Kristillinen konemusa

109 posts, 6 pages, 31,054 views

Muhvi-

Posts: 303

#21 • • Muhvi- Jätkä on Muumi!
Ku kerra rokistaki on Gospelia ni kainy pitää konemusastaki jotai uskollista tehä. *pepsodent* Emt. :DD

--
It was once my life - it was my life at one time.

Miika

Posts: 893

#22 • • Miika
On kans kristillistä metallimusiikkia, esim. australialainen Mortification. Kävin riparin krs:n leirillä Vivamossa, ja sain siellä riidellä yhden naispapin kanssa siitä, onko se oikeasti kristillistä musiikkia. Sen mielestä riitti että kitara on säröllä niin se on pahaa. No, mulla oli oma skeba ja Bossin Metalzone mukana siellä, ja ne suuttu kun kirkossa virttä säestäessäni polkasin sen soolon ajaks päälle *joo*

Mulle tuli vuosia sitten kaupungilla yksi krishna kaupitteleen itse tekemäänsä drum'n bassia. Huomasin levyn takakannessa Mackien 32/8:sta pienen osan stripea ja huomautin siitä, saatiin pikku keskustelu... Ei ollu rahaa enkä saanu levyä.

Mitä väliä kenen puolesta ja mitä kristillisfundamentaalit keskenään rukoilee? Sit voi olla arveluttavampaa jos alkaa tulla konemusatapahtumiin saarnaamaan kuten jenkeissä aina suurten saatanallisten rokkibändien keikkapaikoilla tapahtuu. Kaikella kunnioituksella niitä kohtaan, se on tärkeintä mitä ihmisellä on omassa sydämessään!
Kolera

Posts: 4,256

#23 • • Kolera Rumaahinen/Höpötompsu/Mielikuvitukseton vittupää

Miika, 23.3.2006 10:43:
Sit voi olla arveluttavampaa jos alkaa tulla konemusatapahtumiin saarnaamaan kuten jenkeissä aina suurten saatanallisten rokkibändien keikkapaikoilla tapahtuu.


Eikös itseasiassa jossain tuskassa tai nummirockissa kierrä aina nuo kristilliset juhlakulkueet? =P
Voi olla kyl et muistan vaan väärin jostain perus festareista tuommoset.

--
KESÄ TULEE JA KAIKKI KUOLEE!
Itsemurha lopettaa vittuilun!
no drugs, Im just kännissä

Miika

Posts: 893

#24 • • Edited Miika

Kolera, 23.3.2006 10:54:
---
Miika, 23.3.2006 10:43:
Sit voi olla arveluttavampaa jos alkaa tulla konemusatapahtumiin saarnaamaan kuten jenkeissä aina suurten saatanallisten rokkibändien keikkapaikoilla tapahtuu.

---
Eikös itseasiassa jossain tuskassa tai nummirockissa kierrä aina nuo kristilliset juhlakulkueet? =P
Voi olla kyl et muistan vaan väärin jostain perus festareista tuommoset.



Mä en oo koskaan käyny rokkifestarilla. Rantarokissa [pieni](tunnustan!)[/pieni] suostuin käymään kaverien pakottamana 8 vuotta sitten ja sekin jäi viimeiseksi.

edit: en vaan viihtynyt siellä mudassa ilman isänmaallista tarkotusta *vink*
hallucinogen

Posts: 8,190

#25 • • hallucinogen Edain

sxx, 23.3.2006 00:47:
Tuo ajattelutapa tuolla on aika jännä, eli esim koska instrumentaalibiisistä ei voi tietää onko siinä jumalan sanoma, niin on parempi ettei kuuntele sitä ollenkaan. Koska on mahdollista, että biisin tekijä on tehnyt sen pahojen henkien vaikutuksen alaisena, jolloin musiikin kuunteleminenkin olisi turmiollista *hymy*

-nimim. Don't ask..


Tstä tuli mieleen aika vanha juttu mut jonkun Eurooppalaisen poliitikon(muistaakseni) mukaan Daruden sandstorms oli tehty ekstaasin vaikutuksen alaisena ja paha asia :D

--
pikku-*possu*

isfnbojbbssn

Posts: 4,143

#26 • • Edited isfnbojbbssn sdonvoinv
ne krishna-cd:t on ihan törkeetä paskaa kaikki! :D

eikä ne ole edes mitään goaa kuullutkaan, vaikka niis
jotai sitrasampleja onkin. yks niiden drum'n'bass-cd
oli ihan ok, mut ei sitäkään toista kertaa jaksanut
kuunnella.

oon ehkä ennakkoluuloinen ja nihkee, mut en kyl tukis
mitään uskonnollista musiikkia vaikka ois miten hyvää.
ei vaan kiinnosta tukea millään tavalla mitään vtun kultteja!

