Apua kännykkäkauppaan

401 posts, 21 pages, 148,258 views

z

Posts: 1,146

#41 • • z
sattuipa somasti.. kaverilla kans hajosi eilen puhelin ja nyt etsitään kissojen, koirien ja klubabreiden kera uutta..

vaatimuksia min. 2v kesto, jees design, bluetooth ja <250 e hinta.

vaihtoehtoja ehkä motorolan razr ja noksun 6021

voin muuten liittyä w800i:n hehkuttajiin. reilu puoli vuotta ollut ilman ensimmäistäkään jumiutumista tms bugeilua. ei muutenkaan mikään nariseva muovivemtkutin vaan jämäkkä kapula. kameralla saa hyviä kuvia ja biisejäkin mahtuu omaan käyttöön tarpeeksi.
akir0

Posts: 2,554

#42 • • akir0 idleRPG champion 2009

A-E, 26.4.2006 19:30:
Tosin kuka edes tarvitsee 3G:tä kun ei se tarjoa edes mitään uutta ja erilaista sisältöä puhelimenkäyttöön ja imo kaikki 3G luurit on aika rumia.



Ite en kyl ihan mielelläni gprs/edge -aikaan enää palaisi ja hermot menee välillä kun sattuu olemaan ei 3g -alueella. Nopeus ja etenkin latenssi on 3g:llä kuitenkin ihan eri luokkaa datakäytössä.
Jusna666

Posts: 1,447

#43 • • Jusna666 Diablo
No ei kai sil muuta välii oo, kuhan ei oo nokia.
Itellää ollu muutama nokia, jotka on kaikki ollu paskoja paitsi 2110 mitä ei saa kyllä kirveelläkään rikki.
Mut nyt on ollu parin vuoden ajan sony ericssoneja ja on kyllä osoittautunut todella hyviksi.

--
Sisältää voimakkaita kohtauksia, jotka saattavat olla haitallisia lapsille

ville

Posts: 3,780

#44 • • ville olen oikeasti ujo

mayah, 26.4.2006 09:44:
Suosituksia?

*VillenjaVaavunarviointikykyynainaluottel*



Ei oikeestaan, valitettavan vähän oon noista mp3 puhelimista perillä :(

Jostain TM:ä luin jossain välissä testin ja siinä kyllä kehuttiin Sony Ericissonia tosi paljon, mallia en muista. Nokiassa huonona puolena oli taajuuskäyrän muoto, joka täysin älytön. Puhelin korosti järkyttävästi bassoja ja diskantteja. Tämä ei juuri haitannut jos käytti puhelimen omia luureja, mutta heti jos käytti laadukkaampia niin ääni oli surkea.

Jos oot mp3 puhelinta ostamassa niin muutama asia varmaan kannattaa katsoa:

- Mitä muistia puhelin syö ja mitä tämä muisti maksaa. SE taitaa syödä memorystickejä aika paljon, nokia mmc:ä. En tiedä miten näiden hinnat vaihtelevat esim 1G korttikoossa. Kannattaa katsoa.

- Katso että muistikorttiin pääsee helposti käsiksi, mieluiten niin että ei tarvii irrottaa mitään osaa puhelimesta. Silloin voit ostaa muistikortteja monta (hinnat tulee tosi nopeasti alaspäin) ja niiden vaihto on helppoa. Esim commaria mainostaan niin että muistikortin vaihto helppoa, mutta kuitenkin takakansi pitää irroittaa *justjoo*

- Katso että normaali kuulokeliitäntä

- Tutustu soittimen toimintaan kokeilemalla. Joissakin puhelimissa käyttö on tosi helppoa, joissakin vaikeampaa.

- Kokeile millainen äänenlaatu puhelimessa on. Luurit kiinni, joku biisi jonka tunnet hyvin ja laita soimaan.
ville

Posts: 3,780

#45 • • ville olen oikeasti ujo

A-E, 26.4.2006 19:30:
Tosin kuka edes tarvitsee 3G:tä kun ei se tarjoa edes mitään uutta ja erilaista sisältöä puhelimenkäyttöön ja imo kaikki 3G luurit on aika rumia.



No on se pirun kätevä jos käynnyn näytön reso on sellainen, että siitä pystyy jotain näkemään. Esim mua suoraan sanottuna vittu*** että 9300i:ssä ei ole 3G:ä... kuitenkin tosi paljon tulee ton kautta luettua posteja ja selattua nettiä.

Sit jos puhelimen näytön koko on sitä luokkaa, että sillä ei voi tehdä mitään, niin 3G lienee turha.
wetware

Posts: 244

#46 • • Edited wetware wenator

ville, 28.4.2006 09:29:
---
A-E, 26.4.2006 19:30:
Tosin kuka edes tarvitsee 3G:tä kun ei se tarjoa edes mitään uutta ja erilaista sisältöä puhelimenkäyttöön ja imo kaikki 3G luurit on aika rumia.

