Virallinen Apple topic

2,070 posts, 104 pages, 818,322 views

Mumuli

Posts: 28

#1262 • • Mumuli UG-///

:D, 15.7.2008 12:25:
Mumuli, sä et ota huomioon sitä, että se että noi on ominaisuuksia, ei puutteita!



Ai hitto, sori :)

--
Ei ole tyhmiä kysymyksiä, on vain tyhmiä ihmisiä

paupau

Posts: 655

#1263 • • paupau Tuhma Bambi
Nyt on taas vähän fiksummilla tilaisuus auttaa tyhmempää: Onks se ihan normaalia että Macbookinini hurisee melkein aina kun laittaa cd:n sisään? Lujalla soittaessa ei tietty häiritse, mut jos kuuntelee hiljasella illalla. Hurina/surina mikälie ei siis ihan jatkuvaa, mutta suurimman osan ajasta. Kiitos!
tomii

Posts: 3,594

#1264 • • tomii kallion herttua

paupau, 15.7.2008 12:32:
Nyt on taas vähän fiksummilla tilaisuus auttaa tyhmempää: Onks se ihan normaalia että Macbookinini hurisee melkein aina kun laittaa cd:n sisään? Lujalla soittaessa ei tietty häiritse, mut jos kuuntelee hiljasella illalla. Hurina/surina mikälie ei siis ihan jatkuvaa, mutta suurimman osan ajasta. Kiitos!



Luultavasti on. Valitettavasti monissa läppäreissä, varsinkin hintaluokassa 500-1500e on saatanan äänekkäät dvd-asemat (siis silloin kun lukevat sitä levyä), oli merkki sitten mikä tahansa (Apple, Fujitsu, Asus...). Siis oletan tällä vastauksella, että tämä kovaääninen hurina on ollut ihan alusta asti?

--
reivaan kunnes kuolen

Johnson

Posts: 123

#1265 • • Edited Johnson RAF

paupau, 15.7.2008 12:32:
Nyt on taas vähän fiksummilla tilaisuus auttaa tyhmempää: Onks se ihan normaalia että Macbookinini hurisee melkein aina kun laittaa cd:n sisään? Lujalla soittaessa ei tietty häiritse, mut jos kuuntelee hiljasella illalla. Hurina/surina mikälie ei siis ihan jatkuvaa, mutta suurimman osan ajasta. Kiitos!



Siellä hurisee se cd asema levyn pyöriessä ja sitten vielä tuulettimet, mut muuten kai ei pitäis hurista kovaäänisesti ellei jotain raskasta tee.

Omakin macbook pro pitää ääntä kun asemassa levy.

Tuolta tietysti voi vilkuilla lisää infoa http://www.hopeinenomena.net, jos/kun huomaa ettei mun vastaus pitänyt oikein mitään sisällään :)


E: taas kerran hitaampi,
whispering

Posts: 871

#1266 • • whispering Super Juusto

mku, 15.7.2008 11:00:
Pointti oli siis se, että niitä omia _voi_ halutessaan tehdä, mutta käytännössähän ei tarvi kun joku muu ehti jo.



Kyllähän noita ohjelmia on voinut tehdä muihin puhelimiin jo vaikka kuinka kauan. Mä oon luullu että toi on jo ihan perus settiä *ding*

ezzy, 15.7.2008 10:55:
MMS-tuesta itkemistä en kyllä itsekään ymmärrä, täysin turha ominaisuus imho.



Eiks se oo MMS minkä kanssa kuvia yms lähetellään? Mun mielestä toimintona loistava, vähän sama kun sanois että sähköpostin liitetiedostot on turhia. Itellä useimmiten kun pitää kysyä joltain vähän teknisempää apua, niin on hyvä kun pistää aina kuvan mukaan niin helpompi selittää asia.
ezzy

Posts: 8,060

#1267 • • ezzy Droid-pappa

whispering, 15.7.2008 13:11:
---
mku, 15.7.2008 11:00:
Pointti oli siis se, että niitä omia _voi_ halutessaan tehdä, mutta käytännössähän ei tarvi kun joku muu ehti jo.

---


Kyllähän noita ohjelmia on voinut tehdä muihin puhelimiin jo vaikka kuinka kauan. Mä oon luullu että toi on jo ihan perus settiä *ding*


---
ezzy, 15.7.2008 10:55:
MMS-tuesta itkemistä en kyllä itsekään ymmärrä, täysin turha ominaisuus imho.
---


Eiks se oo MMS minkä kanssa kuvia yms lähetellään? Mun mielestä toimintona loistava, vähän sama kun sanois että sähköpostin liitetiedostot on turhia. Itellä useimmiten kun pitää kysyä joltain vähän teknisempää apua, niin on hyvä kun pistää aina kuvan mukaan niin helpompi selittää asia.



Mielipideasioita. Itselläni on soneran liittymä, koska se toimii ja on aina toiminut moitteetta, mutta dataominaisuudet maksaa niin paljon, että mailin lähettäminen kameralla otettu kuva liitteenä maksaa euron :) Onneks ei ole tarvetta datailla.

Millaisesta kuvasta on mms:nä jotain hyötyä, jos se kuitenkin luetaan puhelimella, jolla siitä kuvasta ei saa mitään selvää? Itselleni ei oikein tule mitään mieleen, mutta mulle luuri nyt onkin vain luuri. Istun netin äärellä jo ihan tarpeeks, joten en jaksa kantaa mitään internettiä mukanani.
whispering

Posts: 871

#1268 • • whispering Super Juusto

ezzy, 15.7.2008 13:40:
Millaisesta kuvasta on mms:nä jotain hyötyä, jos se kuitenkin luetaan puhelimella, jolla siitä kuvasta ei saa mitään selvää? Itselleni ei oikein tule mitään mieleen, mutta mulle luuri nyt onkin vain luuri. Istun netin äärellä jo ihan tarpeeks, joten en jaksa kantaa mitään internettiä mukanani.



Ei ainakaan noilla nokian luureilla ole ongelmia niitten kuvien katselussa. Se jos on otettu jollain huonolla kameralla se kuva, niin on tietty asia erikseen. Mutta kyllä noissa ~2 vuotta uudemmissa puhelimissa on jo tarpeeksi hyvät kamerat. Viimeksi tuli käytettyä niin tota kuvaa, että isoveli lähetti lossiaikataulut. A4 paperista kuva ja sai ihan hyvin selvää teksteistä kun vähän zoomaili :)

Ei mullakaan mitään tarvetta sitten noihin www/wap juttuihin ole, ainakaan vielä.
bates

Posts: 707

#1271 • • Edited bates Tirehtööri

paupau, 15.7.2008 12:32:
Onks se ihan normaalia että Macbookinini hurisee melkein aina kun laittaa cd:n sisään?



Oma Macbook Pro pyörittää ainakin dvd-levyt kyl ihan hissun kissun, mitäs sun Macbook tuumaa dvd:eistä? Enpä kyl muista että cd-levyjenkään kanssa mitään kummempaa metakkaa olis ollut vaikka harvemmin tällä niitä pyöritänkään.

Kylhän toi asema toki tietenkin hurahtaa hetkeksi aina siinä vaiheessa kun median tökkää sisään, mut kylhän sen aseman siitä suht nopsaan kai pitäisi sullakin hiljentyä?

--
The best way to predict the future is to invent it.

jont-fu

Posts: 229

#1272 • • jont-fu Kyny Prinssi

bates, 16.7.2008 22:38:
---
paupau, 15.7.2008 12:32:
Onks se ihan normaalia että Macbookinini hurisee melkein aina kun laittaa cd:n sisään?

---

Kylhän toi asema toki tietenkin hurahtaa hetkeksi aina siinä vaiheessa kun median tökkää sisään, mut kylhän sen aseman siitä suht nopsaan kai pitäisi sullakin hiljentyä?



iTunesin asetuksista saattaa olla valittuna se ominaisuus että uudet audio-cd:t ripataan samantien libraryyn. Eli huriseehan se kovasti viitisen minuuttia kun kone täydellä kierrosnopeudella levyä rippaa. Mutta tämän jälkeen toki itse kiekkoa ei enää tarvitakaan kuin varmuuskopioksi.

Mun vanhassa Toshiba-läppärissä tuli valmiiksi asennettuna joku dvd-silencer -ohjelma joka käyttäjän halutessa rajoitti pyörittimen kierrosnopeutta niin ettei tämä pitänyt meteliä. Tosin kyseinen dvd-pyöritin olikin täysillä kierroksilla todella äänekäs, läppärin muovikuori vielä resonoi ja korosti ääntä. Nykyinen läppäri on Air eikä moisia murheita, kun laitteessa ei edes ole optista asemaa :)
luode

Posts: 287

#1274 • • luode
osaiskohan joku neuvoa mua miksi itunes on alkanu heittää biisien ä:t %-merkeiks ja ö:t ^-merkeiks. se ei oo sitä ennen koskaan tehnyt, vasta vähän aikaa sitten alottanut moisen projektin. en myöskään oon mitään sörkkiny, että se vois siitä johtua. uuen version latasin vähäsen aikaa sitten, onks muilla ollu samanlaisia ongelmia, eli voisko johtua siitä?
anniharha

Posts: 1,937

#1275 • • Edited anniharha

luode, 24.7.2008 23:41:
onks muilla ollu samanlaisia ongelmia, eli voisko johtua siitä?


Jep, samaa asiaa olen tässä itsekin tuskaillut, päivityksen jälkeen heti huomasin. Apuvaaaaa, männöö hermot suatana! *grr*


e:
Hopeinenomena tarjosi ratkaisuksi ongelmaan:
Valitse kaikki biisit kirjastosta -> Lisäasetukset -> Muunna ID3-tagit.. -> V.2.4 ja sit käynnistää iTunesin uudelleen

Menee hetki päivittämisessä kun on tuota musiikkia kertynyt muutama biisi yli sen mitä sormien kans osaa laskea, tsekataas aamulla että toimiiko jo.

--
and though my words could save the world they never come out right

luode

Posts: 287

#1276 • • luode
uuu. täytyykin kokeilla itse myös. takkar o pokkar. *joo*
Avatar
#1278 • • REivaaja Guest
Aika turha. Ehkäpä muutama käyttötarkoitus tulee mieleen. innovaatiotkin on ysärii
akir0

Posts: 2,554

#1280 • • akir0 idleRPG champion 2009

bates, 28.7.2008 22:07:
Some serious shit...! *hikoil*
http://gizmodo.com/5027706/rumor-macbook-touch-coming-in-october



Tablet PC:tä onki yritetty jo vuosikausia, ehkä Apple onnistuu tekemään tästä sit tuottavan tuotteen.
Selailukäytössähän tossa onkin jotain ideaa, mut kirjoittaminen on täyttä tuskaa.

Mut aiheeseen:
- Meille tulee Macbookki :)
- Ipod Nano on pitäny resetoida kuukauden aikana jo 2 kertaa ku on menny jumiin. Luulin aina, et Applen tuotteet on virheettömiä.