Apua kännykkäkauppaan

401 posts, 21 pages, 148,300 views

Jocular

Posts: 1,359

#21 • • Edited Jocular Janni
Itellä kans aina ollu Nokioita, ennen nykyistä puhelinta, jonka hommasin kk takaperin. Nyt on Sony Ericssonin Z520i ja tästä puhelimesta voin sanoa kk käytön jälkeen, et on toiminu paljon luotettavammin ku ykskään mun käytössä ollu Nokia.
Edellinen nokia (7200) lähti huoltoon vuoden sisällä 4 kertaa kunnes sain kokonaan uuden puhelimen, joka seki näyttäs hajoovan liitoksistaan. Sitä ennen oli 3510i, susi. Sitä edeltävä 5500 (muistaakseni), joka myös oli ihan susi. Ja sit oli se joku teinipuhelin ja jossain välissä faijan siemenssiäki käyttelin ku tuntu noi puhelimet sippailevan ihan ilman lattialle pudottelujaki..

Kavereilta kans kuullu aika paljon valitteluja Nokioiden hajoiluista ja sekoiluista, joten omalta osalta voin sanoa, et nyt ku oon löytäny itelle sopivamman ja luotettavamman mallin ni en varmaan ihan helpolla lähe enää Nokiaan takas vaihtamaan.. Tai eihän sitä tiiä, katotaan parin vuoden päästä mikä mieli sillon.

Ainiijoo.. Sillon ku 7200 oli huollossa kk tolkulla, sain varapuhelimeks jonku nokian 3100 (tjsp, en löydä Nokian arkistosta sitä puhelinta), se puhelin toimi. Siinä ei ollu mitään extroja. Pelkkä puhelin, josta pysty lähettää tekstiviestejä ja soittamaan. Sinäänsä ei siis ihme, että toimi *vink*

Edit: kuva puhelimestani

http://www.oc.com.tw/IMAGES2005/941004-03-02.jpg

--
Sinun täytyy olla ensimmäinen, paras tai erilainen.

Samu81

Posts: 1,224

#22 • • Samu81 kokolihaa

RainChild, [

....tosin mulla on käsitys, että se on niin vähän kaikissa värinäytöllisissä (?). Itselläni oli ennen Nokian 2300, jossa ei siis ollut värinäyttöä.



Ei pidä paikkaansa *hymy* Yleensä alkaa jögää jos sulla on muisti liian täynnä :)


Sitten vielä ultraäänipesusta (sori en osaa quottailla *nauru* ), siihen muutama hassu kymppi päälle niin saa jonkun perusluurin perusviestittelyyn ja yhteydenpitoon +2 vuoden takuun. Siinä valossa kun miettii niin imho ultraääneen ei paljoa vanhempia low-end luureja kannata viedä.

Ja ei simpukoita kannata vierastaa. Itseasiassa mulla oli sama homma ja kaveriporukassa aina vitsiä siitä miten ne on takuulla kahdessa osassa ym ym. Nyt ollut 1,5v erilaisia Samsungin simpukoita ja olen ollut tosi tyytyväinen :)
Se muotoilu *sydän* About samat ominaisuudet about samoilla valmiusajoilla (jotka ei merkkaa melkein mitään) niin ainakin minä päädyin joulukuussa 2004 siihen näteimmän näköiseen yksilöön :)

--
Unelma ja toimistohommia *ding*

nigel

Posts: 792

#23 • • nigel
Nokian 6111 on kivan näköinen ja näppärän kokoinen liukuläppä. Tosin niiden kanssa on ollut pieniä ongelmia softan puolesta eli voi hyvinkin joutuu käyttää takuuhuollossa.
Nokian 6103 on sellainen perus simpukka bluetoothin kanssa. 6101 on ilman bluetoothii.
Samsung D600 on vähän sama ku 6111 niin plussat ku miinukset.
Sony Ericsson K750i ja W800i tai W810i ovat myös kivoja vaihtoehtoja. Niissä tulee jo sitten vähän paremmat kamerat ja näissä W-malleissa tulee 512Mt muistikortit mukana puhelimen mp3-toisto mahdollisuuden takia. On se kuitenkin mun mielestä näppärää ett jonkin sortin kamera/mp3-soitin on beesis ilman ett taskut pullottaa entistä enemmän. En tosin pahemmin käytä mut on se silti lohduttava ajatus. ;)
Nii ja sit on Sony Ericsson Z520i sellainen valkoinen simpukka jossa on myös bluetooth.
Irkkaamiset taitaa onnistuu parhaiten S60 puhelimilla. Voi mennä sit kahvilaan kaverin kaa ja irkkaa hetken.
nigel

