kunnon luurit kotistudioon? suositelkaas...

91 posts, 5 pages, 34,050 views

A-E

Posts: 528

#21 • • A-E Detroit Techno Militia

thomas, 26.6.2006 16:09:
---
A-E, 6.6.2006 02:08:

Itse olen miettinyt, että seuraavat luurit olisivat Sony MDR-7509. Nämä luurit ovat mallitaan koko korvan päälle menevät eli pitäisi olla siedettävämmät päässä silmälasien kanssa, mutta valitettavasti hintaakin on se 100 eskoa enemmän kun HD-25.

---


en voi suositella noita 7509:ejä. ovat turhan bassokorostusvoittoiset. osta sensijaan 7506:t :) niistä ei ainakaan itselläni ole mitään pahaa sanottavaa. toistavat taajuudet puhtaasti. hintaakaan ei ole thomannilla kuin 139e. lisäksi kuulokkeiden mukana toimitetaan ns. service manual jossa kerrotaan joka ikisen osan tyyppi ja osia voi sitten tilailla.



Eli mulle perus dj-käyttöön paljon paremmin sopivat luurit. Ei perus pesukone technossa tarvii muuta kun perkeleesti bassoa.

--
The true rebels always walk alone anyways...

-- Derrick May

thomas

Posts: 5,618

#22 • • thomas

A-E, 26.6.2006 19:09:
---
thomas, 26.6.2006 16:09:
---
A-E, 6.6.2006 02:08:

Itse olen miettinyt, että seuraavat luurit olisivat Sony MDR-7509. Nämä luurit ovat mallitaan koko korvan päälle menevät eli pitäisi olla siedettävämmät päässä silmälasien kanssa, mutta valitettavasti hintaakin on se 100 eskoa enemmän kun HD-25.

---


en voi suositella noita 7509:ejä. ovat turhan bassokorostusvoittoiset. osta sensijaan 7506:t :) niistä ei ainakaan itselläni ole mitään pahaa sanottavaa. toistavat taajuudet puhtaasti. hintaakaan ei ole thomannilla kuin 139e. lisäksi kuulokkeiden mukana toimitetaan ns. service manual jossa kerrotaan joka ikisen osan tyyppi ja osia voi sitten tilailla.

---


Eli mulle perus dj-käyttöön paljon paremmin sopivat luurit. Ei perus pesukone technossa tarvii muuta kun perkeleesti bassoa.



nojoo se voi olla, mut ovat haukkuneet noita aika monella foorumilla.
dB

Posts: 1,318

#23 • • Edited dB Digital Beat Music

Real Charly, 26.6.2006 16:52:
---
Digital Beat, 26.6.2006 14:08:
Peruskäyttöön sopivat Koss UR-40. Tarkkuus ainakin DJ/Studio-käyttöön hyvä.

---


Heitäs speksit kaikkien nähtäväksi.



Valmistajan mukaan:

frequency response 15Hz-22kHz.
Cable is 1.2m attached to both phones (symmetrical).
Sensitivity 100dB
Impedance 60ohm
Weight 153g


+++Kuulokkeet voi myös kätevästi taittaa ja mahtuvat pieneen tilaan.

----Ainoa huono puoli on pirun lyhyt johto.
1ncarnation

Posts: 542

#24 • • 1ncarnation Metrojunanseksuaali
sony mdr-v700
jostain syystä löytyy armin van buuren studiosta :)
sen sivul näkee :) eli ei ainakaan täyspaskoja (vaikka monet on sitä mieltä) itse on ollu erittäin tyytyväinen

--
Veerus & Maxie Deevine - Rising

villelope

Posts: 2,846

#25 • • villelope Lope of Lope & Kantola

1ncarnation, 11.7.2006 13:33:
sony mdr-v700
jostain syystä löytyy armin van buuren studiosta :)
sen sivul näkee :)


... että ne luurit on kiinni soittopöydässä. Mitäs sitten, ei se varmaan niillä biisejään miksaa - studiossa.

