TAVIKSET

340 posts, 17 pages, 89,595 views

[Nuclear]

Posts: 5,855

#321 • • [Nuclear] el aprendiz

pinkki:
onhan se totta että jotkut rupeaa kitisemään ihan turhista asioista, mutta mielestäni erittäin harva ihan turhasta kommentoi. täytyy vain tietää syyt ja seuraukset. yksi ihminen nurkassa röökin kanssa tuskin pistää ketään valittamaan. sen sijaan ahtaalla tanssilattialla yksi ihminen vieressä joka tuikkaa sillä röökillä isoeleisin tanssiliikkein mahaasi kirvelevän palohaavan koko loppuillan ajaksi on varmasti riittävän hyvä syy ärsyyntyä asiasta. jos kolmannes tanssiajasta menee milloin minkäkin tulipään väistelemiseen niin pinna kiristyy taas.


Juurikin näin eli samoilla linjoilla ollaan.

et vieläkään käsitä näkökantaani. kategorisointi ei tarkoita mulle samaa kuin lokerointi. nimetessäni tämän musan teknoksi, tuon rokiksi, tämän ihmisin skiniksi, tuon hoppariksi ja kolmannen brittipoppariksi, teen kategorisointia; yleistä osviittaa antavaa nimitystä hyvin isoskaalaiselle käsitteelle jotta ihmiset pystyisivät edes jotenkin ymmärtämään mistä helvetistä oikein horisen :) tässä ei pitäisi olla kenellekkään mitään loukkaavaa tai negatiivista. jos on niin imho kaikki ei ole pääkopassa ihan kohdallaan silloin. ja aivan yhtälailla olen itsekkin täysi turisti jos menen yhtäkkiä vaikkapa hmm.. kansantansseihin :)


Eli nyt sanot, että kategorisointia on mm. nimetessäsi jonkun ihmisen skiniksi ja näin sinä aikaisemmin (#310):

nääh.. lokeroihin sulkeminen on sitä kun otetaan yksittäinen tyyppi ja sanotaan että se on toimittava tällä tavalla koska kuuluu siihen ja siihen lokeroon. Nyt on lähinnä puhuttu tietynlaisen ryhmän tyypillisestä käytöksestä, tässä tapauksessa niistä vähemmän maireista piirteistä.


ja tässä se onkin lokeroimista. Olen kyllä mennyt kovinkin sekasin sun joissain selittelyissä ku puhut välillä päinvastoin. *hymy* Joten jos viittit niin kerro nyt oikein rautalangasta vääntäen, että mikä on lokeroinnin ja kategorisoinnin ero. Menee jo hieman OT:ks mut...

--
"Onnellisen miehen talossa asuu järjestys" - Kiinalainen sananlasku

pinkki

Posts: 308

#322 • • pinkki säätö et co.

[Nuclear]:
Eli nyt sanot, että kategorisointia on mm. nimetessäsi jonkun ihmisen skiniksi ja näin sinä aikaisemmin (#310):

---
nääh.. lokeroihin sulkeminen on sitä kun otetaan yksittäinen tyyppi ja sanotaan että se on toimittava tällä tavalla koska kuuluu siihen ja siihen lokeroon. Nyt on lähinnä puhuttu tietynlaisen ryhmän tyypillisestä käytöksestä, tässä tapauksessa niistä vähemmän maireista piirteistä.
---

ja tässä se onkin lokeroimista. Olen kyllä mennyt kovinkin sekasin sun joissain selittelyissä ku puhut välillä päinvastoin. *hymy* Joten jos viittit niin kerro nyt oikein rautalangasta vääntäen, että mikä on lokeroinnin ja kategorisoinnin ero. Menee jo hieman OT:ks mut...


