Virallinen Apple topic

2,070 posts, 104 pages, 801,201 views

Takyon

Posts: 2,945

#1761 • • Takyon Möwkö
Haista nyt apple iso paska. Mä haluisin kysyä mitä maksaa vanhan ipodin kovalevyn vaihto, valtuutetussa "huoltoliikkeessä" neuvotaan ottamaan yhteyttä apple finlandiin (jonka kautta mä tuon huoltoliikkeenkin löysin), ja sit tulee vastaan tällanen:

Teknistä puhelintukea saat numerosta 0800 96162 ma - pe 9.00 - 20.45. Jos tuotteen 90 päivän ilmainen takuutuki on voimassa tai jos tuotteelle on hankittu AppleCare Protection Plan -palvelusopimus, tuki on maksutonta. Muutoin puhelintuesta veloitetaan 49 euroa tapaukselta.



Hyvä et en soittanu kun tuo numero löytyi jostain aiemmalta sivulta ILMAN MITÄÄN VITUN HINTATIETOA. Joten, apple *dissaa*

--
info

No matter how depressed you are.... there is NOTHING that cant be fixed by titties.

Sami de Sousa

Posts: 1,221

#1762 • • Sami de Sousa [Diggin Deep, Vibes]

Replying to Virallinen Apple topic:

Takyon, 28.8.2009 16:02:
Haista nyt apple iso paska. Mä haluisin kysyä mitä maksaa vanhan ipodin kovalevyn vaihto, valtuutetussa "huoltoliikkeessä" neuvotaan ottamaan yhteyttä apple finlandiin (jonka kautta mä tuon huoltoliikkeenkin löysin), ja sit tulee vastaan tällanen:

---
Teknistä puhelintukea saat numerosta 0800 96162 ma - pe 9.00 - 20.45. Jos tuotteen 90 päivän ilmainen takuutuki on voimassa tai jos tuotteelle on hankittu AppleCare Protection Plan -palvelusopimus, tuki on maksutonta. Muutoin puhelintuesta veloitetaan 49 euroa tapaukselta.
---

Hyvä et en soittanu kun tuo numero löytyi jostain aiemmalta sivulta ILMAN MITÄÄN VITUN HINTATIETOA. Joten, apple *dissaa*



Tää ei ole faktaa vaan menee oman kokemuksen perusteella, mutta tuskinpa se 49 euroa tulostuu sun puhelinlaskulle siitä, kun siellä Applen päässä vastataan. Itse soitin tonne Applen puhelintukeen, kun Bookin kanssa oli ongelmia; Ei ollut AppleCarea ja kone oli jo about 120 päivää vanha eikä ainakaan multa veloitettu mitään siitä, että tukihenkilö kirjasi vian ja antoi mulle asianumeron neuvoen viemään lähimpään valtuutettuun Apple-huoltoon.
Sallakat

Posts: 2,220

#1764 • • Sallakat jungle, baby !

Replying to Virallinen Apple topic:

Wert, 10.9.2009 11:27:
IPhone 3.1 ladattavissa :)



hmm kappas, eipä oo tuosta tullu luettua etukäteen. mikäs se aukkopäivitys oli muuten sitte numeroltaan mikä aiemmin tuli sen ison firmispäivityksen jälkeen?

Nojaa täytyypi latailla mokoma kun kotio pääsee.
Chantola

Posts: 769

#1765 • • Chantola Black Hole / Spinnin / Club86 / Baroque / Bonzai

Replying to Virallinen Apple topic:

Sallakat, 10.9.2009 11:40:
---
Wert, 10.9.2009 11:27:
IPhone 3.1 ladattavissa :)

---


hmm kappas, eipä oo tuosta tullu luettua etukäteen. mikäs se aukkopäivitys oli muuten sitte numeroltaan mikä aiemmin tuli sen ison firmispäivityksen jälkeen?

Nojaa täytyypi latailla mokoma kun kotio pääsee.



toi on just se päivitys siihen tekstiviestiaukkoon...jos oikeen käsitin..asensin ton ja hävis pari muutaki bugii samal =)
Sallakat

Posts: 2,220

#1766 • • Sallakat jungle, baby !

Replying to Virallinen Apple topic:

Chantola, 10.9.2009 12:13:
---
Sallakat, 10.9.2009 11:40:
---
Wert, 10.9.2009 11:27:
IPhone 3.1 ladattavissa :)

---


hmm kappas, eipä oo tuosta tullu luettua etukäteen. mikäs se aukkopäivitys oli muuten sitte numeroltaan mikä aiemmin tuli sen ison firmispäivityksen jälkeen?

Nojaa täytyypi latailla mokoma kun kotio pääsee.

---


toi on just se päivitys siihen tekstiviestiaukkoon...jos oikeen käsitin..asensin ton ja hävis pari muutaki bugii samal =)



häh oonks mä sitte nähny unta ett jotaa päivitelly mun ja poikaystävän puhelimiin aiemmin hmm :O

eiiiiku tutkin ennenku hutkin: http://www.puhelinvertailu.com/uutiset.cfm/2009/09/09/apple_julkaisi_iphone_3_1_ohjelmistopaivityksen_saataville_tanaan#
bates

Posts: 707

#1767 • • Edited bates Tirehtööri
Hintavinkkinä...
Lahdessa aukes tänään Omena Groupin uusi toimipiste ja sisäänheittotarjouksena 13" unibody Macbook 2,4 GHz Intel Core 2 Duo prossulla 899e.
Toi ei siis oo se ihan tuorein tällä hetkellä saatavilla oleva malli, vaan sitä edeltävä (late 2008). Ihan ok hinta kyl ja jengi olikin aamusta asti niitä kantanu kaupasta aika paljon ulos.

--
The best way to predict the future is to invent it.

lilius

Posts: 719

#1768 • • lilius

Replying to Virallinen Apple topic:

bates, 10.9.2009 12:59:
Hintavinkkinä...
Lahdessa aukes tänään Omena Groupin uusi toimipiste ja sisäänheittotarjouksena 13" unibody Macbook 2,4 GHz Intel Core 2 Duo prossulla 899e.
Toi ei siis oo se ihan tuorein tällä hetkellä saatavilla oleva malli, vaan sitä edeltävä (late 2008). Ihan ok hinta kyl ja jengi olikin aamusta asti niitä kantanu kaupasta aika paljon ulos.



JA tuohon sitten... 'VINK' 'VINK' *vink*

http://www.apple.com/fi/macosx/uptodate/


- jussi
bates

Posts: 707

#1769 • • bates Tirehtööri

Replying to Virallinen Apple topic:

Jussi Lius, 10.9.2009 16:39:
---
bates, 10.9.2009 12:59:
Hintavinkkinä...
Lahdessa aukes tänään Omena Groupin uusi toimipiste ja sisäänheittotarjouksena 13" unibody Macbook 2,4 GHz Intel Core 2 Duo prossulla 899e.
Toi ei siis oo se ihan tuorein tällä hetkellä saatavilla oleva malli, vaan sitä edeltävä (late 2008). Ihan ok hinta kyl ja jengi olikin aamusta asti niitä kantanu kaupasta aika paljon ulos.

---


JA tuohon sitten... 'VINK' 'VINK' *vink*

http://www.apple.com/fi/macosx/uptodate/


- jussi




Joo, mutta tossa Macbookissa näyttääkin olevan Lumikissa jo mukana *hymy*

--
The best way to predict the future is to invent it.

Wert

Posts: 3,386

#1770 • • Edited Wert Varapalkkaliukuja

Replying to Virallinen Apple topic:

Sallakat, 10.9.2009 11:40:
---
Wert, 10.9.2009 11:27:
IPhone 3.1 ladattavissa :)

---


hmm kappas, eipä oo tuosta tullu luettua etukäteen. mikäs se aukkopäivitys oli muuten sitte numeroltaan mikä aiemmin tuli sen ison firmispäivityksen jälkeen?

Nojaa täytyypi latailla mokoma kun kotio pääsee.



3.0.1 oli se aukkopäivitys.. tää on isompi päivitys. näköjään paljo ihan turhia uusia ominaisuuksia..

Edit: jengi itkee että Tethering lakkaa toimimasta muilla ku Soneran liittymillä.. kyynel, en oo kertaakaa käyttäny tetheringiä tähänkään mennessä..
lilius

Posts: 719

#1771 • • lilius

Replying to Virallinen Apple topic:

bates, 10.9.2009 17:30:
---
Jussi Lius, 10.9.2009 16:39:
---
bates, 10.9.2009 12:59:
Hintavinkkinä...
Lahdessa aukes tänään Omena Groupin uusi toimipiste ja sisäänheittotarjouksena 13" unibody Macbook 2,4 GHz Intel Core 2 Duo prossulla 899e.
Toi ei siis oo se ihan tuorein tällä hetkellä saatavilla oleva malli, vaan sitä edeltävä (late 2008). Ihan ok hinta kyl ja jengi olikin aamusta asti niitä kantanu kaupasta aika paljon ulos.

---


JA tuohon sitten... 'VINK' 'VINK' *vink*

http://www.apple.com/fi/macosx/uptodate/


- jussi

---



Joo, mutta tossa Macbookissa näyttääkin olevan Lumikissa jo mukana *hymy*



.ok.

mihkäs päin lahtea toi liike muuten aukes??

- jussi
tomii

Posts: 3,594

#1772 • • tomii kallion herttua

Replying to Virallinen Apple topic:

Takyon, 28.8.2009 16:02:
Haista nyt apple iso paska. Mä haluisin kysyä mitä maksaa vanhan ipodin kovalevyn vaihto, valtuutetussa "huoltoliikkeessä" neuvotaan ottamaan yhteyttä apple finlandiin (jonka kautta mä tuon huoltoliikkeenkin löysin), ja sit tulee vastaan tällanen:



Ei kannata vaihdattaa kovoa, vitun kallista noiden laitteiden huollatus. Kannattavampaa ostaa vaan joku uusi soitin. Tiedän, ettei varmaan SE vastaus mitä tähän kaipaat, mutta trust me, toi ei vaan kannata.

