Virallinen Apple topic

2,070 posts, 104 pages, 801,313 views

Epailija

Posts: 5,636

#1301 • • Epailija Physicist, 2nd class.

Daniel Braun, 29.7.2008 12:09:
Joo joo, mulla oli pointti se että jokainen iPhonen disauttelija vetää noita "kovia lukuja myynneistä" unohtaen että ne tehdään hintaluoka about 100,- laitteilla.



Tässä on kyllä vinha perä.

Ja vielä sellaisilla mallimäärillä että sekopäiset kuluttajat ostaa aina uuden kun sellainen julkaistaan. Ja IMO iPhone on käytössä paljon kestävämpi kuin alle huntin Nokialainen...



No tuosta on paha mennä sanomaan. Katsotaan sitten kun iPhone on ollut ihmisillä käytössä vuosikausia. Omat alle huntin nokialaiset ovat kestäneet normikäyttöä (johon eivät minulla kuulu kännirymytykset) kukin useamman vuoden ilman mukinoita. Toisaalta iPhonen kestävyyttähän pitäisi verrata saman hintaluokan puhelimiin, eikö?

Ei valtaa markkinoita, se on varmaa, mutta teki puhelimen kuitenkin joka sai ehkä suurimman mediahypen mobiililaitemarkkinoilla piiiiitkään aikaan.



No hypen suhteen Apple on aina kunnostautunut, mutta onko se oikeasti mikään saavutus? Onko hype tärkeämpää kuin itse tuote?

Toi on vinkeää että puhutaan "unohtaa perusominaisuuksia"



No musta on lähinnä huvittavaa, että käyttömukavuudesta tunnettu firma unohtaa puhelimestaan mahdollisuuden poistaa viestejä yksitellen. Näin esimerkkinä. Erilaisia puutelistoja löytynee netistä lukuisia ja vaikka osa menee varmasti hiusten halkomiseksi ja henkilökohtaisten mieltymysten piikkiin, niin ne osoittavat, ettei Applekaan saa kerralla täydellistä aikaiseksi.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

ezzy

Posts: 8,060

#1302 • • ezzy Droid-pappa
tällästä tää on...lainattu matkapuhelinforumilta:

apple fani: "apple tötsäys is the bestest eva"
"no ei se kai nyt ihan noin ole? esimerkkejä miksei: ..."
apple fani: "no mun mielestä on silti"
"ai tutustuit esitettyihin perusteisiin?"
apple fani: "...no, mut eihän tollasta nyt kukaan edes tarttekaan"
apple fani lisää vielä varmuuden vuoksi: "niinjoo ja yhdeltä kilpailijalta löytyy yksivanha tuote joka on vielä huonompi"

Samperi ku en löytänyt linkkiä tähän testiin, bongasin vaan tuolta forumilta:

Testin tulokset parhaiten pärjänneestä huonoimpaan:

1. 3G iPhone
+8 tai 16 gigaa muistia
+nopea UMTS
+sisäänrakennettu GPS
+innovatiivinen käyttöliittymä

-ei videonauhoitusta
-operaattorilukittu
-ei MP3 soittoääniä

2. Sony Ericsson W760i
+kohtuullinen kamera
+nopea UMTS
+sisäänrakennettu GPS

-lyhyt akun kesto
-pieni näyttö
-Ei WLANia

3. HTC Diamond (o2 brändätty)
+päätoiminnot käytettävissä kosketusnäytöltä
+nopea UMTS
+hyvä nettiselain
+4gb sisäistä muistia

-hidas valikko
-osaa toiminnoista mahdollista käyttää vain styluksella
-ei laajennettavaa muistia

4. Motorola Rokr E8
+liitäntä standardikuulokkeille
+hyvä kuuluvuus ja hyvä handsfree
+2 gigaa muistia ja muistikorttipaikka

-ei UMTS
-pieni näyttö
-huono kuulokeääni

5. Samsung SGH-F480
+käyttöliittymä personoitavissa widgeteillä
+nopea UMTS
+suuri näyttö

-ei muistikorttia mukana
-sähköpostin liitteiden lähettäminen ei mahdollista
tomii

Posts: 3,594

#1303 • • tomii kallion herttua

ezzy, 29.7.2008 13:11:

just, että massamuistina toimiminen on sulle ylivoimainen juttu tajuta et vois tarvita :)
I can't help you :)

ja akun viimeks vaihtanu edelliseen luuriini, joka oli 5v vanha 8310. Vaihdoin kuoret ja akun ja luuri kesti vielä 2v sen jälkeen ok, kunnes mikkiin tuli kosketushäiriö ja vaihdoin 6300:een nokialaiseen, jota oon nyt vuoden käyttänyt ilman ainuttakaan ongelmaa.




Oon kyl ihan samaa mieltä, että massamuisti-ominaisuus on TODELLA jees. Itse en enää moiseen totuttuani aio hankkia varmaan ikinä luuria, joka ei toimi massamuistina. Mut jos tohon ei ole tottunut/tarvetta, niin varmaan ihan yks hailee, kuten kaikilla muillakin ominaisuuksilla, joita ei käytä.

Ja akun tosiaan joutuu aika monikin vaihtamaan jopa jo 2 vuoden jälkeen, oli luuri sit ihan mikä vain. Aika monella noi akun lataussuositukset kusee enemmän tai vähemmän, koska aina ei vaan voi odottaa, että akku olisi loppumaisillaan ja aina ei voi lataa täyteen kiireen sattuessa ja välillä sitä vahingossa ns. "ylilataa", ja kaikki nämä vähentävät akun ikää jo entisestään. <- tää on mun mielestä SE käsittämätön läppä mitä Apple on ton laitteen kanssa tehnyt, että akku ei ole normikäyttäjän vaihdettavissa. Muut puutteet on kuitenkin varmaan monelle aika pieniä juttuja.

--
reivaan kunnes kuolen

ezzy

Posts: 8,060

#1304 • • ezzy Droid-pappa

tomii, 29.7.2008 13:37:
---
ezzy, 29.7.2008 13:11:

just, että massamuistina toimiminen on sulle ylivoimainen juttu tajuta et vois tarvita :)
I can't help you :)

ja akun viimeks vaihtanu edelliseen luuriini, joka oli 5v vanha 8310. Vaihdoin kuoret ja akun ja luuri kesti vielä 2v sen jälkeen ok, kunnes mikkiin tuli kosketushäiriö ja vaihdoin 6300:een nokialaiseen, jota oon nyt vuoden käyttänyt ilman ainuttakaan ongelmaa.



---


Oon kyl ihan samaa mieltä, että massamuisti-ominaisuus on TODELLA jees. Itse en enää moiseen totuttuani aio hankkia varmaan ikinä luuria, joka ei toimi massamuistina. Mut jos tohon ei ole tottunut/tarvetta, niin varmaan ihan yks hailee, kuten kaikilla muillakin ominaisuuksilla, joita ei käytä.

Ja akun tosiaan joutuu aika monikin vaihtamaan jopa jo 2 vuoden jälkeen, oli luuri sit ihan mikä vain. Aika monella noi akun lataussuositukset kusee enemmän tai vähemmän, koska aina ei vaan voi odottaa, että akku olisi loppumaisillaan ja aina ei voi lataa täyteen kiireen sattuessa ja välillä sitä vahingossa ns. "ylilataa", ja kaikki nämä vähentävät akun ikää jo entisestään. <- tää on mun mielestä SE käsittämätön läppä mitä Apple on ton laitteen kanssa tehnyt, että akku ei ole normikäyttäjän vaihdettavissa. Muut puutteet on kuitenkin varmaan monelle aika pieniä juttuja.



Ihmettelen tota massamuistijuttua siksikin, että ymmärtääkseni iPhone muodostaa jonkinlaisen "parin" iTunes/konekohtaisesti ja sitä ei voi käyttää toisessa koneessa tms? Correct me if i'm wrong, mutta duunikaverin sanomana toi kuulosti ainakin ihan päättömältä. Hänellä siis on toi 3g fööni.
Daniel Braun

Posts: 1,626

#1306 • • Daniel Braun wednesday?

ezzy, 29.7.2008 13:11:
Tjoo, en mä kyllä kykene näemmä silmiäs avaamaan...ei helvetti oikeasti.

just, että massamuistina toimiminen on sulle ylivoimainen juttu tajuta et vois tarvita :)
I can't help you :)


Mun mielestä on jotenkin hassua tai jopa surkuhupaisaa että jos jollakulla on koneena mac ni leimataan fanipojaksi.
Onhan noita fanaatikkoja mutta väittäisin että suurin osa macin käyttäjistä on ostanu koneen täysin jostain muusta syystä kuin fanittamisesta.

Esim meitin rouva.
Pari vuotta vanha hp yrityssarjalainen läppäri käytössä.
Virustorjunta kunnossa ja kaikki muutenkin pyritty säätämään niin hyvin kun pystyy.
Mut silti skrakaa pahasti käytössä ja on hidas kuin helvetti.
Osti Macbookin ja on kovasti tyytyväinen kun kone toimii sutjakasti ja akku kestää.
Ja käyttö on tyyliin surfailua netissä, kamerasta kuvat koneelle ja musiikin kuutelua.
Joten raskaasta käytöstä ei voi puhua.


ja akun viimeks vaihtanu edelliseen luuriini, joka oli 5v vanha 8310. Vaihdoin kuoret ja akun ja luuri kesti vielä 2v sen jälkeen ok, kunnes mikkiin tuli kosketushäiriö ja vaihdoin 6300:een nokialaiseen, jota oon nyt vuoden käyttänyt ilman ainuttakaan ongelmaa.



En tiedä onko fiksua saati egologista vaihtaa sitä luuria about vajaan parin vuoden välein, mutta väittisin kuitenkin että monet ikäsegmentissä 20-45v. vaihtavat luuriaan useammin kuin viiden vuoden välein.
Enemmän se keskiarvo taitaa heilua siinä vajaassa parissa vuodessa.
Jos sä oot pyrkiny pitämään puhelimiasi noin pitkään ja kaipaat aina sitä uutta akkua koneeseen, ei käyttäjä jolle luuri on eliniältään max se kaksi vuotta, välttämäti kaipaa irroitettavaa akkua.

Siis, vika jollekkin toiselle ei.


IMHO toi vikalista on vaan rehellinen puutelista, niitä on siellä lisääkin, jos vaivaudut katsomaan. Ihan perusjuttuja, joita mielestäni pitäisi olla nykyluurissa, jos siitä maksaa yli 500e tms. Itse en moisia hintoja ole ikinä luurista maksamassa.


Puutelista kyllä, mutta jos lähetään kaivamaan sitä puutelistaa muistakin merkeistä, tulee niistäkin eteen niitä puutteita.

Mut esimerkiksi toi puutelistan "ei voi nauhoittaa videota"
Oikeesti, jos se on vakava puute niin voi luoja.
Mulle olis jopa yks ja sama olisko sitä stillikameraakaan puhelimessa.
Kuvat otetaan muilla värkeillä.

Mun mielestä tollaiset puutelistat, kuten tossa edellä Epäilijäkin totesi, ovat hiustenhalkomista.
Toki laitteessa on niitä puutteita, sitä en kiistä.
Mutta tottakai kaikesta saadaan niitä puutteita ja vikoja esille jos lähdetään hakemaan.
Enemmän musta tuntuu että tossa on asenteellinen kysymys.
Nää jotka päätään aukoo aina apple vitseillä, fanipojista etc kaivaa niitä vikoja vaikka vittuilessaan.

Jokainen tyylillään.
Ei näitä liian vakavasti pidä ottaa ;)
kotivalo

Posts: 190

#1307 • • kotivalo
Mun Macbookin superdrive kenkkuilee (ei lue levyjä, ruksuttaa ja sylkee ulos)....soittelin tosta sit Varimporttiin josta oon tän vehkeen hankkinu, ja kustannus-arvio oli tylyhkö 400€, joka ei kauheesti nappais. Onks kukaan pelastanu jostain muuten raadosta mäkkäristä tota asemaa, ja vaihtanu jopa ite? Kummonen rasti mahtais olla, tai tietääkö / tunteeko joku jonkun jobbarin joka tommosen homman vois tehä halvalla?
Nimim. tahdon asentaa Leopardin, ja ripata mun cd:t koneelle!
Avatar
#1308 • • niomic Guest

kotivalo, 29.7.2008 22:31:
Mun Macbookin superdrive kenkkuilee (ei lue levyjä, ruksuttaa ja sylkee ulos)....soittelin tosta sit Varimporttiin josta oon tän vehkeen hankkinu, ja kustannus-arvio oli tylyhkö 400€, joka ei kauheesti nappais. Onks kukaan pelastanu jostain muuten raadosta mäkkäristä tota asemaa, ja vaihtanu jopa ite? Kummonen rasti mahtais olla, tai tietääkö / tunteeko joku jonkun jobbarin joka tommosen homman vois tehä halvalla?
Nimim. tahdon asentaa Leopardin, ja ripata mun cd:t koneelle!