---


No on se pirun kätevä jos käynnyn näytön reso on sellainen, että siitä pystyy jotain näkemään. Esim mua suoraan sanottuna vittu*** että 9300i:ssä ei ole 3G:ä... kuitenkin tosi paljon tulee ton kautta luettua posteja ja selattua nettiä.

Sit jos puhelimen näytön koko on sitä luokkaa, että sillä ei voi tehdä mitään, niin 3G lienee turha.



rumia ja rumia. itse en halua kantaa mitään gameboyn näköistä taskussani vaan hillitty business lookki toimii parhaiten.

3G nopeus taas on ihan omaa luokkaansa gprs/edgeen verrattuna. Duunin puolesta pingailimme puhelimessa olevalla testiapplikaatiolla suomessa sijaitsevia asiakkaan servereitä lukuisilla eri puhelin malleilla eri pisteistä ympäri maailmaa ja 3G yhteydet olivat nopeudessaan kärjessä hyvinkin suurella erolla. toki bitti kulkee suurimman osan ajasta samaa kuitua/satellittia pitkin mutta tuossa tuli nähtyä omakohtaisesti missä löytyy pullonkauloja. variaatiota on hyvinkin paljon riippuen varsinkin operaattorista (jätetään mainitsematta tarkemmin etenkin suomen osalta)

jos nyt pitäisi ostaa oma puhelin niin N70 olisi melko suvereeni vaihtoehto. hyvän tuntuinen kädessä, hillityn tyylikäs ja loistava näyttö. tosin tämä "testikäytössä" oleva E61 on aika loistava vehje kanssa. Himottaisi ostaa kunhan tulee myyntiin..
Beliar

Posts: 1,361

#47 • • Beliar

mayah, 26.4.2006 09:47:
---
Tapi, 25.4.2006 23:32:
Tsekkaa esim. Noksun 7360, joka on ihan jees peruspuhelin siistissä paketissa n. 200:n hintaan:

http://www.nokia.fi/puhelimet/puhelinmallit/7360/

---


Tota mä olen vähän katsellutkin. Onko sulla ollut kyseinen malli omistuksessa tai muuten kokemusta sen käyttömukavuudesta?



7360 on kyllä näppärä ja ennen kaikkea hyvän näköinen peruspuhelin. Ainoo vaan, että jos sä sitä mp3-ominaisuutta puhelimeesi kaipaat, niin tämän kapulan muisti loppuu kyllä niin äkkiä, eikä sitä voi jatkaa muistikortilla. Yhtenä perusluurivaihtoehtona voisi ajatella Nokia 6230i:tä tai 3230:aa. Hintaluokka noissa on vielä aika alhaalla. Jos on mahdollista pistää vähän enempi rahaa kiinni, niin N-sarjan puhelimia kannattaa kans harkita: N70 tai N91 (itse diggaan ihan kympillä) tai sitten 3250.

mayah, 26.4.2006 09:47:
Niin, tosiaan nyt kun tuli puheeksi, ni pitäisköhän mun ostaa kännykkä jolla pääsee klubbariin?



Noista oikeastaan kaikilla irccaa, surffaa klubbarissa ja kuuntelee musaa, paitsi 6230i:n näyttö on niin tuskaisen pieni mihinkään surffaamiseen...

--
Mikä **tun desibeliraja?!?!

Jinx

Posts: 2,615

#49 • • Jinx Superfeminine
Sony Ericsson w810 ei oo myöskään huono vaihtoehto. Näppärä puhelin ja paljon ominaisuuksia.

--
Pyllykkä

andi--

Posts: 1,381

#50 • • Edited andi-- lunttu

terat-o-genic, 28.4.2006 10:22:
---
DjBeliar
Noista oikeastaan kaikilla irccaa, surffaa klubbarissa ja kuuntelee musaa, paitsi 6230i:n näyttö on niin tuskaisen pieni mihinkään surffaamiseen...
---

se on sentään melkein 4 kertaa parempiresoluutioinen kuin perus series40 näyttö :) opera minillä surffaa ihan hienosti 6230i:lläkin



Ei se resoluution kasvattaminen vaan loputtomiin auta jos näyttö on fyysisesti liian pieni. Totta kai sitä kamaa mahtuu ruudulle enemmän, mutta toinen asia on haluaako sitä tihrustaa kärpäsen paskan kokosta tekstiä. *hymy*

--
- RAAH -

wetware

Posts: 244

#51 • • wetware wenator

andi--,
Ei se resoluution kasvattaminen vaan loputtomiin auta jos näyttö on fyysisesti liian pieni. Totta kai sitä kamaa mahtuu ruudulle enemmän, mutta toinen asia on haluaako sitä tihrustaa kärpäsen paskan kokosta tekstiä. *hymy*



tolla resoluutiolla se on vielä ihan luettavaa. tää on taas näitä valintoja haluaako pientä vai isoa. riippuu käytetystä tekniikasta ja ihmisestä...
A-E

Posts: 528

#52 • • A-E Detroit Techno Militia

ville, 28.4.2006 09:29:
---
A-E, 26.4.2006 19:30:
Tosin kuka edes tarvitsee 3G:tä kun ei se tarjoa edes mitään uutta ja erilaista sisältöä puhelimenkäyttöön ja imo kaikki 3G luurit on aika rumia.