Sitäpaitsi, ellen ihan väärin muista, niin ei oo Arminilla enää ko. Sonyt keikkakäytössäkään: TJEU
tomii

Posts: 3,594

#26 • • tomii kallion herttua

A-E, 6.6.2006 02:08:
Myöskään silmälaseja ei oikein voi käyttää senkkujen kanssa kun ne painavat lasien sangat pääkalloon kiinni, mikä aiheuttaa 15 minuutissa aivan uskomattoman kivun. Harmi vaan kun itselläni on iän myötä tuo näkö mennyt niin heikkoon kuntoon, että on pakko siirtyä kohta lukulaseista käyttämään oikeita laseja.

Itse olen miettinyt, että seuraavat luurit olisivat Sony MDR-7509. Nämä luurit ovat mallitaan koko korvan päälle menevät eli pitäisi olla siedettävämmät päässä silmälasien kanssa, mutta valitettavasti hintaakin on se 100 eskoa enemmän kun HD-25.



Täytyy muuten tähän heittää lievää off-topikkia, mutta mun kokemuksien mukaan toi riippuu kanssa lasien sangoista, eli kandee koittaa niitä koko korvan peittäviä kuppeja ensin omien rillien kanssa ennenkuin pistää rahansa ks. kuulokkeisiin. Itse en esim. pysty pitää rillieni kanssa koko korvan peittäviä kuppeja, koska nämä nykyiset lasini painautuvat sitten taas nenänvartta vasten, joka rupee tekemään myös nopeasti kipeää. *uuh* Mutta ihan näin kokemuksena oli pakko kommentoida kohtalontoverille *hymy*

--
reivaan kunnes kuolen

antonsonin

Posts: 2,712

#27 • • antonsonin laserpoint.

1ncarnation, 11.7.2006 13:33:
sony mdr-v700
jostain syystä löytyy armin van buuren studiosta :)
sen sivul näkee :) eli ei ainakaan täyspaskoja (vaikka monet on sitä mieltä) itse on ollu erittäin tyytyväinen



Samaa sivua katoin ja siinä luki v700 mut näytti ihan teknarin luureilta :)
A-E

Posts: 528

#28 • • A-E Detroit Techno Militia

tomii, 12.7.2006 15:49:
---
A-E, 6.6.2006 02:08:
Myöskään silmälaseja ei oikein voi käyttää senkkujen kanssa kun ne painavat lasien sangat pääkalloon kiinni, mikä aiheuttaa 15 minuutissa aivan uskomattoman kivun. Harmi vaan kun itselläni on iän myötä tuo näkö mennyt niin heikkoon kuntoon, että on pakko siirtyä kohta lukulaseista käyttämään oikeita laseja.

Itse olen miettinyt, että seuraavat luurit olisivat Sony MDR-7509. Nämä luurit ovat mallitaan koko korvan päälle menevät eli pitäisi olla siedettävämmät päässä silmälasien kanssa, mutta valitettavasti hintaakin on se 100 eskoa enemmän kun HD-25.

---


Täytyy muuten tähän heittää lievää off-topikkia, mutta mun kokemuksien mukaan toi riippuu kanssa lasien sangoista, eli kandee koittaa niitä koko korvan peittäviä kuppeja ensin omien rillien kanssa ennenkuin pistää rahansa ks. kuulokkeisiin. Itse en esim. pysty pitää rillieni kanssa koko korvan peittäviä kuppeja, koska nämä nykyiset lasini painautuvat sitten taas nenänvartta vasten, joka rupee tekemään myös nopeasti kipeää. *uuh* Mutta ihan näin kokemuksena oli pakko kommentoida kohtalontoverille *hymy*



Joo kiitti vinkistä.

Eipä muuten taida ihan kaikkia dj:tä haitata hd-25:lla soittaminen lasit päässä.

http://us3.pixagogo.com/S5!deuIpimNwaTC36TrikDwRCsrhGZ3!EoBdFJ1fUMNBT7sCX28MG9rQkdl6dBgH8Vg5KzErQU3gQCtQckF3NPhUaE6WigTJ3s8lvY2XdHHQAdI14oCEhMk2COebKhbBkl/Extrema_088_Steve_Rachmad.jpg
http://us4.pixagogo.com/S5AklzRP!plIfkALQf5vUgGBp-iY8bg1kXVt7QjYd2DUKMOxym9cIN2ClyZu88LaFXUqZeaDfPwqNd80szvLpwN3KqtAKtTXM1w6qu6CqIL!Y90KOFodVHUogmKdU34BEW/Extrema_047_John_Acquaviva.jpg

Tosin näillä herroilla on hieman erilaiset lasit kun allekirjoittaneella.

