Virallinen Apple topic

2,070 posts, 104 pages, 790,798 views

Metz^^

Posts: 264

#1961 • • Metz^^

Replying to Virallinen Apple topic:

_samppa, 31.3.2010 19:38:
---
Metz^^, 28.3.2010 13:53:
Mä menetän hermoni tän iTunesin kanssa. oikeasti. ARGH.
Monen monta vuotta winampia käyttäneenä itunes on yks helvetin jumittava stressipesäke ja siksipä kysynkin olisiko jollain kokemusta kolmannen osapuolen korvaavista musasoittimista koneelle?

---


Mitä sä yrität tehdä ja kuinka, kun iTunes jumittaa?



se ei kestä mun isoo playlistiä, okei ne tulee servulta verkon yli joten annan vähän armoa, mutta winamp pysty kestään senkin. Toinen on jos lisään uusia biisejä niin kaikki se kura mitä se haluais tehdä, determining blaa, gapless play..blaa, jne. ja muutama asia mitä vihaan itunesissa;

a) se ei ymmärrä mp3 idtagihärpäkkeitä niinkun winamp, esim väärinnimetyt winamp ymmärsi silti, tää sama ongelma tulee vastaan myös ipodissa, ja en todellakaan ala nimeen uusiks kaikkee mitä ihmiset on väärin nimenny tai ite oon joskus ripatessa mokannut
b) genius ei toimi niin hyvin kun hehkutetaan
c) Random/suffle ei todellakaan toimi
d) puuttuu se ALT+klik jono mitä rakastin winampissa, voithan sä tässäkin tehdä playlistin mutta se on eriasia ja hankalampaa
e) se vaan on ruma (miksi, kun kaikki muu on nättiä designia? :<)
f ) ei ymmärrä ipodia aina, vaikka ite käyttis ymmärtää (muillakin on ollut tää ongelma)
g) se miten se listaa biisit, joko aakkosten tai levyn mukaan jne, mä haluaisin niinkun winampissa, sourcen mukaan. mullon musat järkätty tietyllä tavalla genreittäin ja haluaisin että ne toimis tossa lisäämis järjestyksessä, vaan ei, ja se genrejuttu on ihan kuraa!
h) listauksessa et voi vetää esim levyä tai genree nimen edelle vaan se nimipalkki on aina ensimmäisenä. (saako tän muutettua jostain, en oo ainakaan löytänyt?)

ja muuta mutta alkaa vaan ärsyttään jos lisään enemmän näitä, mä oikeesti kaipaan winampia ._. Etenkin toi alt+klik.... miss you!

--
Minulla on ratkaisu, se vain ei sovi ongelmaan.

m1kk3

Posts: 5,560

#1962 • • m1kk3 no-life
Onneks mulla ei tuu koskaan olemaan iTunesia <3

--
Kabinetti on niinkuin konemusa potenssiin kaksi.

(c) Sir Henri Risti

bates

Posts: 707

#1963 • • Edited bates Tirehtööri

Replying to Virallinen Apple topic:

Metz^^, 1.4.2010 01:12:
---
se ei kestä mun isoo playlistiä, okei ne tulee servulta verkon yli joten annan vähän armoa, mutta winamp pysty kestään senkin. Toinen on jos lisään uusia biisejä niin kaikki se kura mitä se haluais tehdä, determining blaa, gapless play..blaa, jne. ja muutama asia mitä vihaan itunesissa;



Itsel pyörii iTunes-kirjastot verkon yli ja AirTunesilla saundit sit langattomasti kaiuttimiin ja ei oo kyl ollu mtn ongelmia. Mut joo, iTunes ei lienee sun ohjelma *hymy*

Oots kokeilu tota Cog-softaa? Vois toimii sulle.
http://cogx.org/

--
The best way to predict the future is to invent it.

mange

Posts: 1,913

#1964 • • Edited mange Terrorcraft
En jostain syystä saa kaikkea hyötyä irti Airport Expressin 54 Mbps nopeudesta. (Linja mitä käytän niin ylittää helposti Airport Expressin kapasitettin ja piuhalla saankin kaiken hyödyn irti kaistasta.) Tällä hetkellä se saa vaan puskettua ulos n. 21 Mbps. Airport Express on asetettu niin että toimii vain G-standardilla.

(Edit: Kun muutin AE:n siltaavaksi niin nopeus nousi 14->21 Mbps. Mutta vielä jokin mättää kun ei puske tuonne 54 Mbps:ään asti.)
Metz^^

Posts: 264

#1965 • • Metz^^

Replying to Virallinen Apple topic:

bates, 1.4.2010 08:39:
---
Metz^^, 1.4.2010 01:12:
---
se ei kestä mun isoo playlistiä, okei ne tulee servulta verkon yli joten annan vähän armoa, mutta winamp pysty kestään senkin. Toinen on jos lisään uusia biisejä niin kaikki se kura mitä se haluais tehdä, determining blaa, gapless play..blaa, jne. ja muutama asia mitä vihaan itunesissa;

---


Itsel pyörii iTunes-kirjastot verkon yli ja AirTunesilla saundit sit langattomasti kaiuttimiin ja ei oo kyl ollu mtn ongelmia. Mut joo, iTunes ei lienee sun ohjelma *hymy*

Oots kokeilu tota Cog-softaa? Vois toimii sulle.
http://cogx.org/



tulee servulta musa ja airportti välissä, musa menee suoraa piuhalla en tiä missäkohden se junnaa mut anygays kiitti linkistä pitää kokeilla :)

--
Minulla on ratkaisu, se vain ei sovi ongelmaan.

Avatar
#1966 • • niomic Guest

Replying to Virallinen Apple topic:

Metz^^, 1.4.2010 18:18:
---
bates, 1.4.2010 08:39:
---
Metz^^, 1.4.2010 01:12:
---
se ei kestä mun isoo playlistiä, okei ne tulee servulta verkon yli joten annan vähän armoa, mutta winamp pysty kestään senkin. Toinen on jos lisään uusia biisejä niin kaikki se kura mitä se haluais tehdä, determining blaa, gapless play..blaa, jne. ja muutama asia mitä vihaan itunesissa;

---


Itsel pyörii iTunes-kirjastot verkon yli ja AirTunesilla saundit sit langattomasti kaiuttimiin ja ei oo kyl ollu mtn ongelmia. Mut joo, iTunes ei lienee sun ohjelma *hymy*

Oots kokeilu tota Cog-softaa? Vois toimii sulle.
http://cogx.org/

---


tulee servulta musa ja airportti välissä, musa menee suoraa piuhalla en tiä missäkohden se junnaa mut anygays kiitti linkistä pitää kokeilla :)



Kuten sivuiltakin huomaa, cogin kehitys on loppunut aikoja sitten ja ainakin itsellä hajos kuuppa ihan täysin tuohon cogin bugisuuteen ja puutteisiin. En lopulta löytänyt mitään yhtä hyvää soitinta osx:lle kuin esim. windowsille oleva Foobar2000. Valitettavasti poistin jo kaikki noi mitä olin kokeillut, sieltä oisin ehkä voinut suositella paria :/ Itse käyttelen vlc:tä, vaikka ei sekään kummoinen ole, mutta pyöriipäähän kaikki :)
_samppa

Posts: 89

#1967 • • _samppa

Replying to Virallinen Apple topic:

Metz^^, 1.4.2010 01:12:
---


se ei kestä mun isoo playlistiä, okei ne tulee servulta verkon yli joten annan vähän armoa, mutta winamp pysty kestään senkin. Toinen on jos lisään uusia biisejä niin kaikki se kura mitä se haluais tehdä, determining blaa, gapless play..blaa, jne. ja muutama asia mitä vihaan itunesissa;



Tähän on melko hankala sanoa mitään näin etänä... Yksi syy voisi olla se, että itunesin library.xml voi kasvaa melko isoksi, samoin albumien kuvat vievät paljon tilaa ja noiden hakeminen verkon yli voi kestää. Olisiko sun mahdollista siirtää itse library omalle koneelle ja pitää vain musafilet servulla?

Metz^^, 1.4.2010 01:12:
---
a) se ei ymmärrä mp3 idtagihärpäkkeitä niinkun winamp, esim väärinnimetyt winamp ymmärsi silti, tää sama ongelma tulee vastaan myös ipodissa, ja en todellakaan ala nimeen uusiks kaikkee mitä ihmiset on väärin nimenny tai ite oon joskus ripatessa mokannut



Puhutko sä nyt olemattomista id3-tageista (tyyliin ablum atrist) vai virheistä olemassa olevien (album artist) tagien sisällössä? No anyway, iTunes pelaa aika rankasti noiden tagien pohjalta, joten lienee helpointa yrittää korjailla niitä tageja jollain tagieditorilla, joka hakee tiedot automaattisesti jostain tietokannasta. Hyviä tällaisia en valitettavasti osaa tähän hätään suositella, kun omaa tarvetta ei ole ollut.


Metz^^, 1.4.2010 01:12:
---
b) genius ei toimi niin hyvin kun hehkutetaan
c) Random/suffle ei todellakaan toimi



Mitä sä oletit geniukselta? :D Tyypillistä Applen markkinahuttua... Apple väittää, että shufflen pitäisi olla täysin random. Tiedä sitten, netti on täynnä samansorttista valitusta ja oon välillä kyllä itsekin ihmetellyt ton toimintaa. :)

Metz^^, 1.4.2010 01:12:
---
d) puuttuu se ALT+klik jono mitä rakastin winampissa, voithan sä tässäkin tehdä playlistin mutta se on eriasia ja hankalampaa



Tää on kyllä perseestä... yritin googletella, mutta mitään järkevää substitutea ei löytynyt. Ei toi oikea klikkaus -> Play Next in iTunes DJ nyt kovin hankala ole, mut ei todellakaan yhtä näppärä. :/


Metz^^, 1.4.2010 01:12:
---
f ) ei ymmärrä ipodia aina, vaikka ite käyttis ymmärtää (muillakin on ollut tää ongelma)



Tähän en ole törmännyt itse, joten en osaa auttaa.

Metz^^, 1.4.2010 01:12:
---
g) se miten se listaa biisit, joko aakkosten tai levyn mukaan jne, mä haluaisin niinkun winampissa, sourcen mukaan. mullon musat järkätty tietyllä tavalla genreittäin ja haluaisin että ne toimis tossa lisäämis järjestyksessä, vaan ei, ja se genrejuttu on ihan kuraa!



iTunesin idea on juurikin siinä, että käyttäjän ei tarvitse tietää/välittää missä päin levyä filet majailee. Siksi ko. softa nojaa niin raskaasti id3-tageihin. Yritin kanssa alussa tapella tota vastaan, kunnes nostin tassut pystyyn ja aloin vaan kiltisti tagata filejä. Genrejuttu ei ole IMO kovinkaan paska, kunhan vaan filet on jaksanut tagata kuntoon. Myös View->Column Browser->On Top on näppärä, mikäli id3-tagit on kunnossa (toimii list-modessa).

Tagaamiseen on kosolti appleskriptejä verkossa, joten googlettamalla saattaisi hyvinkin löytyä, joka tagaa noi filet haluamallasi tavalla niiden kansiorakenteen perusteella (tai sitten se joku editori). En jaksa uskoa, että olet ainoa ihminen maailmassa, joka on siirtynyt winampista itunesia käyttämään. :)

http://dougscripts.com/itunes/

Metz^^, 1.4.2010 01:12:
---
h) listauksessa et voi vetää esim levyä tai genree nimen edelle vaan se nimipalkki on aina ensimmäisenä. (saako tän muutettua jostain, en oo ainakaan löytänyt?)



Joo tähän ei ole olemassa ratkaisua.


No, eipä näistä varmaan paljon iloa ole, joten onnea korvaavan softan metsästykseen :)

--
pleasure little treasure

Lost-Soul

Posts: 3,107

#1968 • • Lost-Soul los pallos

Replying to Virallinen Apple topic:

_samppa, 1.4.2010 23:30:
---

---
Metz^^, 1.4.2010 01:12:
---
h) listauksessa et voi vetää esim levyä tai genree nimen edelle vaan se nimipalkki on aina ensimmäisenä. (saako tän muutettua jostain, en oo ainakaan löytänyt?)

---


Joo tähän ei ole olemassa ratkaisua.


Albumit aakkostettuna kyllä saa ihan etummaiseksi ainakin luettelotyylisessä näyttötavassa kun vaan valitsee Sisällöstä -> Sarakeselain kohdasta Albumit. Tosin jos tuolta on valittu useampi, niin niiden järjestys on taas jostain syystä ennaltamäärätty.

--
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis

akir0

Posts: 2,554

#1969 • • akir0 idleRPG champion 2009

Replying to Virallinen Apple topic:

mange, 1.4.2010 18:06:
En jostain syystä saa kaikkea hyötyä irti Airport Expressin 54 Mbps nopeudesta. (Linja mitä käytän niin ylittää helposti Airport Expressin kapasitettin ja piuhalla saankin kaiken hyödyn irti kaistasta.) Tällä hetkellä se saa vaan puskettua ulos n. 21 Mbps. Airport Express on asetettu niin että toimii vain G-standardilla.

(Edit: Kun muutin AE:n siltaavaksi niin nopeus nousi 14->21 Mbps. Mutta vielä jokin mättää kun ei puske tuonne 54 Mbps:ään asti.)



Niin puhutko nyt siitä nopeudesta, jolla laitteet ilmoittaa olevansa yhteydessä vai käytännön siirtonopeudesta?

Joka tapauksessa ei siinä erityisesti varmaan vikaa ole. g:llä ei juuri tota isompia lukemia oo tarjolla. Jos sulla on vielä b-sarjan laitteita samassa verkossa, niin sekin hidastaa.
Yallu

Posts: 1,910

#1970 • • Edited Yallu The Bullies / www.ricerocketracing.fi

Replying to Virallinen Apple topic:

mange, 1.4.2010 18:06:
En jostain syystä saa kaikkea hyötyä irti Airport Expressin 54 Mbps nopeudesta. (Linja mitä käytän niin ylittää helposti Airport Expressin kapasitettin ja piuhalla saankin kaiken hyödyn irti kaistasta.) Tällä hetkellä se saa vaan puskettua ulos n. 21 Mbps. Airport Express on asetettu niin että toimii vain G-standardilla.

(Edit: Kun muutin AE:n siltaavaksi niin nopeus nousi 14->21 Mbps. Mutta vielä jokin mättää kun ei puske tuonne 54 Mbps:ään asti.)



2 sanaa: Teoreettinen siirtonopeus.

Onko sulla VAIN 1 laite verkossa? Onko naapureita tukiaseman kantosäteellä? Onko seiniä välissä? Onko paljon sähkölaitteita?

Mä lähtisin haistelemaan tuota signaalin laatua, mikäli tuo 21Mbps ei riitä, mutta en tiedä saako mitään järkevää softaa mäkille.. Muuten tuon hävikin voi selittää useammat laitteet, naapurin tukiasema joka toimii samalla kanavalla, peilit/paksut seinät (lisäksi antennin kenttä on heikoimmillaan suoraan antennin ylä/alapuolella), erilaiset sähkölaitteet voivat aiheuttaa häiriöitä.

edit.
Tuskin saat ikinä tuota siirtonopeutta tuonne 54Mbps asti..
mange

Posts: 1,913

#1971 • • mange Terrorcraft

Replying to Virallinen Apple topic:

akir0, 2.4.2010 07:07:
---
mange, 1.4.2010 18:06:
En jostain syystä saa kaikkea hyötyä irti Airport Expressin 54 Mbps nopeudesta. (Linja mitä käytän niin ylittää helposti Airport Expressin kapasitettin ja piuhalla saankin kaiken hyödyn irti kaistasta.) Tällä hetkellä se saa vaan puskettua ulos n. 21 Mbps. Airport Express on asetettu niin että toimii vain G-standardilla.

(Edit: Kun muutin AE:n siltaavaksi niin nopeus nousi 14->21 Mbps. Mutta vielä jokin mättää kun ei puske tuonne 54 Mbps:ään asti.)
---
Niin puhutko nyt siitä nopeudesta, jolla laitteet ilmoittaa olevansa yhteydessä vai käytännön siirtonopeudesta?

Joka tapauksessa ei siinä erityisesti varmaan vikaa ole. g:llä ei juuri tota isompia lukemia oo tarjolla. Jos sulla on vielä b-sarjan laitteita samassa verkossa, niin sekin hidastaa.


