Apua kännykkäkauppaan

401 posts, 21 pages, 148,454 views

domi

Posts: 7,069

#241 • • domi Työn sankari.

Freja, 7.12.2007 12:38:
Minkä puhelimen mä ostan?


Nokia 2626, hintaa 'bout 70e. Näppäinten pienuus ainoa miinus, mut muuten tuntuisi täyttävän kriteerit :)

(sitä saa myös punaisena)
Freja

Posts: 8,774

#242 • • Freja Sihteeri

domi, 7.12.2007 12:43:
Nokia 2626, hintaa 'bout 70e. Näppäinten pienuus ainoa miinus, mut muuten tuntuisi täyttävän kriteerit :)

(sitä saa myös punaisena)



Äitil ja iskäl on toi, ja siinä tosiaan ainoona miinuksena on just se näppäinten pienuus :/ Se täs harmittaakin :( Tarvin ne isot näppäimet. Keksisiks mulle si jonku puhelimen, mis ois isot näppäimet jos ei oo välii esim. hienouksil? *pepsodent*

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

domi

Posts: 7,069

#243 • • domi Työn sankari.

Freja, 7.12.2007 12:45:
Äitil ja iskäl on toi, ja siinä tosiaan ainoona miinuksena on just se näppäinten pienuus :/ Se täs harmittaakin :( Tarvin ne isot näppäimet. Keksisiks mulle si jonku puhelimen, mis ois isot näppäimet jos ei oo välii esim. hienouksil? *pepsodent*


Sit tulee mieleen, et jos jostain ostat käytettynä Nokian 1100:n, siinä on vähän parempi näppäintuntuma, ja uutena oli hintaa ~50e.

Nykykännyköissä on toi näppäinten pienuus tosi suuri ongelma.
nethr

Posts: 763

#244 • • nethr !!

Freja, 7.12.2007 12:45:
---
Tarvin ne isot näppäimet. Keksisiks mulle si jonku puhelimen, mis ois isot näppäimet jos ei oo välii esim. hienouksil? *pepsodent*



Nokia 3110c:ssä on mukavankokoiset näppäimet. Olisko hinta jotain 130e tms. Oon tykänny käyttää tätä ja kapulaan saa myös 2gb muistikortin *hihu*

--
xD

Freja

Posts: 8,774

#245 • • Freja Sihteeri

nethr, 7.12.2007 13:55:
kapulaan saa myös 2gb muistikortin *hihu*



Mitä sil tekee?

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

domi

Posts: 7,069

#246 • • Edited domi Työn sankari.

nethr, 7.12.2007 13:55:
Nokia 3110c:ssä on mukavankokoiset näppäimet. Olisko hinta jotain 130e tms. Oon tykänny käyttää tätä ja kapulaan saa myös 2gb muistikortin *hihu*


Kuvien perusteella näyttäisi silti olevan samaa kokoluokkaa kuitenkin kuin esim 2626:sessa. Navi näyttäisi olevan isompi, mutta esim. numeronäppäimet ovat samanlaisia.

EDIT: kännykkäliike voisi olla paras vertailupaikka, kuvat saattaa valehdella.
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#248 • • Aziz Combat Fighter

Android, 10.7.2007 09:25:
---
Sallakat, 4.7.2007 12:45:

joo musta tuntuu, että ne ihmiset ketkä kiven kovaan väittävät etteivät tarvitse puhelinta muuhun kuin soittoon ja tekstaukseen, tekevät sitä vain jostain kummallisista periaattellisista syistä (tai sitten siitä syystä ettei ole rahaa, en mä tiiä)

---


Joo niin mustakin tuntuu. En voi käsittää miten joku voi pärjätä puhelimella jolla ainoastaan voi tekstailla ja soittaa. Kyllä mä ainakin vaadin sisäänrakennetun kotiteatterin, oman satelliitin, 100 teran kovalevyn sekä integroidun ydinvoimalan ja kauppakeskuksen omaan puhelimeeni.

En kuitenkaan ole yhtään tyytyväinen nykypuhelimeeni, koska se ei ole riittävän suuri statussymboli minulle. Se saa minut näyttämään köyhältä ja siltä että seuraan jotain kummallisia periaatteellisia syitä.



Nyt tippuu tyhmempi kärryiltä - onko nyt sitten muodikasta ja kaupunkilaisnuoren rupsahtaneen cooliin habitukseen soveltuvaa ostaa korkeintaan 60 euron matkapuhelin, koska jokainen jonka puhelimella voi tehdä muutakin kuin soittaa ja tekstata on pinnallinen ja pitää puhelintaan vai statussymbolina?