---


No on se pirun kätevä jos käynnyn näytön reso on sellainen, että siitä pystyy jotain näkemään. Esim mua suoraan sanottuna vittu*** että 9300i:ssä ei ole 3G:ä... kuitenkin tosi paljon tulee ton kautta luettua posteja ja selattua nettiä.

Sit jos puhelimen näytön koko on sitä luokkaa, että sillä ei voi tehdä mitään, niin 3G lienee turha.



Vaikka itse olen erittäin kriittinen 3G:n suhteen joudun myötämään, että on sille omassa elämässä yksi hyvä käyttökohde. Nimittäin läppärissä. Itselläni on tossa IBM:n läpäärissä kiinni Vodafone Mobile Connect Card, jolla voin sitten mökillä (Jyväskylässä) tai jne. metsässä ottaa yhteyden nettiin ja esim. lukea sähköpostini. Omat kokemukseni Vodafone Mobile Connect Cardista ovat loistava. Softa toimii ja yhteys pelaa erinomaisesti niin kotona Espoossa kun mökillä.

Itse en vaan innostu 3G datapalveujen käytöstä kännykällä, kun samat asiat voi myös tehdä läppärillä ja yhtä näppärästi tai jopa helpommin. Kuitenkin läppäri on aika usein mukana teilläkin jotka oikeasti tarvitsette töissä 3G:n nopeampia datasiirto toimintoja.

Mutta nämä nyt ovat vaan makuasioita ja jokainen tehköön tyylillään. Itse luotan ainakin toistaiseksi GSM puhelimen ja kannettavan yhteiskäyttöön näissä asioissa, mutta katsotaan sitten kun Nokialta tulee se seuraava Commari (kun eivät perkele laittaneet 3G:tä 9300i malliin).

--
The true rebels always walk alone anyways...

-- Derrick May

ville

Posts: 3,780

#53 • • Edited ville olen oikeasti ujo

A-E, 28.4.2006 16:46:
Vaikka itse olen erittäin kriittinen 3G:n suhteen joudun myötämään, että on sille omassa elämässä yksi hyvä käyttökohde. Nimittäin läppärissä. Itselläni on tossa IBM:n läpäärissä kiinni Vodafone Mobile Connect Card, jolla voin sitten mökillä (Jyväskylässä) tai jne. metsässä ottaa yhteyden nettiin ja esim. lukea sähköpostini. Omat kokemukseni Vodafone Mobile Connect Cardista ovat loistava. Softa toimii ja yhteys pelaa erinomaisesti niin kotona Espoossa kun mökillä.



Vodafonen korteista 99% on jo aika paskoja ... pelkkä UMTS ja GPRS, ei lainkaan HSDPA ja EDGE yhteyttä. Mut onhan se parempi kun ei mitään :)

Tällä hetkellä itsellä käytössä Optionin HSDPA. Ilmota jos tarviit hyvään hintaan, voin yrittää diilaa kunnon korttia =)


Itse en vaan innostu 3G datapalveujen käytöstä kännykällä, kun samat asiat voi myös tehdä läppärillä ja yhtä näppärästi tai jopa helpommin. Kuitenkin läppäri on aika usein mukana teilläkin jotka oikeasti tarvitsette töissä 3G:n nopeampia datasiirto toimintoja.



No joo ... kommari on mukana 24/7, läppäri ehkä 8/5. Kommarin täys näppäimistö, mahdollinen VPN yritysverkkoon ja toimivat sovellukset tekevät kommarista oikeesti laitteen, jonka ansiosta läppäri kannattaa jättää kotiin. Sähköpostin tarkistaminen ja vastaaminen, liitteiden muokkaaminen ja satunnainen www-surffailu onnistuu kommarilla tosi nopeesti ihan koska vaan. Esim mulla on kommari koko ajan taskussa ja push-email ja IM sovellusten takia sitä on 24h töissä/saavutettavissa jos niin haluaa.

