TAVIKSET

340 posts, 17 pages, 89,668 views

Dementation

Posts: 2,892

#301 • • Dementation wednesday?

pinkki:
Dementation:
joo nyyh vaan sunkin puolesta että ärsyttää muiden suht asiallinen keskustelu niin paljon että piti tommonen turha whinetys vuodattaa keskelle sitä. mitä jos noudattaisit omaa neuvoas ja siirtyisit vähän kauemmaks kun tuota tilaa kerran riittää



Olen pahoillani, en tarkoittanut sitä niinkään pahalla, tai tarkoitukseni ei ollut whinettää tai pilata loistokasta keskusteluanne, mutta halusin vain ilmoittaa, että mielestäni on älytöntä ilmaista asia niinkuin se on nyt suurimmaksi osaksi ilmaistu, eli: \?Skenettäjät on ainoastaan oikeutettuja tulemaan bileisiin ja muut sais pysyä ulkona, koska ne muut on väkisinkin häiriökäyttäytyjiä ja skenettejät ei koskaan.\?

Kuten itsekin totesit kaikki ei ole niin mustavalkoista, joten kiitokset sinulle kritiikistä minun kommenttiini ja kiitokset siitä että koitat puhua täällä järkeä siitä miten kaikki ei voi olla mustavalkoista. *kiittää ja kumartaa*

Nyt voin poistua sivuun.

--
Verba volant, scripta manent {Sanat lentävät, kirjoitettu pysyy}
Quod scripsi, scripsi {Minkä kirjoitin, sen kirjoitin}
Dixi, et animam levavi {Olen puhunut ja huojentanut mieleni}

pinkki

Posts: 308

#302 • • pinkki säätö et co.

Dementation:
mielestäni on älytöntä ilmaista asia niinkuin se on nyt suurimmaksi osaksi ilmaistu, eli: ”Skenettäjät on ainoastaan oikeutettuja tulemaan bileisiin ja muut sais pysyä ulkona, koska ne muut on väkisinkin häiriökäyttäytyjiä ja skenettejät ei koskaan.”


missähän kohtaa noin on sanottu? mä en ainakaan ole sanonut mitään lähellekkään, enkä myöskään ole lukenut muiden sanomana. hakisitko quoten kohdasta ja jättäisit nuo vittuilut vähemmälle?
[/quote]
Dementation

Posts: 2,892

#303 • • Dementation wednesday?

pinkki:
missähän kohtaa noin on sanottu? mä en ainakaan ole sanonut mitään lähellekkään, enkä myöskään ole lukenut muiden sanomana. hakisitko quoten kohdasta ja jättäisit nuo vittuilut vähemmälle?



A) Minä en vittuillut kertaakaan tossa, olen yhä pahoillani jos aiheutin väärinkäsityksiä.
B) Minähän juuri kiitin sinua siitä että et ole sanonut noin.
C) En jaksa etsiä niitä kaikkia, mutta varsin hyvin asiaa _kritisoi_ keskustelun alkupuolella joku puhumalla skenepasseista. (Tässä siis pointti, kun en muista noita kohtia, niin todistan niiden olemassa olon sillä, että tuskin kukaan olisi kritisoinut niitä, ellei niitä olisi. Myös on kovasti puhuttu keskustelun aikana, että tarttis siirtyä undergroundiin jotta taviksia/turisteja paikalle ei tulisi)

D) \?...Miksi tapella kun voi soittaa harmonikkaa...\? (Selvennys siis, en halua riidellä aiheesta, tiedämme jo molemmat toistemme kannat, ja ilmeisesti emme kumpikaan niitä halua ainakaan toisen takia muuttaa, niin kannattaa ehkä lopettaa tämä keskustelu tähän tai jatkaa sitä privana, koska se menee ohi topicin jo aika raskaasti.)

--
Verba volant, scripta manent {Sanat lentävät, kirjoitettu pysyy}
Quod scripsi, scripsi {Minkä kirjoitin, sen kirjoitin}
Dixi, et animam levavi {Olen puhunut ja huojentanut mieleni}

itis

Posts: 2,518

#304 • • itis Morning Star
Dementation> Koska kuitenkin luet tätä.