Itse ainakin käytän oman Nokia N73:n "lisäominaisuuksia" jatkuvasti, jopa enemmän kuin itse puhelu- tai tekstarimahdollisuuksia. Jotenkin koin sen niin, että jos minulla on aina hallussani yksi tekninen laite olosuhteista huolimatta, haluan että sillä laitteella voi tehdä sellaisiakin asioita kuin tarkistaa bussiaikataulut, katsoa karttaa, lukea uutiset, ottaa valokuvia ja kuunnella musiikkia. Tietty, voinhan ostaa erillisen mp3-soittimen ja erillisen kameran, mutta miksi? Ei näitä tule kuitenkaan kanniskeltua mukana - puhelin on sen sijaan aina taskussa.

Uusin Google Mapsin mobiiliversio hallitsee sitäpaitsi tukiasemaperustaisen paikannuksen, joten nyt tuohon "statussymboliin" on herunut vähän niinkuin puolivahingossa 1500 metrin tarkkuudella toimiva muka-gps, joka pelastaa perseen vieraissa kaupungeissa liikkuessa satavarmasti vielä joku päivä.

Ostakaa te vaan niitä mummopuhelimia, mutta älkää solvatko meitä, joille uusien puhelimien lisäominaisuudet eivät mene niin pahasti yli hilseen, että julkisesti toitottaisimme niiden olevan turhia, vaikkemme niitä oikeasti ole koskaan edes kokeilleet tai tiedä mistä niissä on kyse.
Android

Posts: 3,908

#249 • • Edited Android

Ana-5000, 7.12.2007 14:46:
Nyt tippuu tyhmempi kärryiltä - onko nyt sitten muodikasta ja kaupunkilaisnuoren rupsahtaneen cooliin habitukseen soveltuvaa ostaa korkeintaan 60 euron matkapuhelin, koska jokainen jonka puhelimella voi tehdä muutakin kuin soittaa ja tekstata on pinnallinen ja pitää puhelintaan vai statussymbolina?



Jos ei tarvitse puhelinta muuhun kuin tekstaamiseen ja soittamiseen, on aivan naurettavaa ruveta puhumaan jostain "periaatteellisista syistä" jos ei halua/osta/tarvitse uutta puhelinta monine ominaisuuksineen. Viestini Sallakatille oil täynnä sarkasmia ja ironiaa, mutta ilmeisesti ainakin sinun kohdalla osui heikkoon hermoon.


joo musta tuntuu, että ne ihmiset ketkä kiven kovaan väittävät etteivät tarvitse puhelinta muuhun kuin soittoon ja tekstaukseen, tekevät sitä vain jostain kummallisista periaattellisista syistä (tai sitten siitä syystä ettei ole rahaa, en mä tiiä)



Tässä minä tipun kärryltä. Mikä periaatteellinen syy se on, jos ei yksinkertaisesti tarvitse uutta puhelinta?


Ostakaa te vaan niitä mummopuhelimia, mutta älkää solvatko meitä, joille uusien puhelimien lisäominaisuudet eivät mene niin pahasti yli hilseen, että julkisesti toitottaisimme niiden olevan turhia, vaikkemme niitä oikeasti ole koskaan edes kokeilleet tai tiedä mistä niissä on kyse.



Vittu sä hyvä ihminen olet pihalla. Minulla on E65. Mummopuhelin?
Apo

Posts: 1,574

#250 • • Edited Apo Asiallisen Profeetallinen Oppinut

Ana-5000, 7.12.2007 14:46:
Uusin Google Mapsin mobiiliversio hallitsee sitäpaitsi tukiasemaperustaisen paikannuksen, joten nyt tuohon "statussymboliin" on herunut vähän niinkuin puolivahingossa 1500 metrin tarkkuudella toimiva muka-gps, joka pelastaa perseen vieraissa kaupungeissa liikkuessa satavarmasti vielä joku päivä.



Tuossa saattaa olla taustalla vähän kuumottavampi ratkaisu ainakin tämän mukaan:

Kännykät, joissa gps-paikannin ja googlemaps lähettävät liikkuessaan tiedot tukiasemien id:istä paikkakoordinaattien kera googlelle. Google käyttöehdoista poimittua: Jos käytät sijaintiin perustuvia tuotteita ja palveluita, kuten Google Maps -palvelua mobiililaitteille, saatat lähettää meille sijaintitietoja. Nämä tiedot saattavat paljastaa sijaintisi esimerkiksi GPS-tiedoilla.