Posts: 792

#24 • • nigel

Steven Hoaks, 26.4.2006 08:23:
Maija:

Känny vaan ultraäänipesuun vaikka verkkokauppa.comiin ja toimii kuin uus *joo*
hinta tais olla 49,95 tai vastaavaa



Ei taida tosin kukaan antaa mitään työtakuuta ultraäänipesulle ja yleisesti jos on kosteusvaurio. Eli se sit toimii jos toimii ja ei jos..
ville

Posts: 3,780

#25 • • ville olen oikeasti ujo

Juhgu, 26.4.2006 08:11:
Offtopic: löytääkö joku jotain logiikkaa noista nokian puhelinten mallien numeroista? 9-alkuiset taitaa olla communicatoreita tms, muuten nuo vaikuttaa minun silmiini lähinnä randomilla arvotuilta.



On noissa kai joku logiikka:

9000 sarja - Kommarit
N sarja - Multimediapuhelimet (kamera, MP3-soitin, kaukosäädin jne)
E sarja - Business

Muut numerosarjat - Mitä korkeampi numeroa, sitä parempi (rankasti yksinkertaistettuna). Eli samaan tyyliin kuin aiemmin 3000 sarja on paskempi kuin 6000 sarja.

Jos on nyt uutta puhelinta ostamassa, eikä omista MP3 soitinta, kannattaa ehkä meittiä MP3-puhelimen hankintaa. Muistikortit ei enää paljoa maksa ja yhtä laitetta on aina mukavampi kantaa kuin kahta. Myös perinteisiin puhelimiin, jos käyttis symbian, saa nykyisin mp3 soittimia, mutta monesti kuulokeliitännän laatu on heikompi.

Kamera on IMO loistava, ei sitä oo pakko käyttää "virallisten" kuvien ottamiin. Sen sijaan kamera toimii kivana muistipankkina, jotta ei tarvii kirjottaa kaikkea ylös. Tosin uudemmissa kännyissä kamerakin alkaa olla jo sitä tasoa, että sillä saa ihan hyviä otoksia.
Avernian

Posts: 7,451

#26 • • Avernian Kerettiläinen

Samu*, 26.4.2006 08:29:
Nyt ollut 1,5v erilaisia Samsungin simpukoita ja olen ollut tosi tyytyväinen :)



Eli useampia puhelimia 18kk sisällä. Ei ihme jos et ole kerennyt saranoitten löystymistä tai vastaavaa kokemaan. *hih*
Mulla oli sentään nykyistä edellinen puhelin lähemmän kuusi vuotta. *nauru* Se oli vielä niitä Nokioita joissa ei paljon virheitä ollut.

--
Liian totta ollakseen hyvä.

Let's get ready to ruuuumblee! *sydän*

curry

Posts: 474

#27 • • Edited curry ^mauste^

Juhgu, 26.4.2006 08:11:
Offtopic: löytääkö joku jotain logiikkaa noista nokian puhelinten mallien numeroista? 9-alkuiset taitaa olla communicatoreita tms, muuten nuo vaikuttaa minun silmiini lähinnä randomilla arvotuilta.



Vastausta Offtopic:
Taitaapi olla vähän sekoitus random-linjaa ja pientä logiikkaa.
Joskus itsekin pohdin asiaa ja googlettamalla löytyy seuraavaa:

Christian Lindholm, Nokia Mobile Phonesin palvelu- ja käyttäjäkokemusten ohjelman johtaja Digitodayn artikkelissa 4/2003:

"Lindholmilta kysytään usein, miksi puhelimet nimetään numerosarjoilla. Vastaus on hänen mukaansa yksinkertainen: kaikki huomio halutaan kiinnittää viiteen kirjaimeen numeron edessä.