:o siis häh. eihän noi oo lähimainkaan sama asia. huu.. okei. *kaivaa viimesen nipun rautista ja kanget* *hih*
sanon siis skini, niin puhun ihmisryhmästä joka myös itse nimeäisi itsensä skiniksi, tai kun nään tyypin jolla on siili, maihari ja muut vastaavat skineille hyvin ominaiset releet, tai tyypillä on vain se siili mutta vaikkapa julistaa itsensä uusnatsiksi.
jos rupean lokeroimaan tätä ihmistä, sanon että hän on varmasti suvaitsematon, agressiivinen ja tyhmä ja uskon hänen hakanneen useamman ulkomaalaisen tyypin sairaalakuntoon, tai vaikkapa että hän kuuntelee rokkia _koska on skini_. eli absurdia perätöntä ja pohjatonta laatikoimista vain siksi että tyypillä on maiharit ja pilotti. toinen lokeroimistyyppi voisi olla että väitän jotain ihmistä skiniksi niin hatarin perustein että hänellä on lyhyet hiukset

kuitenkin skinin kategoriaan kuuluvilla on taipumus enemmistöltään olla pahsti rasistisia ja kaikkien rasististen ihmisten keskuudessa skineillä taitaa olla etusija väkivaltarikoksien tekemisestä rasistisista syistä, joten jos puhun skineistä ryhmänä ja sanon että he saattavat hakata mustia, ei kyseessä ole lokerointi vaan kategorianmukainen paikkaansa pitävä ryhmän ominaispiirre kuitenkaan sanomatta että joka ikinen heistä toimii näin

tän paremmin en kyl taida osata itseäni selventää *ding*

..ja nyt on niinku jo niiin off topic et ei hyvää päivää *iloinen*
[Nuclear]

Posts: 5,855

#323 • • [Nuclear] el aprendiz

pinkki:
:o siis häh. eihän noi oo lähimainkaan sama asia. huu.. okei. *kaivaa viimesen nipun rautista ja kanget* *hih*
sanon siis skini, niin puhun ihmisryhmästä joka myös itse nimeäisi itsensä skiniksi, tai kun nään tyypin jolla on siili, maihari ja muut vastaavat skineille hyvin ominaiset releet, tai tyypillä on vain se siili mutta vaikkapa julistaa itsensä uusnatsiksi.
jos rupean lokeroimaan tätä ihmistä, sanon että hän on varmasti suvaitsematon, agressiivinen ja tyhmä ja uskon hänen hakanneen useamman ulkomaalaisen tyypin sairaalakuntoon, tai vaikkapa että hän kuuntelee rokkia _koska on skini_. eli absurdia perätöntä ja pohjatonta laatikoimista vain siksi että tyypillä on maiharit ja pilotti. toinen lokeroimistyyppi voisi olla että väitän jotain ihmistä skiniksi niin hatarin perustein että hänellä on lyhyet hiukset

kuitenkin skinin kategoriaan kuuluvilla on taipumus enemmistöltään olla pahsti rasistisia ja kaikkien rasististen ihmisten keskuudessa skineillä taitaa olla etusija väkivaltarikoksien tekemisestä rasistisista syistä, joten jos puhun skineistä ryhmänä ja sanon että he saattavat hakata mustia, ei kyseessä ole lokerointi vaan kategorianmukainen paikkaansa pitävä ryhmän ominaispiirre kuitenkaan sanomatta että joka ikinen heistä toimii näin

tän paremmin en kyl taida osata itseäni selventää *ding*

..ja nyt on niinku jo niiin off topic et ei hyvää päivää *iloinen*


Siis häääh. Mä tajusin tän kyllä taas, että lokeroiminen on yksilölle tehtyä ”arviointia” ja kategorisoiminen kokonaiselle ryhmälle. *nauru* Jos nyt joku ulkopuolinen selittäis onko vika mun lukutaidossa vai pinkin ilmaisuissa...

PS. Ja skini on yksilö, skinit koko ryhmä. *vink*

--
"Onnellisen miehen talossa asuu järjestys" - Kiinalainen sananlasku

cheat

Posts: 796

#324 • • cheat
Onkos tässä topicissa mistään muusta kyse kun jonkun huonosta itsetunnosta ja toisen älyttömästä tarpeesta pönkittää omaansa..?

--
I started out with nothing and I still got most of it left.

Avatar
#325 • • Catha Guest

cheat:
Onkos tässä topicissa mistään muusta kyse kun jonkun huonosta itsetunnosta ja toisen älyttömästä tarpeesta pönkittää omaansa..?


Ei.
Jone

Posts: 8,258

#326 • • Jone Archibald Haddock

Catha:
---
cheat:
Onkos tässä topicissa mistään muusta kyse kun jonkun huonosta itsetunnosta ja toisen älyttömästä tarpeesta pönkittää omaansa..?

