TAVIKSET

340 posts, 17 pages, 89,652 views

$

Posts: 1,802

#281 • • $ Destination weekend!
Mä näin siellä Kermassa meidän humalaisen atk-tukihenkilön lukio-ajoilta... Vaikuttaisiko siihen sottaisuuteen intiimi tanssilattia ja rajoitetut alustat juomille?

Tähän mennessä Amarillo on ollut näkemistäni kaamein.
Avatar
#282 • • kelasin Guest
oonks mä tavis, ku joskus saatan pienes humalas innostua joraamaan vähä villimmin aka irroitella *jiihaa*





*vink*
pinkki

Posts: 308

#283 • • pinkki säätö et co.

Itis:
Olen myös ollut huomaavinani että moiset (mitä pinkki tuossa listasi) elkeet suvaitaan paremmin jos noita kämmejä tekee joku tuttu bilettäjä.


no tottakai :) silloinhan on kyseessä vain hetkellisesti megaylimitoitettu määrä alkoholia *hih*

tietenkin kaikki kämmäilee ja römyää ja tekee tyhmyyksiä aina välillä. ero onkin siinä tiedostaako - edes jälkeenpäin - toimineensa v***n idiootisti. Yhdet kaatokännit ei vielä tee turistia. ..myöskin se järkyttävään kuntoon itsensä saanut erh... bilettäjä toimii mitä todennäköisemmin silti järkevämmin kuin samassa tilassa oleva turisti
Jukka I

Posts: 155

#284 • • Jukka I

pinkki:
tietenkin kaikki kämmäilee ja römyää ja tekee tyhmyyksiä aina välillä. ero onkin siinä tiedostaako - edes jälkeenpäin - toimineensa v***n idiootisti. Yhdet kaatokännit ei vielä tee turistia. ..myöskin se järkyttävään kuntoon itsensä saanut erh... bilettäjä toimii mitä todennäköisemmin silti järkevämmin kuin samassa tilassa oleva turisti



Jaa? Ainaskin kun noita Plattarin bilepalautteita lukee, niin huomattava osa viesteistä on tyyppiä \”kiitos ja anteeksi, mitään en muista mutta tais olla v*tun hauskaa\”. Nämä siis Bilettäjiltä (tm), koska turistit harvemmin alan foorumeille kirjoittelevat.

Runsas alkoholinkäyttö kuuluu kiinteästi monen vakiobilettäjän tapoihin, enkä ole lainkaan vakuuttunut siitä, että ns. turisteiksi kutsuttu ihmisryhmä aiheuttaisi tänä päivänä runsaammin häiriöitä kuin ns. skeneihmiset. Lähinnä mieleen tulee se, että turisteja käytetään kätevänä syntipukkina, vaikka \”hetkellisesti megaylimitoitettu määrä alkoholia\” antaisi bilettäjällekin aihetta katsoa peiliin, mikäli kyseessä on toistuva harrastus.

Ja koska joku on viimeistään tässä vaiheessa sovittamassa tiukkapipon kaapua ylleni, seuraa pakollinen disclaimer. Itselläni ei ole mitään runsastakaan alkoholinkäyttöä vastaan, niin kauan kuin sen lieveilmiöt pysyvät poissa tanssilattialta. Baaritiskillä päälle läikkynyt tuoppikaan ei haittaa, mutta se tanssilattia olisi hyvä pitää täysin juoma/rööki/örveltäjä-vapaana alueena, ihan niitä varten jotka tulevat paikalle ensisijaisesti musiikista nauttiakseen. Ja erityisesti silloin, jos mesta sattuu olemaan täynnä ihmisiä.
diezel

Posts: 430

#285 • • diezel -

pinkki:
...ja molemmille sukupuolille yhteinen holtiton kännitörmäily bisset ja röökit heiluen keskellä täpötäyttä tanssilattiaa, tai holtiton kiimainen esileikkisessio jälleen kerran keskellä sitä täpötäyttä tanssilattiaa..



Vähän aiheeseen liittyen.

Jotenkin tuntuu, että täällä Klubituksessa tulevat tapahtumat-osiossa on enemmän uhoamista [verrattuna esim. Platinumiin], että 'aion olla niin perseissä tuolla bileissä' samoin kun menneissä tapahtumissa sitä, että 'olin ihan vi*** naamoissa enkä muista juuri mitään eli oli tosi kivaa' karrikoidusti.

Ei siinä mitään vikaa, että juo viinaa bileissä, mutta tollanen 'tavismainen' uhoaminen aivan kuin niillä ihmisillä jotka käy Ale Pubissa tai paikallisessa on vähän huvittavaa minusta ja ei oikein kuulu klubiskeneen IMO

edit: jaahas Blackout pääty vähän samanlaiseen mielipiteeseen :) en ollu lukenu ennen postausta

[muokattu 28.1.2004 22:07]
Avatar
#286 • • kelasin Guest

diezel:
Jotenkin tuntuu, että täällä Klubituksessa tulevat tapahtumat-osiossa on enemmän uhoamista [verrattuna esim. Platinumiin], että 'aion olla niin perseissä tuolla bileissä' samoin kun menneissä tapahtumissa sitä, että 'olin ihan vi*** naamoissa enkä muista juuri mitään eli oli tosi kivaa' karrikoidusti.



en mä kyl oo tollast huomannu *ding*
pinkki

Posts: 308

#287 • • pinkki säätö et co.

Blackout:
Jaa? Ainaskin kun noita Plattarin bilepalautteita lukee, niin huomattava osa viesteistä on tyyppiä ?kiitos ja anteeksi, mitään en muista mutta tais olla v*tun hauskaa?. Nämä siis Bilettäjiltä (tm), koska turistit harvemmin alan foorumeille kirjoittelevat.

Runsas alkoholinkäyttö kuuluu kiinteästi monen vakiobilettäjän tapoihin, enkä ole lainkaan vakuuttunut siitä, että ns. turisteiksi kutsuttu ihmisryhmä aiheuttaisi tänä päivänä runsaammin häiriöitä kuin ns. skeneihmiset. Lähinnä mieleen tulee se, että turisteja käytetään kätevänä syntipukkina, vaikka ?hetkellisesti megaylimitoitettu määrä alkoholia? antaisi bilettäjällekin aihetta katsoa peiliin, mikäli kyseessä on toistuva harrastus.


ai? no mä oon vakuuttunu :)
se että joku ei muista paljoakaan ei todellakaan tarkota samaa kuin että tyyppi on aiheuttanut pahasti häiriötä

..ja mikä ihmeen turistit vs skeneihmiset (haha argh mikä termi) kiista tää on. eiköhän se ny oo kaikille selvää että sinne bileisiin eksyy vähän väliä niitä turisteja sähläämään, riippumatta siitä vetävätkö bilettäjät kuinka pahoja perseitä vai eivät. Ja jos joku bilettäjä on käytökseltään yhtä häiriköivä kuin random turisti niin ei se mitenkään sulje pois toista. Jos mä nään jonkun turistin käyttäytyvän peelosti niin kyllä se on tasan sen turistin kontolla eikä mitään ihme ”syntipukki”-pelleilyä.
jos joku bilettäjä taas käyttäytyy niin tökerösti että häntä erehdytään luulemaan turistiksi, niin se on voi voi, ja siinä vaiheessa ois tosiaan varmaan aihetta vähän ruotia itseään.

eikä nyt puhuta siis siitä etteikö bilepiireihin saisi tulla uusia ihmisiä, nyt puhutaan niistä ihmisistä jotka tulee bileisiin ja yrittää morffata meiningin samanlaiseks lihatiski-kännäykseks kuin perus baareissakin. Se on ainakin mulle se asia mihin ihan ensimmäisenä rakastuin bilettämisen alottaessani (musiikin lisäksi, tietenkin); että se meininki EI ollut sitä baarisähläystä. Eikä se mun mielestä vieläkään ole sitä lähimainkaan, vaikka sulautumista onkin tapahtunut vähän liikaakin
diezel

Posts: 430

#288 • • diezel -

hallaaa:
en mä kyl oo tollast huomannu *ding*



En mä nyt kaikkia tarkoita tietenkään. Suht pinen vähemmistäö saa aikaan tälläisen illuusion :)

pinkki:
eikä nyt puhuta siis siitä etteikö bilepiireihin saisi tulla uusia ihmisiä, nyt puhutaan niistä ihmisistä jotka tulee bileisiin ja yrittää morffata meiningin samanlaiseks lihatiski-kännäykseks kuin perus baareissakin. Se on ainakin mulle se asia mihin ihan ensimmäisenä rakastuin bilettämisen alottaessani (musiikin lisäksi, tietenkin); että se meininki EI ollut sitä baarisähläystä. Eikä se mun mielestä vieläkään ole sitä lähimainkaan, vaikka sulautumista onkin tapahtunut vähän liikaakin



Ei olisi kai paremmin tätä voinut sanoa. Tota vois kai sit taviksen määritelmänä pitää, jos semmonen halutaan määritellä. Seikka, että klubiskenessä viina ei ollut niin keskeinen ja muutenkin homma ei muistuttanut perusördäystä sai minut rakastumaan myös tähän juttuun.

[muokattu 29.1.2004 07:45]
[Nuclear]

Posts: 5,855

#289 • • [Nuclear] el aprendiz

pinkki:
..ja mikä ihmeen turistit vs skeneihmiset (haha argh mikä termi) kiista tää on. eiköhän se ny oo kaikille selvää että sinne bileisiin eksyy vähän väliä niitä turisteja sähläämään, riippumatta siitä vetävätkö bilettäjät kuinka pahoja perseitä vai eivät. Ja jos joku bilettäjä on käytökseltään yhtä häiriköivä kuin random turisti niin ei se mitenkään sulje pois toista. Jos mä nään jonkun turistin käyttäytyvän peelosti niin kyllä se on tasan sen turistin kontolla eikä mitään ihme ”syntipukki”-pelleilyä.
jos joku bilettäjä taas käyttäytyy niin tökerösti että häntä erehdytään luulemaan turistiksi, niin se on voi voi, ja siinä vaiheessa ois tosiaan varmaan aihetta vähän ruotia itseään.


IMO kiista alko sillon ku jengiä aletaan kategorisoimaan eri lokeroihin, väistämättä niitä aletaan sen jälkeen vertaamaan toisiinsa. Toisaalta mun mielestä tässä ei oo ”kiistelty” vaan kommentoitu molempien puolelta, kiista on mun määritelmissä piirun verran agressiivisempaa sananvaihtoa.

eikä nyt puhuta siis siitä etteikö bilepiireihin saisi tulla uusia ihmisiä, nyt puhutaan niistä ihmisistä jotka tulee bileisiin ja yrittää morffata meiningin samanlaiseks lihatiski-kännäykseks kuin perus baareissakin. Se on ainakin mulle se asia mihin ihan ensimmäisenä rakastuin bilettämisen alottaessani (musiikin lisäksi, tietenkin); että se meininki EI ollut sitä baarisähläystä. Eikä se mun mielestä vieläkään ole sitä lähimainkaan, vaikka sulautumista onkin tapahtunut vähän liikaakin


Sitä se markkinointi ja volyymin nousu valitettavasti tekee. *poks* Koko ajanhan meno on menny kohti normirafla menoa, etenkin klubeissa, ja mun mielestä klubi onkin tavallaan bileiden (TM) ja raflan välimuoto.

--
"Onnellisen miehen talossa asuu järjestys" - Kiinalainen sananlasku

T0mbstone

Posts: 728

#290 • • T0mbstone The Process.

pinkki:
---
eikä nyt puhuta siis siitä etteikö bilepiireihin saisi tulla uusia ihmisiä, nyt puhutaan niistä ihmisistä jotka tulee bileisiin ja yrittää morffata meiningin samanlaiseks lihatiski-kännäykseks kuin perus baareissakin. Se on ainakin mulle se asia mihin ihan ensimmäisenä rakastuin bilettämisen alottaessani (musiikin lisäksi, tietenkin); että se meininki EI ollut sitä baarisähläystä. Eikä se mun mielestä vieläkään ole sitä lähimainkaan, vaikka sulautumista onkin tapahtunut vähän liikaakin




Toivottavasti eivät yritä morfata liikaa. Itsellä ei ainaskaan ole mtn viihdearvoa normaali baariördauksella, aivan hirveetä toimintaa... *eiei*

--
~If you understand, things are just as they are... If you do not understand, things are just as they are....~

pinkki

Posts: 308

#291 • • pinkki säätö et co.

[Nuclear]:
IMO kiista alko sillon ku jengiä aletaan kategorisoimaan eri lokeroihin, väistämättä niitä aletaan sen jälkeen vertaamaan toisiinsa. Toisaalta mun mielestä tässä ei oo ?kiistelty? vaan kommentoitu molempien puolelta, kiista on mun määritelmissä piirun verran agressiivisempaa sananvaihtoa.


nääh.. lokeroihin sulkeminen on sitä kun otetaan yksittäinen tyyppi ja sanotaan että se on toimittava tällä tavalla koska kuuluu siihen ja siihen lokeroon. Nyt on lähinnä puhuttu tietynlaisen ryhmän tyypillisestä käytöksestä, tässä tapauksessa niistä vähemmän maireista piirteistä.
Kiistalla viittasin joltisenkin siihen että kun joku tässä threadissa mainitsee noista piirteistä niin heti on joku toinen heittämässä ”skenetyyppi”-nimitelmiä, itsensä ylentämisestä ja ”kyllä bilettäjätkin tekevät niin ja näin”-kommenttia takas, mikä mun mielestä on täysin epäoleellista. sitä varten voidaan perustaa toinen threadi; ”vitun teknoilijat” :)
Enemmänkin on tullu sellasta fiilistä että jotku pelkää saavansa taviksen leiman otsaansa tietyiltä tahoilta koska eivät ole niin .. extreme bilettäjiä viimeseen vaaterihmaan asti, ja siitä ärtymys aiheesta.

kategorisoimiselta noin yleensä voidaan tuskin koskaan välttyä, ei asioista voi oikeen puhua antamatta niille yleistäviä piirteitä. jos otetaan kaikki mahdolliset eri variaatiot huomioon niin siinä meneekin sitten loppuvuos niiden selittelyyn.. eli pakko vaan yrittää käsittää mitä tarkoitetaan rivien välissä eikä irrallisilla termeillä :/

Sitä se markkinointi ja volyymin nousu valitettavasti tekee. *poks* Koko ajanhan meno on menny kohti normirafla menoa, etenkin klubeissa, ja mun mielestä klubi onkin tavallaan bileiden (TM) ja raflan välimuoto.


ei välttämättä, mutta tässä tapauksessa volyymin nousu on ollut liian nopeaa. toisaalta onneks asenteet ”hyi emmä sinne niiden hUUmenuorten keskelle haluu!” vähän hidastaa sitä ees.. *justjoo*
..klubien ”raflaistuminen” on tavallaan hyvä, koska epäilen pysysivätkö pystyssä muuten (ja se on pehmeä lasku siirtyä _skenetyypiks_ *pahis*), ja tavallaan huono koska yhä vähemmän natsaa niihin mennä *uuh*
[Nuclear]

Posts: 5,855

#292 • • [Nuclear] el aprendiz

pinkki:
nääh.. lokeroihin sulkeminen on sitä kun otetaan yksittäinen tyyppi ja sanotaan että se on toimittava tällä tavalla koska kuuluu siihen ja siihen lokeroon. Nyt on lähinnä puhuttu tietynlaisen ryhmän tyypillisestä käytöksestä, tässä tapauksessa niistä vähemmän maireista piirteistä.


Eli siis isompia ryhmiä ei voi lokeroida vaan vain yksittäisiä ihmisiä? Näin itse tän käsitin ja vähän hämmästelin, että käsitinkö oikein ja jos väärin niin pieni selventely ois poikaa. Mun mielestä tässä nimeomaan lokeroidaan ”tavis vs. skene”-lokeroihin ja lyömällä leima otsaan.