Google nimenomaan ei käytä vain sitä GSM-solupaikannusta, vaan hyödyntää eri käyttäjien kautta saamiaan GPS-satelliitti- JA GSM-solupaikannustietoja. Se siis yhdistää näitä tietoja päätelläkseen kännyköiden sijainnit.



ts. kännykkäverkko ei kerro sitä sijaintia vaan google, joka tietää nyt myös missä liikut.
nethr

Posts: 763

#251 • • nethr !!

Freja, 7.12.2007 13:58:
---
nethr, 7.12.2007 13:55:
kapulaan saa myös 2gb muistikortin *hihu*

---


Mitä sil tekee?



Oho. Mä olin lukenu vähän kiireessä noi sun "vaatimukset" vähän väärin - sorppa *pepsodent*

No, sinne ainakin mahtuu sitten vaikka niitä mms:iä - ja eihän se tietenkään pakollinen ole; ko optio on vaan olemassa.

--
xD

Amuck

Posts: 2,396

#252 • • Edited Amuck dub-i-dub
Noniin, asiantuntijat.

Rahaa olisi käytettävissä ~250 euroa. Halutaan musiikkisoitin, jolla voi soittaa puheluita ja tekstata. Sujuva netinkäyttö ois plussaa.

Tässä on ollut vähän kiikarissa Nokia 6120 ja Sony Ericsson w580i. Mielipiteitä, neuvoja, huhupuheita? :)

edit.
Tai hei tuo w660i voisi olla se, siinä on 3G. Paljonko 3G:llä on käytännön merkitystä?

Vertailu

--
Pyhä on sekä pohjattoman syvää että pohjattoman hauskaa. Jos totuutesi ei saa sinua nauramaan, kyseinen totuus saattaa olla perseestä.
-Aukikco

Mar6

Posts: 2,178

#253 • • Mar6 Team Apinaorkesteri

torstai, 30.1.2008 09:17:
Noniin, asiantuntijat.

Rahaa olisi käytettävissä ~250 euroa. Halutaan musiikkisoitin, jolla voi soittaa puheluita ja tekstata. Sujuva netinkäyttö ois plussaa.

Tässä on ollut vähän kiikarissa Nokia 6120 ja Sony Ericsson w580i. Mielipiteitä, neuvoja, huhupuheita? :)

edit.
Tai hei tuo w660i voisi olla se, siinä on 3G. Paljonko 3G:llä on käytännön merkitystä?

Vertailu



Itselläni on yksi puhelin tuo 6120 (Nykyisin myytävät kantavat nimeä 6121 pienen taajuusuudistuksen jälkeen) Sitä suosittelen kyllä ja mielipiteeni on se että se on tällä hetkellä nokian parhaimmalla hintalaatusuhteella varustettu luuri.
Siitä löytyy 3G ja mikä tärkeintä HSDPA yhteys (Highspeed Downlink Packet Access) elikkä netissä surffailu (tietysti) 3g verkon peittoalueella on erittäin mukavaa ja nopeeta.. Selain on myös uusimpien symbian käyttiksellä varustettujen puhelimien tapaan niinkin käyttökelpoinen että esmes klubbarin selailu ei tuota suurempia ongelmia..
Musiikkisoitin on toimiva ja puhelin tukee myös langattomia bluetooth stereokuulokkeita jos ei halua lankojen kanssa sotkea. *hymy*

Ja kyllä, 3G:llä on merkitystä jos nettiä haluaa sujuvasti käyttää sillä tavallisilla 2g puhelimilla tulee äippää ikävä sivuja availlessa. Itse valitsisin myös laitteen missä on juuri tuo HSDPA koska se tuo vielä enemmän potkua nyt ja tulevaisuudessa siellä missä verkko sitä tukee..
Luotettavuus luurissa on ollut myös nokiaksi verrattain hyvä eikä se ole kaatunut koko aikana mitä se mulla on ollut.

W580 on aivan eri sarjassa painivia puhelimia, musiikki+peruskäyttöön hyvä mutta netin käyttöön siitä ei mielestäni ole.W660:sta ei ole käyttökokemusta, mutta sen tiedän että tuo nokia hyötyy symbian käyttiksestä siinä että sun on helppo laittaa siihen ohjelmistoja kuten uus nettiselain.jne jos haluat. Se on tietysti mitä haluaa *hymy*

--
-Where there is house there is a home-

dj upi

Posts: 1,835

#254 • • dj upi
Hey!

