Progeklubit kuolleet Helsingistä?!

132 posts, 7 pages, 37,708 views

Homegrove

Posts: 2,102

#101 • • Homegrove Further
Progea nyt ei ole edes enää olemassa siinä mielessä kuin se oli 2002-2003. Sitä matskua ei vaan enää julkaista. Osa tekijöistä siirtyi progressiiviseen tranceen (esim Andy Moor), loput tech housee ja nitkuun.

Näin kärjistetysti sanottuna siis.

--
Forward thinking house music

Tapi

Posts: 1,437

#102 • • Tapi Dreamstate
Ok, vaikka mä oon tiukka progefasisti jo vuodesta 2001 ja saatan siten olla ehkä jäävi kommentoimaan, niin en malta olla kirjoittamatta omia ajatuksia aiheesta.

Lauri, 19.7.2006 11:57:
Proge vuoden 2001-2002 merkityksessä tappoi 'skenen' yhdessä
UK Hardhousen kanssa. Toivottavasti se ei sieltä sen kummemmin
päätään nostele. Bileistä katosi hymy, iloisuus, hauskuus ja paljon,
hyvin paljon, ihmisiä. Onneksi viimeaikoina ääniaallot ovat taas
pyyhkäisseet vähän sitä vanhempaa sakkia takaisin ja musiikillinen
paino on muualla kuin ihmisten turruttaminen tylsyyteen.


Väiteesi 'skenen kuolemasta' ja sen aiheuttajasta on mielestäni vähintäänkin erikoinen. Mä kävin noina vuosina ahkerimmin bileissä kuin ehkä koskaan, eikä yleinen meininki ollut yhtään sen huonompaa kuin kiksuvuosina 99-01. Kato vaikka Screenin sivuilta löytyviä videoita; kuinka monella videolla esiintyvällä ihmisellä näyttää olevan tylsää?

Vertaus polkkabileisiin ontuu pahasti myös siinä, että progebileet imo järkättiin kunnolla. Tuolloin kun oli polkkabileisiin tapana tuoda about kuka tahansa lätynkääntäjä, jonka nimen perään saatettiin laittaa maagiset kirjaimet "UK". Mä en tuolloin(kaan) erityisemmin polkkaa seurannut tai käynyt alan bileissä, mutta minkä jengiltä olen kuullut, niin bileet järkättiin about aina vasurilla ja varsinkin vierailevat DJ:t hoitivat homman vähän sinne päin. Progeklubeissa sen sijaan ravasivat jo entuudestaan varsin nimekkäät tyypit ja setit olivat huippuluokkaa.

Lauri, 19.7.2006 11:57:
Itseäni ei kyllä ainakaan senttiäkään kiinnosta mennä bileisiin musiikin takia, jos musiikki on taustamusiikkia kovalla äänenpaineella.


Minkä vuoksi jengi yleensä bileisiin menee? Useampien vuosien kokemuksella väitän, että ehdottomasti suurin osa jengistä saapuu paikalle pitkälle ulkomusiikillisten seikkojen takia; kaverit, tunnelma, dokailu yms. Normaaliin yökerhoon verrattuna todellisten musafriikkien osuus klubeilla on tietenkin korkeampi, muttei missään nimessä niin suuri, että heidän varaan kannattaisi laskea yhtään mitään.

Ja kun näin jälkeenpäin katselee kotimaan levyjukkien tuon ajan soittolistoja, niin kyllähän sieltä löytyy ties kuinka paljon tajunnan räjäyttäviä meno(proge)biisejä, jotka soivat Screenissäkin ahkerasti. Vaikka ymmärrän hyvin perusteet millä progea usein dissataan, niin väitettä tylsyydestä en ymmärrä.

