Progeklubit kuolleet Helsingistä?!

132 posts, 7 pages, 36,920 views

kolina

Posts: 315

#1 • • kolina
Oi niitä hyviä aikoja jolloin mm. Screen, Pussy ja Voodoo toivat suomeen kuumimmat progenimet Chris Fortierista Sander Kleinenbergiin ja Cassista John Creameriin.. Nyt kun kattoo tota kalenteria niin ei oo näköpiirissä yhtään vastaavaa klubitapahtumaa tänä keväänä.. :( Olenko aivan pihalla, vai onko totta että isot progeklubit ovat kuolleet Helsingin viikonloppuöistä?!?! Jos nyt ei tarjonta progressiivisen housemusiikin osalta nyt aivan kuollut ole, niin on se ainakin huonontunut muutaman vuoden aikana huomattavasti. Tämä on hyvin ikävä asia ja toivoisinkin että lähitulevaisuudessa Helsinkiin palaisi jälleen jokin säännöllisesti toimiva katu-uskottava iso progeklubi.
Tapi

Posts: 1,437

#2 • • Tapi Dreamstate
Voi kuinka täälläkin ollaan monet kerrat katsottu nostalgiafiiliksissä vanhoja Screen-videoita ja surkuteltu nykyistä tilannetta. Jostain syystä tällä hetkellä Helsingissä ei pyöri yhtään suurempaa proge/trance-klubia, vaikka moiselle olisi aivan varmasti kysyntää.
*nyyh*
tomii

Posts: 3,594

#3 • • tomii kallion herttua
Mun mielestä tänäpäivänä tulee niin tolkuttoman p*skaa progehousea ulos (mun mielipide), etten yhtään ihmettelekään tätä tilannetta. Joskin onhan toi Ruotsin lahja progehouselle (David West) tulossa tossa kohta Suomeen, mutta joo... ei taida pahemmin ks. genren klubeja nyt olla.

--
reivaan kunnes kuolen

kolina

Posts: 315

#4 • • kolina

tomii, 26.2.2006 20:22:
tänäpäivänä tulee niin tolkuttoman p*skaa progehousea ulos (mun mielipide), etten yhtään ihmettelekään tätä tilannetta.



Kyllä sieltä p*skan seasta ihan hyvääkin progee löytyy tänäpäivänä, jos vaan saadaan oikeet tyypit soittamaan sitä. Mun mielest tilanne koskee vähän kaikkia genrejä tänä päivänä, että sitä paskaa on enemmän kuin sitä hyvää.
Pekko Haimi

Posts: 282

#6 • • Edited Pekko Haimi Our Stolen Theory / Beach X
"Eihän siin prokes oo ees niit ihkui melodioit :("

Mutta totta tosiaan.. itse kaipaisin kunnon groovaavaa mörinäprokebreakshouse klupia myös :)
Harmi kun ei päässyt Screeniä (Digweed ja monet muut nimet) kokemaan kun sillon oltiin vielä pentuja :P
tomii

Posts: 3,594

#7 • • tomii kallion herttua

kolina, 26.2.2006 20:51:
---

Kyllä sieltä p*skan seasta ihan hyvääkin progee löytyy tänäpäivänä, jos vaan saadaan oikeet tyypit soittamaan sitä. Mun mielest tilanne koskee vähän kaikkia genrejä tänä päivänä, että sitä paskaa on enemmän kuin sitä hyvää.



Joo tottakai löytyy, mutta se tuppaa helposti hautautumaan sen jöötin alle. Mutta joo... mä en kyl osaa oikein muuta kuin heittää omia mielipiteitä ja arvauksia ilmoille. Ehkäpä jotkut promoottoripuolen kaverit osaisivat valistaa miksi progehouse on hävinnyt stadin klubikartalta. Ehkei ks. genren bileille sitten ole kysyntää tarpeeksi?

--
reivaan kunnes kuolen

pirpeli

Posts: 5,533

#8 • • pirpeli
Yks parhaista haudattiin eilen.
Kerma...Screen...Lämmöllä muistellen.
Tulispa vielä joskus samanlaista.

--
Autumn is a second spring when every leaf is a flower.
-Albert Camus-

Homegrove

Posts: 2,102

#9 • • Homegrove Further
Pussy on edelleen tuonut hyviä ulkomaisia progahtavia DJ:tä Helsinkiin.

--
Forward thinking house music

kolina

Posts: 315

#11 • • kolina

pirpeli, 26.2.2006 22:04:
Yks parhaista haudattiin eilen.



Niinpä.. no, pitää toivoa että Ana & Co. herättelis vaikka Voodoota henkiin taas tai jotain.. Mutta tällä hetkellä tosiaanki kaipaisin lisää progelle omistettuja klubiöitä stadiin. Mitä nyt oon noita nettiradioita seuraillu yms. katellu mitä muualla maailmalla tapahtuu, niin kyllä progressiiviselta puolelta tulee edelleen tosi hyvää kamaa ja se on tosi suosittua maailmanlaajuisesti. Kyllä noi Sashat ja Digweedit on edelleen suosituimpia deejiitä maailmalla ja niiden ohessa on kehittynyt paljon uusia kovia nimiä progen saralle. Nyt vaa pitäis saaha tänne Suammee sellasta meininkiä takaisin!
OlliS

Posts: 3,999

#12 • • OlliS Further
Tällä hetkellä tosiaan on valtava aukko progeklubien tarjonnassa (joita ei oikeastaan ole atm).
Ja se mitä itse olen kaipaillut, on nimenomaan vähän tummempaan saundiin keskittyvän klubin konseptia... kaiholla tosiaan muistelee niitä aikoja kun oli vähintään kerran kuussa huippulaadukas klubi-ilta (Screen) ja yleensä vielä siihen päälle höysteenä Pussy ja/tai VooDoo eli valinnanvaraa oli yllin kyllin..

Tosin tähän seikkaan vaikuttanee myös se ikävä asia, että Sedu on systemaattisesti poistanut lähes kaikki vähänkään hyvin toimivat klubit omaan omistukseensa ja muuttanut ne baarihelveteiksi.
*snif*
CM

Posts: 1,507

#13 • • CM
David West on kyllä aika kiksua :) (paria raitaa lukuuott) En sitten tiedä mitä mies soittelee.
Todellakin kunnon progemeininkiä kaivataan lisää. DJ:tähän löytyy Suomestakin paljon, jotka sitä soittelee (ihan siis tummaa progehousea). Ei vaan hirveemmin tunnu alan bileitä olevan. Ilmeisesti kysyntää ei ole. Tuntuu, että Turku ja Helsinki on ainoat paikat Suomessa, josta siitä edes digataan.
tumpsi

Posts: 2,553

#14 • • Edited tumpsi rekisteröitymätön
Q:Progeklubit kuolleet Helsingistä?!
A: ONNEKS :D


(no ei vaa :)

edit: ehkä niiden progressio on niin hidasta ettei niit huomaa viel!
Gateway

Posts: 1,391

#15 • • Gateway Club Therapy
Vaikka täältä pohjoisesta huutelen niin sama on kyllä huomattu. Varmaan vuoden pari on ollut lamaa progehousen saralla. Julkaisut eivät ole enää niin hyviä (tai sitten ne on niin UG ettei osaa seurata), isommat nimet eivät täällä Suomessa käy ja progehousebileitä ei enää samoissa määrin järjestetä. Itsekin miellän tämän soundin housebileiden alkuillan musaksi, ehkäpä pelkästään tämän soundin bileille ei ole kysyntää edes pääkaupungissamme? David Westiä en pitäisi progehouse-miehenä missään tapauksessa, tuskinpa sitä soundia soitteleekaan. Kunnon nenänkaivuubassolinjamatsku on kyllä välillä ihan parasta musaa :) bisse käteen ja lahkeet heilumaan!
Homegrove

Posts: 2,102

#16 • • Homegrove Further
Pitää myös huomata että noista ns isoista nimistä enää harva soittaa edes "puhdasta" progea. Digweed, Fortier ja Sashakin joissain määrin soittaa pitkälti tech housea tänä päivänä.

Yleisö heillä olisi kyllä varmasti silti vielä melko lailla samaa porukkaa tänäkin päivänä. Itse lähtisin Digweedin perässä vaikka kauemmaksikin taas.

--
Forward thinking house music

CM

Posts: 1,507

#18 • • Edited CM

Homegrove, 27.2.2006 15:06:
Pitää myös huomata että noista ns isoista nimistä enää harva soittaa edes "puhdasta" progea. Digweed, Fortier ja Sashakin joissain määrin soittaa pitkälti tech housea tänä päivänä.



Ainakin Sashan radiosetit viime vuodelta oli pääosin aivan hirveää jöötiä, eikä kuulostaneet progelta tai techhouseltakaan. Onneks livenä kuulemma soitti ihan eri meininkiä. Fortieristä ja Diggeristä en osaa sanoa, en kuullut juuri mitään heidän settejään. Svedusahabassopörinä on myös (valitettavasti) vallannut liikaa progehousen nimekkäitä soittajia. Tuntuu että joka toinen jamppa vähintään soittelee niitä Angello/Ingrosso/Prydz biisejä (on niillä hyviäkin raitoja seassa) tai electrohouseröpöröpöbassosekoilua yleensäkin. Noh, ehkä valoa on jo tunnelin päässä. Itellä pursuaa jo korvista pihalle koko soundi.
Homegrove

Posts: 2,102

#19 • • Homegrove Further
Kyllä se electro-pörinä meininki alkaa olemaan jo menneen talven lumia. House tulee vielä. *jiihaa*

--
Forward thinking house music