Apua kännykkäkauppaan

401 posts, 21 pages, 148,154 views

mayah

Posts: 11,313

#1 • • mayah Hermostuksesta vapiseva skenekingi
Kaadoin vesilasin kännykkäni päälle ja nyt se on sanonut työsopimuksensa irti yhden näppäimen osalta. Uusi puhelin on siis hankinnassa viimeistään siinä vaiheessa kun viestit tulevat täyteen, sillä en pysty tyhjentämään saapuneita viestejä. Herätyskellon torkun saa pois päältä vain sammuttamalla virran ja käynnistämällä puhelimen uudestaan.

Lopetin kännykkämallien vertailun ja seuraamisen yläasteella, joten vinkit ja suositukset olisivat tarpeen. En kaipaa puhelimelta superhyperekstra-ominaisuuksia; viestit, puhelut, kalenteri ja herätyskello ovat käytetyimmät ominaisuudet. Jos haluan ottaa loistavia kuvia, ostan kameran. Jos haluan kuunnella musiikkia, ostan korvalappustereot. Etsin siis toimivaa ja hyvää puhelinta. Hinta ei ole oleellinen tekijä, mutta tietenkään en halua maksaa 1000:a puhelimesta jonka ominaisuuksista käytän kahta prosenttia.

Vinkkejä?

Ps. Olen aina omistanut Nokian, joten en näe itseäni kovin helposti vaihtamassa merkkiä. Toki muitakin saa suositella, voisihan se vaihtelu virkistää tässäkin asiassa :)


Ja jos jossain on vastaava topikki, niin moderoin kyllä mieluusti itseni ja siirrän kysymykseni sinne!

--
Being happy is what I do best ^_^

Lost-Soul

Posts: 3,107

#3 • • Lost-Soul los pallos
kannattais varmaan mennä johonkin liikkeeseen katselemaan mitä malleja on tarjolla ja hyvällä tuurilla, jopa vähän testailemaan niitä. Voisin uskoa, että myös liikeessä olevat myyjät osaavat kertoa, mitkä mallit heidän valikoimastaan käy noihin "suuriin" vaatimuksiin.

--
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis

RainChild

Posts: 909

#4 • • Edited RainChild
Itselle tuli myös hiljattain kännykän osto ajankohtaiseksi. Halusin jonkun peruskapulan, ei mitään erikoisuuksia. Herätyskelloa on tullut käytettyä, jos joitain "ylimääräisiä" ominaisuuksia pitää mainita. Aina oli ollut Nokia, siihen oli jotenkin tottunut, mutta huomasin kierrettyäni useamman luurikaupan, että Nokian mallit oli pääsääntöisesti harvinaisen rumia *igor*. Ajattelin, että jos ei hintaan tuu mitään erikoisempii lisiä, niin kait mä voisin haluta jonkin vähän kivemman näköisen. Päädyin sony ericssonin z300i-malliin http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?cc=fi&lc=fi&template=pp1_loader&php=php1_10351&zone=pp&lm=pp1&pid=10351

Maksoin kyseisestä luurista 99 e, oli tarjouksessa. En ole varma oliko alkuperäinen hinta ~139 e. Kahden vuoden takuu myös avitti ostopäätöksessä *joo*

Siirtyminen toisen valmistajan kännykkään ei ollut mitenkään erityisen kivuliasta, vaikka ihmiset siitä varoitteli. Olen ollut muuten tyytyväinen, mutta tekstiviestien kirjoittaminen on välillä vähän hidasta, tosin mulla on käsitys, että se on niin vähän kaikissa värinäytöllisissä (?). Itselläni oli ennen Nokian 2300, jossa ei siis ollut värinäyttöä.

Läppäpuhelimista mulla ei ole mitään pahaa sanottavaa.

--
Rainchild is back home

Avatar
#5 • • astaroth Guest
nokia 3100, ja väriksi ehdottomasti ihq pinkki *plur*

impe167258.jpg

ja on halpa kuin makkara :)
enrg

Posts: 2,040

#6 • • enrg
Itse vaihdoin vuosi sitten nokiasta sonye:n K750i:hin ja ei todellakaan tee mieli vaihtaa takaisin..
kala

Posts: 543

#7 • • kala Selfmade Executable
Puhelinvertailu.com:ssa voi vertailla eri valmistajien puhelimia keskenään ja hakea puhelimia haluamiensa ominaisuuksien mukaan:

http://www.puhelinvertailu.com/

(Juu, on melko teknistä, mutta minkäs teet...)