***

Tässä topiikissa puituun parin vuoden takaiseen "uinahdukseen" on helppo löytää syitä. Hesperia meni remonttiin ja jo jonkin aikaa loistovedossa ollut Pussy siirtyi jo hengityskoneessa olleeseen Kermaan. Siirto tyylikkäästä ja suuresta yökerhosta rähjääntyneeseen ja jo hieman väsähtäneeseen klubiin karsi paljon paljon yleisöä, eikä homma lähtenyt kunnolla lentoon missään vaiheessa. Myös Screenin toiminnan loppuminen 6v synttäreihin syksyllä 2003 vaikutti voimakkaasti koko kaupungin (proge)bilekuvioihin.

Labyrinth, Screen ja Pussy olivat kadonneet. Hallmark oli tauolla ja Devotionille oli käynyt hullusti pari vuotta aikaisemmin. Vanhoista merkittävistä, myös progea soittavista klubeista oli jäljellä enää ainoastaan muutaman kerran vuodessa ollut Unity. Vaikka bileissä olisi kuinka paljon kävijöitä tahansa, niin bileet vaativat aina tekijän. Mä näen ks. alennustilan johtuneen about ainoastaan siitä, ettei löytynyt yhtään järkkääjää joka olisi halunnut ruveta riskeeraamaan ja tekemään menneiden klubien manttelinperijää.
^T^

Posts: 167

#104 • • ^T^ Universal Protagonist, Visual Hypnotist

Lauri, 19.7.2006 11:57:
---

Proge vuoden 2001-2002 merkityksessä tappoi 'skenen' yhdessä
UK Hardhousen kanssa. Toivottavasti se ei sieltä sen kummemmin
päätään nostele. Bileistä katosi hymy, iloisuus, hauskuus ja paljon,
hyvin paljon, ihmisiä. Onneksi viimeaikoina ääniaallot ovat taas
pyyhkäisseet vähän sitä vanhempaa sakkia takaisin ja musiikillinen
paino on muualla kuin ihmisten turruttaminen tylsyyteen.

Itseäni ei kyllä ainakaan senttiäkään kiinnosta mennä bileisiin musiikin
takia, jos musiikki on taustamusiikkia kovalla äänenpaineella. Kaivan
mielummin sitä nenää kotona ja juon tölkkiolutta. Kiitti progeista sillon,
never ever again - hopefully.


En nyt tiedä mitä progea tarkoitat (house/trance?), mut en oikein usko ainakaan progehousen millään tapaa tappaneen skenee. Kiksutuksella ja UK Hardhousella kylläkin oli osuutta moiseen murhaan.
Itsekkin kuulun siihen vanhempaan ikäluokkaan joka oli "scenessä" jo Tapani Ripatin OCSID listan aikoihin...ja tiedän mikä on tylsyyteen turruttamista ja missä on sielua...kyllä, suuri osa nykyklubeissa soivasta biitistä on (vielä/yhä) täyttä skeidaa, tosin jollain rintamalla on parannusta luvassa...mutta mitä vikaa siinä olisi, jos jokin aikanaan hyväksi koettu soundi nostaisi uudelleen päätään, vaikka progehouse? Kehitellympänä versiona, luonnollisesti. En nyt mitenkään henkeen ja vereen halua progea takaisin, kuten ehkä aimmista kommenteistani on hätäinen saattanut päätellä. Aikansa kutakin, ja vanhemmiten on musiikkimakukin jonkin verran muuttunut, mutta en näe mitää vikaa nostalgiassa tiettyyn pisteeseen asti.

--
""And those who were dancing were thought to be insane by those who could not hear the music."

Lauri

Posts: 1,051

#105 • • Lauri Devoted
Voi pojat, tästähän saatiin keskustelu - kaikkea ei kuitenkaan kannata
ottaa sydämen asiaksi käännellä ja väännellä, koska suurin osa tekstistä
on kärjistämistä :)

Proge siis tässä keskustelussa minun suustani = Progressiivinen house
vuosilta 2001-2002.