Puhun siitä nopeudesta jonka Soneran nopeusmittari näyttää: http://nopeusmittaus.sonera.fi/
Airport Express taas on kaikista yhdistetyistä laitteista se hitan, eli muut verkkokortit ovat N-standardia joten ymmärtääkseni ns. pullonkaula on tuo Airport Express.
mange

Posts: 1,913

#1972 • • mange Terrorcraft

Replying to Virallinen Apple topic:

Yallu, 2.4.2010 09:50:
---
mange, 1.4.2010 18:06:
En jostain syystä saa kaikkea hyötyä irti Airport Expressin 54 Mbps nopeudesta. (Linja mitä käytän niin ylittää helposti Airport Expressin kapasitettin ja piuhalla saankin kaiken hyödyn irti kaistasta.) Tällä hetkellä se saa vaan puskettua ulos n. 21 Mbps. Airport Express on asetettu niin että toimii vain G-standardilla.

(Edit: Kun muutin AE:n siltaavaksi niin nopeus nousi 14->21 Mbps. Mutta vielä jokin mättää kun ei puske tuonne 54 Mbps:ään asti.)
---
2 sanaa: Teoreettinen siirtonopeus.

Onko sulla VAIN 1 laite verkossa? Onko naapureita tukiaseman kantosäteellä? Onko seiniä välissä? Onko paljon sähkölaitteita?

Mä lähtisin haistelemaan tuota signaalin laatua, mikäli tuo 21Mbps ei riitä, mutta en tiedä saako mitään järkevää softaa mäkille.. Muuten tuon hävikin voi selittää useammat laitteet, naapurin tukiasema joka toimii samalla kanavalla, peilit/paksut seinät (lisäksi antennin kenttä on heikoimmillaan suoraan antennin ylä/alapuolella), erilaiset sähkölaitteet voivat aiheuttaa häiriöitä.

edit.
Tuskin saat ikinä tuota siirtonopeutta tuonne 54Mbps asti..


Juu tiedän kyllä tuosta teoreettisesta siirtonopeudesta ja että en saa siirtonopeutta 54 Mbps asti. Mutta mielestäni pitäisi kyllä puskea ainakin sinne 40 Mbps tai vähän päälle.
Onhan noita laitteita jotka voisi häiritä signaalia mutta en uskoisi että ne voisi noinkin paljon heikentää signaalia. Muita esteitä ei ole jotka heikentäisi signaalia. Yhdistettyjä koneita on 1-4 mutta nopeustestissä olin liittänyt vain yhden koneen.
Noh, mutta kyllähän itselleni riittää hitaampikin kaista mutta jos kerran "sai halvalla" nopeeta kaistaa niin olisihan se kiva yrittää saada siitä kaikki ilo irti. =)
Yallu

Posts: 1,910

#1973 • • Yallu The Bullies / www.ricerocketracing.fi

Replying to Virallinen Apple topic:

mange, 2.4.2010 11:23:
---
Yallu, 2.4.2010 09:50:
---
mange, 1.4.2010 18:06:
En jostain syystä saa kaikkea hyötyä irti Airport Expressin 54 Mbps nopeudesta. (Linja mitä käytän niin ylittää helposti Airport Expressin kapasitettin ja piuhalla saankin kaiken hyödyn irti kaistasta.) Tällä hetkellä se saa vaan puskettua ulos n. 21 Mbps. Airport Express on asetettu niin että toimii vain G-standardilla.

(Edit: Kun muutin AE:n siltaavaksi niin nopeus nousi 14->21 Mbps. Mutta vielä jokin mättää kun ei puske tuonne 54 Mbps:ään asti.)
---
2 sanaa: Teoreettinen siirtonopeus.

Onko sulla VAIN 1 laite verkossa? Onko naapureita tukiaseman kantosäteellä? Onko seiniä välissä? Onko paljon sähkölaitteita?

Mä lähtisin haistelemaan tuota signaalin laatua, mikäli tuo 21Mbps ei riitä, mutta en tiedä saako mitään järkevää softaa mäkille.. Muuten tuon hävikin voi selittää useammat laitteet, naapurin tukiasema joka toimii samalla kanavalla, peilit/paksut seinät (lisäksi antennin kenttä on heikoimmillaan suoraan antennin ylä/alapuolella), erilaiset sähkölaitteet voivat aiheuttaa häiriöitä.

edit.
Tuskin saat ikinä tuota siirtonopeutta tuonne 54Mbps asti..