Kiistalla viittasin joltisenkin siihen että kun joku tässä threadissa mainitsee noista piirteistä niin heti on joku toinen heittämässä ”skenetyyppi”-nimitelmiä, itsensä ylentämisestä ja ”kyllä bilettäjätkin tekevät niin ja näin”-kommenttia takas, mikä mun mielestä on täysin epäoleellista. sitä varten voidaan perustaa toinen threadi; ”vitun teknoilijat” :)
Enemmänkin on tullu sellasta fiilistä että jotku pelkää saavansa taviksen leiman otsaansa tietyiltä tahoilta koska eivät ole niin .. extreme bilettäjiä viimeseen vaaterihmaan asti, ja siitä ärtymys aiheesta.


Mun mielestä täällä oo ollu mitään itsensä puolusteluja skenetyypiks tmv., jokaisella on vaan eri käsitys siitä mikä on tavis ja mikä ei. Ja jos se jonkun ihmisen itsetuntoa nostaa, että pitää itseään skenenä, niin ei hyvää päivää. Ite olen vain huomannut, että eri ihmiset selittävät mikä heidän mielestään kuuluu ”tavisten” käyttäytymiseen ja jos joku mainitsee esim. just ton dokaamisen, niin joku toinen huomauttaakin, että suurin osa Vanhoista Parroista dokaa paljon ja ovathan he kuitenkin skenejä (eli ei-taviksia, enpä jaksa kehitellä mitään parempaa sanaa).

Mitä omaan henkilökohtaiseen mielipiteeseen tulee, niin mulle on aivan sama olenko osan mielestä tavis vai en. Tykkään käydä bileissä, kuunnella musiikkia ja nauttia siitä sekä käyttäytyä kohteliaasti toisia kohtaan niin kauan kun muakin kohtaan käyttäydytään (en nyt siis sano jos joku lyö, niin otan haasteen vastaan). Jos joukossa sattuu olemaan mun mielestä muutama kusipää, niin ei se mun iltaa pilaa. Sen sijaan suosittelisin ihmisille hyväksyntää myös noita huonommin käyttäytyviä kohtaan inhimillisissä määrin. Välillä tuntuu et jengi avautuu siitä kuinka nyt muutama henkilö käyttäyty huonosti ja pilasi heidän illan.

kategorisoimiselta noin yleensä voidaan tuskin koskaan välttyä, ei asioista voi oikeen puhua antamatta niille yleistäviä piirteitä. jos otetaan kaikki mahdolliset eri variaatiot huomioon niin siinä meneekin sitten loppuvuos niiden selittelyyn.. eli pakko vaan yrittää käsittää mitä tarkoitetaan rivien välissä eikä irrallisilla termeillä :/


Toisaalta kyllä, mutta mun mielestä pitäis pystyä keskustelemaan myös ihmisen kanssa kenellä on samasta sanasta eri käsitys. Muutama selvennys ja keskustelu jatkuu taas ja kaikilla on kivaa. *aplodit* Toisaalta en nyt oikein tajunnut tätäkään kappaletta...taitaa olla luetunymmärtämisessä vikaa tai sit sun kirjotustyyli/sanarakenteet on outoja. *igor*

--
"Onnellisen miehen talossa asuu järjestys" - Kiinalainen sananlasku

Dementation

Posts: 2,892

#293 • • Dementation wednesday?
Mun on nyt pakko todeta että tää keskustelu on täysin typerä mun mielestä. *dissaa*

Mä kuulun varmaan jonkun mielestä taviksiin, koska en varmaan ymmärrä kaikkia ihme slangi ja sisäpiiri juttuja mitä pitäis, enkä aina pukeudu kaiken maailman ihmeisiin, ja saatan joskus harvoin jopa nauttia alkoholia joissain bileissä... Ainiin, ja en ole käynyt kuin ihan muutamissa bileissä, ja olen melko uusi tässä... *nyyh* Anteeksi siis että olen olemassa