Mikä on kaikista paras (eniten toimintoja) Nokian puhelin tällä hetkellä. Pitäis löytyä oleellisimmat synkat ja releet multimedian ja esim. kalenterijuttujen suhteen, siis business-puhelin? Ei mielellään kommari koska on niin iso.
Mark

Posts: 7,311

#255 • • Edited Mark d a n c e m a c h i n e s

dj upi, 31.1.2008 15:50:
Hey!

Mikä on kaikista paras (eniten toimintoja) Nokian puhelin tällä hetkellä. Pitäis löytyä oleellisimmat synkat ja releet multimedian ja esim. kalenterijuttujen suhteen, siis business-puhelin? Ei mielellään kommari koska on niin iso.



N95 / E90

edit: nii, E90 == kommari

-M

--
VELHO, CAPTAIN, U NAME IT!

akir0

Posts: 2,554

#256 • • akir0 idleRPG champion 2009

dj upi, 31.1.2008 15:50:
Hey!

Mikä on kaikista paras (eniten toimintoja) Nokian puhelin tällä hetkellä. Pitäis löytyä oleellisimmat synkat ja releet multimedian ja esim. kalenterijuttujen suhteen, siis business-puhelin? Ei mielellään kommari koska on niin iso.



e61i lienee kommarin jälkein se seuraava businesspuhelin.
Mark

Posts: 7,311

#257 • • Mark d a n c e m a c h i n e s

akir0, 31.1.2008 15:56:
e61i lienee kommarin jälkein se seuraava businesspuhelin.



Njooh, mut N95 sisältää enempi ominaisuuksia käsittääkseni? Vaikka ei lukeudukaan E-sarjaan..

-M

--
VELHO, CAPTAIN, U NAME IT!

Lost-Soul

Posts: 3,107

#258 • • Lost-Soul los pallos

Mark, 31.1.2008 16:11:
---
akir0, 31.1.2008 15:56:
e61i lienee kommarin jälkein se seuraava businesspuhelin.

---


Njooh, mut N95 sisältää enempi ominaisuuksia käsittääkseni? Vaikka ei lukeudukaan E-sarjaan..

-M


N95:ssa on gps, mut toisaalta E61i:ssä on parempi näppis kirjotteluun. N95:ssa on liukukansi joka on siten myös herkempi hajoamaan (ainakin se paras terä lähtee ajanmyötä pois). N95:ssa akku kestää oikeasti päivän (luvataan jotain 8 päivää) E61i:ssä luvataan ainakin enemmän käyttöä, mutta itse en totuutta tiedä. N95:ssä on videopuhelut, joita E61i:ssä ole... Itse kyllä valitsin E-sarjalaisen, jos tuo gps ei ole pakkollinen lisäherkku.

--
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis

A-E

Posts: 528

#259 • • A-E Detroit Techno Militia
Itselläni on nyt E90 kaverina E51. Molemmat on aivan helvetin kovia puhelimia (business käyttöön) jossa on itselleni kaikki tarvittavat lisäominaisuudet. Putty skulaa (irkkausta ja linux ylläpitoa ssh:lla), synkkaus exchange mail serverin ja kalenterin kanssa futaa, puhelimet on nättejä katsella, istuu hyvin käteen, akkut kestää ja softakin on vakaa.

Itse olen sitä mieltä, että molemmat puhelimet ovat yksinään jo loistavia hankintoja, mutta kuka oikeasti jaksaa kokoajan kantaa commaria mukanaan? Ja kun hommaat Soneralta dual simin, niin ei ole ongelmia. Sama numero ja samat palvelut aina mukana vaikka olisikin eri luuri käytössä.

--
The true rebels always walk alone anyways...

-- Derrick May

Anselmi

Posts: 2,578

#260 • • Edited Anselmi And sell me

Ana-5000, 7.12.2007 14:46:
Uusin Google Mapsin mobiiliversio hallitsee sitäpaitsi tukiasemaperustaisen paikannuksen, joten nyt tuohon "statussymboliin" on herunut vähän niinkuin puolivahingossa 1500 metrin tarkkuudella toimiva muka-gps, joka pelastaa perseen vieraissa kaupungeissa liikkuessa satavarmasti vielä joku päivä.


Mitä ihmettä tekee noin epätarkalla tiedolla? 1,5 kilsaa on sellainen heitto et on kyllä hukassa jos tuosta on jotain apua. Mä en keksi elämästäni yhtään tilannetta missä olisin tehnyt tuolla tiedolla yhtään mitään.

Niin tai tietystihän se kertoo sulle et missä kaupungissa sä oot*lmao*

--
sen pituinen se