Screenin loppuminen progen takia = ilmeisen läpinäkymätöntä sarkasmia,
paitsi Pinnie Screenistä taisi bongata. *whaat*

Väite 'skenen kuolemasta' = Proge vaikutti kuin elohopea veressä, hitaasti
mutta varmasti. Onneks teitä löytyy vielä se 15-20 kpl (tai vaikka 150-200)
takuuvarmoja henkeen ja vereen progejäbiä ja mimmejä, joilla on
immuniteetti progen haittapuoliin. Harmi vaan, että Screeninkin pyörimiseen
tarvittiin tuhansia ihmisiä...

Vertaus (?) progen ja polkan välille = siihen aikakauteen oli vaikea löytää
muita bileitä. Tarjonta molempiin lisääntyi, mutta musiikillisesti äärimmäisen
köyhä ajanjakso. Tapahtumien sisältöön tai laatuun muuten en ota kantaa
*nukkuu*

Lisää skenen kuolemasta = Syitähän oli ja voidaan hakea vaikka kuinka
paljon. Oma väitteeni/mielipiteeni on musiikillisella perustalla ja tiedän
tällä kannalla olevan myös paljon kannatusta (vastapuolellakin on ne
parikymmentä ;) ) *känni*

Aika kultaa muistoja = Hesperia oli iso, mutta helvetillinen ruotsinlaiva.
Tyylikkyys katsojan silmissä toki, mutta kokolattiamatto jne. :) Ja kyllä
ne Pussyt ja Hallmarkit alkoivat olla jo tiensä päässä yhtä lailla kuin se tila. :)

Se proge, mikä silloin vallitsi, oli tylsää. Mutta musiikkihan on mielipideasia.
Onneks ennen tietyt asiat oli hyvin, mut nykyisin moni asia vielä paremmin!
genki

Posts: 872

#106 • • Edited genki
aitoa et jossain vaiheessa on joku skene kuollut enkä ole edes huomannut...


luulin et suomessa on vieläkin 100000000 progedj:tä... mun mielestä se genre kuoli jo siinä vaiheessa kun liitettiin käsite 'progressiivinen' sellaseen musiikkiin joka on luonteeltaan selvästi regressiivistä -> otetaan techhouse/techtrance tms. ja vähennetään siitä 60% teemoista ja lisätään pingpongdelay jokaiseen taustasoundiin. (disclaimer: läppä läppänä, omistan itsekin hyvän kasan (ilmeisesti) progea ja dikkaan siitä!)

ite dikkaan monista nitku/proge/tech biiseistä mut sen aktiiviset kannattajat on ottanut sen aina turhan vakavasti, sekä haukkunut liikaa muita musatyylejä (varsinkin house/trance). vähän niinkuin junkalle meinas jossain vaiheessa käydä kun porukka ihmetteli et jos kuuntelee neuroo niin voiks kuunnella likvidii tai clownsteppii.. progeilijat vois laajentaa vaan vähän levylaukkujaan ja ajatuksiaan musiikista mitä bileissä soittavat ni avot siellä olis taas paljon kysyntää hyville progejutuille siellä monipuolisten settien väleissä.

--
crop circles in the carpet

DJ Rx

Posts: 2,527

#107 • • DJ Rx FINRG Recordings
näitä lukiessa tulee sellainen olo et se on loppu ny, onks suomen skene oikeesti pahassa jamassa, vai puhutaanko tässä nyt vain tuosta proge skenestä??*täh*

eiks bileet lopu vasta sitten ku huumeet on loppu? *vink*

--
Due to graphic nature of this post viewer discretion is advised.

genki

Posts: 872

#108 • • genki

Rx, 19.7.2006 22:26:
näitä lukiessa tulee sellainen olo et se on loppu ny, onks suomen skene oikeesti pahassa jamassa, vai puhutaanko tässä nyt vain tuosta proge skenestä??*täh*

eiks bileet lopu vasta sitten ku huumeet on loppu? *vink*



sorry mate suomen skene on kuollu ny!


ei vaan mun mielestä on ihan hyvä et nää ihme kuppikunnat kuolee pois, tulee enemmän sellasia yhteisiä bileitä missä soitetaan kaikkia tyylejä ja biletetään bilettämisen vuoks eikä jonkun skenepisteiden tai trainspotvihkojen täyttämisen tai minkä ikinä takia.

reksikin tuomas junkkaa polkka-areenoille (sori jos kategorisoin väärin ja se onkin nu-nrg:tä tai freeformia tms jota siel soitetaan) mikä on erittäin suotavaa ja jopa aika helvetin hyvä juttu.

--
crop circles in the carpet

Tapi

Posts: 1,437

#109 • • Edited Tapi Dreamstate

genki, 19.7.2006 22:22:
progeilijat vois laajentaa vaan vähän levylaukkujaan ja ajatuksiaan musiikista mitä bileissä soittavat ni avot siellä olis taas paljon kysyntää hyville progejutuille siellä monipuolisten settien väleissä.


Mä en oikein tajua miten hiton monet ihmiset ovat saaneet käsityksen progedeejiiden musiikin kapeasta valikoimasta. Progedeejiit ovat kuitenkin about aina soittaneet seteissää paljon housea, trancea ja jopa teknoakin. Ehkä progedeejiiden smoothit vaihdot ja hiuksen hieno tunnelman kehittely on sitä luokkaa, etteivät asiaan vihkiytymättömät tajuakaan kuinka tyylit vaihtelevat illan mittaan. *vink*

Ps. regressiivinen house aka rege tulee ens kesänä!

genki, 19.7.2006 22:32:
tulee enemmän sellasia yhteisiä bileitä missä soitetaan kaikkia tyylejä ja biletetään bilettämisen vuoks eikä jonkun skenepisteiden tai trainspotvihkojen täyttämisen tai minkä ikinä takia.


Myös mä odotan innolla sitä päivää, jolloin joku perustaa klubin, jossa soi kaikkea mahdollista sekaisin. Esim. viime syksynä Rosiksessa oli Nylon-fiilistely, jossa pääsalissa Spoogy veti housea ja Orkidea kiksua. Monon puolella Mr. A ja Pietari hyvää (=vanhaa) polkkaa ja trancea. Ja voi elämä ku oli siistiä! <3

Mitä sit tulee skenepisteisiin ja trainspot-vihkoihin, niin eiköhän ne oo kuitenki ihan täyttä itseironiaa ja läppää. Tämä siitäkin huolimatta, että multa ollaan joskus kysytty täysin tosissaan skenepisteitteni todellista määrää. *pepsodent*
Mark

Posts: 7,311

#110 • • Mark d a n c e m a c h i n e s
onks jossain ultimate skeneoppaas tms joskus määritelty jotku kriteerit sille mikä on mitäki tyyliä? Eks toi prkleen kategorisointi oo aika old news? *ding* Mä kuuntelen konemusiikkia kategoriast välittämät *piis*

-M

--
VELHO, CAPTAIN, U NAME IT!

genki

Posts: 872

#111 • • genki

Tapi, 19.7.2006 23:07:
...glips...



no siis kapea musiikkivalikoima-ajatus tulee usein siitä että porukat puhuu usein vain siitä yhdestä ainoasta musasta, julkaisee miksauksia jotka on täynnä sitä musaa ja käy bileissä jossa soitetaan sit vaan sitä musaa - jos tulee jotain muuta niin sit on nillitetty.. en nyt jaksa etsiä mut plattarilta löytyy sata ja yks threadia tätä väitettä tukemaan, tiedät varmaan itsekin.

en väitä että tämä ilmiö olis ainoastaan siinä musatyylissä läsnä, lähinnä puhun nyt laajempialaisesta turhautumisesta globaalissa mittakaavassa kuppikuntien suhteen, nytkin on jo paljon bileitä jossa soitetaan kaikkia eri musatyylejä, esim just jotkut furyt joissa soi hardstuff, kiksu, breiksi ja junkka samoissa tiloissa tyytyväisenä vierekkäin / peräkkäin / päällekkäin. puhumattakaan siis isommista bileistä. mutkin buukattu johonkin House Nation -tapahtumaan soittaan spekseillä 'räävitöntä breiksiä'. kuulostaa mun mielestä vaihtelulta!

--
crop circles in the carpet

display23

Posts: 3,069

#112 • • display23

genki, 19.7.2006 23:31:
---
Tapi, 19.7.2006 23:07:
...glips...

---




esim just jotkut furyt joissa soi hardstuff, kiksu, breiksi ja junkka samoissa tiloissa tyytyväisenä vierekkäin / peräkkäin / päällekkäin. puhumattakaan siis isommista bileistä. mutkin buukattu johonkin House Nation -tapahtumaan soittaan spekseillä 'räävitöntä breiksiä'. kuulostaa mun mielestä vaihtelulta!



Tää on just se linjaus mitä kovasti lähettiin tekemään tossa vuosi sitten. Tiukkuus on pysyny, mutta eri genret tuo sen oman tiukkuudensa. Niitä sitten parhaan taidon mukaan sekotellaan keskenään, että kuulostaa hyvältä. Tää on suht hyvin toiminu. Jatkossa sama meno jatkuu vaan.

Myös kovasti tuodaan tota tiukkaamurinapärinäproge(ko?)housee furyyn tulevaisuudessa.
Lauri

Posts: 1,051

#113 • • Edited Lauri Devoted

Galrav, 20.7.2006 12:30:
---
genki, 19.7.2006 23:31:
---
Tapi, 19.7.2006 23:07:
...glips...

---




esim just jotkut furyt joissa soi hardstuff, kiksu, breiksi ja junkka samoissa tiloissa tyytyväisenä vierekkäin / peräkkäin / päällekkäin. puhumattakaan siis isommista bileistä. mutkin buukattu johonkin House Nation -tapahtumaan soittaan spekseillä 'räävitöntä breiksiä'. kuulostaa mun mielestä vaihtelulta!

---


Tää on just se linjaus mitä kovasti lähettiin tekemään tossa vuosi sitten. Tiukkuus on pysyny, mutta eri genret tuo sen oman tiukkuudensa. Niitä sitten parhaan taidon mukaan sekotellaan keskenään, että kuulostaa hyvältä. Tää on suht hyvin toiminu. Jatkossa sama meno jatkuu vaan.

Myös kovasti tuodaan tota tiukkaamurinapärinäproge(ko?)housee furyyn tulevaisuudessa.



Itse olen aina arvostanut crossgenre-tapahtumia/klubeja, koska niissä
useimmiten säilyy heterogeenisuus melko järkevällä tasolla. Tiukasti
musiikin suhteen puristiset tapahtumat taipuvat olemaan homogeenisia
ja kääntyvät äkkipikaa kuppikunniksi, jotka ovat ylenpalttisen perseestä.

Tämä alakulttuuri on kaikille, oli se sitten Eurodancesta diggaileva
töyhtötukka tai pesukoneteknosta diggaileva diplomi-insinööri.

Yhdistävänä tekijänä on musiikki ja *plur* ;)
^T^

Posts: 167

#114 • • ^T^ Universal Protagonist, Visual Hypnotist

Itis, 19.7.2006 12:19:
---


Mulla on oma teoria: Varsinainen konemusiikki sinänsä ei skeneä tapa. Paljon pahaa tekee aerobic-eurodance jota tuntuu suoltavan ulos kaiken maailman tuuteista. Nasaaliääninen naislaulaja kiekuu perusbiitin päälle ruåttalaisella korostuksella jotain "älykkölauseita" ja soitanto on niin naiivia että urheiluhullut spinnaajatkin (tarkoitan sitä kuntopyörää) pysyy messissä spandeksit paukkuen. ikävä kyllä suomessa näkyvät konemusaakin esittävät mediat varsin usein A) soittavat juuri tätä tuubaa ja estävät tehokkaasti uusien ihmisten tutustumisyritykset konemusiikkiin sietämättömillä biisivalinnoillaan (KLF / Olen pahoillani, yrittäkää edes) B)Eivät vaivaudu ottamaan selvää mistä suomessa oikeasti musiikista tykkäävät ihmiset tykkäävät vaan olettavat että kaikki takahikiällä autossa luu-ulkona pillurallia ajavat rasvatukat joille "I'm a Barbie" on konemusaa ovat "niitä oikeita".


Kiitos, tarjosit hyvät naurut. Vaikka tuossa rankasti kärjistitkin niin kyllä jotain tuonkin suuntaista on ollut jossain määrin havaittavissa vuosien varrella...

--
&quot;&quot;And those who were dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.&quot;

itis

Posts: 2,518

#115 • • itis Morning Star
*hymy* hyvä kun humori kelpaa *vink*

--
Miksi ylipäänsä asioilla on tapana järjestyä?

Flight

Posts: 1,306

#116 • • Flight Groove Me Baby
Hyvät keskustelut, oikeinkin hyvät. Harvoin jaksaa lukea koko threadin alusta loppuun, kun on kuudetta sivua. Mutta siis juu, cross-genre kekkerit palvelee allekirjoittaneen mielestä aika hyvin. Itellekin maistuu nykyään teknot, houset, junkat jne. melkeimpä kaikissa niiden muodoissa.

Nyt jos miettiin progeklubia, vaikkapa 7 tunnin sessiota, kuulostaa parhaalta mahdolliselta omalle kohdalle. Siä tulis nenänkaivuu-, kolina-, narina-, ruotsi-, pillunnuolenta- ja kiksuprogea (samaa tuubaa oikeesti), ai että kun maistuis.

Kaikesta huolimatta houkuttelee enemmän lähteä bileisiin (pakko myöntää), jos alkuillasta tulis selkeitä houserytmejä, sitten vähän progempaa housea/trancea, siitä jynkkumpään, josta sitten vaikka tiukempaan teknoon. Ei nyt mitään järkyttävää 'crossailua', mut kuitenki. Ja jos tilanne on niin hyvä, että tapahtumassa on 2 stagea. Siellä sois tietysti junkka/breiksit, hard dance tai psytrance *nauru*

Njaa-a en tiedä. Mutta tollasta kävi mielessä, kun lueskelin. Mäkin luulin, että proge/tribal/tech riittäis itelle yhdeks iltaa - kiva topikki. Loppuun tietyti: progea lisää *lmao*
Zargus

Posts: 15

#117 • • Edited Zargus

moskiitto, 20.4.2006 15:48:
---

Muutoksia on tulossa Feverin suhteen, maanalle tulee valmistumaan kesän-ja syksyn aikana aivan uusi n.500-600 hengen klubitila.
Jota ei varsinkaan baaritiski ympäröi samalla tavalla kuin nykyistä Feverin ykäkrtaa.
Tämän ko.tilan valmistuminen on juminut n.2 vuotta rakennuslupaa odotellessa. Mutta nyt on rakennuslupa saatu, ja homma etenee vihdoin.*plur*.
Panostus tekniikkaan, esiintymislavaan ja tanssilattiaan on jo suunnitteilla.
Odotan innolla kun pääsen tarjoamaan uudessa tilassa vanhaa kunnon Pussy meininkiä*tanssittel*

-taru


Kaivetaanpas tälläinen ylös. Mitä tälle Feverin remontille kuuluu? Ja koska meille tarjotaan taas sitä kunnon Pussy meininkiä?
Avatar
#118 • • Jaska Guest

Itis,
Suomessa olen huomannut että juuri kukaan (tällä en tarkoita kaikkia niitä jotka tietävät) *nauru* ei tunne UKHH djtä, edes isoja nimiä. Ehkä onnella joku tunnistaa LisaLashesin koska sillä on tissit.
(ja iso nenä)



No ne on sitä uutta sukupolvea:)
Toivottavasti joku järkkäis kunnon hh-bileet!
Eddy Satan

Posts: 722

#119 • • Eddy Satan FAST
Järkätään ja mieleellään heti ku pystyy,näköään se ylläpito fuckingpoliittinen systeemi,ensiks vie paikkoja klubeilta,ilman järkevää selitystä,ja ,mutta me emme luovutaan kohta järkätään,toivon myös et bileiden ja genrien tasapaino nousis,itse vanhaana bilettäjänä voin sanoo,että,aina tulee semmoset ajat ku klubit ja mestat kokonaiset klubimestat suljetaan vuorotelleen ja kaikki luulee että bile boomi on nyt loppu,mutta ne ketkä vuodesta 95 ovat käynneet kuten ite,huomaan porukkoiden vaihtuvan puolen vuoden välein ku eivät jaksaa ja menevät hyllylle,osa jää,ehkä hetkeksi mut hyvin harvoin tapaa vanhan ajan tuttuja edelleen bilettämässsä.Mut tolla kaavalla se ennen meni siis bilittely yleensääkiin;kieletyt,ug,isot ug,ja pikkuhiljaa alkoi taas olla klubeja ja innokkaita tekemään niitä,,kaaapeli on sentään huono homma et sinne ei paljoa järkkäillään enään,mutta lepakko-poissa,makasiinit-poissa.
Haluaisin näin järjestäjänä kysyä bilettäjä kansalta,kuinka moni lähtis bailaamaan esim,lähikaupunkiin,tai ei keskustassa vaikeassa paikassa sijaisevassa paikassa,ja menis sinne samalla innolla,ku keskustassa esim kaapeli,gloria,mutta vaikka kyse olikiin proge jutuista,mutta todellisuus,on että asia koskee kaikkia genreja ja klubeja,kiitos.
Eddy Satan
Avatar
#120 • • Edited astaroth Guest

Jaska, 29.9.2006 02:23:
No ne on sitä uutta sukupolvea:)
Toivottavasti joku järkkäis kunnon hh-bileet!


http://klubitus.org/tapahtuma.php?id=10241

musiikkitarjonta vaikuttaa messevältä, ei olisi pahitteeksi useammin :) on jo hetken tuntunut siltä, että hardimmat tarjonnat ylipäätään ovat olleet suhteellisen vähissä, syksyn ns. takuutarjonta tuntuu lepäävän kokonaan säteiden ja finrg:n niskoilla. harmitti, kun rushitkin toivat suomeen ennen hiljaisuutta hyviä nimiä, ihmisten jättäen aika tehokkaasti väliin

oliko sitten jossain vaiheessa tarjonta liian runsasta vai ovatko ihmiset vain alkaneet siirtymään muihin genreihin? tuotettava materiaali ei tarjoa enää mitään uutta ja on siirryttävä aidan toiselle puolelle hakemaan kiksejä?

junkka on ainakin tehnyt omasta mielestäni näkyvän notkahduksen kuuntelijakunnassaan (vaikka en siis ole seurannut alan piirejä, mutta kovasti on ruvennut maistumaan taas piireissä, missä itse tulee pyörittyä). ei siinä mitään, kyllä itsekin diggailen

kiksuakin tarjotaan niin paljon, että öyskät tulee ennen sammumista. mutta minusta tätäkin on vaivannut sama toistoilmiö, mikä vaivaa polkkaa. katsotaan sitten, milloin joku keksii uuden genren tai pari, lisäämällä uuden random-elementin vanhaan olemassa olevaan genreen. ehkä sitten saadaan eloa vuodeksi pariksi eteenpäin :P

progemmat saundit ja dj:t ovat nyt tarjonneet itselleni koko ajan jotain omaperäisempää, mutta voi taas myös johtua siitä, etten seuraa tätäkään skeneä mitenkään fanaattisesti - alan miesten tarjontaan tyydytään ja on riittänyt. kaikelle kun ei voi omistautua

crossgenre-tapahtumat ovat myös allekirjoittaneen mieleen, mutta noissa taas ei pitäisi haukata liian isoa palaa, kuten viime housenatioineissa; materiaalin laajuus alkoi jo sotimaan itseään vastaan. tarjonta ei pääse oikeuksiinsa, jos jokainen genre ja kuulijakunta syö toistensa nurkista