Replying to Kuumimmat emännät [kuvan kera]:
aada, 26.10.2009 23:02:
Tatuoinnit eivät mielestäni ole yhtään tyylikkäitä taikka naisellisia. Tämän lisäksi ne tuovat kantajalleen tietynlaista alaluokkaista ilmettä. Silti olen salaa vähän heikkona tatuoituihin pahistyttöhin. Itse en hankkisi tatuointia, enkä pidä niistä myöskään vakavasti otettavilla miehillä. (Eri asia taas sitte sellaiset pahismiehet, jotka menee samaan kategoriaan kuin noi pahistytöt, joihin sortuu, mutta joita ei ota koskaan vakavasti).
Et varmastikaan ole ainut, joka on kutakuinkin tätä mieltä. Itse taas koen, että kyseinen ajattelutapa perustuu vanhoihin mielikuviin, joista osa ihmisistä ei osaa päästää irti. Esim. tuo käyttämäsi sana ''pahistyttö'' tai ''pahispoika'' juontaa yleensä juurensa siitä, että tatuointeja tehtiin aiemmin lähinnä vankiloissa, mikä puolestaan yhdistyy monessa päässä alaluokkaisuuteen.
Länkkärikulttuurissamme olemme myös aiemmin halveksuneet nykypäivääkin vahvemmin kulttuureita, joiden koemme olevan omaa kultturiamme alemmalla tasolla, ns. ''sivistymättömiä'' kulttuuriryhmiä, kuten alkuasukkaita. Esim. juuri heillä on omat tapansa koristaa vartaloaan, kuten erilaiset tatuoinnit ja lävistykset. Meidän kulttuurissa onkin sitten esim. se silikoni ja botox... kuinka sivistynyttä. :P
Anyways, mun mielestäni on aika jännä, jos joku ei pysty ottamaan toista ihmistä vakavasti vain siksi, että tämä on halunnut toteuttaa itseään ja koristaa omaa kehoaan itselleen mieluisalla tavalla. Tatuoinnit eivät omasta mielestäni tee yhdestäkään ihmisestä enemmän tai vähemmän asenteellista, pahista, hyvistä, ala- tai yläluokkaista - kyllä se ihmisen käytös tekee kaiken tatuointien puolesta. Mä en ole erityisesti hulluna vain tatuoituihin miehiin tai naisiin, mutta tatuoinnit kiinnostavat taiteen yhtenä muotona suuresti, ja kyllä taidokkaita sellaisia mielellään ihailee. Tästä syystä niitä myös itselleen halajaa. Jos joku minua ei siksi kykene vakavasti ottamaan, niin vielä vähemmän minä kykenen ottamaan vakavasti sellaista ihmistä, joka ajatusmaailmansa tällä tavoin rajoittaa. Siispä kaikki hyvin paratiisissa, eipä kaikkien kanssa tarvitsekaan onneksi viettää vapaa-aikaa. ;)
Ymmärrän hyvin ihmisiä, jotka eivät missään tapauksessa halua tatuointeja, ja yhtälailla ymmärrän heitä, jotka eivät saa niistä tarpeekseen. Jos mä jostakin ihmisestä kiinnostun, niin se ei tapahdu paljaan tai tatskatun ihon vaikutuksesta. Tää topikki ei nyt kuitenkaan käsittele ihmisen syvällisiä piirteitä, joten let's cut the crap ja itse asiaan:
Julianne Moore. Tyksin tän naisen roolisuorituksista, eikä kuoressakaan valittamista, kerta tähän topikkiin postasin.