Virallinen Apple topic

2,070 posts, 104 pages, 827,294 views

Jone

#621 • • Edited Jone Archibald Haddock
Bloggasin tänään aiheesta skidisti, joten joudun ehkä pasteamaan tännekin

In love with an object
From Jouni_crew, on 29 August at 09:54

Having worked for media and marketing companies & advertising agencies for quite a few years now I see myself as consumer that can’t be suckered into drooling over many products on this planet. Being in the production end of advertising makes one pretty aware of all the tricks in the book that are used to convince the consumer of the superiority of a certain product. Actually I’m often pissed off when I see marketing and advertising done in a way that goes darn near of being illegal – the companies (in general) seem to be pretty comfortable making all kinds of promises about their stuff and how it’s going to change the lives of people for good. One of these companies is Apple Computers.

So, I suppose now you’re expecting a long essay about how I hate their way of marketing and how I don’t think their products are that brilliant? Wrong. I have no idea how they’ve done this to me but even as a PC owner I’m totally in love with Macs. I want one so bad I’ve almost literally got tears in the corners of my eyes and when I see a Mac my mouth starts running just like when I see a huge juicy steak and a pint of nice cold beer.

Week after week I find myself checking out the Apple Store for the price of a 24” iMac with all the goodies. Week after week I check out the photos and drool. Week after week my urge to buy one becomes stronger and stronger. It’s becoming unbearable and impossible to resist. I mean, look at the machine. It’s a piece of art, not a computer and yet it packs so much power that all my troubles with editing photos and designing stuff should be washed away. Naturally it wouldn’t make me a better designer but it would just improve the quality of my work so much and cut down the time it takes me to do it. All this and less cables.

If only I could afford one. At ~3000 it’s probably a good idea to stick to having a steak and a beer for now. But shit, hit me in the head with a rotten apple if I haven’t bought myself one before the end of the year.

Niin haluun. Me wants.
bates

#622 • • bates Tirehtööri

Jone

Niin haluun. Me wants.

Pakko kyl sanoo et toi Applen markkinointipuoli on ihan omassa luokassaan noiden mielikuvien luomisessa ja yleensäkin brändäyksessä *hymy*

No mut itellä on sekä Macci et PC käytössä ja pääasiassa graafista suunnittelua tulee tusattua koneilla. Sinänsähän noi Adoben softat joita 99% tulee käytettyy pyörii ihan suht samanlailla kummallakin alustalla, muistia ja prossutehoa vaan kun on tarpeeksi ni homma toimii. Tai no muistiahan ny ei oo koskaan noihin hommiin liikaa ku toi CS3 on aikamoinen syöppö.

Mutta ton Macin edut tulee ainakin itselle sit lähinnä tossa muussa puolessa paremmin esille. Ittee ei vois vähempää kiinnostaa noiden tietokoneiden tuunaaminen, ajureiden kans väsäily, virustorjuntasoftien kans säätö tai minkäänlainen muukaan virittely tms sählääminen. Ku noi komput on meikällä lähinnä työntekoo varten ni on sitte kiva et ne vaan toimii ilman et niit tarttee räplätä juuri yhtään sen enempää ku heittää virrat päälle.

Tos Ompussa esim wireless webin kans homma toimii ilman mitää säätöjä, OS/X on käytettävyydeltään tälläselle epänörtille urpolle ihan luksus, ohjelmien asennus ei vois iisimpää enää olla, ulkopuoliset näytöt on ihan plug & play meininkii jne jne jne. Noitten + monen muun vastaavan jutun kans kun on hyvinkin usein saanu (joutunu) säätää tos pc-maailmas otsa hiessä ja hanuri ruvella.

Et ei muutaku Apple Storeen vaan Jone..! *hymy*

--
The best way to predict the future is to invent it.