ja oispa sit kivaa jos ne sais aivopestyä mut niiden levyillä
hyppimään kaduilla oranssi kaapu päällä tai kramppailemaan
jonneki herätystelttaan! :P

--
dasinoaisnvs

hrdkvr

Posts: 3,929

#27 • • hrdkvr KURGO
missä on muuten carl-heinz??
se krishna levyjen myyjä..

nähnyt sen viimeks jossain koneisto 04 rantajameissa..

varmaan muuttanut takas keski-eurooppaan

--
-keep it hard-

hallucinogen

Posts: 8,190

#28 • • hallucinogen Edain

Kolera, 23.3.2006 10:54:
Eikös itseasiassa jossain tuskassa tai nummirockissa kierrä aina nuo kristilliset juhlakulkueet? =P
Voi olla kyl et muistan vaan väärin jostain perus festareista tuommoset.


Juu kyllä ainakin tuskassa. Tuskasta kuulin juttua et joku oli menny pistää niiden teltan tuleen mut saattaapi olla urbaanilegendaa.

Jos biisissä ei ole vokaaleja niin miten se on silloin kristillistä? =)

--
pikku-*possu*

Lyylikki

Posts: 2,975

#29 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.

hallucinogen,

Jos biisissä ei ole vokaaleja niin miten se on silloin kristillistä? =)



No jos pyhä henki on pakottanu? En sitten tiedä, mutta kyllähän iso osa vanhemmasta "kirkkomusiikista" on vokaalitonta. Kaiken maailman rekviemit ja muut.
hrdkvr

Posts: 3,929

#30 • • hrdkvr KURGO

hallucinogen, 23.3.2006 11:11:
---
Kolera, 23.3.2006 10:54:
Jos biisissä ei ole vokaaleja niin miten se on silloin kristillistä? =)



no eiks joku pelle just tehny tranceversion jostain virrestä!
ja voihan kristillisyys musiikissa myös huokua kappaleen nimestä

--
-keep it hard-

Avatar
#31 • • Edited Annakins Guest

sxx, 23.3.2006 00:47:
Itseasiassa jos ihan tarkkoja ollaan, niin toi uskiksien konemusa on niiden omissa piireissä hyvinkin paljon kiistelty asia. Lähes kaikkien oikeiden uskiksien mielestä ne diggaajat tarvitsevat itse rukouksia, koska ovat jo melkein eksyneet aidan toiselle puolelle. Mutta kai tämä menee samaan kategoriaan senkin kanssa että saako uskovaiset meikata tai juoda ruuan kanssa viiniä yms. Kukin tavallaan, mutta silti mua henk.koht. ärsyttää ja naurattaa noiden usko siitä, että kaikki mikä ei ole jumalasta on sitten pakostakin saatanasta.. Kovin mustavalkoista ja ristiriitaista, kuten kaikki muukin..



Mä en voi sille mitään, että mulla alkaa silmissä välkkyä punasta kun kaikki tiettyyn ryhmään kuuluvat ihmiset pistetään yhteen boksiin. Jos sun mielestä on mustavalkoista se, että "oikeat uskikset" näkevät asiat vain Jumalan tai saatanan aikaansaannoksina, niin eikö sekin ole mustavalkoista, että itse puhut "oikeista uskiksista", eli työnnät kaikki tavallaan samaan ryhmään?

Uskoon tulo, Jumalaan uskominen yms. ovat täysin henkilökohtaisia asioita. Joillekin se tarkoittaa sitä, että katsotaan maailmaa mustavalkoisten lasien läpi, toisille sitä, että Jumala on läsnä omassa elämässä eikä se ole kenenkään muun asia.

Ymmärrän kyllä, että varmastikin viittaat tässä keskustelussa siihen pieneen ryhmään niitä ihmisiä, jotka julistavat uskoaan avoimesti ja ovat sitä mieltä, että "me" muut joudumme helvettiin. Mutta silti mun mielestä on aina hyvä tapa yrittää pitää avoin mieli eikä viitata johonkin stereotypiaan puhuttaessa uskovista ihmisistä.

(Kelatkaa minkä metelin nostan jos muslimeista tai arabeista puhutaan terroristeina! *vink*)


Kristillisestä musiikista sen verran, että oliko se nyt Creed vai se toinen jenkkibändi joka siis nimenomaan edustaa kristillistä, amerikkalaista rokkia ja on suosittu muuallakin?
Freja

Posts: 8,775

#32 • • Freja Sihteeri

Kolera, 23.3.2006 10:54:

Eikös itseasiassa jossain tuskassa tai nummirockissa kierrä aina nuo kristilliset juhlakulkueet? =P
Voi olla kyl et muistan vaan väärin jostain perus festareista tuommoset.