--
Tämä kaloja käsittelevä artikkeli on tynkä. Voit auttaa Klubitusta laajentamalla artikkelia.

mange

Posts: 1,913

#8 • • mange Terrorcraft
Itse vaihdoin aikoinaan Nokiasta Siemensin A60 malliin ja sen kanssa viihdyin parisen vuotta ja sitten vaihdoin Sony Ericssonin K300i malliin. Nokiat temppuili aina mutta kun Siemensiin vaihdoin niin ongelmat loppu ja Sony Ericssonin ostin sen takia kun "sain sen niin halvalla". Olen tyytyväinen sekä Siemensiin että tähän nykyiseen Sony Ericssoniin, kummatkaan ei temppuile. Mutta kun en osaa jostain kumman syystä jäädä jumittaa puhelimen kanssa paria vuotta pidempää niin ajattelin että Motorolan L6 (speksit) voisi olla seuraava malli.
Tälläsiä perus mallejahan nämä kaikki on... mutta itse havittelen sellasta slimmiä puhelinta ja tuo L6:nen vaikuttaisi juuri semmoiselta. Se on vielä suht edullinen (alle 200e) ja siinä on kaikki perus ominaisuudet ja vielä suht tyylikäs.
Samsungiltakin löytyy slimmi malli, SGH-Z150. Se on hieman ohuempi ja kapeampi mutta pidempi kuin Motorolan L6. Ominaisuudetkin ovat hieman laajempia Samsungissa ja hintakin on myös kovempi, eli mennään jo yli 300e. Eli liian hifi meikäläiselle.
Että tälläset ajatukset minulla. *hymy*
Fyrisch

Posts: 4,525

#10 • • Fyrisch
Mul on ihan kaamee kapula
Avatar
#11 • • astaroth Guest

Fyraett, 25.4.2006 23:56:
Mul on ihan kaamee kapula


oos ny. ärsyttää sen jätkä, kun se ei oo vielä kertaakaan menny sinne baariin sisälle :(
Fyrisch

Posts: 4,525

#12 • • Fyrisch

astaroth, 26.4.2006 00:00:
oos ny. ärsyttää sen jätkä, kun se ei oo vielä kertaakaan menny sinne baariin sisälle :(



*joohmarina* :D

iha ygös mainos
Jone

Posts: 8,258

#13 • • Jone Archibald Haddock

astaroth, 25.4.2006 22:38:
nokia 3100, ja väriksi ehdottomasti ihq pinkki *plur*



Mulla on ollut ko. puhelin nyt puolisentoista vuotta ja mitään valittamista en ole siitä löytänyt. Toimii hyvin myös pullonkorkinavaajana.

-

En ole vielä eläessäni ostanut mitään peruskännyä kalliimpaa, koska en ole nähnyt tarvetta kummemmille erikoisominaisuuksille tai kalliin puhelimen väsyneelle statusarvolle ja tiedän kohtelevani kulloinkin omistuksessani olevaa luuria aika kovakouraisesti. Halvin mahdollinen ruoska tähän suuntaan siis ja uutta kehiin kun edellinen tulee käytettyä about loppuun. Yleensä puhelin kestää mulla parisen vuotta enkä ole koskaan törmännyt mihinkään niistä ongelmista, joita muilla tuntuu olevan likipitäen alituiseen.
Juhgu

Posts: 7,921

#15 • • Juhgu Virnistelijä
Meitsillä on ollut aika pitkään tämä 6100. Pieni, näppärä, värinäyttö, javaohjelmat ym. Sisältää mitä toivoit eikä kovin paljoa ylimääräisiä ärsyttäviä härpäkkeitä. On toiminut hyvin, mitä nyt ulkokuori alkaa pikkuhiljaa murentua osiin kun tuo on kulkenut joka päivä taskussa niin pitkään etten muista koska hankin, ja lentänyt x kymmentä kertaa vahingossa lattialle. Nykyisin luulisi irtoavan muutamalla kympillä.