Esim tänään viimeiksi kommari osoitti loistavuutensa: olin keskellä espoota julkisilla ja ei pienintäkään hajua miten pääsen nopemmin pois. YTV reittiopas käyntiin ja suurelta näytöltä näki helposti oikean reitin. Monesti tulee myös bussimatkalla selailtua nettiä ja uutisia. Kannettavan esiinkaivaminen ja virittely veisi aikaa ihan toisella tavalla ja pienellä kännykän näytöllä homma olisi aika tuskaista.


Mutta nämä nyt ovat vaan makuasioita ja jokainen tehköön tyylillään. Itse luotan ainakin toistaiseksi GSM puhelimen ja kannettavan yhteiskäyttöön näissä asioissa, mutta katsotaan sitten kun Nokialta tulee se seuraava Commari (kun eivät perkele laittaneet 3G:tä 9300i malliin).



Mulla oli aiemmin 6600 (s60). Sen näyttö oli lopulta niin pieni, että olin samalla kannalla kuin sinä: kännykkä kännykkänä ja tietokone koneena. Nyt kun oon saanut ton kommarin, niin mielipiteet on muuttuneet aika paljon.

Ainoa haitta tosiaan on tuo 3G puute. Asiaa itsellä onneksi auttaa yrityksen VPN ratkaisu, joka pakkaa liikennettä 50% verran. Tämän huomaa selkeästi WWW-käytössä.

Sellainen mitä vielä itse etsin commariin, olisi toimiva mp3 soitin, jotta tosta saisi myös hyvän mp3 soittimen. Lisäksi uudessa versiossa toivoisin kuitenkin kameraa sekä tietysti mielellään jo HSDPA yhteyttä. Koko ei saisi nykyisestä kasvaa, nyt jo 9300 on imo aika rajoilla onko se liian suuri vai ei.
TanyaK

Posts: 745

#55 • • TanyaK karkeakielinen kujakissa
Nokian puhelimista 6000-sarjan puhelimet on ollu kivoja. Tällä hetkellä käytössä 6030 joka on todellakin peruspuhelin. Työn puolesta käytössä N70 joka on esim kokonsa puolesta ärsyttävä.
Mikki

Posts: 833

#57 • • Mikki
Omistaako kukaan Nokian E70:stä? Kokemuksia puhelimesta?
E70 tulee olemaan mitä luultavimmin seuraava puhelin jonka ostan.

--
Names are for friends, so I dont need one.

Avatar
#58 • • Viola00 Guest
No vaikka sanoit, että tuskin vaihtaisit merkkiä niin niin.. Oon pari-kolme vuotta käyttänyt Samsungin kännyjä ja vannoin samoin etten Nokiasta pois vaihtaisi. Toisin kävi ! Valikot ym aivan yhtä helppoja käyttää kuin Nokian kännyissä, mutta pidän Samsungin tyylistä; siro, pieni ja naisellinen. Löytyy kaikenlaisia malleja, itselläni nyt E730 (?) ja tässä siis kaikkea extraa mitä kaikki ei tarvitse. Mutta ihan peruskännyjäkin ko.merkiltä löytynee.. Suosittelen ainakin käydä tutustumassa jos ei muuta? Mä oon ollut enemmän kuin tyytyväinen *joo*
Sunflower

Posts: 363

#59 • • Sunflower
Samsung olisi ihan kiva käytössä, JOS toimisi. *prkl*

Mulla taitaa olla joku paha karma näiden puhelimien kanssa, sillä se on aivan sama, minkä merkkinen ja mallinen halko on, niin aina ne alkaa temppuilla. Pomokin on todennut, että oon toinen sen tuntema ihminen, jonka puhelin ei koskaan toimi.:/

Mä vain haluiaisin tavallisen puhelimen, jolla voi soittaa ja laittaa tekstiviestejä ja mielellään vastaanottaa myös molempia. Ilmeisesti aivan liian kovat vatimukset.
littlebig

Posts: 753

#60 • • littlebig aaat-chi kung

Susku, 19.7.2006 21:53:
No vaikka sanoit, että tuskin vaihtaisit merkkiä niin niin.. Oon pari-kolme vuotta käyttänyt Samsungin kännyjä ja vannoin samoin etten Nokiasta pois vaihtaisi. Toisin kävi ! Valikot ym aivan yhtä helppoja käyttää kuin Nokian kännyissä, mutta pidän Samsungin tyylistä; siro, pieni ja naisellinen. Löytyy kaikenlaisia malleja, itselläni nyt E730 (?) ja tässä siis kaikkea extraa mitä kaikki ei tarvitse. Mutta ihan peruskännyjäkin ko.merkiltä löytynee.. Suosittelen ainakin käydä tutustumassa jos ei muuta? Mä oon ollut enemmän kuin tyytyväinen *joo*



mulla ihan sama tarina *joo*
nyt en vaihtais samsungia pois
odotan vaan sitä kameramallia jossa on puhelintoiminto *pepsodent*

--
straight ______

gay ^______^