Virallinen Apple topic

2,070 posts, 104 pages, 789,586 views

zeuzz

Posts: 526

#1062 • • Edited zeuzz digital punk
kah, nyt tarvittais hyvä (usb-)peliohjain Leopardille, jotta voisin pelata snesin pelejä kannettavalla. Suosituksia?
Jostain syystä Logitechin perus-dualshock ohjaimessa on pientä viivettä, pystyneekö sitä edes säätämään snes9x:n asetuksista mitenkään...?

edit: köh, joo... tavallista xbox360-usb-ohjainta on näköjään suositeltu myös...
zeuzz

Posts: 526

#1064 • • zeuzz digital punk

domi, 6.4.2008 20:40:
---
domi, 1.4.2008 07:17:
Toimiiko Macbook henkilöllä jolle rationaalinen ajattelu on satunnaista ja oikopolkujen käyttö pikemminkin sääntö kuin poikkeus?

---

Nuuh?



what what in the butt?
ville

Posts: 3,780

#1065 • • ville olen oikeasti ujo

bates, 1.4.2008 16:53:
Just asensin Airportin ja täytyy kyl taas kerran ihmetellä miten helppoa näitten Applen laitteiden asennus voi olla. Plug & play ihan kirjaimellisesti. Ei oo kyl ikävä pc-puolen wireless-asennussessioita.



Kyllä myös PC:lle saa ratkaisuja malliin "aseta USB kiinni WLAN asemaan, odota 2s ja kytke USB tietokoneeseen ja homma rokkaa".

Tällaiset vaan maksaa vähän enemmän kuin halvimmat tuotteet, joita jengi noin keskimäärin ostaa.
bates

Posts: 707

#1066 • • bates Tirehtööri

ville, 6.4.2008 20:47:
---
Kyllä myös PC:lle saa ratkaisuja malliin "aseta USB kiinni WLAN asemaan, odota 2s ja kytke USB tietokoneeseen ja homma rokkaa".

Tällaiset vaan maksaa vähän enemmän kuin halvimmat tuotteet, joita jengi noin keskimäärin ostaa.



En itse asiassa edes ymmärtäny tota sun asennusdemoa :) Mitä ihmeen usbeja koneeseen enää tarttee kytkeä jos laitetaan langatonta webayhteyttä?
Airportiin virrat, kiinni modeemiin, kiinni stereoihin ja here we go -internet toimii ja musiikki siirtyy langattomasti. Helppoo.

Itse kyl nousee kylmä hiki pintaan kun muistelen pc-puolella noita wireless-säätöjä. Buffalon kamat ainakin toimi about sillon kun niitä huvitti ja ylipäätään se koko säännönmukainen säätämishomma oli kyl aika synkeetä. No mut jokanen tyylillään.

--
The best way to predict the future is to invent it.

Viltsu

Posts: 2,010

#1067 • • Edited Viltsu noname

bates, 19.3.2008 11:03:
Safarista pelmahti pellolle uus versio. Applen mukaan uusi Safari lataa web-sivut 1.9 kertaa nopeammin kuin Internet Explorer 7 ja 1.7 kertaa nopeammin kuin Firefox 2. JavaScriptin kerrotaan pyörivän kuusi kertaa kilpailijoita nopeammin.
No en tiedä onko toi Applen promoa vai ei, eikä kyl jaksa alkaa kellottelemaankaan, mut kyllähän toi Safari nopsaan sivut lataa *hymy* Ja tuonhan saa nykyjään asennettua myös xp:lle/Vistallekin...

Pari päivää sit tuli toi Airport Express 802.11n päivitetty versio myös, taitaapi päätyä omalle ostoslistalle *hymy*.

edit: olinpa hidas *nauru*



Onko safarissa yhtään käyttökelpoista ominaisuutta mitä esim. Caminosta ei löydy??


Firefoxista Caminoon siirtyminen sujui muuten hyvin (flashblock sis. rak.)
mutta search as you type puuttuminen pännii kyl..

Ja jos firefoxin plugarit tulee joskus tulevaisuudessa toimimaan niin jesh!

(eli Camino on periaatteessa Firefox os x:n sis rak. ulkoasulla joten on nopsampi)

edit: katos perkule, find as you type ja muut pitää aktivoida user.js tweakkaamalla, jea beibe jea!!
http://caminobrowser.org/documentation/hiddenprefs/#FindAsYouType

--
teknoheput vaan hölisee bumbumbum ja sit tulee pläppläppläpböm, ihan jakomielitautista - Remu Aaltonen

Vexe

Posts: 1,016

#1068 • • Vexe

bates, 6.4.2008 21:27:

Airportiin virrat, kiinni modeemiin, kiinni stereoihin ja here we go -internet toimii ja musiikki siirtyy langattomasti. Helppoo.