- Olemme ryhtyneet panemaan numeroitamme järjestykseen, Lindholm sanoi.
- Kun kurinpalautus on saatu loppuun, jokaisella numerolla on looginen merkityksensä Nokian mallistossa.

Ensimmäinen numero viittaa tyyliin, toinen toiminnallisuuteen, kolmas verkkoon ja neljäs kertoo sukupolven, Lindholm sanoi."

Netistä löytyi myös Mobilereview:n sivuilla oleva artikkeli, joka hieman avarta lisää. Tosin jutulla ikää kolme vuotta. Wanhasta taulukosta voidaan kuitenkin päätellä, että tyyli ja toiminnallisuus kohtaa numeroinnissa ainakin jollain tasolla:

nokiamatrix.jpg

Lisää keskustelua ja pohdintaa:
http://www.matkapuhelininfo.com/forum/viewtopic.php?t=34227&highlight=nokian+numerointi

--
Dance like no one´s watching and love like you´ve never been hurt....

Samu81

Posts: 1,224

#28 • • Edited Samu81 kokolihaa

Avernian, 26.4.2006 09:35:
---
Samu*, 26.4.2006 08:29:
Nyt ollut 1,5v erilaisia Samsungin simpukoita ja olen ollut tosi tyytyväinen :)

---


Eli useampia puhelimia 18kk sisällä. Ei ihme jos et ole kerennyt saranoitten löystymistä tai vastaavaa kokemaan. *hih*
Mulla oli sentään nykyistä edellinen puhelin lähemmän kuusi vuotta. *nauru* Se oli vielä niitä Nokioita joissa ei paljon virheitä ollut.



Kukas sanoi että mä olen niitä uutena ostellut *hih* Vanhin oli 5kk vanha ostettaessa ja myytäessä vuosi ja 2kk. Sellainen missä läppä toimi oikein moottorilla. Ei pienintäkään vikaa, jögäämistä, softaongelmia tms. Muut kaksi tosiaankin olleet uusia, mutta edes niissä ei mitään softaongelmia tai jögäämistä vaikka toinen oli Suomen ensimmäisiä 3G luureja vuosi ja 4kk takaperin. Tosiaan noiden saranoista en osaa sanoa *uuh*

Niin ja aiheeseen liittyen jotain erinomaista Nokialta, jotain joka on yhä käytössä ja toimii 4vrk putkeen:

http://www.matkapuhelin.net/news/01/02/011011.html

*hih*

--
Unelma ja toimistohommia *ding*

wetware

Posts: 244

#29 • • wetware wenator
Jos uskaltaa siirtyä nokiasta muuhun kelkkaan niin motorolan razr on loistava peruspuhelin (ja pirun hieno)
Tapi

Posts: 1,437

#30 • • Edited Tapi Dreamstate

mayah, 26.4.2006 09:47:
Tota mä olen vähän katsellutkin. Onko sulla ollut kyseinen malli omistuksessa tai muuten kokemusta sen käyttömukavuudesta?


Ei varsinaisesti, mutta koska mä oon alalla duunissa ja sen myötä on tullut räplättyä varmaan yli viittäkymmentä erilaista puhelinta, niin osaan jo aika hyvin haistaa mikä on hyvä ja mikä huono.

Päädyin suosittelemaan ks. mallia siks, koska tossa on kaikki perusominaisuudet kompaktissa paketissa ja ulkonäkökin puhuttelee. Lisäks toi Noksun uus l'Amour(?)-sarja on peruspuhelimiin verrattuna huomattavasti paremmin viimeistelty ja tukevamman tuntuinen kädessä.

terat-o-genic, 26.4.2006 10:17:
Jos uskaltaa siirtyä nokiasta muuhun kelkkaan niin motorolan razr on loistava peruspuhelin (ja pirun hieno)


Mutta menee käytössä aika karmean näköiseksi ja tuntuu kädessä tosi rimpulalta.
efo

Posts: 1,908

#31 • • efo Laserpoint

mayah, 26.4.2006 09:44:
---
ville, 26.4.2006 09:10:
Jos on nyt uutta puhelinta ostamassa, eikä omista MP3 soitinta, kannattaa ehkä meittiä MP3-puhelimen hankintaa. Muistikortit ei enää paljoa maksa ja yhtä laitetta on aina mukavampi kantaa kuin kahta. Myös perinteisiin puhelimiin, jos käyttis symbian, saa nykyisin mp3 soittimia, mutta monesti kuulokeliitännän laatu on heikompi.