Siis mikä superdrive toi on? Sisäinen cd/dvd -asema? Meinaan et nykyään taitaa Superdrive meinata ihan tuota Airia varten (yleensä) hankittavaa ulkoista asemaa, jonka hinta on $99 :)?
Late

Posts: 3,441

#1310 • • Late team Lasse

kotivalo, 29.7.2008 22:31:
Mun Macbookin superdrive kenkkuilee (ei lue levyjä, ruksuttaa ja sylkee ulos)....soittelin tosta sit Varimporttiin josta oon tän vehkeen hankkinu, ja kustannus-arvio oli tylyhkö 400€, joka ei kauheesti nappais. Onks kukaan pelastanu jostain muuten raadosta mäkkäristä tota asemaa, ja vaihtanu jopa ite? Kummonen rasti mahtais olla, tai tietääkö / tunteeko joku jonkun jobbarin joka tommosen homman vois tehä halvalla?
Nimim. tahdon asentaa Leopardin, ja ripata mun cd:t koneelle!



Ei taida olla tuon vaihtaminen ihan helppo keikka: TJEU.
Kuinka vanha kone on kyseessä? Kannattaisi ehkä yrttää vedota virhevastuuseen vaikka takuu olisi päättynyt.
whispering

Posts: 871

#1311 • • whispering Super Juusto

niomic, 29.7.2008 22:37:
Siis mikä superdrive toi on? Sisäinen cd/dvd -asema? Meinaan et nykyään taitaa Superdrive meinata ihan tuota Airia varten (yleensä) hankittavaa ulkoista asemaa, jonka hinta on $99 :)?



Mahtaakohan tunnistaa asemaa asennusvaiheessa jos ulkoinen? Muussa hommassa toi ulkonen varmaan hoitaa asian melkeen siinä missä sisäinenkin...
bates

Posts: 707

#1312 • • bates Tirehtööri

Epailija, 29.7.2008 13:25:
---

No hypen suhteen Apple on aina kunnostautunut, mutta onko se oikeasti mikään saavutus? Onko hype tärkeämpää kuin itse tuote?



Mä näkisin niin, että hype mikä tän iPhonen ympärillä on pyöriny, on tehny pelkästään hyvää koko alalle. Toi on oikeasti eka matkapuhelin vuosiin joka on ollut esillä varmaan lähes jokaisessa mediassa maailmanlaajuisesti ja tuntunu kummasti potkivan perseelle myös Nokian, Samsungin jne jne valmistajien tuotekehitystyyppejä.

Ketä oikeasti kiinnostaa kun Nokia julkaisee jonkun S60-puhelimen jossa ei ole edelliseen malliin oikeastaan mitään muuta uutta kuin kuoret?

--
The best way to predict the future is to invent it.

Lost-Soul

Posts: 3,107

#1313 • • Lost-Soul los pallos

bates, 30.7.2008 09:58:
---
Epailija, 29.7.2008 13:25:
---

No hypen suhteen Apple on aina kunnostautunut, mutta onko se oikeasti mikään saavutus? Onko hype tärkeämpää kuin itse tuote?

---


Mä näkisin niin, että hype mikä tän iPhonen ympärillä on pyöriny, on tehny pelkästään hyvää koko alalle. Toi on oikeasti eka matkapuhelin vuosiin joka on ollut esillä varmaan lähes jokaisessa mediassa maailmanlaajuisesti ja tuntunu kummasti potkivan perseelle myös Nokian, Samsungin jne jne valmistajien tuotekehitystyyppejä.

Ketä oikeasti kiinnostaa kun Nokia julkaisee jonkun S60-puhelimen jossa ei ole edelliseen malliin oikeastaan mitään muuta uutta kuin kuoret?


En nyt tiedä mitä tarkotat "lähes jokaisessa mediassa" pitävän sisällään. Yllättäen Nokian ne oikeasti uusien mallien mainokset ja testit tuntuu pyörivän telkkareissa, lehdissä ja internetissä kohtalaisen hyvin. Ainoa ero mitä itse olen huomannut tossa on se, että applen tuotteita kun ei mainosteta niinkään paljoo Suomessa, niin silloin ku mainos tulee se huomataa. Nokian tuotteita taas on joka hiivatin päivä lehdet pullollaa, joten niihin ei enää kiinnitä huomiota.