En kyllä Tuskassa ikinä sisällä ainakaan nähnyt tollaista.. Tai si oon vaa nii suojeltu *justjoo*

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

Caro²

Posts: 5,301

#33 • • Edited Caro² Fiilis / SESSIONS2
Henk.koht. saattaisin vetää herneen aika pahasti nenään jos joku kiihkoilijaryhmä tulisi saarnaamaan miulle siitä kuinka soittamani musiikki on saatanasta. Jos olisin keikalla - saattaisin tuupata puolen tunnin setin Gospel-Housea ja kailottaa mikrofooniin (jos sellaista on tarjolla), että: "tässä on nyt sitä niin saatanallista konemusiikkia! Eiköhän lähdetä Jasper Street & Co. porukan säestämä polttamaan pari kirkkoa! -Halleluja!"

Miulla ei o oikeestaan mitään ketään vastaan, mutta jos tullaa tuomitsemaan tuntematta, niin perkele. Sama pätee myös porukkaan: "En kuuntele mitään kristillistä musaa sen takia että se on perseestä!" -Ennakkoluulot on niin perseestä, että soosoo. Hyvä musa on hyvää - silä hyvä.

hallucinogen, 23.3.2006 11:01:
Tstä tuli mieleen aika vanha juttu mut jonkun Eurooppalaisen poliitikon(muistaakseni) mukaan Daruden sandstorms oli tehty ekstaasin vaikutuksen alaisena ja paha asia :D


Empä olis Villestä(kään) uskonu, että pysyy monta kuukautta ekstaasin vaikutuksen alaisena ja ihan putkeen *ding*
Mahtaa olla tuottosaa tuo musiikin vääntäminen.

k1mm0, 23.3.2006 11:06:
oon ehkä ennakkoluuloinen ja nihkee, mut en kyl tukis
mitään uskonnollista musiikkia vaikka ois miten hyvää.
ei vaan kiinnosta tukea millään tavalla mitään vtun kultteja!


Kaipaat selvästi pelastusta - Kyl se Jumala tuommostaki nihkeilijää rakastaa.. luulisin.
$

Posts: 1,802

#34 • • $ Destination weekend!
Todd Edwards "Show me a sign" ja "God will be there" löytyvät omasta pakista. Todilla on aika paljon raamatullisia sanomia omassa tuotannossa. Discogsista voi käydä katsomassa :)
iam

Posts: 3,085

#35 • • Edited iam Studying Inner Paths to Outer Space

Annakins, 23.3.2006 11:40:
Mä en voi sille mitään, että mulla alkaa silmissä välkkyä punasta kun kaikki tiettyyn ryhmään kuuluvat ihmiset pistetään yhteen boksiin. Jos sun mielestä on mustavalkoista se, että "oikeat uskikset" näkevät asiat vain Jumalan tai saatanan aikaansaannoksina, niin eikö sekin ole mustavalkoista, että itse puhut "oikeista uskiksista", eli työnnät kaikki tavallaan samaan ryhmään?


Heti seuraavassa postauksessa totesin, että onneksi kaikki eivät ole samanlaisia ja mistä mun fiksaationi on tullut.

Uskoon tulo, Jumalaan uskominen yms. ovat täysin henkilökohtaisia asioita. Joillekin se tarkoittaa sitä, että katsotaan maailmaa mustavalkoisten lasien läpi, toisille sitä, että Jumala on läsnä omassa elämässä eikä se ole kenenkään muun asia.


No toi mun kommentti kertoi nimenomaan mun henkilökohtaisesta suhtautumisesta, eikä sillä pitäisi olla muille mitään merkitystä? Jälkeenpäin tosin mietin että tulikohan hyökättyä vähän liian kovasti..

edit: johtuen omasta lapsuudestani ja kasvatuksestani, en pysty valitettavasti suhtautumaan enää terveesti mihinkään kristinuskoon liittyvään aiheeseen.. sori jos loukkasin.
isfnbojbbssn

Posts: 4,143

#36 • • Edited isfnbojbbssn sdonvoinv

Caro², 23.3.2006 11:54:

k1mm0, 23.3.2006 11:06:
oon ehkä ennakkoluuloinen ja nihkee, mut en kyl tukis
mitään uskonnollista musiikkia vaikka ois miten hyvää.
ei vaan kiinnosta tukea millään tavalla mitään vtun kultteja!

---

Kaipaat selvästi pelastusta - Kyl se Jumala tuommostaki nihkeilijää rakastaa.. luulisin.



kaipaan joo. noin mulle sanottiin joskus ala-asteella ku
luin kauhukirjoja... helvetissä nähdään siis :(

mut oikeesti: pelkästään huonoja kokemuksia uskiksista
mulla, joten asennevammaa niitä kohtaan kyllä löytyy
(ehkä suomen raamattuvyöhykkeellä on osuutta asiaan).

--
dasinoaisnvs

Jussi Soro

Posts: 6,385

#37 • • Jussi Soro choon!

hardikaveri, 23.3.2006 11:08:
missä on muuten carl-heinz??
se krishna levyjen myyjä..

nähnyt sen viimeks jossain koneisto 04 rantajameissa..

varmaan muuttanut takas keski-eurooppaan


tuttu jäbä :) tuli poistettua siltä joskus pari jotain kokoelmaa. (oisko ollu joku sri hari)
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#38 • • Aziz Combat Fighter

Annakins, 23.3.2006 11:40:
---
Mä en voi sille mitään, että mulla alkaa silmissä välkkyä punasta kun kaikki tiettyyn ryhmään kuuluvat ihmiset pistetään yhteen boksiin. Jos sun mielestä on mustavalkoista se, että "oikeat uskikset" näkevät asiat vain Jumalan tai saatanan aikaansaannoksina, niin eikö sekin ole mustavalkoista, että itse puhut "oikeista uskiksista", eli työnnät kaikki tavallaan samaan ryhmään?



Ymmärrän kyl mitä ajat takaa, mut kyllä ihmisiä voi pikkasen lokeroida, jos lokerointi tapahtuu sillä perusteella että ne on esim. uskovaisia. Sillon voi mun mielestä sanoa että "uskovaiset sitä ja uskovaiset tätä", mikäli noi väitteet on totta tai ei riippuen siitä onko henkilö uskonnollinen.


Uskoon tulo, Jumalaan uskominen yms. ovat täysin henkilökohtaisia asioita. Joillekin se tarkoittaa sitä, että katsotaan maailmaa mustavalkoisten lasien läpi, toisille sitä, että Jumala on läsnä omassa elämässä eikä se ole kenenkään muun asia.



Juu henkilökohtainen usko onkin ihan kiva ja mukava asia, mut tää keskusteluketju keskittyy nyt puhumaan siitä kuinka oman uskon luomassa ylemmyydentilassa keskustellaan siitä kuinka jotkut ihmiset ovat "saatanasta" ja miten tietynlainen musiikki vie ihmisen "helvettiin". Siinä on jotain todella nyrjähtänyttä, ja tollanen uskominen on aika kaukana henkilökohtasesta.

Ei mulla hiljaa itsekseen uskovia vastaan oo mitään, niitä joitten mielestä se ei tosiaankaan ole kenenkään muun asia, mut jatkuvasti joka paikassa lyödään raamatulla tai koraanilla päähän ja se on aika hirveetä.
Caro²

Posts: 5,301

#39 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2

k1mm0, 23.3.2006 12:15:
mut oikeesti: pelkästään huonoja kokemuksia uskiksista
mulla, joten asennevammaa niitä kohtaan kyllä löytyy
(ehkä suomen raamattuvyöhykkeellä on osuutta asiaan).


Ehkä vedät sitte vaan vääränlaisia ihmisiä puoleesi *ding*
Ite seurustelin viitisen vuotta yhen (emännän) kanssa, joka oli vallan syvästi uskovainen. Koskaan ei otettu uskontoa puheeksi, ellen itse aloittanu. Huonot kokemukset on kyllä perseestä, mutta yleensä ne kasvattaa jos niiden antaa niin tehdä *joo*

Ana-5000, 23.3.2006 12:37:
Juu henkilökohtainen usko onkin ihan kiva ja mukava asia, mut tää keskusteluketju keskittyy nyt puhumaan siitä kuinka oman uskon luomassa ylemmyydentilassa keskustellaan siitä kuinka jotkut ihmiset ovat "saatanasta" ja miten tietynlainen musiikki vie ihmisen "helvettiin".


Ai siitäkös tässä keskusteltiin *ding*
Ehkä en sitte näe ihan niin negatiivisesti tätä asiaa, mutta miun mielestä tää topikki oli selkeesti paikka jossa keskustellaan kristillisestä konemusiikista - ei siitä kuinka tekno vie helvettiin..
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#40 • • Aziz Combat Fighter

Caro², 23.3.2006 13:22:
---
Ana-5000, 23.3.2006 12:37:
Juu henkilökohtainen usko onkin ihan kiva ja mukava asia, mut tää keskusteluketju keskittyy nyt puhumaan siitä kuinka oman uskon luomassa ylemmyydentilassa keskustellaan siitä kuinka jotkut ihmiset ovat "saatanasta" ja miten tietynlainen musiikki vie ihmisen "helvettiin".

---

Ai siitäkös tässä keskusteltiin *ding*
Ehkä en sitte näe ihan niin negatiivisesti tätä asiaa, mutta miun mielestä tää topikki oli selkeesti paikka jossa keskustellaan kristillisestä konemusiikista - ei siitä kuinka tekno vie helvettiin..




Viittasin tohon kristillisen konemusan foorumiin, en tähän nimenomaiseen viestiketjuun...