Tietoturvan kannalta hyvin pelottava skenaario. Onko sulla tietoa kulkeeko data salattuna vai ei? Kaikki käyttämäni tukiasemat ovat toimineet laittamalla vain virrat päälle, mutta ne ovat olleet tällöin täysin avoimina.
bates

Posts: 707

#1069 • • bates Tirehtööri

Vexe, 6.4.2008 21:54:
---

Tietoturvan kannalta hyvin pelottava skenaario. Onko sulla tietoa kulkeeko data salattuna vai ei? Kaikki käyttämäni tukiasemat ovat toimineet laittamalla vain virrat päälle, mutta ne ovat olleet tällöin täysin avoimina.



No luonnollisesti yhteys on salattu. Tokihan tuo kysyy yhteyttä luodessa ekaa kertaa haluatko salauksen ja minkä tasoisen sellaisen.

--
The best way to predict the future is to invent it.

bates

Posts: 707

#1070 • • bates Tirehtööri

Viltsu, 6.4.2008 21:52:
---

Onko safarissa yhtään käyttökelpoista ominaisuutta mitä esim. Caminosta ei löydy??



Eipäs oo itellä kyl Caminosta minkäänlaista kokemusta, eli paha sanoa juuta tai jaata.

--
The best way to predict the future is to invent it.

ville

Posts: 3,780

#1071 • • Edited ville olen oikeasti ujo

bates, 6.4.2008 21:27:
En itse asiassa edes ymmärtäny tota sun asennusdemoa :) Mitä ihmeen usbeja koneeseen enää tarttee kytkeä jos laitetaan langatonta webayhteyttä?



Se linkki pitää salata jotenkin. Kun kytket ensin USB palikan WLAN purkkiin ja sit tietokoneeseen, niin tietokoneen asentaa itse itsensä ja käyttää automaattisesti WPA2 salausta ts. sun ei itse tarvii tietää langattomasta tekniikasta / salauksista yhtään mitään.


Itse kyl nousee kylmä hiki pintaan kun muistelen pc-puolella noita wireless-säätöjä. Buffalon kamat ainakin toimi about sillon kun niitä huvitti ja ylipäätään se koko säännönmukainen säätämishomma oli kyl aika synkeetä. No mut jokanen tyylillään.



Kyllä PC:lle saa ihan älyttömän paljon vaihtoetoja, jotka on konffaustasoltaan about samanlaisia kuin macissa, mutta ne maksaa.

Macissa homma toimii niin, että koska järjestelmä on suljettu, sulla on yksi tarjoja. Siten mac voi helposti tehdä hommasta helppoa ja "rahastaa", koska muuta vaihtoehtoa ei ole. Ja jengi maksaa, koska homma on niin helppoa ja mukavaa.

PC:llä kaikki on avointa ja siten kuka tahansa voi tehdä softaa / rautaa. Tämä johtaa tilanteeseen, jossa markkinoita dominoi helposti pari paskaa ja halpaa purkkia, joiden mukaan sitten tehdään johtopäätös, että kaikki on tosi paskoja ja toimimattomia. Fiksumpi lähtkohta on: jos ostaa kasan paskaa, saa kasan paskaa.
bates

Posts: 707

#1072 • • bates Tirehtööri

ville, 7.4.2008 10:00:
---
Se linkki pitää salata jotenkin. Kun kytket ensin USB palikan WLAN purkkiin ja sit tietokoneeseen, niin tietokoneen asentaa itse itsensä ja käyttää automaattisesti WPA2 salausta ts. sun ei itse tarvii tietää langattomasta tekniikasta / salauksista yhtään mitään.



Ok. Tuo Airport kysyy tosiaan haluatko salauksen ja minkätasoisen kun sen ekaa kertaa heittää kiinni.

---

Kyllä PC:lle saa ihan älyttömän paljon vaihtoetoja, jotka on konffaustasoltaan about samanlaisia kuin macissa, mutta ne maksaa.



Varmasti saa pc-puolelle huomattavasti enemmän tuota langatonta(kin) tavaraa, mut itselle nyt oikeastaan riittää toi yksi mikä toimii ja minkä avulla on iisi heittää läppäriltä musiikit langattomasti stereoihin.


Macissa homma toimii niin, että koska järjestelmä on suljettu, sulla on yksi tarjoja. Siten mac voi helposti tehdä hommasta helppoa ja "rahastaa", koska muuta vaihtoehtoa ei ole. Ja jengi maksaa, koska homma on niin helppoa ja mukavaa.



En mä nyt esim tuon Airport Expressin kohdalla puhuis mainitsemastasi rahastuksesta. Maksoikohan toi Airport muistaakseni jonkun kaheksan kybää ja sil rahalla saa erittäin helppokäyttöisen wireless-n -tukiaseman Airtunes- langattomalla musiikinsiirrolla. Ja onhan tos toi langaton tulostuskin mitä en tosin itse tartte. Ei paha ainakaan mun mielestä.
Ja en oikein ymmärrä tuota sun "koska muuta vaihtoehtoa ei ole" -heittoa. Tottakai olisin voinut hommata jonkun muunkin wlan-tukiaseman, tosin toi Airtunes -ominaisuuden puute (onks tollasta ominaisuutta yleensäkään kuinka paljon wlan-tukiasemissa?) karsii noi vaihtoehdot oikeasti aika vähiin.