---


Suosituksia?

*VillenjaVaavunarviointikykyynainaluottel*

En oo ville ja vaavu vielä vähemmän mutta Sony Ericsson W800i tai uusi W810i*sydän* ohjelmisto on simppeli (jopa sun aivoille) ja nopea. Ei ole koskaan menny lukkoon tai seonnu tai mitään muuta. Mukana tulee 512 mb Memory Stick pro joho mahtuu aika kiva läjä musaakkia. W810i:n muisti on laajennettavissa 4 gt:n muistikorttiin.

--
http://www.djefo.com/

The only thing neccessary for the triumph
of evil is for the good men to do nothing
-Edmund Burke

Lost-Soul

Posts: 3,107

#32 • • Lost-Soul los pallos

mayah, 26.4.2006 09:47:
---
Tapi, 25.4.2006 23:32:
Tsekkaa esim. Noksun 7360, joka on ihan jees peruspuhelin siistissä paketissa n. 200:n hintaan:

http://www.nokia.fi/puhelimet/puhelinmallit/7360/

---


Tota mä olen vähän katsellutkin. Onko sulla ollut kyseinen malli omistuksessa tai muuten kokemusta sen käyttömukavuudesta?


Täältäpäin tuo kyseinen luuri löytyy tuolta toiselta henkilöltä ja hän on ainakin ollut tyytyväinen siihen. Kyllähän melkein samat ominaisuudet löytyy ~50e halvemmastakin mallista, mutta tyyli ja laatu vähän kärsii samalla.

--
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis

Lost-Soul

Posts: 3,107

#33 • • Lost-Soul los pallos

ville, 26.4.2006 09:10:
---


Jos on nyt uutta puhelinta ostamassa, eikä omista MP3 soitinta, kannattaa ehkä meittiä MP3-puhelimen hankintaa. Muistikortit ei enää paljoa maksa ja yhtä laitetta on aina mukavampi kantaa kuin kahta. Myös perinteisiin puhelimiin, jos käyttis symbian, saa nykyisin mp3 soittimia, mutta monesti kuulokeliitännän laatu on heikompi.


Jos käyttis on symbian, niin luuri on melko varmasti noksu, joissa on paskin kuulokeliitin ikinä. Tietenkin kohta noksulta tulee N91 (meniköhän oikein), jossa on sitten ajateltu jopa tuota musiikki puolta ja laitettu jopa "kunnollinen" liitin kiinni. Tosin muuten tuo puhelin tuntuu lahoavan käteen (jos mekanismit ovat samanlaisia kuin viimevuoden demomallissa).

--
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis

Dementation

Posts: 2,892

#34 • • Dementation wednesday?

Lost-Soul, 26.4.2006 13:28:
Jos käyttis on symbian, niin luuri on melko varmasti noksu, joissa on paskin kuulokeliitin ikinä. Tietenkin kohta noksulta tulee N91 (meniköhän oikein), jossa on sitten ajateltu jopa tuota musiikki puolta ja laitettu jopa "kunnollinen" liitin kiinni. Tosin muuten tuo puhelin tuntuu lahoavan käteen (jos mekanismit ovat samanlaisia kuin viimevuoden demomallissa).



Itse aattelin ottaa elisan kytkyssä ton N91:n jahka se nyt tulee myyntiin... Luultavasti ensi kuussa pitäis ton puhelimen tulla kytkyihin ainakin elisalle... Itseä houkuttaa 4 gigan kiintolevy, ei turhia muistikortteja ja sit kunnollinen kuulokeliitäntä ja musiikkitoiminnot... Kun uus puhelin pitäis ostaa kuiteski ja mp3 soitin on kans ostolistalla ollut... Jos sit haluaa musiikin sijaan tv:tä katsoa, niin sit N92 on se mitä kantsii ostaa. Ja ei pitäis N91:nkään hajota käsiin ymmärtääkseni... Voiskin tarkistaa ton ennen ostoa tutulta tutkimuspäälliköltä.

--
Verba volant, scripta manent {Sanat lentävät, kirjoitettu pysyy}
Quod scripsi, scripsi {Minkä kirjoitin, sen kirjoitin}
Dixi, et animam levavi {Olen puhunut ja huojentanut mieleni}

enrg

Posts: 2,040

#35 • • enrg

efo, 26.4.2006 12:57:
---
mayah, 26.4.2006 09:44:
---
ville, 26.4.2006 09:10:
Jos on nyt uutta puhelinta ostamassa, eikä omista MP3 soitinta, kannattaa ehkä meittiä MP3-puhelimen hankintaa. Muistikortit ei enää paljoa maksa ja yhtä laitetta on aina mukavampi kantaa kuin kahta. Myös perinteisiin puhelimiin, jos käyttis symbian, saa nykyisin mp3 soittimia, mutta monesti kuulokeliitännän laatu on heikompi.

---


Suosituksia?

*VillenjaVaavunarviointikykyynainaluottel*

---
En oo ville ja vaavu vielä vähemmän mutta Sony Ericsson W800i tai uusi W810i*sydän* ohjelmisto on simppeli (jopa sun aivoille) ja nopea. Ei ole koskaan menny lukkoon tai seonnu tai mitään muuta. Mukana tulee 512 mb Memory Stick pro joho mahtuu aika kiva läjä musaakkia. W810i:n muisti on laajennettavissa 4 gt:n muistikorttiin.



Kannatan ehdottomasti Efon kanssa Sony:a. Oma K750i on täysin sama kuin W800, tosin mustana ja vakiona pienemmällä muistikortilla ja huonommilla kuulokkeilla. Puhelin oli ensimmäisiä hyvillä ominaisuuksilla varustettuja kamera/Mp3 puhelimia, mutta silti ei ole mitään lastentauteja näkynyt. Softakin päivittyy tarvittaessa netin ja usb piuhan avulla automaattisesti, kunhan ei pudota puhelinta lattialle kun kone päivittelee*blush*
Damien

Posts: 2,882

#36 • • Damien [tr3ox]
Itse ostelin tuossa kuun alussa LG:n uuden M4410:n verkkokaupasta ja olen ollut erittäin tyytyväinen.
Kyseessähän on vielä puhelin eikä mikään multimedia lelu, tein tietoisen valinnan näiden kahden välillä ja zoomasin tuotteen tuohon.
Siin on usbii, bluetoothia ja muita kapula protocollia. Mahtuu muistii mini-sd:nä ja ostinkin lisäksi 1GB muistikortin. Vois vielä koneeseen hankkia muistikortti lukijan, koska piuhalla puhelimeen kestää liian kauan.
Kamera löytyy 1.3M ja paljon muuta kivaa mitä en osaa tässä luetella, koska olen lievästi sanottuna tippunut kelkasta. Edellinen puhelin oli mallia 6130 ja se kesti n. viisi vuotta käytössä ja tosiaan motiivina oli ostaa puhelin puhelimen tilalle.

Tämän päivän mobiili tarjonta alkaa olee harkinnan arvoista, mutta itse tietokonetta niin paljon käyttäneenä, en koe tarvetta siirtyä mobiili-maailmaan, samojen palveluiden perässä.

Ai dih ja tossa tuo itse puhelin:

http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=16783

Ainoo mikä mättää on se nappikuulokkeiden huono äänenlaatu, et ei tää mitään iPodeja korvaa, mut läpän stereo kaiuttimista on kiva kuunnella musaa, ku istuu jossain ja jotain ;) . . .
Sinza

Posts: 2,227

#37 • • Sinza

Jocular, 26.4.2006 08:28:
Itellä kans aina ollu Nokioita, ennen nykyistä puhelinta, jonka hommasin kk takaperin. Nyt on Sony Ericssonin Z520i ja tästä puhelimesta voin sanoa kk käytön jälkeen, et on toiminu paljon luotettavammin ku ykskään mun käytössä ollu Nokia.