---

Juu tiedän kyllä tuosta teoreettisesta siirtonopeudesta ja että en saa siirtonopeutta 54 Mbps asti. Mutta mielestäni pitäisi kyllä puskea ainakin sinne 40 Mbps tai vähän päälle.
Onhan noita laitteita jotka voisi häiritä signaalia mutta en uskoisi että ne voisi noinkin paljon heikentää signaalia. Muita esteitä ei ole jotka heikentäisi signaalia. Yhdistettyjä koneita on 1-4 mutta nopeustestissä olin liittänyt vain yhden koneen.
Noh, mutta kyllähän itselleni riittää hitaampikin kaista mutta jos kerran "sai halvalla" nopeeta kaistaa niin olisihan se kiva yrittää saada siitä kaikki ilo irti. =)


Sitten pitää vielä ottaa huomioon kuparin tuoma "data hävikki", eli etäisyys kuituun.. nuo nopeudet tippuvat melko nopeasti etäisyyden kasvaessa.
akir0

Posts: 2,554

#1974 • • Edited akir0 idleRPG champion 2009

Replying to Virallinen Apple topic:

mange, 2.4.2010 11:23:
Juu tiedän kyllä tuosta teoreettisesta siirtonopeudesta ja että en saa siirtonopeutta 54 Mbps asti. Mutta mielestäni pitäisi kyllä puskea ainakin sinne 40 Mbps tai vähän päälle.



40Mbit/s on g-sarjan yhteydellä käytännössä täys mahdottomuus. Jos kattelet mitä vaan testejä niin edes 30mbit/s ei yleensä onnistu. Eli ei tossa sen perusteella mitään vikaa pitäis olla. Siirryt vaan n-sarjaan niin saat enempi nopeutta.

http://en.wikipedia.org/wiki/IEEE_802.11#802.11g

This works in the 2.4 GHz band (like 802.11b), but uses the same OFDM based transmission scheme as 802.11a. It operates at a maximum physical layer bit rate of 54 Mbit/s exclusive of forward error correction codes, or about 22 Mbit/s average throughput.

bates

Posts: 707

#1975 • • bates Tirehtööri

Replying to Virallinen Apple topic:

mange, 2.4.2010 11:09:
---

Airport Express taas on kaikista yhdistetyistä laitteista se hitan, eli muut verkkokortit ovat N-standardia joten ymmärtääkseni ns. pullonkaula on tuo Airport Express.



Eli sulla on ilmeisesti toi vanha g-mallin Express? Niinku Akir0 sano, ni kandee kyl investoida tohon n-sarjan Expressiin, toimii loistavasti.

--
The best way to predict the future is to invent it.

Metz^^

Posts: 264

#1976 • • Metz^^

Replying to Virallinen Apple topic:



Kuten sivuiltakin huomaa, cogin kehitys on loppunut aikoja sitten ja ainakin itsellä hajos kuuppa ihan täysin tuohon cogin bugisuuteen ja puutteisiin. En lopulta löytänyt mitään yhtä hyvää soitinta osx:lle kuin esim. windowsille oleva Foobar2000. Valitettavasti poistin jo kaikki noi mitä olin kokeillut, sieltä oisin ehkä voinut suositella paria :/ Itse käyttelen vlc:tä, vaikka ei sekään kummoinen ole, mutta pyöriipäähän kaikki :)



VLCTÄ :D juu ei toimi mun tarkotukseen :P Videoihin se kyllä on oiken herkku.


Albumit aakkostettuna kyllä saa ihan etummaiseksi ainakin luettelotyylisessä näyttötavassa kun vaan valitsee Sisällöstä -> Sarakeselain kohdasta Albumit. Tosin jos tuolta on valittu useampi, niin niiden järjestys on taas jostain syystä ennaltamäärätty.



Kokeilin Songbirdiä ja siinä ainakin sai artisin vaihdettua ekaks suoraan vetämällä, joten miks ihmeessä noinkin yksinkertasen tempun pitää olla itunesissa pähkäilyn takana ._.



_samppa, niimpä, mä vietin varmaan 5h ettien joskus jotain alt+klik korvaavaa ja petyin ja sitä ominaisuutta on kuitenkin toivonut niiiiiin moni ihminen että miks apple ei vaan voi lisätä sitä? meh.

--
Minulla on ratkaisu, se vain ei sovi ongelmaan.