Android, 21.7.2006 18:24:
Hmm, kyllä mä silti seison sanojeni takana, kun sanon maailman mahtavimmat asevoimat. Tässä tarkoitan niin budjettia, teknologiaa, miehistövahvuutta, iskukykyä jne yhdistettynä. En usko, että moni muukaan maa pystyisi saamaan Irakin asiat aisoihin.
En minäkään, mutta uskon, että vastaaviin tuloksiin päästäisiin, jos muilla mailla olisi samassa määrin intressejä pistää Irak aisoihin. Vaikeuksia tuottaisi ehkä vastaavan miesvahvuuden saaminen rintamalle, mutta en koe, että jenkeillä olisi teknisestä etumatkasta ollut hirveästi hyötyä verrattuna tilanteeseen, jossa saksalaiset tai britit olisivat hoitaneet tilanteen.
Parhaat sotilaat taas tulevat IMO briteistä (SAS), mutta tarkoitin tässä lähinnä asevoimien iskukykyä noin kokonaisuudessaan. USA:n asevoimat eivät tosiaankaan koostu pelkästään joistain Navy SEAL:seistä, en minä sitä yritä väittääkään.
No en minä sinusta sellaista uskonutkaan. Tekstisi ja sen "voimakkaimmat/tehokkaimmat"-osio vain palautti mieleen jenkkien omat uhoamiset ja se taas vaikutti tekstiini.
Ja vielä sellainen juttu, että olet ihan oikeassa tuon kotirintaman suhteen. Jenkit eivät näytä uskovan, että sotaa ikinä tullaan käymäänkään "kotikentällä". Esim koko USMC ja monet erikoisjoukot ovat pitkälti suunniteltu/koulutettu nimenomaan olemaan hyvin mobiileja joukkoja juuri ulkomaanoperaatioita varten.
Totta. Kotirintama saattaisi kyllä hyvinkin vahvistua, jos sota sattuisi tulemaan takapihalle. Näyttäisi olevan niin että vaikka kuinka pauhataan oikeuden, vapauden ja amerikkalaisen elämäntavan puolesta, niin "muu maailma" saa kyllä pitää huolen itsestään heti jos tulee omaan takkiin roiskeita rappauksesta. Sotiminen kotikentällä sen sijaan ei anna hirveästi mahdollisuutta ummistaa silmiään.