---

Ei.



Erm, on? Perustelut vastaukselle ovat kenen tahansa sisälukutaidon omaavan saatavilla. Tollaset ylimieliset letkaukset ovat debiilejä.
[Nuclear]

Posts: 5,855

#327 • • [Nuclear] el aprendiz

cheat:
Onkos tässä topicissa mistään muusta kyse kun jonkun huonosta itsetunnosta ja toisen älyttömästä tarpeesta pönkittää omaansa..?


...?

--
"Onnellisen miehen talossa asuu järjestys" - Kiinalainen sananlasku

Howdy

Posts: 7,955

#328 • • Howdy Oldie
Kaikki aina rähisee *igor* ottakaahan ihan rennosti ..

--
Käpy vailla vertaa

Jone

Posts: 8,258

#329 • • Jone Archibald Haddock
Tää vois ihan yhtä hyvin mennä ”päivän :(”- tai ”mikä ärsyttää”-topiciin, mutta laitanpa tänne:

Että taas tänään vitutti kun luin erään nimeltämainitsemattoman tämänkin forumin käyttäjän ”tavis”-kommentointia. Ko. paukapää on aloittanut bileissä ravaamisen vasta suhteellisen hiljan, mutta on silti ehtinyt jo jakelemaan roppakaupalla ylimielisiä mussutuksia ”taviksista.”

Kiva et omanarvontunto on kova, mutta rasittavaa et se pitää nostaa tappiin muita ihmisryhmiä ylenkatsomalla.

(Eli kyllä niitä Cheatin kirjoitukseen natsaavia tapauksia tuntuu löytyvän vaikkei tämä topic pelkästään sitä käsittelekään.)

[muokattu 3.2.2004 21:06]
UnityF

Posts: 15,721

#330 • • UnityF joo just se

Jone:
Tää vois ihan yhtä hyvin mennä ”päivän :(”- tai ”mikä ärsyttää”-topiciin, mutta laitanpa tänne:

Että taas tänään vitutti kun luin erään nimeltämainitsemattoman tämänkin forumin käyttäjän ”tavis”-kommentointia. Ko. paukapää on aloittanut bileissä ravaamisen vasta suhteellisen hiljan, mutta on silti ehtinyt jo jakelemaan roppakaupalla ylimielisiä mussutuksia ”taviksista.”

Kiva et omanarvontunto on kova, mutta rasittavaa et se pitää nostaa tappiin muita ihmisryhmiä ylenkatsomalla.

(Eli kyllä niitä Cheatin kirjoitukseen natsaavia tapauksia tuntuu löytyvän vaikkei tämä topic pelkästään sitä käsittelekään.)



Hmm.. onkohan se sama henkilö jota mä ajattelen..mä en jaksa kun yksi henkilö joka on hiljattain alkanu liikkuu bileissä puhuu nykyään siihen malliin kun se olisi niissä käynyt jo 10 vuotta sitten tyyliin.. ja nykyään sillä on tapana aina yhtyy tiettyjen henkilöiden mielipiteisiin. välillä se on vain hiton ärsyttävää. *igor*
Jone

Posts: 8,258

#331 • • Jone Archibald Haddock

UnityF:
Hmm.. onkohan se sama henkilö jota mä ajattelen..mä en jaksa kun yksi henkilö joka on hiljattain alkanu liikkuu bileissä puhuu nykyään siihen malliin kun se olisi niissä käynyt jo 10 vuotta sitten tyyliin.. ja nykyään sillä on tapana aina yhtyy tiettyjen henkilöiden mielipiteisiin. välillä se on vain hiton ärsyttävää. *igor*



Epäilen että puhumme eri henkilöistä.
Avatar
#332 • • ikj Guest

Jone:
---
UnityF:
Hmm.. onkohan se sama henkilö jota mä ajattelen..mä en jaksa kun yksi henkilö joka on hiljattain alkanu liikkuu bileissä puhuu nykyään siihen malliin kun se olisi niissä käynyt jo 10 vuotta sitten tyyliin.. ja nykyään sillä on tapana aina yhtyy tiettyjen henkilöiden mielipiteisiin. välillä se on vain hiton ärsyttävää. *igor*

---


Epäilen että puhumme eri henkilöistä.



jep...tiedän myös ja samaa mieltä olen.
Avatar
#333 • • greenie Guest

idi:
jep...tiedän myös ja samaa mieltä olen.



Heh, siellä _se_ pureskelee nyt kynsiään ja miettii, että puhutaanko nyt hänestä vai jostain muusta :)

Mä käyn bileissä vain satunnaisesti itse. Silloin kun hyviä bileitä sattuu olemaan - aina en silloinkaan. Tästä syystä mua on alkanut mietityttämään se, että miten nopeasti porukat uusiutuu. Eli;

Kuinka kauan normaalisti porukoilla kestää vaihe ekoista bileistä siihen vaiheeseen, jossa puhutaan kovaan ääneen siitä, kuinka kaikki on koettu?

[muokattu 7.2.2004 10:37]
ella_

Posts: 1,329

#334 • • ella_

UnityF:
Hmm.. onkohan se sama henkilö jota mä ajattelen..mä en jaksa kun yksi henkilö joka on hiljattain alkanu liikkuu bileissä puhuu nykyään siihen malliin kun se olisi niissä käynyt jo 10 vuotta sitten tyyliin.. ja nykyään sillä on tapana aina yhtyy tiettyjen henkilöiden mielipiteisiin. välillä se on vain hiton ärsyttävää. *igor*



samaa mieltä *joo*

--
Elementary, my dear.

Riku

Posts: 3,187

#335 • • Riku The Little Prince

greenie:
Kuinka kauan normaalisti porukoilla kestää vaihe ekoista bileistä siihen vaiheeseen, jossa puhutaan kovaan ääneen siitä, kuinka kaikki on koettu?

Mä en vieläkään sanoisi että kaikki on koettu, vaikka sitä uutta saa kyllä ettiä kissojen ja koirien kanssa välillä, varsinkin nyt kun klubit ovat vallalla ja (ug-)bileet melko vähissä. Ja jos viittaat asenteeseen kysymykselläsi, niin siitäkään ei ikinä pääse mihinkään että aina täältä löytyy joku joka on käynyt tuplasti pidempään vaikka itselläkin rupeaa jo hiljalleen 10v tulemaan täyteen.

--
Kyseenalaista aina kaikki.

Avatar
#336 • • greenie Guest

pHaze:
Mä en vieläkään sanoisi että kaikki on koettu, vaikka sitä uutta saa kyllä ettiä kissojen ja koirien kanssa välillä, varsinkin nyt kun klubit ovat vallalla ja (ug-)bileet melko vähissä. Ja jos viittaat asenteeseen kysymykselläsi, niin siitäkään ei ikinä pääse mihinkään että aina täältä löytyy joku joka on käynyt tuplasti pidempään vaikka itselläkin rupeaa jo hiljalleen 10v tulemaan täyteen.



En minäkään, vaikka olenkin vain vasta nelisen vuotta kinkereissä käynyt. Olen kuitenkin huomannut, että ihmisiä tulee ja menee mieletöntä vauhtia skenestä toiseen ja takaisin. On pistänyt mietityttämään, että mikäköhän tän taustalla on - miten niin mielettömällä intensiteetillä alkanut kiinnostus teknokulttuuria kohtaan muuttuu niin nopeasti usein vastakkaiseksi reaktioksi? Onko ihmisillä liian suuret odotukset mystifioiduista teknobileistä vai mitä?

[muokattu 7.2.2004 10:54]
Karski

Posts: 6,049

#337 • • Karski Pomon kätyri

greenie:
Onko ihmisillä liian suuret odotukset mystifioiduista teknobileistä vai mitä?



On *nauru*

Ja mitä tulee tyyppeihin, joilla on kapeasta
kokemuskentästään huolimatta taipumus
esiintyä 'skeneläisinä' (ja tämä siis tässä
lainausmerkeissä, koska kyseessä
on termi jota HE käyttäisivät itsestään),
normittaa muiden tapaa bilettää,
häntäillä tiettyjä näkyvämpiä hahmoja
ja ylipäätään roikuskella paikoissa
joihin eivät kuulu, niin kyseessä on
lähinnä myötähäpeää herättävä ilmiö.

Pienemmässä mittakaavassa toki
ymmärrettävää inhimillistä sopeutumisenhalua,
mutta näin introverttina, joka on edelleen
ulkona lähes kaikista sosiaalisista kuvioista,
silmiin on pistänyt vuosien varrella pari
räikeää tapausta, jotka ovat sittemmin joko
sulautuneet joukkoon omaksuttuaan vähän
maanläheisemmän asenteen tai vetäytyneet
vähin äänin kuvioista huomattuaan että kyseessä
ei ole mikään salaseura jossa salaisilla
kädenpuristuksilla voi edetä jossain
näkymättömässä arvohierarkiassa,
vaan ihan tavallinen sosiaalinen verkosto.

Siperia opettaa, ja sanotaan tähän nyt loppuun
sekin, että näiden henkilöiden hyväksikäyttö
ja viimekuuleman mukaan suoranainen simputus
ovat kaikessa lapsellisuudessaan vielä
vastenmielisempi ilmiö: jos huomaa, että henkilö
on valmis suurin piirtein mihin tahansa kerätäkseen
jotain kuvitteellisia skenepisteitä, ei se tarkoita
sitä että olisi jotenkin oikein nyöryyttää ja
röyhkeästi hyväksikäyttää häntä. *eiei*

Ja tämä viimeinen siis 'teille jotka kyllä tiedätte keitä olette
ja toivottavasti myös luette tämän' *justjoo*

*piis*

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

Avatar
#338 • • greenie Guest

tilapäinen käyttäjätunnus:
Siperia opettaa, ja sanotaan tähän nyt loppuun
sekin, että näiden henkilöiden hyväksikäyttö
ja viimekuuleman mukaan suoranainen simputus
ovat kaikessa lapsellisuudessaan vielä
vastenmielisempi ilmiö: jos huomaa, että henkilö
on valmis suurin piirtein mihin tahansa kerätäkseen
jotain kuvitteellisia skenepisteitä, ei se tarkoita
sitä että olisi jotenkin oikein nyöryyttää ja
röyhkeästi hyväksikäyttää häntä. *eiei*



Ei helvetti, sait tuolla mieleni luomaan kuvan reivihielle haisevasta porukasta, joka pompottaa harmaana aamuna jotain kampaajaksi opiskelevaa tyttöä, joka oli päättänyt tarkastaa, että mistä on teknokulttuurissa kyse.

Kuva ei ollut kaunis.
Karski

Posts: 6,049

#339 • • Karski Pomon kätyri

greenie:
Ei helvetti, sait tuolla mieleni luomaan kuvan reivihielle haisevasta porukasta, joka pompottaa harmaana aamuna jotain kampaajaksi opiskelevaa tyttöä, joka oli päättänyt tarkastaa, että mistä on teknokulttuurissa kyse.

Kuva ei ollut kaunis.



Itseasiassa mielikuvasi osuu pelottavan
lähelle yhtä viimeaikaista tapausta. *eiei*

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

Avatar
#340 • • valona Guest
Vanhoja viisauksia lainaten omat fiilikset skenestä em. ”tavallisen sosiaalisen verkoston” ansiosta ovat:

”Itseäni on toisinaan bileissä häirinnyt mm. piripäiden, känniääliöiden, puristien, dissaajien, vanhusten, teinien, nurkkaan nukahtaneiden, henkilökunnan, tanssivien, oman itseni, selvinpäin olevien ja ei tarpeeksi sekaisin olevien ihmisten käytös. Voisitteko pliis joko kaikki käyttäytyä niinkuin minä haluan, että minulla on kivaa, tai jäädä kotiinne pilaamasta mun iltaa. Kiitos!!”

Nytkin ärsyttää tänne klubbariin kirjoittaminen. Tunnen skenepisteiden ropisevan sisään ja plurria tulee ulos sieltä missä lukee ”exit only”. Vanhojen hyvien aikojen haikailu nousee pintaan ja tunnen kuinka maailmoja tappavan tuntemuksen, katkeruuden kierteet kiristävät päätäni yhä syvemmälle perseeseen. Ei enää neonvärejä tai halauksia joka puolelta, harmaan eri sävyt ja paha silmä ovat ottaneet vallan. Luomukseni pääni sisällä on romahtanut.

Epäilen salaliittoa, totuus on löydettävä tavalla tai toisella tuolta ulkoa.