--
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis

bates

Posts: 707

#1314 • • bates Tirehtööri

Lost-Soul, 30.7.2008 10:31:
---

En nyt tiedä mitä tarkotat "lähes jokaisessa mediassa" pitävän sisällään. Yllättäen Nokian ne oikeasti uusien mallien mainokset ja testit tuntuu pyörivän telkkareissa, lehdissä ja internetissä kohtalaisen hyvin. Ainoa ero mitä itse olen huomannut tossa on se, että applen tuotteita kun ei mainosteta niinkään paljoo Suomessa, niin silloin ku mainos tulee se huomataa. Nokian tuotteita taas on joka hiivatin päivä lehdet pullollaa, joten niihin ei enää kiinnitä huomiota.



Niin, tossa se ero katsos onkin.
Nokialla pyörii noi maksetut mainokset toki eri medioissa, mut eipä niistä niiden kapuloista oikeastaan pahemmin kirjoitella tai esitellä uutisissa yhtään mitään. Niissä kun harvemmin on mitään sellaista breikkaavaa juttua mikä ylittäisi uutiskynnystä ja mistä mediat innostuisi.

Tosta iPhonesta puolestaan tuntuu olevan ihan kirjoitettua ja toimitettua juttua ja hypeä lehdissä, webissä, uutsissa jne jne. Vai ootko eri mieltä asiasta?
Ja enpä mä kyl oo ainakaan nähny iPhonesta esim Suomessa kovinkaan montaa mainosta, ulkomailla liikkuessa sit hiukan enempi.

--
The best way to predict the future is to invent it.

Lost-Soul

Posts: 3,107

#1315 • • Edited Lost-Soul los pallos

bates, 30.7.2008 10:44:

Niin, tossa se ero katsos onkin.
Nokialla pyörii noi maksetut mainokset toki eri medioissa, mut eipä niistä niiden kapuloista oikeastaan pahemmin kirjoitella tai esitellä uutisissa yhtään mitään. Niissä kun harvemmin on mitään sellaista breikkaavaa juttua mikä ylittäisi uutiskynnystä ja mistä mediat innostuisi.

Tosta iPhonesta puolestaan tuntuu olevan ihan kirjoitettua ja toimitettua juttua ja hypeä lehdissä, webissä, uutsissa jne jne. Vai ootko eri mieltä asiasta?
Ja enpä mä kyl oo ainakaan nähny iPhonesta esim Suomessa kovinkaan montaa mainosta, ulkomailla liikkuessa sit hiukan enempi.


Ja tässä huomataa se sokeus. Viimisin Nokian malli mistä oli juttua ihan kympinuutisissa oli N95. Myöskin N95 on testattu niin verkossa-ohjelmassa, tm:ssä, taloussanomissa, internetin moninaisilla sivuilla, hesarissakin taisi ollu joku testi, yms, yms.

Jos en nyt päivää ihan väärin muista, niin näin applen mainoksen iphonesta sunnuntaina telkkarissa (Sonera logoja ei siis näkyny missää).

edit: apple on vaan niin mediaseksikäs ni heti ku jossain edes näkyy syöty omena, ni iphone saa mainontaa.

--
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis

bates

Posts: 707

#1316 • • bates Tirehtööri

Lost-Soul, 30.7.2008 10:50:
---
edit: apple on vaan niin mediaseksikäs ni heti ku jossain edes näkyy syöty omena, ni iphone saa mainontaa.



Ehkä tässä olis muillakin valmistajilla jotain opittavaa? *hymy* Varmaan kyllä niillekin kelpais ilmaiset palstamillimetrit ja airtime töllössä...uskoisin ainakin. Ja jos toi iPhone kerran on niin paska vehe kun täälläkin annetaan ymmärtää, niin aika outoo on kyl et mediat kuitenkin hypettää sitä aika täpöllä. Vaikka siitä nyt ne mms-viestit puuttuukin *nauru*

Mut joo, fanboyt tai vähemmän fanboyt tai mitkä ny ikinä ovatkaan, voivat jatkaa läppää, mä lähen biitsille *piis*

--
The best way to predict the future is to invent it.

ezzy

Posts: 8,060

#1317 • • ezzy Droid-pappa

bates, 30.7.2008 10:59:
---
Lost-Soul, 30.7.2008 10:50:
---
edit: apple on vaan niin mediaseksikäs ni heti ku jossain edes näkyy syöty omena, ni iphone saa mainontaa.