Menipä todella OFFTOPIC eli sori.

--
The true rebels always walk alone anyways...

-- Derrick May

DJ Rx

Posts: 2,527

#29 • • DJ Rx FINRG Recordings
hd-25

--
Due to graphic nature of this post viewer discretion is advised.

1ncarnation

Posts: 542

#30 • • 1ncarnation Metrojunanseksuaali

LooPy, 12.7.2006 15:30:
---
1ncarnation, 11.7.2006 13:33:
sony mdr-v700
jostain syystä löytyy armin van buuren studiosta :)
sen sivul näkee :)
---

... että ne luurit on kiinni soittopöydässä. Mitäs sitten, ei se varmaan niillä biisejään miksaa - studiossa.

Sitäpaitsi, ellen ihan väärin muista, niin ei oo Arminilla enää ko. Sonyt keikkakäytössäkään: TJEU


tästäkin tuli mieleen et löysin itsensä joraamassa sensation white 2006 videossa..niin Ferry Corstenilla oli sonyn luurit :) Varma ainakin olen et tosi monel huippu artistil niit on.
jokain tehköön omat johtopäätökset..paskat ne ei ainakaan oo.. :)

--
Veerus & Maxie Deevine - Rising

villelope

Posts: 2,846

#32 • • villelope Lope of Lope & Kantola

1ncarnation, 14.7.2006 12:45:
---
tästäkin tuli mieleen et löysin itsensä joraamassa sensation white 2006 videossa..niin Ferry Corstenilla oli sonyn luurit :) Varma ainakin olen et tosi monel huippu artistil niit on.
jokain tehköön omat johtopäätökset..paskat ne ei ainakaan oo.. :)


FYI: Topic on Kunnon luurit kotistudioon.

Ainakin mun mielestä välttämättä hyvät studioluurit ei ole hyvä DJ-luurit ja päinvastoin.

Tuo mainostamani Sony-7506 on kyl iloinen poikkeus *hymy*
1ncarnation

Posts: 542

#33 • • 1ncarnation Metrojunanseksuaali

LooPy, 14.7.2006 12:47:
---
1ncarnation, 14.7.2006 12:45:
---
tästäkin tuli mieleen et löysin itsensä joraamassa sensation white 2006 videossa..niin Ferry Corstenilla oli sonyn luurit :) Varma ainakin olen et tosi monel huippu artistil niit on.
jokain tehköön omat johtopäätökset..paskat ne ei ainakaan oo.. :)

---

FYI: Topic on Kunnon luurit kotistudioon.

Ainakin mun mielestä välttämättä hyvät studioluurit ei ole hyvä DJ-luurit ja päinvastoin.

Tuo mainostamani Sony-7506 on kyl iloinen poikkeus *hymy*


joo yhdyn et meni vähän offtopic :) pahoittelen :)

--
Veerus & Maxie Deevine - Rising

[Nuclear]

Posts: 5,855

#34 • • [Nuclear] el aprendiz
Menee ehkä hivenen OT:ks mutta kun ei uuttakaan topikkia kuulokkeista viitti laittaa niin laitettakoon tänne. Elikkäs suositelkaapa hyviä nappikuulokkeita (in-ear-tyyppisiä), mielellään max. ~100 hintaluokkaan kuuluvia. Shureja katellu ja sit jotain Sonyn malleja mitä nyt tuolt verkkokaupasta nopeesti löyty.

--
"Onnellisen miehen talossa asuu järjestys" - Kiinalainen sananlasku

Arctos

Posts: 634

#35 • • Arctos Vitun Insinööri!!
Sain tossa pari viikkoo sitte Free Record Shopista kaupantekijäisiks Kossin P4-napit. Varmaan paras saundi mitä napeissa on tullu vastaan.
Kannattaa ehdoitta tsekata ainakin Etymotic. En oo valitettavasti päässy kuuntelemaan, mut kovasti ovat kehuneet..

