäilyttävän edulliset, kun Thomannillakin maksavat 345,-
Onko kenelläkään kokemuksia tällaisesta saksalaisesta kaupasta: http://www.hifinesse.com/ ?
Ya-zeed

Posts: 86

#56 • • Ya-zeed Kouvoloid
Mites noi Beyerdynamics dt770 tai dt990 ? Niistä oon kuullu aika paljon hyvää myöskin.
[/quote]
itselläni on bdynamicin dtx800, lähinä levynsoitto käytössä, mutta välilä tulee noita muuhunkin käytettyä. hyvin toimivat luurit. hinta-laatusuhdekkin kohdallaan.
kilobitti

Posts: 2,419

#57 • • kilobitti 1-2-3 techno

Arctos, 14.7.2006 21:38:
Sain tossa pari viikkoo sitte Free Record Shopista kaupantekijäisiks Kossin P4-napit. Varmaan paras saundi mitä napeissa on tullu vastaan.



Korkkasin omat kaupantekijäisluurini vasta viime viikolla nykyisten nappieni levittyä. Näiden soundi soundi perustuu ilmeisesti siihen että ne sulkee korvakäytävän tiiviisti, ja mulle ne istui todella huonosti. Voinkin rehellisesti sanoa että P4:set oli surkeimmat ikinä kokeilemani napit.

Etymoticit harkintaan...

--
I´m serious as cancer, when I say rhythm is a dancer - Snap, 1993

Arctos

Posts: 634

#58 • • Arctos Vitun Insinööri!!

kilobitti, 23.10.2006 13:17:

Korkkasin omat kaupantekijäisluurini vasta viime viikolla nykyisten nappieni levittyä. Näiden soundi soundi perustuu ilmeisesti siihen että ne sulkee korvakäytävän tiiviisti, ja mulle ne istui todella huonosti. Voinkin rehellisesti sanoa että P4:set oli surkeimmat ikinä kokeilemani napit.

Etymoticit harkintaan...



Tässä kohtaa varmaan aiheellista todeta, etten oo napeilla paljon kuunnellu.. Enkä kuullu vieläkään yhtään HYVIN soivaa nappia.
Ois kiva kuulla käyttökokemuksia noista Etymoticeista. Paljon on kuullu puhetta, mutten missään ikinä törmänny noihin.

--
Kukaan ei ole täydellinen. Minultakin puuttuu monta vikaa..

Mixtape

toni

Posts: 912

#59 • • Edited toni

Arctos, 23.10.2006 22:15:
---
kilobitti, 23.10.2006 13:17:

Korkkasin omat kaupantekijäisluurini vasta viime viikolla nykyisten nappieni levittyä. Näiden soundi soundi perustuu ilmeisesti siihen että ne sulkee korvakäytävän tiiviisti, ja mulle ne istui todella huonosti. Voinkin rehellisesti sanoa että P4:set oli surkeimmat ikinä kokeilemani napit.

Etymoticit harkintaan...

---


Tässä kohtaa varmaan aiheellista todeta, etten oo napeilla paljon kuunnellu.. Enkä kuullu vieläkään yhtään HYVIN soivaa nappia.
Ois kiva kuulla käyttökokemuksia noista Etymoticeista. Paljon on kuullu puhetta, mutten missään ikinä törmänny noihin.



Mulla on ollu Etymoticit noin puolitoista vuotta ja varsin hyvin ovat toimineet ja kestäneet... viime kuuhun saakka jolloin oikea kanava alkoi jostain syystä pätkimään. Jonkinlainen kosketushäiriö lienee kyseessä, sillä häiriötä esiintyy aika satunnaisesti (esim. nyt sitä ei ole tapahtunut n. viikkoon).

Tuostakin huolimatta nappeja voinee kuvailla kestäviksi sillä ne ovat kestäneet päivittäistä ja ulkona tapahtuvaa käyttöä noinkin kauan. Muistaakseni jotkut aimmat nappikuulokkeet eivät kestäneet talvipakkasia vaan johdot jähmettyivät koppuraiseksi ja seurauksena oli myöhemmin pahoja kosketushäiriöitä.

Nappien sopivuus riippuu tietenkin ko. henkilön korvan koosta sekä muodosta ja siitä syystä niitä lienee fiksua sovittaa ennen hankintaa. Itse tosin tilasin vehkeet netistä (DiscountHeadphones.com) ja siten otin pienen riskin. Hyvältä nuo ovat kuitenkin tuntuneet pidempienkin kuuntelusessioiden aikana.

Etymoticien mukana tulee muistaakseni 6 pientä suodatinta, jotka voidaan vaihtaa käytössä olleiden tukkeuduttua. Oikeaan nappiin olen tuon vaihdon suorittanut kerran. Vasempaan kenties n. 6 kertaa. Parin kuukauden vaihtotiheys on kyllä hiukan liian rasittava, ja syytä moiseen likaantumiseen en tiedä. Putsailen kyllä korviani usein jo siistäkin syystä, että siten bileissä käyttämäni korvatulpat pysyvät puhtaampina.

Suodattimia saa tilattua myös netistä (tilasin niitä jokin aika sitten pari pussillista). Jos nyt tilaisin uudet napit, niin ottaisin kyllä noita ekstrasuodattimia varalle mukaan...

Edit: Kyseessä siis ER-6:set: http://www.discountheadphones.com/er6.html
Epailija

Posts: 5,636

#60 • • Epailija Physicist, 2nd class.
Menee varmaan off-topiciksi, mutta monet täällä ovat suositelleet jotain tiettyä mallia, koska niiden soundi miellyttää. Kun luureja hankitaan musiikin tekemistä varten, niin eikö ole erityisen tärkeää, että soundi on neutraali ja rehellinen miellytti se korvaa tai ei? Tuntuu vähän nurinkuriselta hankkia luurit, joilla musiikki kuulostaa hyvältä sen sijaan että miksaisi musiikin itsensä kuulostamaan hyvältä.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous