Progeklubit kuolleet Helsingistä?!

132 posts, 7 pages, 36,932 views

eerkom

Posts: 203

#44 • • eerkom

LooPy, 4.3.2006 11:16:

Käsittääkseni Helsingin tapahtumaa vaan siirrettiin toisen ison tapahtuman alta pois.



toivottavasti asia on sitten näin, koska mä oon jo nuolaissu vaikkei tipahtanut olekaan. ei olis kivaa jos tää vedettäis nenän edestä pois :/
Kilari-Ilari

Posts: 408

#45 • • Kilari-Ilari Mä oon joo
Deeppiä ja progea on tarjolla Superissa, eerikinkadulla club Yas Yasissa aina launtaisin. DJ Yasin vetää 6h settejä joissa tulee kerroksia kerroksen perään ja tunnelma kohoaa pikkuhiljaa. Kannattaa käydä tarkistamassa!
Kilari-Ilari

Posts: 408

#46 • • Kilari-Ilari Mä oon joo

LooPy, 4.3.2006 11:16:
---
boy-cut, 3.3.2006 22:02:
---
e-r0, 3.3.2006 15:37:
*snip*
April
1 Zurich (Club Q)
15 Helsinki (Kaivohoune)
30 Szeged (Sing Sing)

lisäfaktaa: http://progressivehouse.com/news.php/view/47

---


www.renaissanceuk.com
helsinki muuttunut pariisiksi
mitäköhän tietoa nyt sitten pitäisi uskoa? *ding*

---

Käsittääkseni Helsingin tapahtumaa vaan siirrettiin toisen ison tapahtuman alta pois.




Kaivohuoneella räjähti vesiputki pakkasten aikana ja seinään sekä lattioille meni koko yön ajan kuutioittain vettä. Elikkä kaivon voi unohtaa ainakin joksikin aikaa. Rempassa menee varmaan tovi.
Oliwer

Posts: 799

#47 • • Oliwer
Kyllä, kova ikävä progea täälläkin. Pitkään jo ihmetyttänyt, että onks tää tarjonta nyt sit tässä. Kiksuu, kiksuu, [pieni]kiksuu..[/pieni] Toivottavasti vaikkapa tuo Pussy tosiaan palaa pian!

Mutta bileitä / klubeja kumminkin pidetään Helsingissä kiitettävän tiheästi, niin onko mahdoton ajatus, että dj:t soittais nykyistä enemmän progempaa matskua? Itse olen kuunellut paljon settejä, jotka seilaavat esim trancesta aikasta progeen tavaraan ja takas. Ja hyvin toimivaa, mielenkiintoista ja tanssittavaa ovat olleet.
Ei kai sitä nuorempi kiksuosasto osaa muuta toivoa, eikä opi uutta, jos aina pysytään tiukasti genressä, eikä progempaa poljentaa uskalleta tarjota.
villelope

Posts: 2,846

#48 • • villelope Lope of Lope & Kantola

Oliwer, 7.3.2006 17:15:
Mutta bileitä / klubeja kumminkin pidetään Helsingissä kiitettävän tiheästi, niin onko mahdoton ajatus, että dj:t soittais nykyistä enemmän progempaa matskua? Itse olen kuunellut paljon settejä, jotka seilaavat esim trancesta aikasta progeen tavaraan ja takas. Ja hyvin toimivaa, mielenkiintoista ja tanssittavaa ovat olleet.
Ei kai sitä nuorempi kiksuosasto osaa muuta toivoa, eikä opi uutta, jos aina pysytään tiukasti genressä, eikä progempaa poljentaa uskalleta tarjota.


Aika monet trance-DJ:t (myös isommat nimet) soittelevat varsinkin pitempien settien alkupuolella progempaa materiaalia. Tietysti edellisen DJ:n setti vaikuttaa paljon tähän, ei sitä hehq-ihq-kiksun tai tech.paukutuksen jälkeen tee mieli laittaa nenänkaivuuosastoa levylautaselle.

Tosin käsitän progella myös progetrancen. Mikäli tässä yhteydessä kaivataan progehousen perään, niin kommenttini menee mettikön puolelle.
terraluna

Posts: 1,270

#49 • • terraluna Agentti
Joo-o, kyllä Kermaa (mm.) on ikävä täälläkin. Olin itsekin ihmetellyt mitä on tapahtunut 404 ja Pussylle kun aiemmin niitä järjestettiin paljon useammin ja nyt on vietetty aikamoista hiljaiseloa. Selitys (ainakin osittainen) tähän tulikin tuolla aiemmissa viesteissä.

Musiikissa tuntuu kaikki menevän vähän kuin muodissakin, eli aaltoina, mikä sattuu olemaan milloinkin pinnalla. Pari vuotta sitten kun innostuin junkasta, bileet olivat suht matalan profiilin bileitä ja nythän se on taas kovassa nosteessa, mikä ei tietenkään ole paha asia (niin kauan kuin soundi pysyy hyvänä ;)). Luulenpa vaan että käy kuitenkin niin että seuraavaksi koko touhu ylikuumenee, ihmiset kyllästyvät, alkavat etsiä uusia tyylejä ja bileet vähenevät vain alkaakseen "uuden tulemisensa". Ehkä näin on käynyt progellekin? Tällä hetkellä siis aallonpohjaa tjsp. mutta moni on jo ehtinyt kaipailla housea, sielua ja syvyyttä, toivottavasti sitä saadaan taas pian kuulla. :)

--
I think you are ready
Freddie
now its time to join the party!

kolina

Posts: 315

#50 • • kolina

LooPy, 7.3.2006 18:40:

Aika monet trance-DJ:t (myös isommat nimet) soittelevat varsinkin pitempien settien alkupuolella progempaa materiaalia. Tietysti edellisen DJ:n setti vaikuttaa paljon tähän, ei sitä hehq-ihq-kiksun tai tech.paukutuksen jälkeen tee mieli laittaa nenänkaivuuosastoa levylautaselle.



Tää tuntuu olevan aika tyypillistä trancedj:lle, että proge mielletään sellaiseksi junnaavaksi taustamuzakiksi jota soitellaan alkuillasta kun tanssilattia on vielä tyhjillään ja ihmiset istuskelevat pöydissä litkimässä drinkkejä, jotta sitten loppuiltaan voidaan säästää ne kaikkien suosikki hehq-kiksuhitit. Mä taas tykkään enemmän sellasesta housemmasta progesekotuksesta, alkuillasta groovimpaa ja loppuillasta polkevampaa biittiä ja deeppejä soundeja.
Tania

Posts: 45

#51 • • Edited Tania [ever progressive]
Jeps, noita trance-, progetrance pippaloita on järkkäilty ihan kiitettävässä määrin. Itsekkin kaipaisin enempi perus progesaundiin keskittyneitä klubeja myös. Vaikea uskoa, ettei kunnon progeklubille riittäisi enää tänäpäivänä kysyntää. Vaikka elektro-vääntö ja kiksutrance kattaa aika pitkälti isot tapahtumat, pinnan alla elää kiinnostus varmasti muuhunkin.
Vaikuttais siltä, että jotenkin kysyntä ei vaan kohtaa tarpeeksi tarjontaa. Ehkä tän suvantovaiheen jälkeen saadaan uusi mielenkiintoinen progeklubi kannattamaan.
Kunhan vaan soitettava saundi on innovatiivista mutta samalla perinteitä kunnioittavaa, niin bpm ei tarvitse lainkaan lisäystä. :)
CM

Posts: 1,507

#52 • • CM

LooPy, 7.3.2006 18:40:
---
Aika monet trance-DJ:t (myös isommat nimet) soittelevat varsinkin pitempien settien alkupuolella progempaa materiaalia. Tietysti edellisen DJ:n setti vaikuttaa paljon tähän, ei sitä hehq-ihq-kiksun tai tech.paukutuksen jälkeen tee mieli laittaa nenänkaivuuosastoa levylautaselle.

Tosin käsitän progella myös progetrancen. Mikäli tässä yhteydessä kaivataan progehousen perään, niin kommenttini menee mettikön puolelle.



Joo tosta on tullut jo muoti-ilmiö. Ennen pelkkää kiksua soittaneet dj:t nykyään soittaa melkein kaikki progetranceilua alkuun, liekö yrittävät kerätä rispektiä musiikillisesti "aikuistuneemmalta" väeltä :D Nojoo... Harvemmin enää tulee kuunneltua progetrancee, sitä tulee liikaa joka tuutista ja samat ideat vaan kiertää ympäri ämpäri joitain satunnaisia tuottajia lukuunottamatta. (huono) progehousekin voi olla helvetin tylsää, ite diggaan jamitella draivaavaa biittiä ja bassolinjaa bileissä, ripaus techiä sekaan vielä. Tai sit vähän tribaalimpaa (Stereo). Samaa meininkiä tulee itsekin nykyään soiteltua, eli jos mut näkee alkuillasta soittamassa jossain, soitan aika 100% pelkkää progehousea nykyään. Joskus reilu puol vuotta sit vielä soittelin lähes pelkkää progetrancea jos mua ei pistetty soittamaan kiksua.
Jago

Posts: 4,039

#53 • • Jago un-trained monkee

kolina, 9.3.2006 17:10:
---
LooPy, 7.3.2006 18:40:

Aika monet trance-DJ:t (myös isommat nimet) soittelevat varsinkin pitempien settien alkupuolella progempaa materiaalia. Tietysti edellisen DJ:n setti vaikuttaa paljon tähän, ei sitä hehq-ihq-kiksun tai tech.paukutuksen jälkeen tee mieli laittaa nenänkaivuuosastoa levylautaselle.