Tiuge

#623 • • Edited Tiuge
Täällä on edessä oman kannettavan hankinta, ja nyt kun on asiaa tarpeeksi ihmetellyt niin olen huomannut himoitsevani maccia. *sydän* nyt kun alkaa viimeinen rutistus yliopistolla ja gradun teko alkanut, ja kun kumppani vääntää dippaa samaan aikaan, on pikku-matildan aika hankkia ihka oma kone. Mulle kävisi ihan tollainen mahd. pieni (13" macbookia katsellut), josta siitäkin varmaan se 2ghz riittäisi mulle. Lähinnä tekstinkäsittelyä varten tarttisin koneen, langaton netti-optio, kevyt kantaa mukana (kaunishan se onkin siitä olen varma *vink*), mahtuisi kouluproggikset ja gradukamat koneelle: eli oliskohan toi 13" macbook mulle mahd. sopiva? Ei ole ollut maccia aikaisemmin mutta alkaa tuntua että mut on joku viksu ihmisen aivopessyt silti ostamaan sellaisen enemmin kuin kannettavan wintöötin. *nauru*

Ai juu ja nyt ois vielä tänään verkkokaupassa tarjous: 13" macbook ja iPod shuffle student box yhteishintaan tonnilla. Kuulostaa ihan hyvältä tarjoukselta (onko?) kun kattelin että Mac storen opiskelijaedulla macbook ois siinä tonnin paikkeilla?

--
We don't need no education! - Yes you do, you just used the double negative.

Mark

#624 • • Edited Mark d a n c e m a c h i n e s
I *sydän* my iPod, muista applen tuotteista ei ole eikä kyllä hetkeen tulekaan kokemuksia.

edit: eilen päivitin iTunesin & ipodin uusimpiin softaversioihin ja mun mielestä molemmat olivat muuttuneet parempaan suuntaan :)

-M

--
VELHO, CAPTAIN, U NAME IT!

daffy

#625 • • daffy duck and cover

Tiuge, 31.8.2007 11:17:
Mulle kävisi ihan tollainen mahd. pieni (13" macbookia katsellut), josta siitäkin varmaan se 2ghz riittäisi mulle. Lähinnä tekstinkäsittelyä varten tarttisin koneen, langaton netti-optio, kevyt kantaa mukana (kaunishan se onkin siitä olen varma *vink*), mahtuisi kouluproggikset ja gradukamat koneelle: eli oliskohan toi 13" macbook mulle mahd. sopiva? Ei ole ollut maccia aikaisemmin mutta alkaa tuntua että mut on joku viksu ihmisen aivopessyt silti ostamaan sellaisen enemmin kuin kannettavan wintöötin. *nauru*

Joo Macbook on varsin sopiva noihin sun tarpeisiin ja pystyy paljon muuhunkin :) Siitä vaan, Macille löytyy kuitenkin Microsoftin Wordit yms. jos on niitä tottunut käyttämään ja Windowsilla tehdyt Word-dokkarit avautuu Macilla ja toisinpäin. Joten en näkis mitään ongelmia.

--
Ph´nglui mglw´nafh Cthulhu R´lyeh wgah-nagl ftaghn

Skenemursu

#626 • • Skenemursu Vastarannan Kuha
http://www.iphonechat.com/general-iphone-chat/268-iphone-marketing-plan.html

mielenkiintoista luettavaa iPhone marketing plan... pari otetta:

Phone – Mobile phones are very common now. Other features in addition to phone functionality have enhanced the abilities of the phone. The phone is comes included with 3G technologies for higher connection speeds. It also supports Wi-Fi, EDGE, and Bluetooth.

Early 2008: Build buzz for next generation iPhone at Macworld. Announce cheaper iPhones along with more Pro versions at appropriate price levels.
2008: iPhone 2nd generation released with another new ad campaign emphasizing the new features. Low cost, smaller version with more limited features released, called iPhone Nano. High-end professional version called iPhone Pro released with greater memory, battery time, video conferencing and professional application support. The original iPhone will get an incremental upgrade. Promote heavily during the Olympics in Beijing to further international presence of Apple and the iPhone.

2009: iPhone gets major technical upgrade with advanced 3D abilities along with a host of still being developed features.

2010: The entire galaxy of the iPhone line will be the leading player in the world of wireless technology with the goal of at least 50 percent market share.
thomas

#627 • • thomas

Tiuge, 31.8.2007 11:17:
Ai juu ja nyt ois vielä tänään verkkokaupassa tarjous: 13" macbook ja iPod shuffle student box yhteishintaan tonnilla. Kuulostaa ihan hyvältä tarjoukselta (onko?) kun kattelin että Mac storen opiskelijaedulla macbook ois siinä tonnin paikkeilla?

joo semmosta tonniahan noi tuntuu olevan. toi halvin malli on erinomainen kone jo sinäänsä vaikka ei sisällä dvd-polttavaa asemaa, mut kyllä sillä leffoja pystyy silti katsomaan. kovalevy ja muisti riittää peruskäyttöön samoin näytönohjain. ja tehoahan tossa on kuin pienessä kylässä. akku kestää about 5-6h. suosittelenl lämpimästi. itselläni on se 2.16ghz core2duo 2gb:llä muistia.
Loose Grip

#628 • • Loose Grip

2010: The entire galaxy of the iPhone line will be the leading player in the world of wireless technology with the goal of at least 50 percent market share.

Tossa kohtaa on kyllä lähteny visiot pahemman kerran hanskasta. Luin sen lähdetekstinkin, osittain ihan fiksua pohdintaa, mutta epäilen vahvasti, että sen kirjottajilla ei ole mitään yhteyksiä Appleen.
$

#631 • • $ Destination weekend!
Mistä löytyisi MS Paintin kaltainen kevyt ja yksinkertainen piirto-ohjelma?

Sellainen jossa olisi samankaltainen käyttöliittymä.

Pitää olla freewarea.
Samu

#634 • • Samu Bodhisattva

CM, 29.8.2007 06:49:
Ei tota iWorksia voi Officen tappajaksi kutsua (paitsi Keynote on kyllä Powerpointin tappaja ollut aina).

Oon siirtymässä Mac-maailmaan lähipäivinä.

Yks juttu on snadisti epäselvä; mites kun mä askartelen esim. tolla Keynotella ihan sairaan hienon esityksen, joka on tarkoitus esittää toisalla pc:llä. Skulaako 100-varmasti? Eli onko tiedostomuodot yhtä käypäisiä mac-pc -ympäristöissä?

--
Pitää uskaltaa ottaa se ensimmäinen askel! -V.Gustafsson

Samu

#635 • • Edited Samu Bodhisattva

mku, 10.10.2007 14:55:
Keynote tallentaa PPT muotoon kyllä, mutta tietty joskus voi käydä niin ettei se näytäkään ihan samalta kun avaa sen powerpointissa. PDF ja Quicktime tallennus sen sijaan näyttää samalta joka paikassa.

Samoin numbers avaa ja tallentaa excel yhteensopivaa kamaa ja Pages Wordiä jne. Tietty voihan hommata tavallisen MS Officenkin, siitä on muuten tulossa (tai tuli just) uusi versiokin vuosien jälkeen.

Kiitti!

Yhteensopivuus jossain määrin jännittää, kun joudun paljon jakamaan tiedostoja ja tuottamaan esityksiä (laina)pc:llä esitettäväks.

Noh, eiköhän hommat lutviinnu..jänskättää *tirsk*

Aika vähän löytyi puhetta iMaceistä tässä threadissä. Kaikilla tuntuu olevan MacBookkeja ym. PowerMaccejä.

