Arctos, 23.10.2006 22:15:
---
kilobitti, 23.10.2006 13:17:
Korkkasin omat kaupantekijäisluurini vasta viime viikolla nykyisten nappieni levittyä. Näiden soundi soundi perustuu ilmeisesti siihen että ne sulkee korvakäytävän tiiviisti, ja mulle ne istui todella huonosti. Voinkin rehellisesti sanoa että P4:set oli surkeimmat ikinä kokeilemani napit.
Etymoticit harkintaan...
---
Tässä kohtaa varmaan aiheellista todeta, etten oo napeilla paljon kuunnellu.. Enkä kuullu vieläkään yhtään HYVIN soivaa nappia.
Ois kiva kuulla käyttökokemuksia noista Etymoticeista. Paljon on kuullu puhetta, mutten missään ikinä törmänny noihin.
Mulla on ollu Etymoticit noin puolitoista vuotta ja varsin hyvin ovat toimineet ja kestäneet... viime kuuhun saakka jolloin oikea kanava alkoi jostain syystä pätkimään. Jonkinlainen kosketushäiriö lienee kyseessä, sillä häiriötä esiintyy aika satunnaisesti (esim. nyt sitä ei ole tapahtunut n. viikkoon).
Tuostakin huolimatta nappeja voinee kuvailla kestäviksi sillä ne ovat kestäneet päivittäistä ja ulkona tapahtuvaa käyttöä noinkin kauan. Muistaakseni jotkut aimmat nappikuulokkeet eivät kestäneet talvipakkasia vaan johdot jähmettyivät koppuraiseksi ja seurauksena oli myöhemmin pahoja kosketushäiriöitä.
Nappien sopivuus riippuu tietenkin ko. henkilön korvan koosta sekä muodosta ja siitä syystä niitä lienee fiksua sovittaa ennen hankintaa. Itse tosin tilasin vehkeet netistä (
DiscountHeadphones.com) ja siten otin pienen riskin. Hyvältä nuo ovat kuitenkin tuntuneet pidempienkin kuuntelusessioiden aikana.
Etymoticien mukana tulee muistaakseni 6 pientä suodatinta, jotka voidaan vaihtaa käytössä olleiden tukkeuduttua. Oikeaan nappiin olen tuon vaihdon suorittanut kerran. Vasempaan kenties n. 6 kertaa. Parin kuukauden vaihtotiheys on kyllä hiukan liian rasittava, ja syytä moiseen likaantumiseen en tiedä. Putsailen kyllä korviani usein jo siistäkin syystä, että siten bileissä käyttämäni korvatulpat pysyvät puhtaampina.
Suodattimia saa tilattua myös netistä (tilasin niitä jokin aika sitten pari pussillista). Jos nyt tilaisin uudet napit, niin ottaisin kyllä noita ekstrasuodattimia varalle mukaan...
Edit: Kyseessä siis ER-6:set:
http://www.discountheadphones.com/er6.html