Bileskeneen on kaikki tervetulleita, mutta siellä on jonkinlainen yleinen käyttäytymismalli jota on hyvä suosia ”maassa maan tavalla”-periaatteella. Lienee selvää että sama se mikä skene, jokaisessa on kirjoittamattomat ”säännöt” mitä voi tai ei voi tehdä. Poikkeaminen ei ole kiellettyä, uskoisin että monet tulevat bileskeneen mielellään myös olemaan koska siellä saa olla erikoisissa vaatteissa ja käyttäytyä eri tavalla kuin muualla. Siis ”poikkeamaan”. Mutta jos erottuu epäedukseen voi olla varma että saa pyyhkeitä kun sitä varten on oikein foorumikin olemassa. Poistu vasemmalle vasta sitten jos sinusta alkaa tuntua että tämän skenen viehätys ei riitä korvaamaan menetyksen tunnetta joka syntyy kun ei voi käyttäytyä ihan samalla tavalla kuin tavallisessa baarissa vähemmän skenetietoisten tai sellaisista välittävien ihmisten parissa. Vaihtoehtona suosittelen menemään Heavyhenkiseen baariin (joita ei enää ole helsingissä) Kireään pinkkiin trikooseen pukeutuneena miehenä. Voi olla ettei skene jousta. (kun on noissakin jutuissa tullut heiluttua *hih* Mut ei tietenkään pinkissä asusteessa). Pinkki-nimiset tytöt on tietysti eriasia... luulen että kyseiset heavy-nallekarhut hyväksyisivät kyseisen ihmisen vaatteilla, pinkissä tai ilman vaatteita. *nauru*

Skenet on niiiin kummallisia, niissä kun halutaan erottua muista *ding* *nauru*

--
Miksi ylipäänsä asioilla on tapana järjestyä?

Dementation

Posts: 2,892

#305 • • Dementation wednesday?

Itis:
Dementation> Koska kuitenkin luet tätä.

Bileskeneen on kaikki tervetulleita, mutta siellä on jonkinlainen yleinen käyttäytymismalli jota on hyvä suosia ?maassa maan tavalla?-periaatteella. Lienee selvää että sama se mikä skene, jokaisessa on kirjoittamattomat ?säännöt? mitä voi tai ei voi tehdä. Poikkeaminen ei ole kiellettyä, uskoisin että monet tulevat bileskeneen mielellään myös olemaan koska siellä saa olla erikoisissa vaatteissa ja käyttäytyä eri tavalla kuin muualla. Siis ?poikkeamaan?. Mutta jos erottuu epäedukseen voi olla varma että saa pyyhkeitä kun sitä varten on oikein foorumikin olemassa. Poistu vasemmalle vasta sitten jos sinusta alkaa tuntua että tämän skenen viehätys ei riitä korvaamaan menetyksen tunnetta joka syntyy kun ei voi käyttäytyä ihan samalla tavalla kuin tavallisessa baarissa vähemmän skenetietoisten tai sellaisista välittävien ihmisten parissa. Vaihtoehtona suosittelen menemään Heavyhenkiseen baariin (joita ei enää ole helsingissä) Kireään pinkkiin trikooseen pukeutuneena miehenä. Voi olla ettei skene jousta. (kun on noissakin jutuissa tullut heiluttua *hih* Mut ei tietenkään pinkissä asusteessa). Pinkki-nimiset tytöt on tietysti eriasia... luulen että kyseiset heavy-nallekarhut hyväksyisivät kyseisen ihmisen vaatteilla, pinkissä tai ilman vaatteita. *nauru*

Skenet on niiiin kummallisia, niissä kun halutaan erottua muista *ding* *nauru*



Alkuperäinen viestini josta tämä koko kriitiikki lähti liikkeelle sisälsi kohdan jossa voi mennä mainitsemaan jos tulee vastaan tilanne jossa skene ei enää jousta.

Ja itse asiassa riippuen paikasta mihin menen, voisin ehkä pukeutuakin pinkkeihin trikoisiin, sillä minulla on aika paljon kavereita noissa hevipiireissä, joten joissain tapauksissa voisin mennäkin, mutta yleisesti ottaen en randomilla menisi, kun se turpaan saaminen sattuu niin usein... *poks*

Mä uskon että mun tavis käyttäytyminen ei ole niin vakavaa/että pystyn mukautumaan sen verran kuitenkin skeneen että pysyn tässä mukana, mutta yritän kuitenkin olla tallaamatta kenenkään varpaille henkisesti tai psyykkisesti. *heiii*

--
Verba volant, scripta manent {Sanat lentävät, kirjoitettu pysyy}
Quod scripsi, scripsi {Minkä kirjoitin, sen kirjoitin}
Dixi, et animam levavi {Olen puhunut ja huojentanut mieleni}

itis

Posts: 2,518

#306 • • itis Morning Star
Dementation> *plur* ainakin tässä skenessä harvemmin saa kukaan turpaansa. Täällä kun on tuo plurmeininki pohjimmiltaan arvossaan vaikka sitä moni dissaakin.
Ei oteta tätä vakavasti eihän? *plur* vaan!

--
Miksi ylipäänsä asioilla on tapana järjestyä?

Dementation

Posts: 2,892

#307 • • Dementation wednesday?

Itis:
Dementation> *plur* ainakin tässä skenessä harvemmin saa kukaan turpaansa. Täällä kun on tuo plurmeininki pohjimmiltaan arvossaan vaikka sitä moni dissaakin.
Ei oteta tätä vakavasti eihän? *plur* vaan!



On kaksi skeneä jotka nostan muiden yläpuolelle ja joista pidän enemmän kuin muista.
Syy molemmissa tapauksissa on juuri tuo plurmeininki, vaikkeivat kaikki siitä pitäisikään,
sekä juuri se että saa olla erilainen. Siksi ehkä hieman otankin itseeni kommentoinnin siitä että jotakuta ei huolita... *plur* *enkeli*

(Toinen näistä siis on tämä skene ja toinen on larp skene. *Täsmentää*)

Ja ei tietenkään oteta vakavasti tälläistä jonnijoutavaa yleistä bilehöpinää
*plur**pihkassa**nauru**heiii**sydän**klubitus**nuotti*

--
Verba volant, scripta manent {Sanat lentävät, kirjoitettu pysyy}
Quod scripsi, scripsi {Minkä kirjoitin, sen kirjoitin}
Dixi, et animam levavi {Olen puhunut ja huojentanut mieleni}

cheat

Posts: 796

#308 • • cheat
määritelkää tavis.

--
I started out with nothing and I still got most of it left.

Dementation

Posts: 2,892

#309 • • Dementation wednesday?

cheat:
määritelkää tavis.



Siinähän se ongelma onkin... Mainitsin myös tästä aikaisemmin, että joidenkin mielestä joku kuuluu taviksiin, joidenkin mielestä skenettäjiin, mutta kuka sen lopulta päättää..?

--
Verba volant, scripta manent {Sanat lentävät, kirjoitettu pysyy}
Quod scripsi, scripsi {Minkä kirjoitin, sen kirjoitin}
Dixi, et animam levavi {Olen puhunut ja huojentanut mieleni}

$

Posts: 1,802

#310 • • $ Destination weekend!

cheat:
määritelkää tavis.



Me kaikki. Toiset vain erehtyvät hetkeksi luulemaan olevansa erikoislaatuisia.

Tavis=tavallinen eli muista poikkeava

Ördääjä=Selvästi päihtynyt (insert substance here) joka käyttäytyy sopimattomasti. Tavataan kaikkialla, joissakin paikoissa runsaslukuisemmin. Aiheuttaa närää PLUR-,konemusiikki- sekä vähemmistöpiireissä.
Kolera

Posts: 4,256

#311 • • Kolera Rumaahinen/Höpötompsu/Mielikuvitukseton vittupää

Dementation:
---
cheat:
määritelkää tavis.

---


Siinähän se ongelma onkin... Mainitsin myös tästä aikaisemmin, että joidenkin mielestä joku kuuluu taviksiin, joidenkin mielestä skenettäjiin, mutta kuka sen lopulta päättää..?