--
Kukaan ei ole täydellinen. Minultakin puuttuu monta vikaa..

Mixtape

[Nuclear]

Posts: 5,855

#36 • • [Nuclear] el aprendiz

Arctos, 14.7.2006 21:38:
Sain tossa pari viikkoo sitte Free Record Shopista kaupantekijäisiks Kossin P4-napit. Varmaan paras saundi mitä napeissa on tullu vastaan.
Kannattaa ehdoitta tsekata ainakin Etymotic. En oo valitettavasti päässy kuuntelemaan, mut kovasti ovat kehuneet..


Juu no näyttäis menevän Shuren E2c:n ja Etymoticin ER-6i:n väliseks vertailuks...

--
"Onnellisen miehen talossa asuu järjestys" - Kiinalainen sananlasku

hakki

Posts: 31

#37 • • hakki Tärkeintä on sisäinen kesä
Itse päätin ottaa riskin, ja valitsin synttärilahjaksi itselleni "Ultrasonen DJ 1 Pro"-luurit (multa kun kysyttiin että mitkä luurit mä nyt sit haluan). Aika tuntematon toi merkki oli itselle mutta en ole valintaa katunut (puoli vuotta ollut käytössä). Joten tutustua näihin ainakin mielestäni kannattaa.

Täällä infoo:
http://remixmag.com/mag/remix_ultrasone_dj_pro/index.html

Paketissa tulee vaihto-osina pehmusteet ja myös varajohto (tosin se varajohto on varustettu jokseenkin rasittavilla kanavakohtaisilla volumenapeilla jotka on imo turhat). Johdon luurien puoleinen pää on jengoitettu, joten sen irrottaa/kiinnittää aika näppärästi.

Jos nyt jotain kommenttia pitää sanoa (en todellakaan ole tarpeeksi expertti antamaan mitään tarkkaa arvostelua vaan pelkän mutufiiliksen):

Plussat:
+ hyvä tilavaikutelma ja mielestäni suht. tarkka toisto
+ peittää korvat kokonaan (ei siis koske käytännössä korviin ollenkaan), mukavat päässä imo
+ osien helppo vaihdettavuus ja vaihto-osat (pitkää tähtäintä ajatellen)
+ volaa riittää niin prkleesti, jos on tarvetta
+ ulkonäkö on imo jees, vaikka isothan nämä ovat

Miinukset:
- bassot eivät ole kovin "megabassomaiset" joten eivät välttämättä ole kaikkien mieleen
- nämä eivät ole kevyimmästä päästä joten miksattaessa saattavat tuntua raskailta (ainakin jos pää kenottaa alaviistoon tuntikaupalla)
- saundi oli niin erilainen vanhoihin jämäsonyihini verrattuna että aluksi laukkas tosi pahasti ennen kuin noilla oppi kuunteleen, eivät siis välttämättä sovi kaikkien mielestä dj-käyttöön (laukkaa kyl vieläkin mutta se ei oo enää luureista kii)

Mistään taajuuskäyristä en mitään tajuu joten jätetään niiden kommentointi väliin.

Juu, kyllähän mulle perus kaksvitossenkkuja kaikki suositteli, mutta oon sen verran neiti että ne ei ulkonäköseikkojen vuoksi mulle kelvanneet koska ne on mielestäni niin rumat (anteeks vaan kaikille =D).
ratsastuskoulu

Posts: 604

#38 • • Edited ratsastuskoulu
Onko kellään kokemusta AKG K-240 Studio -luureista?

Pitäisi hankkia uudet luurit kun vanhat menossa paskaksi. Myös muita luureja voi suositella, noin 100-120 egen luokkaa
Optik

Posts: 1,691

#39 • • Optik Piikkisika/Outopallo
Sennheiser - Accept no substitute *joo*

--
Tylsyys ei tapa, mutta joskus toivot, että tappaisi.