---


Tää tuntuu olevan aika tyypillistä trancedj:lle, että proge mielletään sellaiseksi junnaavaksi taustamuzakiksi jota soitellaan alkuillasta kun tanssilattia on vielä tyhjillään ja ihmiset istuskelevat pöydissä litkimässä drinkkejä, jotta sitten loppuiltaan voidaan säästää ne kaikkien suosikki hehq-kiksuhitit. Mä taas tykkään enemmän sellasesta housemmasta progesekotuksesta, alkuillasta groovimpaa ja loppuillasta polkevampaa biittiä ja deeppejä soundeja.

aah nyt taisin tajuta mimmosesta musasta puhutte. jos tajusin oikein on todella harmittavaa etät sitä musaa soitetaan juuri bileiden alussa, koska se on todella hyvää, sitten tulee jotain tanssiversioita biimeisimmistä popbiiseistä eikä niidne tahtiin voi ees tanssii kunnolla

--
Sound is the origin of all form, with matter shaping itself in response to the vibration of the universe

toma

Posts: 2,009

#54 • • toma Tototoototo

kuilu saa ehdot, 22.3.2006 10:18:
http://klubitus.org/forum_aihe.php?id=48398
http://www.klubitus.org/forum_aihe.php?id=48418

Hmmm... kai ne kuolee, ku orgit yrittää torppaa toisaan minkä ehtii?!

- hyvähymiöpojat -


Eipä noista kumpikaan ole varmaan se mitä progeklubeilla tässä tarkoitetaan, eikä käsittääkseni Screenin, Pussyn tai Voodoon puuttumiseen tämänhetkisestä biletarjonnasta kauheasti "organisaatioiden välistä sotaa" tms liity.

--
In science one tries to tell people, in such a way as to be understood by everyone, something that no one ever knew before. But in poetry, its the exact opposite. -P.A.M. Dirac

aneroidit

Posts: 70

#55 • • Edited aneroidit

Vermo, 6.3.2006 13:16:
Deeppiä ja progea on tarjolla Superissa, eerikinkadulla club Yas Yasissa aina launtaisin. DJ Yasin vetää 6h settejä joissa tulee kerroksia kerroksen perään ja tunnelma kohoaa pikkuhiljaa. Kannattaa käydä tarkistamassa!



Käyty on viime lauantaina. Vähän kaipaisin lisää botnea vehkeisiin...

Mut kyllä tilaa progeklubeille olis kyllä. Sitten niinä harvoina kertoina kun tulisi lähettyä ulos - ei oikeen löydy mitään proggymenomestaa...
Tania

Posts: 45

#57 • • Tania [ever progressive]

aneroidit, 22.3.2006 12:34:
---
Vermo, 6.3.2006 13:16:
Deeppiä ja progea on tarjolla Superissa, eerikinkadulla club Yas Yasissa aina launtaisin. DJ Yasin vetää 6h settejä joissa tulee kerroksia kerroksen perään ja tunnelma kohoaa pikkuhiljaa. Kannattaa käydä tarkistamassa!

---


Käyty on viime lauantaina. Vähän kaipaisin lisää botnea vehkeisiin...

Mut kyllä tilaa progeklubeille olis kyllä. Sitten niinä harvoina kertoina kun tulisi lähettyä ulos - ei oikeen löydy mitään proggymenomestaa...



Couldn't agree more! Oon käynyt myös itse paikan päällä, eikä ihan vakuuttanut. Aikalailla aloittelumestaks joutuu ks klubin funktion käsittämään.. *justjoo*
Zargus

Posts: 15

#58 • • Zargus
Nyt kun DanceteriA:kin on telakalla ja Sipoo jää tauolle ei stadissa ole ainuttakaa mestaa missä voisi kuulla progehousen rytmejä. Aika surullinen on tällä hetkellä Helsingin progetarjonta. Tuntuu jotenkin oudolta, että kukaan ei tartu tilaisuuteen. Sipookin on aina ihan tukossa ja sama koski DanceteriAa, joten kyllä ihmisiä olisi tulossa, jos vaan joku jotain järjestäisi. Mistä kiikastaa? En ikinä uskonut sanovani tätä mutta nykyään sitä kaipaa jo Feaveriakin "takaisin" *hih* Osaako joku kertoa miksei siellä enään juurikaan järjestetä mitään clubeja (Pussy, Woodoo jne.)? Entäs Gloria? Eikö siellä "raskaamman" musiikin illoissa olisi yhtä pe tai la iltaa vapaana progehouseclubille? Volume?

Kaikki isommatkin tapahtumat keskittyvät nykyään Kiksuun ja rankempaan musiikkitarjontaan, joten eipä niihinkään tule enään lähdettyä. Oi niitä aikoja, kun oli Screen, Unity ja Pussy kerran kuukaudessa *sydän* tai Digweed Screenin tuomana Kaapelilla. Joku voisi nyt raahata Desyn Masiellon tai Luke Fairin soittamaan 5h setin Suomeen. Tällä voitais aloittaa... *plur*
Unik

Posts: 4,117

#59 • • Unik
Vappuna ainakin on progehousea tarjolla Aero:ssa ja Pussy:ssa.
toma

Posts: 2,009

#60 • • toma Tototoototo

DJ TESTO, 22.3.2006 12:52:
progerokki voi hyvi


Ai voi vai? Millos Circle on viimeksi ollut keikalla stadissa?

--
In science one tries to tell people, in such a way as to be understood by everyone, something that no one ever knew before. But in poetry, its the exact opposite. -P.A.M. Dirac