MINÄ!

--
KESÄ TULEE JA KAIKKI KUOLEE!
Itsemurha lopettaa vittuilun!
no drugs, Im just kännissä

Dementation

Posts: 2,892

#312 • • Dementation wednesday?

Kolera:
---
Dementation:
---
cheat:
määritelkää tavis.

---


Siinähän se ongelma onkin... Mainitsin myös tästä aikaisemmin, että joidenkin mielestä joku kuuluu taviksiin, joidenkin mielestä skenettäjiin, mutta kuka sen lopulta päättää..?

---

MINÄ!



Haluaisitko argumentoida miksi sinulla on oikeus päättää se? *plur*

--
Verba volant, scripta manent {Sanat lentävät, kirjoitettu pysyy}
Quod scripsi, scripsi {Minkä kirjoitin, sen kirjoitin}
Dixi, et animam levavi {Olen puhunut ja huojentanut mieleni}

pinkki

Posts: 308

#313 • • pinkki säätö et co.

Dementation:
A) Minä en vittuillut kertaakaan tossa, olen yhä pahoillani jos aiheutin väärinkäsityksiä.
B) Minähän juuri kiitin sinua siitä että et ole sanonut noin.
C) En jaksa etsiä niitä kaikkia, mutta varsin hyvin asiaa _kritisoi_ keskustelun alkupuolella joku puhumalla skenepasseista. (Tässä siis pointti, kun en muista noita kohtia, niin todistan niiden olemassa olon sillä, että tuskin kukaan olisi kritisoinut niitä, ellei niitä olisi. Myös on kovasti puhuttu keskustelun aikana, että tarttis siirtyä undergroundiin jotta taviksia/turisteja paikalle ei tulisi)

D) ?...Miksi tapella kun voi soittaa harmonikkaa...? (Selvennys siis, en halua riidellä aiheesta, tiedämme jo molemmat toistemme kannat, ja ilmeisesti emme kumpikaan niitä halua ainakaan toisen takia muuttaa, niin kannattaa ehkä lopettaa tämä keskustelu tähän tai jatkaa sitä privana, koska se menee ohi topicin jo aika raskaasti.)


niin, ensin väität että meidän keskustelu painottuu siihen että vain teh SKENE ihmisillä olisi oikeus bileisiin ja seuraavaksi toteat ”kiitokset siitä että koitat puhua täällä järkeä siitä miten kaikki ei voi olla mustavalkoista.”, ja siinä ei vai ole sarkastisen vittuilun häivääkää, jep jep *justjoo*

etpä taida mun kannasta tietää mitään paitsi sen mitä siihen itse ymppäsit.
jos ei halua riidellä aiheista niin kannattaa olla vuodattamatta tuollaisia määriä kyynistä parjausta muiden puheista keskisormeaan heilutellen

logiikkasi myös ontuu, koska mainitsemasi ”skenepassi”-kritiikki on niin alussa ettei se voi kohdistua muuhun kuin ensimmäiseen postaukseen (jos edes siihenkään), joka ei myöskään millään tapaa täsmennä että bileet pitäis olla vain überskeneäijille.

ajan itsekin sitä että bileet pitäisi olla vapaasti avoinna kaikille, mutta en silti halua että ne jotka eivät suostu sopeutumaan meininkiin tulevat sankoin joukoin paikaille, eiköhän heille löydy muitakin paikkoja remuta. pitäisitkö itse jos larppaajaporukoihisi pruukaisi kasa väkeä sotkemaan pelit, vittuilisi jengille heidän asuistaan, kieltäytyisi noudattamasta rooleja ja tuhoaisi rekvisiittaa?
[Nuclear]

Posts: 5,855

#314 • • [Nuclear] el aprendiz

pinkki:
pläh ei, isompia ryhmiä voi lokeroida siinä kuin yksittäistäkin, vaikka satuinkin käyttämään yksikköä. eikä pointti ollu monikko tai yksikkö, vaan puhuttiin _piirteistä_. jos se, että sanon vaikka että ”bilettäjät kuuntelevat usein elektronista musiikkia” on sun mielestä lokeroimista, niin sit oot varmaan oikeessa et nyt lokeroin ja huolella. mulle lokeroiminen tarkottaa kuitenkin ahdasmielistä näkökantaa jossa maalataan hatarin perustein tietynlainen vaate jonkun ylle ja ollaan täysin varmoja että se myös käyttää sitä eikä mitään muuta.