Joidenkin mielestä taas saatan kuulua ihan hyvin teihin suunnattoman hienoihin bilettäjiin, koska mulla on kuitenkin tapana pukeutua hieman eri tavalla bileisiin kuin taviksilla ja toisaalta alkoholin juonti on harvinaista ja mä kuitenkin osaan käyttäytyä ja esittää suurimmaksi osaksi että olisin ihan kunnon bilettäjä... *jiihaa* Te kaikki tykkäätte musta

Ja kuitenkin, mun on pakko kertoa teille, ettei mua vois vähempää kiinnostaa kumpaan kastiin te mut laitatte, koska totuus on se, että mä tulen joihinkin bileisiin kuuntelemaan musaa ja ehkä tapaamaan ihmisiä. Enkä mä valitse paikkaa tai niitä ihmisiä, ne vain tulee sinne kukin omasta syystään. Mun syy on musiikki ja hyvä meno. Jos joku teistä ei pidä siitä miten tanssin tai pukeudun, niin nyyh vain teidänkin puolesta... Jos taas todella aiheutan häiriötä, voitte tehdä kuten minäkin tekisin jos joku häiritsisi minua.... Eli ihmeessä jos on tilaa, menkää vähän kauemmas tai jossei ole mainitkaa kyseiselle ihmiselle, että \?Anteeksi, mutta noi laukut saattaa mennä rikki tossa lattialla, ne kannattais siirtää.\? tai \?Sori, mutta voisitko olla tönimättä?\? *ankka* <- toi kumiankkakin osaa sen verran käytöstapoja, kai tekin???

Kiitos mielenkiinnostanne ja anteeksi vain kovasti kaikille jotka nyt vetivät tästä herneen nenäänsä. Mun oli vaan pakko sanoa mielipiteeni. *enkeli**piis**pahis*

--
Verba volant, scripta manent {Sanat lentävät, kirjoitettu pysyy}
Quod scripsi, scripsi {Minkä kirjoitin, sen kirjoitin}
Dixi, et animam levavi {Olen puhunut ja huojentanut mieleni}

Karski

Posts: 6,049

#294 • • Karski Pomon kätyri

Dementation:
Ja kuitenkin, mun on pakko kertoa teille, ettei mua vois vähempää kiinnostaa kumpaan kastiin te mut laitatte, koska totuus on se, että mä tulen joihinkin bileisiin kuuntelemaan musaa ja ehkä tapaamaan ihmisiä.



Arvaa kiinnostaako Mua mitä mieltä sä
tai kukaan muukaan on Mun tavanomaisuudesta? *täh*

*vink*

Tässä ihmisten niputtamisessa on riskinsä,
kuten nuclear jo totesi, ja toisaalta niinkuin pinkki
sanoi, niin nyt kun joidenkin ihmisten silmiinpistävästä
ja jopa sopimattomasta HÄIRIÖkäyttäytymisestä
puhutaan niin on kätevämpää viitata tähän ihmisryhmään
jollakin yksittäisellä käsitteellä. Sinänsähän ei luulis
ketään paljon hetkauttavan jos hänet tavikseksi
luokitellaan, sen kummemmin kuin mua haittais se
jos mut luokiteltais vaikka anaalihomostelevaksi
uusliberaaliksi kansallissosialistiksi *ding*

[muokattu 29.1.2004 14:52]

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

Dementation

Posts: 2,892

#295 • • Dementation wednesday?

Samoinajattelija:
---
Dementation:
Ja kuitenkin, mun on pakko kertoa teille, ettei mua vois vähempää kiinnostaa kumpaan kastiin te mut laitatte, koska totuus on se, että mä tulen joihinkin bileisiin kuuntelemaan musaa ja ehkä tapaamaan ihmisiä.
---
Sinänsähän ei luulis
ketään paljon hetkauttavan jos hänet tavikseksi
luokitellaan, sen kummemmin kuin mua haittais se
jos mut luokiteltais vaikka anaalihomostelevaksi
uusliberaaliksi kansallissosialistiksi *ding*

[muokattu 29.1.2004 14:52]



Etkö sä sitten olekaan noita kaikkia? Mun arvostus sua kohtaan laski just suuresti *vink*

--
Verba volant, scripta manent {Sanat lentävät, kirjoitettu pysyy}
Quod scripsi, scripsi {Minkä kirjoitin, sen kirjoitin}
Dixi, et animam levavi {Olen puhunut ja huojentanut mieleni}

itis

Posts: 2,518

#296 • • itis Morning Star
Mä olen tavis ainakin puheissa heti jos en pysty tai jaksa pukeutua mitenkään ja lähden bileisiin. Ei siihen tarvita sen kummempaa. Joka toinen tuttava kommentoi (hyvällä) et oletpas sä tavis tänään *nauru*

Dementation> huhhuh, tiukkaa settii *nauru*

--
Miksi ylipäänsä asioilla on tapana järjestyä?

Dementation

Posts: 2,892

#297 • • Dementation wednesday?

Itis:
Dementation> huhhuh, tiukkaa settii *nauru*



Huono päivä, ei kannata ottaa kovin vakavasti *iihhih*

--
Verba volant, scripta manent {Sanat lentävät, kirjoitettu pysyy}
Quod scripsi, scripsi {Minkä kirjoitin, sen kirjoitin}
Dixi, et animam levavi {Olen puhunut ja huojentanut mieleni}

[Nuclear]

Posts: 5,855

#298 • • [Nuclear] el aprendiz

Samoinajattelija:
Tässä ihmisten niputtamisessa on riskinsä,
kuten nuclear jo totesi, ja toisaalta niinkuin pinkki
sanoi, niin nyt kun joidenkin ihmisten silmiinpistävästä
ja jopa sopimattomasta HÄIRIÖkäyttäytymisestä
puhutaan niin on kätevämpää viitata tähän ihmisryhmään
jollakin yksittäisellä käsitteellä. Sinänsähän ei luulis
ketään paljon hetkauttavan jos hänet tavikseksi
luokitellaan, sen kummemmin kuin mua haittais se
jos mut luokiteltais vaikka anaalihomostelevaksi
uusliberaaliksi kansallissosialistiksi *ding*


Jos kyse on vain ja ainoastaan häiriökäyttäytymisestä, niin uskoisin, että suurin osa täältä on sitä mieltä, että se on enemmän taviksen ominaisuus. Joten toisaalta elämän suuri tittelikehä taitaa mennä: tavis (känniörmyilyä) -> skene (sivistynyttä sanailua) -> tavis (känniörmyilyä). Ja ihan normaalia aikajanaa pitkin tossa tarkotin kaavion menevän...

--
"Onnellisen miehen talossa asuu järjestys" - Kiinalainen sananlasku

pinkki

Posts: 308

#299 • • pinkki säätö et co.
eäh, no nyt tää meni taas saivarteluks keskustelun sijasta.. selitän siis selitystäni, huoh..

[Nuclear]:
Eli siis isompia ryhmiä ei voi lokeroida vaan vain yksittäisiä ihmisiä? Näin itse tän käsitin ja vähän hämmästelin, että käsitinkö oikein ja jos väärin niin pieni selventely ois poikaa. Mun mielestä tässä nimeomaan lokeroidaan ?tavis vs. skene?-lokeroihin ja lyömällä leima otsaan.


pläh ei, isompia ryhmiä voi lokeroida siinä kuin yksittäistäkin, vaikka satuinkin käyttämään yksikköä. eikä pointti ollu monikko tai yksikkö, vaan puhuttiin _piirteistä_. jos se, että sanon vaikka että ”bilettäjät kuuntelevat usein elektronista musiikkia” on sun mielestä lokeroimista, niin sit oot varmaan oikeessa et nyt lokeroin ja huolella. mulle lokeroiminen tarkottaa kuitenkin ahdasmielistä näkökantaa jossa maalataan hatarin perustein tietynlainen vaate jonkun ylle ja ollaan täysin varmoja että se myös käyttää sitä eikä mitään muuta.

Mun mielestä täällä oo ollu mitään itsensä puolusteluja skenetyypiks tmv.,


ei munkaan mielestä. sen sijaan on ollu eriasteista hyökkäystä niitä kohtaan jotka ovat halunneet puhua kohtuu harmillisesta ilmiöstä nimeltä turistit. ja äh ei kaikki oo noin pirun mustavalkosta, ei-tavis != skenetyyppi, ei-skene != tavis. (sidenote:..enpä usko että kukaan täällä kuitenkaan on puhunut ns. tavallisista ihmisistä tyyliin normaalit katu-vaatteet ja ”voih ei juo siideriä baarin puolella, evh!” niinkuin moni kärkevimmistä vastauksista antaisi ymmärtää)

Jos joukossa sattuu olemaan mun mielestä muutama kusipää, niin ei se mun iltaa pilaa. Sen sijaan suosittelisin ihmisille hyväksyntää myös noita huonommin käyttäytyviä kohtaan inhimillisissä määrin. Välillä tuntuu et jengi avautuu siitä kuinka nyt muutama henkilö käyttäyty huonosti ja pilasi heidän illan.


no tottakai avautuu, ja miksei voisi muutama ihminen pilata iltaa, kaikki on taas suhteellista. jos joku tulee ja lyö sulta nenän vinoon yhtäkkiä niin aivan taatusti on ilta pilalla. jos joku kaataa bisset niskaan niin toista ei ehkä hirveästi häiritse (kundi käy äkkiä pesasemassa paidan vessassa) kun taas joltain menee ilta pilalle (mimmiltä leviää huolella tehty bilemeikki tahraten vaatteet ja naaman tai joku rupeaa voimaan pahoin hajusta mitä ei saa irti). Itse ehkä lähinnä nyt näyttäisit valittavan että jos jostain asiasta mainitsee niin tyypin on oltava tosi suvaitsematon ja turhasta kitisevä. Kaikilla menee varmasti tuhat ja yks asiaa läpi sormien, mutta ei silti ihan kaikkea tarvitse sietää. harmittavista asioista puhuminen mm. auttaa lievittämään ärsyyntymistä, esim helpottaa jos tietää ettei ole yksin ongelmansa kanssa.

Toisaalta kyllä, mutta mun mielestä pitäis pystyä keskustelemaan myös ihmisen kanssa kenellä on samasta sanasta eri käsitys. Muutama selvennys ja keskustelu jatkuu taas ja kaikilla on kivaa. *aplodit* Toisaalta en nyt oikein tajunnut tätäkään kappaletta...


jooh huomasin... *justjoo* pointti oli että kategorioita on pakko tehdä pystyäkseen keskustelemaan muustakin kuin säästä, eikä niitä tarvitse ottaa aina negatiivisimmalla mahdollisella tavalla vaan voi yrittää ymmärtää merkityksen kokonaisuudessaan, joten kategorisoiminen tän tavikset vs skenet kiistan syynä on kovin turha ja siks ihmettelin minkä takia aiheesta on niin paljon skismaa ilmassa, en ainakaan itse osaa tulkata sitä oikein muuten kuin että jengi tuppaa ottamaan tän aiheen ihmeen paljon liikaa itseensä ja käy puollustuskannalle

Dementation:
joo nyyh vaan sunkin puolesta että ärsyttää muiden suht asiallinen keskustelu niin paljon että piti tommonen turha whinetys vuodattaa keskelle sitä. mitä jos noudattaisit omaa neuvoas ja siirtyisit vähän kauemmaks kun tuota tilaa kerran riittää
pinkki

Posts: 308

#300 • • pinkki säätö et co.

[Nuclear]:
elämän suuri tittelikehä taitaa mennä: tavis (känniörmyilyä) -> skene (sivistynyttä sanailua) -> tavis (känniörmyilyä).


oon eri mieltä. must se menee tavis (känniörmyilyä) -> skene (lähes yhtä pahaa känniörmyilyä) -> omakotitalo ja kultane noutaja (kalsarikännejä) *iloinen*

ohhoh imeepä voimat, otan taukoa :)