Android, 6.3.2006 18:33:
---
soulsaw, 6.3.2006 18:28:
Harvemmin tällä forumilla edes kunnolla keskustella mstn asiasta. Herran mielestä pitää laillistaa psyket? Ainakin sanoin mielipiteeni/vertaukseni liittyen psykeiden laillistamiseen. Tuollaisten whineevien ääliöiden ansiosta täällä onkin mahdotonta sanoa yhtään mtn. PS. Hanki elämä pätevä vammainen.
Eihän mene edes offtopiciks?.. Kaikkihan täällä menee.
---
Sinä vertaat psykedeelejä "taskukokoisiin ydinaseihin". Minä kyseenalaistan väitteesi, ja minulla ei ole "elämää" ja olen "vammainen". Ovatko kaikki, jotka ovat sinun kanssasi eri mieltä vammaisia?
Tässä sinulle oma alkuperäinen postaukseni tähän topiciin, kun et selvästi itse vaivaudu lukemaan.
---
Vastaus siihen, miksi psykedeelejä pelätään, on aika yksinkertainen; jos ala-asteesta lähtien kerrotaan kuinka LSD:stä tulee hulluksi, kerrotaan tarinoita joissa ihmiset ovat sokeutuneet tuijottaessaan aurinkoa tai siitä kuinka joku LSD:n vaikutuksen alaisena luuli itseään appelsiiniksi ja rupesi kuorimaan itseään, on aika luonnollista että sitä pelätään.
Täytyy toki muistaa, että ääritapauksia aina on, eikä psykedeeleihin liittyviä riskejä ole syytä lakaista maton alle.
Itse sallisin psykedeelien terapeuttisen ja lääketieteellisen käytön, mutta mitään täydellistä laillistamista, eli niin että kuka tahansa niitä voisi ostaa vaikkapa kaupasta, en puolla. En itse luota ihmisten harkintakykyyn, ja näen että potentiaali käyttää niitä väärin (tavoitteena ainoastaan pään sekoittaminen) olisi liian suuri. Minun mielestäni psykedeelien käyttö kaikessa paitsi itsetutkiskelussa on niiden väärinkäyttöä ja aliarvioimista.
Mahdollisesti voisin kuvitella tukevani myös sellaista skenariota, että esim. psykiatrin yms kirjoittamalla reseptillä niitä voisi laillisesti ostaa esim apteekeista. Tässäkin tapauksessa pitäisi mielestäni varmistaa että henkilö, joka ainetta aikoo käyttää, on perehtynyt siihen perusteellisesti ja että kaikki mahdolliset riskit ovat tiedossa.
Psykedeelit eivät todellakaan sovi kaikille, ja uskaltaisin väittää, että esim voimakas LSD-trippi on aivan "liikaa" useimmille ihmisille, ja että kokemusta ei rationaalisesti pysty käsittelemään. Seurauksena on helposti paha trippi tai hyvin pelottava kokemus. Toinen ongelma on se, että psykedeelit saattavat laukaista esim psykooseja ihmisissä joilla on piilevä taipumus esim skitsofreniaan (kyllä, myös alkoholikin voi tehdä saman). Riskejä voi minimoida, mutta täysin niistä ei ikinä pääse eroon.
---
Olenko jonkun muunkin mielestä vammainen?
itsestäänselvää paskaa. ihme kun joku vielä vaivautuu kirjoittaa tuollaista.