Tämä selvä.

ei munkaan mielestä. sen sijaan on ollu eriasteista hyökkäystä niitä kohtaan jotka ovat halunneet puhua kohtuu harmillisesta ilmiöstä nimeltä turistit. ja äh ei kaikki oo noin pirun mustavalkosta, ei-tavis != skenetyyppi, ei-skene != tavis. (sidenote:..enpä usko että kukaan täällä kuitenkaan on puhunut ns. tavallisista ihmisistä tyyliin normaalit katu-vaatteet ja ”voih ei juo siideriä baarin puolella, evh!” niinkuin moni kärkevimmistä vastauksista antaisi ymmärtää)


No joo, huomasin et ite äsken kommentoin näitä viimeisiä kommentteja enkä ajatellu noita vanhoja missä itketään tuosta asiasta.

no tottakai avautuu, ja miksei voisi muutama ihminen pilata iltaa, kaikki on taas suhteellista. jos joku tulee ja lyö sulta nenän vinoon yhtäkkiä niin aivan taatusti on ilta pilalla. jos joku kaataa bisset niskaan niin toista ei ehkä hirveästi häiritse (kundi käy äkkiä pesasemassa paidan vessassa) kun taas joltain menee ilta pilalle (mimmiltä leviää huolella tehty bilemeikki tahraten vaatteet ja naaman tai joku rupeaa voimaan pahoin hajusta mitä ei saa irti). Itse ehkä lähinnä nyt näyttäisit valittavan että jos jostain asiasta mainitsee niin tyypin on oltava tosi suvaitsematon ja turhasta kitisevä. Kaikilla menee varmasti tuhat ja yks asiaa läpi sormien, mutta ei silti ihan kaikkea tarvitse sietää. harmittavista asioista puhuminen mm. auttaa lievittämään ärsyyntymistä, esim helpottaa jos tietää ettei ole yksin ongelmansa kanssa.


En nyt kuitenkaan tarkoittanut et jos joku lyö sua puukolla, niin morjestat ja sanot et toivottavasti ei toistu. Lähinnä tarkotin näitä ihmisiä, jotka valittaa kun muutama henkilä nyt sattu polttamaan tanssilattialla tai oli siellä juomat kädessä. En mäkään siitä pidä, muttei se nyt sentään mun iltaa kaada. Eli ei sitä kaikkea tarvitse sietää kuten sanoin jo viime kirjotuksessakin. Tottakai ongelmista pitää puhua, muttei nyt kenties kuitenkaan niistä pienimmistä tarvitse avautua.

jooh huomasin... *justjoo* pointti oli että kategorioita on pakko tehdä pystyäkseen keskustelemaan muustakin kuin säästä, eikä niitä tarvitse ottaa aina negatiivisimmalla mahdollisella tavalla vaan voi yrittää ymmärtää merkityksen kokonaisuudessaan, joten kategorisoiminen tän tavikset vs skenet kiistan syynä on kovin turha ja siks ihmettelin minkä takia aiheesta on niin paljon skismaa ilmassa, en ainakaan itse osaa tulkata sitä oikein muuten kuin että jengi tuppaa ottamaan tän aiheen ihmeen paljon liikaa itseensä ja käy puollustuskannalle


Ja yllä sanoit että kategorisointi (=lokerointi) on ahdasmielinen näkökanta hatarin perustein jotain kohtaan, mutta kuitenkin niitä on pakko tehdä jos haluaa jutella säästä vakavemmasta asiasta? Kuulostaa mun korvaan aika negatiiviselta. Toisekseen sanoit, että ”tavis vs. skenet”-kategorisointi on turhaa, mutta kuitenkin itse sen teit tuolla aiemmin.