PC:llä kaikki on avointa ja siten kuka tahansa voi tehdä softaa / rautaa. Tämä johtaa tilanteeseen, jossa markkinoita dominoi helposti pari paskaa ja halpaa purkkia, joiden mukaan sitten tehdään johtopäätös, että kaikki on tosi paskoja ja toimimattomia. Fiksumpi lähtkohta on: jos ostaa kasan paskaa, saa kasan paskaa.



Itse olen muodostanut omat mielipiteeni tietenkin henkilökohtaisten käyttökokemusteni pohjalta. Jos esim Buffalon -wlan tuotteet on paskaa, niin harmi et ne on sit siellä pohjana. No onneks nyt on toimivat setit himassa :)

--
The best way to predict the future is to invent it.

Epailija

Posts: 5,636

#1073 • • Epailija Physicist, 2nd class.

bates, 7.4.2008 10:52:
Ja en oikein ymmärrä tuota sun "koska muuta vaihtoehtoa ei ole" -heittoa. Tottakai olisin voinut hommata jonkun muunkin wlan-tukiaseman, tosin toi Airtunes -ominaisuuden puute (onks tollasta ominaisuutta yleensäkään kuinka paljon wlan-tukiasemissa?) karsii noi vaihtoehdot oikeasti aika vähiin.



Onko tämä nyt jotain mäkkikäyttäjän logiikkaa? "Kyllä valinnanvaraa on, musta ostin tämän, koska käytännössä ei ollut vaihtoehtoja." x) Eiköhän Apple juuri tuollaisella jippoilulla yritä pitää järjestelmän mahdollisimman suljettuna tarjoten samalla käyttäjille mahdollisimman suuren vapauden illuusion.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

akir0

Posts: 2,554

#1074 • • akir0 idleRPG champion 2009
Pitkästä aikaa tuli perjantaina nähtyä Macciä ihan in action ja kyllähän se hyvältä vaikutti. Toi Airporttikin vaikutti ihan fiksulta ajatukselta, kun langattomasti (ja helposti konffaten) ääni siirtyy läppäriltä vahvistimelle.

Käyttiskin näytti pyörivän varsin jouhevasti, ainakin jouhevammin kuin tuo Vista omassa koneessa, vaikka 2 gigaa onkin muistia.

Vaikka siis periaatteessa anti-Apple olenkin niin ihan kiva tuota oli nähdä pitkästä aikaa ihan käytettävänkin. Omat kokeilut on aina jääneet kovin epäonnistuneiksi.
bates

Posts: 707

#1075 • • Edited bates Tirehtööri

Epailija, 7.4.2008 15:08:
---
Onko tämä nyt jotain mäkkikäyttäjän logiikkaa? "Kyllä valinnanvaraa on, musta ostin tämän, koska käytännössä ei ollut vaihtoehtoja." x)



Onnistuit juuri tuossa referoinnissasi nostamaan esiin mäkkikäyttäjien logiikan lähes täydellisyyttä hipovalla tavalla :)
Ja sit ei muuta kuin gotoAndPlay: http://klubitus.org/forum_aihe.php?id=61062

--
The best way to predict the future is to invent it.

Anselmi

Posts: 2,578

#1078 • • Anselmi And sell me

thomas, 8.4.2008 09:53:
---
Anselmi, 8.4.2008 09:49:
Iphone Saksassa 99€

http://www.tietokone.fi/uutta/uutinen.asp?news_id=33426&tyyppi=1

Vielä kun joku keksii että miten tuolta tilataan.

EDIT: Vai onko kyseessä täkäläinen kytky*ding*

---


taitaa olla ihan kytky


Kun tuo alkuperäinen hinta pisti miettimään että onko välttämättä. Jutusta:
"T-Mobile on alentanut hurjasti Applen Iphonen hintaa Saksassa. 399 euron hintalappu tippui kerralla 99 euroon."

--
sen pituinen se

akir0

Posts: 2,554

#1079 • • Edited akir0 idleRPG champion 2009

Anselmi, 8.4.2008 09:56:
---
Kun tuo alkuperäinen hinta pisti miettimään että onko välttämättä. Jutusta:
"T-Mobile on alentanut hurjasti Applen Iphonen hintaa Saksassa. 399 euron hintalappu tippui kerralla 99 euroon."



Kytky se on. Samoin toi vanha 399e hinta oli kytky.

The promotional price for the 8G-byte model is valid from April 7 to June 30 for customers signing up for T-Mobile's most expensive calling plan, the Complete XL, which costs €89 per month. The price of the iPhone rises to €249 when bought with the Complete S contract, which includes fewer minutes and text messages, and costs €29 per month.



http://www.macworld.com/article/132838/2008/04/iphoneprice.html

[edit] ei oo kovin halpa toi 99e, kun joudut tekemään 89e/kk diilin.. Tulee iPhöönille hintaa.
aj_

Posts: 65

#1080 • • aj_
Asensin tuossa pari tuntia sitten Time Capsulen. Asennus oli helppo ja nopea. Ja Airport Expressillä musiikit langattomasti vahvistimelle. I <3 Mac :)