Itse päätin ottaa riskin, ja valitsin synttärilahjaksi itselleni "Ultrasonen DJ 1 Pro"-luurit (multa kun kysyttiin että mitkä luurit mä nyt sit haluan). Aika tuntematon toi merkki oli itselle mutta en ole valintaa katunut (puoli vuotta ollut käytössä). Joten tutustua näihin ainakin mielestäni kannattaa.
Täällä infoo:
http://remixmag.com/mag/remix_ultrasone_dj_pro/index.html
Paketissa tulee vaihto-osina pehmusteet ja myös varajohto (tosin se varajohto on varustettu jokseenkin rasittavilla kanavakohtaisilla volumenapeilla jotka on imo turhat). Johdon luurien puoleinen pää on jengoitettu, joten sen irrottaa/kiinnittää aika näppärästi.
Jos nyt jotain kommenttia pitää sanoa (en todellakaan ole tarpeeksi expertti antamaan mitään tarkkaa arvostelua vaan pelkän mutufiiliksen):
Plussat:
+ hyvä tilavaikutelma ja mielestäni suht. tarkka toisto
+ peittää korvat kokonaan (ei siis koske käytännössä korviin ollenkaan), mukavat päässä imo
+ osien helppo vaihdettavuus ja vaihto-osat (pitkää tähtäintä ajatellen)
+ volaa riittää niin prkleesti, jos on tarvetta
+ ulkonäkö on imo jees, vaikka isothan nämä ovat
Miinukset:
- bassot eivät ole kovin "megabassomaiset" joten eivät välttämättä ole kaikkien mieleen
- nämä eivät ole kevyimmästä päästä joten miksattaessa saattavat tuntua raskailta (ainakin jos pää kenottaa alaviistoon tuntikaupalla)
- saundi oli niin erilainen vanhoihin jämäsonyihini verrattuna että aluksi laukkas tosi pahasti ennen kuin noilla oppi kuunteleen, eivät siis välttämättä sovi kaikkien mielestä dj-käyttöön (laukkaa kyl vieläkin mutta se ei oo enää luureista kii)
Mistään taajuuskäyristä en mitään tajuu joten jätetään niiden kommentointi väliin.
Juu, kyllähän mulle perus kaksvitossenkkuja kaikki suositteli, mutta oon sen verran neiti että ne ei ulkonäköseikkojen vuoksi mulle kelvanneet koska ne on mielestäni niin rumat (anteeks vaan kaikille =D).