Tuota ennen omistin 8210:n, sekin pieni, näppärä ja sisältää kaiken oleellisen. Taitaa tosin olla liian vanha löytyäkseen enää mistään.
[pieni](...eikä hajonnut vaikka päätyi esim. lavuaariin ja vessanpönttöön. Onneksi mä tiedän kuinka pieniä, helposti särkyviä ja kalliita esineitä pitää kohdella.)[/pieni]

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

Avatar
#16 • • astaroth Guest

Jone, 26.4.2006 00:09:
Mulla on ollut ko. puhelin nyt puolisentoista vuotta ja mitään valittamista en ole siitä löytänyt.


itselläni kyseinen banaani on ollut vielä villillä arvauksella ainakin vuoden pitempään, ja minkäänlaisia bugeja ei ole puskenut vastaan - lukuunottamatta animaatioiden toimimattomuus taustakuvana (tiedä sitten, onko tyyppivika vai prakaako oma), mutta ei uskoisi kenenkään ostoksen kaatuvan siihen :)

ei myöskään löydy sitä ihanaa lieveilmiötä, mitä edeltäneissä malleissa, että saa hetken aktiivisen käytön jälkeen olla puolenpäivän välein lataamassa akkua täyteen. eli virtaakin riittää ja akun kunto kestää. kompaktin kokoinen ja sisältää kaiken tarvittavan + jotain pikku krääsääkin kaupan päälle, ettei kuitenkaan ole toiminnoiltaan sieltä orvoimmasta päästä

Lost-Soul, 26.4.2006 00:16:
Voi olla nykyään aika vaikeeta löytää juuri tuo malli uutena. Korvaava on jo tullut -> 3120
http://nokia.fi/puhelimet/puhelinmallit/3120/


ok. putosin pois näiden mallien kyydistä jo viisi vuotta sitten. viiden vuoden aikana on ollut kaksi eri kännykkää ja tuo 3100 tuli hankittua, kun vanhempi luurini hävisi. nähtävästi on tullut tehtyä kannattavat sijoitukset, kun ei ole tarvinnut uusia härpäkkeitä edes harkita ^^

kyllä ainakin oma kaveri löysi tuon 3100 mallin vielä uutena. huutaako tuo uudempi malli sitten tässä vaiheessa keskiarvolta miten paljon?
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#17 • • Aziz Combat Fighter

Tapi, 25.4.2006 23:32:
Tsekkaa esim. Noksun 7360, joka on ihan jees peruspuhelin siistissä paketissa n. 200:n hintaan:

http://www.nokia.fi/puhelimet/puhelinmallit/7360/

Vähän halvemmista puhelimista Nokian 6020 on ihan jees. Irtoaa vähän yli satasella:

http://www.nokia.fi/puhelimet/puhelinmallit/6020/



Mulla on toi 6020 ja oon ollu siihen erittäin tyytyväinen. Hyvä peruspuhelin ilman mitään ihmeominaisuuksia. Kamera on, mutta ilman sitä varustettua luuria on varmaan Nokialta vaikea löytää.
Juhgu

Posts: 7,921

#18 • • Edited Juhgu Virnistelijä
Offtopic: löytääkö joku jotain logiikkaa noista nokian puhelinten mallien numeroista? 9-alkuiset taitaa olla communicatoreita tms, muuten nuo vaikuttaa minun silmiini lähinnä randomilla arvotuilta.

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

enkeliina

Posts: 169

#19 • • enkeliina kiksurinsessa
Musta on jotenkin vaikuttanu, että mitä uudempi ja kehittyneempi malli, sitä suurempi numero mallille on annettu?
Eli pienet numerot = "normipuhelimet" (lue: ei kommunikaattori, 3G-puhelin tms..)
Välimaastoon menee sitten 3G:t ja nää muut ehkä vähän isompikokoiset/kehittyneemmät puhelimet
ja sit kommunikaattorit olis niitä isoimpia numerosarjoja... *ding*
N70 ja N90 ovat nokian sivuillakin multimediatietokoneina, eli niillä sitten erilaiset tunnukset?
Haha, Saaru taas aamusta päättelee viisaana. En mä mitään teoriaa tohon tiedä. Kunhan järkeilin oman pääni mukaan *tirsk*
*peräänkuuluttaa Nokia-asiantuntijaa*

--
Sinä kysyit: Mitä kiksu on?
Oraakkeli vastasi: Rakkautta.

Steven Hoaks

Posts: 5,924

#20 • • Steven Hoaks Stefu täs moi =)
Maija:

Känny vaan ultraäänipesuun vaikka verkkokauppa.comiin ja toimii kuin uus *joo*
hinta tais olla 49,95 tai vastaavaa

--
Jos puu kaatuu metsässä, eikä kukaan ole näkemässä sitä, niin nauravatko muut puut kaatuneelle?