--
"Onnellisen miehen talossa asuu järjestys" - Kiinalainen sananlasku

Dementation

Posts: 2,892

#315 • • Dementation wednesday?

pinkki:
ja siinä ei vai ole sarkastisen vittuilun häivääkää, jep jep *justjoo*
---
ajan itsekin sitä että bileet pitäisi olla vapaasti avoinna kaikille, mutta en silti halua että ne jotka eivät suostu sopeutumaan meininkiin tulevat sankoin joukoin paikaille, eiköhän heille löydy muitakin paikkoja remuta. pitäisitkö itse jos larppaajaporukoihisi pruukaisi kasa väkeä sotkemaan pelit, vittuilisi jengille heidän asuistaan, kieltäytyisi noudattamasta rooleja ja tuhoaisi rekvisiittaa?



Olen pahoillani jos et voi uskoa että joku voi puhua ilman pakkomiellettä sarkastiseen vittuiluun, miten vain. Ja mainitsit keskisormesta, joten jos se liittyi siihen kuvaan, niin olen pahoillani että joku on laittanut sen niin että tekstistä \?dissaa\? tähtien sisällä tulee keskisormen kuva. Dissaamisesta kuitenkin oli kyse, eikä siitä että olisin halunnut haistattaa teille kaikille...

Ja tuohon toiseen toteaisin että moiset poistettaisiin paikalta, kuten myös varmasti tekee minkä tahansa konemusaskenen järjestäjät jos joku alkaa rikkoa paikkoja tai oikein urakalla olemaan häiriöksi.

Mutta jos joku ei osaa näytellä kunnolla tai hänellä on ongelmia pukeutumisen tai jonkin muun vastaavan kanssa, häntä yleensä paremmat menevät neuvomaan ystävällisesti ja monesti lainataan omista tavaroista jotakin ja sillä tavalla. Näin uskon myös pystyvän tämän porukan toimimaan, ja olen nähnytkin sen toimivan. Olen itsekin saanut joskus ihan hyviä neuvoja mitä kannattaa jättää tekemättä näissä piireissä ja miten voisin parantaa tanssiani ja muutenkin.

Kiitokset siis kaikille ystävällisille ihmisille ja pahoitteluni niille joille olen harmi kuten ilmeisesti sinulle pinkki. Kuten Itis fiksusti totesi aikaisemmin, ei oteta tätä liian vakavasti, eihän? *plur*

--
Verba volant, scripta manent {Sanat lentävät, kirjoitettu pysyy}
Quod scripsi, scripsi {Minkä kirjoitin, sen kirjoitin}
Dixi, et animam levavi {Olen puhunut ja huojentanut mieleni}

Jukka I

Posts: 155

#316 • • Jukka I

Samoinajattelija:
Tässä ihmisten niputtamisessa on riskinsä,
kuten nuclear jo totesi, ja toisaalta niinkuin pinkki
sanoi, niin nyt kun joidenkin ihmisten silmiinpistävästä
ja jopa sopimattomasta HÄIRIÖkäyttäytymisestä
puhutaan niin on kätevämpää viitata tähän ihmisryhmään
jollakin yksittäisellä käsitteellä.


My thoughts exactly. Mun ehdokas täksi käsitteeksi olis ”känniääliö”, pitäen sisällään sekä tavis-örveltäjät että skene-örveltäjät (parempien termien puutteessa), koska loppupelissä ei ole merkitystä kumman ryhmän edustaja sen bissen mun päälle kaataa. Arvoisat keskustelijat, oletteko samaa mieltä vai ei?

Alkuperäinen väitehän, johon oli pakko jättää eriävä mielipide, oli tämä:

pinkki
..myöskin se järkyttävään kuntoon itsensä saanut erh... bilettäjä toimii mitä todennäköisemmin silti järkevämmin kuin samassa tilassa oleva turisti


Ollankohan me nyt kaikki niinku periaatteessa samaa mieltä tästä asiasta vaiko ei? Täytyy myöntää että jossain vaiheessa keskustelua punainen lanka lipsahti mun hyppysistä.

Dementation
Mainitsin myös tästä aikaisemmin, että joidenkin mielestä joku kuuluu taviksiin, joidenkin mielestä skenettäjiin, mutta kuka sen lopulta päättää..?


Yks kakan hailee, eikä kenenkään riittävän itsetunnon omaavan henkilön luulisi moisella päätänsä vaivaavan. Pukeutuminen tai pukeutumattomuus on ihan toissijaisia asioita, mulle ainakin riittää se että osaa käyttäytyä suurin piirtein sivistyneesti.

Sum summarum: mun mielestä käsitteiden ”turisti” tai ”tavis” käyttäminen synonyymina häirikölle on harhaanjohtavaa, sillä noilla sanoilla on selvä ”skenen ulkopuolisen henkilön” merkitys, eikä läheskään kaikki häiriökäyttäytyminen johdu näistä ”skenen ulkopuolisista henkilöistä”.
Dementation

Posts: 2,892

#317 • • Dementation wednesday?

Blackout:
Sum summarum: mun mielestä käsitteiden ?turisti? tai ?tavis? käyttäminen synonyymina häirikölle on harhaanjohtavaa, sillä noilla sanoilla on selvä ?skenen ulkopuolisen henkilön? merkitys, eikä läheskään kaikki häiriökäyttäytyminen johdu näistä ?skenen ulkopuolisista henkilöistä?.



Nyt mun on pakko olla täysin samaa mieltä.

--
Verba volant, scripta manent {Sanat lentävät, kirjoitettu pysyy}
Quod scripsi, scripsi {Minkä kirjoitin, sen kirjoitin}
Dixi, et animam levavi {Olen puhunut ja huojentanut mieleni}

[Nuclear]

Posts: 5,855

#318 • • [Nuclear] el aprendiz

Itis:
Dementation> *plur* ainakin tässä skenessä harvemmin saa kukaan turpaansa. Täällä kun on tuo plurmeininki pohjimmiltaan arvossaan vaikka sitä moni dissaakin.
Ei oteta tätä vakavasti eihän? *plur* vaan!


Sääli vain, että monet ihanat/hyvät aatteet toimivat pienissä ympyröissä, mutta kun juttu alkaa laajenemaan niin häviää yhteisöllisyys joka lienee suurin syy sen epäonnistumiseen (vrt. kommunismi pienessä kylässä vs. maanlaajuisesti).

--
"Onnellisen miehen talossa asuu järjestys" - Kiinalainen sananlasku

Hyzenthlay

Posts: 5,103

#319 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja
pinkki puhuu asiaa *hymy*

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

pinkki

Posts: 308

#320 • • pinkki säätö et co.

[Nuclear]:
En nyt kuitenkaan tarkoittanut et jos joku lyö sua puukolla, niin morjestat ja sanot et toivottavasti ei toistu. Lähinnä tarkotin näitä ihmisiä, jotka valittaa kun muutama henkilä nyt sattu polttamaan tanssilattialla tai oli siellä juomat kädessä. En mäkään siitä pidä, muttei se nyt sentään mun iltaa kaada. Eli ei sitä kaikkea tarvitse sietää kuten sanoin jo viime kirjotuksessakin. Tottakai ongelmista pitää puhua, muttei nyt kenties kuitenkaan niistä pienimmistä tarvitse avautua.


onhan se totta että jotkut rupeaa kitisemään ihan turhista asioista, mutta mielestäni erittäin harva ihan turhasta kommentoi. täytyy vain tietää syyt ja seuraukset. yksi ihminen nurkassa röökin kanssa tuskin pistää ketään valittamaan. sen sijaan ahtaalla tanssilattialla yksi ihminen vieressä joka tuikkaa sillä röökillä isoeleisin tanssiliikkein mahaasi kirvelevän palohaavan koko loppuillan ajaksi on varmasti riittävän hyvä syy ärsyyntyä asiasta. jos kolmannes tanssiajasta menee milloin minkäkin tulipään väistelemiseen niin pinna kiristyy taas.

Ja yllä sanoit että kategorisointi (=lokerointi) on ahdasmielinen näkökanta hatarin perustein jotain kohtaan, mutta kuitenkin niitä on pakko tehdä jos haluaa jutella säästä vakavemmasta asiasta? Kuulostaa mun korvaan aika negatiiviselta. Toisekseen sanoit, että ?tavis vs. skenet?-kategorisointi on turhaa, mutta kuitenkin itse sen teit tuolla aiemmin.


et vieläkään käsitä näkökantaani. kategorisointi ei tarkoita mulle samaa kuin lokerointi. nimetessäni tämän musan teknoksi, tuon rokiksi, tämän ihmisin skiniksi, tuon hoppariksi ja kolmannen brittipoppariksi, teen kategorisointia; yleistä osviittaa antavaa nimitystä hyvin isoskaalaiselle käsitteelle jotta ihmiset pystyisivät edes jotenkin ymmärtämään mistä helvetistä oikein horisen :) tässä ei pitäisi olla kenellekkään mitään loukkaavaa tai negatiivista. jos on niin imho kaikki ei ole pääkopassa ihan kohdallaan silloin. ja aivan yhtälailla olen itsekkin täysi turisti jos menen yhtäkkiä vaikkapa hmm.. kansantansseihin :)

[Dementation]:
Ja tuohon toiseen toteaisin että moiset poistettaisiin paikalta, kuten myös varmasti tekee minkä tahansa konemusaskenen järjestäjät jos joku alkaa rikkoa paikkoja tai oikein urakalla olemaan häiriöksi.


ikävä kyllä näkökantasi on todella toimimattoman naivi. esimerkkejä: viimeksi e10v bileissä revittiin useaan otteeseen voimajohdot irti seinistä ja jopa katkottiin johtoja. kukaan ei tiedä ketä nämä teki, enkä koskaan ennen ole noin suorasukkaista ilkivaltaa teknobileissä nähnyt. Aktia-salissa rushin bileissä joku humalainen ?turistin? näköinen jätkä päätti yhtäkkiä kiskoa raskaat verhot aulasta alas. tämän jälkeen jätkä nuokahti rauhallisesti istumaan alas tuolille eikä poke näin ollen heittänyt tyyppiä ulos kun ei nähnyt itse mitään. Premieren aamuissa paikalle eksynyt korsto löi tuntemaani naishenkilöä nyrkillä päähän. Poke ei heittänyt kyseistä tyyppiä ulos ja myöhemmin samainen porukka veti turpaan kahta muuta ihmistä. lentämättä ulos.

tuossa oli vain pari viimeisintä mitkä olen itse vierestä päässyt todistamaan, enkä tasan tiedä kaikesta härdellistä mitä tapahtuu. luuletko että tälläiset asiat jotenkin edesauttavat bilejärjestystä ja paikkojen saamista, kun se on pirun hankalaa jo entuudestaan teknon maineen vuoksi? puhumattakaan ihmisten yrityksistä viettää mukava ilta bilettäen

erittäin usein huonosta käytöksestä esitetystä huomautuksesta saa myös maksaa. kiukkuinen turisti nimittäin saattaa helposti ruveta haistattelemaan siitä hyvästä että hänen käytöstään on julkeasti kritisoitu muka jotenkin sopimattomaksi. viimeksi infernossa työnnettyäni 2 kertaa jotain paritanssia väkisin yrittäneen kännisen turistin kauemmaksi itsestäni yritti samainen henkilö tönäistä minut koko loppuillan kumoon aina lähelle sattuessaan

blackout: ?mun mielestä käsitteiden ?turisti? tai ?tavis? käyttäminen synonyymina häirikölle on harhaanjohtavaa, sillä noilla sanoilla on selvä ?skenen ulkopuolisen henkilön? merkitys, eikä läheskään kaikki häiriökäyttäytyminen johdu näistä ?skenen ulkopuolisista henkilöistä?.?
---
ei tietenkään, ei kai kukaan ole sellaista väittänytkää :) vaikka turisti voi olla häirikkö, niin ei häirikkö= turisti. sama kun sanoisi että jää=vettä, vesi=jäätä

edit. typoja

[muokattu 30.1.2004 13:30]