Oon päätymässä iMac 20" 2.4 GHz:een höystäen sitä snadilla lisämuistisijoituksella. Onko syytä jättää ostamatta?
24" polttelis ihan sairaasti, mutta joutuu toteamaan, että kaikkea ei voi saada. Skulaisko, jos pidän vanhan 19" LCD:n apunäyttönä, esim. fotojutuissa valikkoja varten tms.? Onhan toi 20" ihan riittävä fotoiluun..onhan!?

--
Pitää uskaltaa ottaa se ensimmäinen askel! -V.Gustafsson

CM

#636 • • CM

PDF ja Quicktime tallennus sen sijaan näyttää samalta joka paikassa.

PDF onkin yks loistava asia koko järjestelmässä. PDF kun on tämän päivän standardi tiedon vaihdossa enemmän kuin mikään muu formaatti ja OS X:n koko piirto-engine (Quartz) perustuu kokonaan PDF:ään. Näin ollen PDF:ää saa pukattua pihalle käytännössä ihan mistä vain mitä näkyy ruudulla.
djputte

#637 • • djputte Techmu

CM, 10.10.2007 19:40:
---
PDF ja Quicktime tallennus sen sijaan näyttää samalta joka paikassa.

---

PDF onkin yks loistava asia koko järjestelmässä. PDF kun on tämän päivän standardi tiedon vaihdossa enemmän kuin mikään muu formaatti ja OS X:n koko piirto-engine (Quartz) perustuu kokonaan PDF:ään. Näin ollen PDF:ää saa pukattua pihalle käytännössä ihan mistä vain mitä näkyy ruudulla.

Joo, tämä on loistoa, kun kaikkialta saa "printattua" pdf:ksi :)
villelope

#638 • • villelope Lope of Lope & Kantola

CM, 10.10.2007 19:40:
---
Näin ollen PDF:ää saa pukattua pihalle käytännössä ihan mistä vain mitä näkyy ruudulla.

Mä oon tehnyt Teksturilla, OSX:n muistion (notepad) vastineella pöytälaatikkofirmani laskuja. Ja tulostan siitä suoraan pdf:ksi.

Silkkaa parhautta.
Loose Grip

#639 • • Loose Grip

Onhan toi 20" ihan riittävä fotoiluun..onhan!?

Säästä vielä kuukausi tjsp. Eroa on vain 300 egee, näytöt ja telkut, kaikki menee koko ajan vaan suuremmaks ja suuremmaks, 20" jää pieneks nopeesti.
villelope

#640 • • villelope Lope of Lope & Kantola

Loose Grip, 10.10.2007 20:09:
---
Samu, 10.10.2007 14:55:

Onhan toi 20" ihan riittävä fotoiluun..onhan!?
---

Säästä vielä kuukausi tjsp. Eroa on vain 300 egee, näytöt ja telkut, kaikki menee koko ajan vaan suuremmaks ja suuremmaks, 20" jää pieneks nopeesti.

Ullanlinnasta ei pitäisi olla pitkä matka Apple-kauppaan. Jopa Tampereelta löytyy molempien kokoluokkien iMacit näytekappaleina.

24" iMac on kyllä aivan järjettömän kokoinen (mutta uskomattoman hieno peli). Toisaalta, jos sulla on mahdollisuus lisänäytön käyttämiseen, niin mikä jottei 20" ole myös erinomainen valinta. Itse olen käyttänyt reilun puolen vuotta 19" lisänäyttöä 13" MacBookin jatkeena, eikä toimintaongelmia ole juurikaan* ollut.

Muistithan kannattaa melkein päivittää itse. Suoraan Applen rakentamana muistien hinnat on yhä pilvissä. Verkkokaupasta iMaciin kelpaavaa gigan kampaa saa noin neljälläkympillä.

Itse kuolaan tällä hetkellä 24" 2,8GHz iMacin perään 4Gb muistein höystettynä, mutta realiteettien sanelemana jään odottamaan a) rahaa b) seuraavaa päivitystä iMaceihin.

*) Syyksi ilmeni viallinen DVI-piuha