Tos jotaan osviittaa hinnoista:

http://www.apple.com/fi/support/ipod/service/prices/#finland

Kovon vaihto sijoittuu ihan salettiin tohon kalliimpaan hintaluokkaan, tai ainakin lähelle sitä, eli aika vitsi huollattaa.

--
reivaan kunnes kuolen

Late

Posts: 3,441

#1773 • • Late team Lasse

Replying to Virallinen Apple topic:

Takyon, 28.8.2009 16:02:


8<
Mä haluisin kysyä mitä maksaa vanhan ipodin kovalevyn vaihto
8<



Ootko käyny kattomassa täältä kuinka vaikeaa sen vaihtaminen itse on? Sit vaan bongaat jostain vielä sopivan kovon halvalla niin avot! :)
blender

Posts: 2,552

#1775 • • blender Arcade | KAIKU
imac 24 saapui tänään, aika innoissaan tosta. yllättävän helppo käyttää toi uusi käyttis, vaikka oon ollukkin pitkän linjan pc/windows kuluttaja... Ohjelmiaki löytyy nyt aika kivasti, verrattuna siihen mitä sillon oli ku viimeks kattelin (monia vuosia sitten)

On kyllä rahalle vastinetta koneesta, vaikka kallis olikin.
Jocular

Posts: 1,359

#1776 • • Jocular Janni
Mites tuon "puhuvanpään" saikaan suljettua? Joku kissanpennun ryökäle on yön aikana käyny tepastelemassa läppärin päällä ja laittanu semmosen moden päälle, että kone kertoo kaiken mitä kirjotan, kaiken mitä klikkailen ÄÄNEEN! ja sit rajaa kaikki ohjelmien/sivustojen aktiiviset osat tommosella vammasella mustalla reunuksella.. Argh!

--
Sinun täytyy olla ensimmäinen, paras tai erilainen.

daffy

Posts: 737

#1777 • • daffy duck and cover

Replying to Virallinen Apple topic:

Jocular, 19.9.2009 10:20:
Mites tuon "puhuvanpään" saikaan suljettua? Joku kissanpennun ryökäle on yön aikana käyny tepastelemassa läppärin päällä ja laittanu semmosen moden päälle, että kone kertoo kaiken mitä kirjotan, kaiken mitä klikkailen ÄÄNEEN! ja sit rajaa kaikki ohjelmien/sivustojen aktiiviset osat tommosella vammasella mustalla reunuksella.. Argh!


Varmaan System Preferences > Universal Access tai Speech alta voi tsekkailla asetuksia.

--
Ph´nglui mglw´nafh Cthulhu R´lyeh wgah-nagl ftaghn

Jocular

Posts: 1,359

#1778 • • Edited Jocular Janni

Replying to Virallinen Apple topic:

daffy, 19.9.2009 10:24:
---
Jocular, 19.9.2009 10:20:
Mites tuon "puhuvanpään" saikaan suljettua? Joku kissanpennun ryökäle on yön aikana käyny tepastelemassa läppärin päällä ja laittanu semmosen moden päälle, että kone kertoo kaiken mitä kirjotan, kaiken mitä klikkailen ÄÄNEEN! ja sit rajaa kaikki ohjelmien/sivustojen aktiiviset osat tommosella vammasella mustalla reunuksella.. Argh!

---

Varmaan System Preferences > Universal Access tai Speech alta voi tsekkailla asetuksia.



Joo mut mistä noita asetuksia pääsee muuttamaan? *nauru* ah löyty! :D tänks!

--
Sinun täytyy olla ensimmäinen, paras tai erilainen.

lilius

Posts: 719

#1779 • • lilius
Noh joutuu sitten kuitenkin asentamaan tuollaisen:

http://www.virtualbox.org/

..jotta MacBook Pro:ta pystyy käyttään täysiveroisesti 'oikeissa' töissä.. eikä vain surffilautana. ;)

Noh sinnehän sitten menee WinToosa & Linux... eiköhän niillä sitten hommat toimi.

Eli ei nyt ihankaikkeen toi Macikään perussetillä pysty toimisto/labra ympäristössä.


- jussi

ps. et jos joku sanoo et kun siinä WinToosas on hirvee rukaaminen niin voin sanoo et kyllä sitä tässä Maci ympäristössäkin riittää... kokemuksella: VOIP, IntraNET (ciscoVPN), Mailit, 64bit mode, Excel sheets, printers,.. ja sit kohta pitääkin kysellä hieman Mac guruilta noita softia.. olkaahan valmiina. ;)
Metz^^

Posts: 264

#1780 • • Metz^^
iAlertU <3 haha. tällä saa säikyteltyä kavereita ja vielä ikuistettua kuvan.

--
Minulla on ratkaisu, se vain ei sovi ongelmaan.