Mäkin vaihdoin äskettäin tähän puhelimeen, ja voin kanssa täysin suositella sitä *joo*. Mulla oli myös aina ennen ollut Nokia, ja merkin vaihto epäilytti, mutta ei enää. Myyjäkin sanoi, et Sony Ericssonit ovat hänenkin kokemuksensa mukaan laadukkaampia kuin Nokiat (voi tietty olla pelkkää myyntipuhettakin). Hinta tälle kapineelle on parisen sataa.

--
Mooi! Hyvä meininki!! Käytsä usein täällä?! *nauru*

A-E

Posts: 528

#38 • • Edited A-E Detroit Techno Militia
No tosta Nokian laadusta sen verran, että kyseinen merkki on Suomessa yleisin matkapuhelin. Itse olin tuossa aikoinani Nokian valtuutetusta huolossa duunissa ja firmassa josta lähti myös muita merkkejä huoltoon.

Normaalisti viikon aikana tuli noksun luureja 5-15 huoltoon ja muita merkkejä noi 20 kpl, jos nämä samat määrät suhteutetaan siihen määrään paljon kyseisiä puhelimia on Suomessa oli Nokia selkeästi toimivin puhelin. Toki sen voin rehellisesti myötää, että ainakin symbian Noksut olivat herkkiä olemaan softa vikaisia ja lapsentautisia juuri markkinoille tulon jälkeen. Fakta on kuintekin se, että suurin syy puhelimen reistailuun on käyttäjän tavassa pitää huolta luuristaan (vai voiko joku oikeasti rehellisesti myötää ettei olisi pudotellut tai kolhinut puhelintaan??).

Ja ihan näin vinkkinä voin antaa kaikkille Noksun luurin omistajille, että kannattaa aikaajoin nollata se luurin eli ottaa se virta pois ja irrottaa akku puhelimesta muutamaksi sekunniksi (itse teen tämä kerran viikossa), antaa puhelimen akun aina välillä mennä kokonaan tyhjäksi ennen uudelleen lataamista ja hyväksi olisi kanssa joskus puhdistaa se puhelin paineilmalla.

Itse olen elämäni aikana käyttänyt/kokeillut monia kymmeniä puhelimia ja olen tullut omalla kohdallani siihen tulokseen, että kyllä se Nokialainen on vaan paras ja mukavin. Toki en voi haukku myöskään Siemensiä enkä SonyEricssonia laadultaan, mutta Samsungia tai Motorolaa en suosittele kenellekkään.

BTW: omat känykkäni tällä hetkellä ovat Nokia 6230i ja SonyEricsson W700, jotka molemmat ovat loistavia puhelimia niin perus kun business käyttöön vaikka kummastakaan ei löydy 3G:tä. Tosin kuka edes tarvitsee 3G:tä kun ei se tarjoa edes mitään uutta ja erilaista sisältöä puhelimenkäyttöön ja imo kaikki 3G luurit on aika rumia.

--
The true rebels always walk alone anyways...

-- Derrick May

MiMoSa

Posts: 1,664

#39 • • Edited MiMoSa
Mulla on aina ollut nokian puhelin, eikä oo ikinä ollut mitään ongelmia. Tosi monesti olen kyllä kuullut muilla niitä olleen..

--
Elämä on ihmisen parasta aikaa
*tanssittel*

nigel

Posts: 792

#40 • • nigel

A-E, kyllä se Nokialainen on vaan paras ja mukavin. Toki en voi haukku myöskään Siemensiä enkä SonyEricssonia laadultaan, mutta Samsungia tai Motorolaa en suosittele kenellekkään.



D600 oli mun mielest kiva käyttää. Kyl siinä tosin joitain nokialaisia ominaisuuksia jäi kaipaa. Siemensit on sellaisia että mun pää ei ymmärrä sitä käyttölogiikkaa vaikka muissa merkeissä on imo selkeät.