---


Ehkä tässä olis muillakin valmistajilla jotain opittavaa? *hymy* Varmaan kyllä niillekin kelpais ilmaiset palstamillimetrit ja airtime töllössä...uskoisin ainakin. Ja jos toi iPhone kerran on niin paska vehe kun täälläkin annetaan ymmärtää, niin aika outoo on kyl et mediat kuitenkin hypettää sitä aika täpöllä. Vaikka siitä nyt ne mms-viestit puuttuukin *nauru*

Mut joo, fanboyt tai vähemmän fanboyt tai mitkä ny ikinä ovatkaan, voivat jatkaa läppää, mä lähen biitsille *piis*



Eikä tässäkään keskustelussa ole väitetty, että se olis paska. Siinä on vaan olennaisia ja perustavaa laatua olevia puutteita, jotka on ihan älyttömän epäloogisia. Miksi firma, joka on edistyksellinen todella monessa jutussa cripplaa kaiken ihan täydellisesti.
Mut kaikkea ei vaan näemmä voi pieni ihminen ymmärtää mobiilihypestä :(

Yks mikä tossa iLuuri-jutussa on hienoa on toi AppStore, toivottavasti ne softat toimii kans ok. Bongannu kyllä monta hienoa ideaa sieltä näin ohimennen.
Epailija

Posts: 5,636

#1318 • • Epailija Physicist, 2nd class.

bates, 30.7.2008 10:59:
Ja jos toi iPhone kerran on niin paska vehe kun täälläkin annetaan ymmärtää, niin aika outoo on kyl et mediat kuitenkin hypettää sitä aika täpöllä. Vaikka siitä nyt ne mms-viestit puuttuukin *nauru*



Ei siinä oikeastaan ole mitään outoa. Mediahypellä kun ei ole juuri mitään konkreettista yhteyttä tuotteen laatuun, kuten ei markkinointipuheilla yleensäkään. Tai sanotaan näin, että jos iPhone olisi ihan totaalisen epäonnistunut tuote, ei hypetyskään oikein toimisi, mutta koska se on ainakin keskinkertainen, voidaan hypellä vielä ratsastaa ja yrittää myydä iPhonea ihmisille laitteena joka "redefines what a mobile phone can do" (Apple.com).

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

whispering

Posts: 871

#1319 • • Edited whispering Super Juusto

bates, 30.7.2008 09:58:

Mä näkisin niin, että hype mikä tän iPhonen ympärillä on pyöriny, on tehny pelkästään hyvää koko alalle. Toi on oikeasti eka matkapuhelin vuosiin joka on ollut esillä varmaan lähes jokaisessa mediassa maailmanlaajuisesti ja tuntunu kummasti potkivan perseelle myös Nokian, Samsungin jne jne valmistajien tuotekehitystyyppejä.



Jep, Nokiahan kaipaakin sitä potkua perseelle, laskeppa sieltä kuinka usein mainitaan 'maailman ensimmäinen' ;) iPhone taasen ei ole tuonut mitään uutta alalle.

T. Nokia fanboy
Lost-Soul

Posts: 3,107

#1320 • • Lost-Soul los pallos

bates, 30.7.2008 10:59:
---
Lost-Soul, 30.7.2008 10:50:
---
edit: apple on vaan niin mediaseksikäs ni heti ku jossain edes näkyy syöty omena, ni iphone saa mainontaa.

---
Ehkä tässä olis muillakin valmistajilla jotain opittavaa? *hymy* Varmaan kyllä niillekin kelpais ilmaiset palstamillimetrit ja airtime töllössä...uskoisin ainakin. Ja jos toi iPhone kerran on niin paska vehe kun täälläkin annetaan ymmärtää, niin aika outoo on kyl et mediat kuitenkin hypettää sitä aika täpöllä. Vaikka siitä nyt ne mms-viestit puuttuukin *nauru*

Mut joo, fanboyt tai vähemmän fanboyt tai mitkä ny ikinä ovatkaan, voivat jatkaa läppää, mä lähen biitsille *piis*


No en nyt tiedä sitä, että onko syötyomena välttämättä hyvä mainos iphonelle. Mieluummin mä yhdistäisin tuotteen johonkin raikkaseen ja koskemattomaan, kuin jätteeseen. Ja enkö juuri edeltävässä kirjottanut, että kyllä ne muutkin saa ilmasii palstamillimetrejä ja airtimeä töllöstä, tosin sokeus iskee aina applefanaatikkoihin sopivissa kohdissa.

--
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis