Virallinen Apple topic

2,070 posts, 104 pages, 792,051 views

villelope

Posts: 2,846

#502 • • villelope Lope of Lope & Kantola

ville, 8.6.2007 14:45:
---
Ootko kysynyt? Mä jotenkin veikkaan, että edes maccijumala ei ole noin sinisilmäinen....


Valitettavasti en ole tavannut ko. herraa.
sts

Posts: 7,969

#503 • • sts Sama pyynti aitta!

CM, 8.6.2007 12:23:
---
sts, 5.6.2007 17:50:
---
Niis ei oo mitää mitä ei oo pc-maailmassa jo nähty

---


On niis paljonki semmost mitä PC-maailmas ei oo nähty, esim toimivuus, huolettomuus, käyttömukavuus ja tyylitaju



No tyylitajusta voi olla montaa mieltä... Pc-rautaaki on hyvän näköistä jopa paremman. Itse en tuosta applen look'n'feelistä perusta. Toimivuus, nojaa liikaakin soittelee noi mäkkiä käyttävät kaverit "tää kaatu, mitä teen". Huolettomuus, no se on pc-rautaa missä muuki yhtä paskaa ja yhtä hajoavaa.
xl8r

Posts: 2,227

#504 • • xl8r synkistelyä suu korvasta korvaan
yks parhaista kommenteista mitä oon koskaan kuullu työni lomassa: "Mulla on tää Mac, emmä mitään tietokoneista ymmärrä" *nauru*

--
http://xl8r.com

perspektiiviä pitäisi voida ostaa ja nauttia suonensisäisesti -- Erlend Loe

CM

Posts: 1,507

#505 • • CM

Timce, 8.6.2007 14:29:
Joo, ei yhtään tuota Citymarketin mainostamaa tyylitajua.



Pah :)
No kuka tykkää mistäkin. On siitä tyylistä välillä ihan hyötyäkin. Kurkkaapa huvikses Mac Pro/G5:n sisälle ja minkä tahansa PC:n sisälle. Esim muistit asentaa parissa minuutissa mukaanlukien koneen kopan avaus, mahtuu kädet levälleen koteloon painamaan kammat kiinni, eikä piuhat oo edessä missään kohdassa.

Huvittavaa. Lukiessani noita PC-miesten kommentteja näen itseni 4 vuotta sitten, jolloin olin pahin mahdollinen Applen haukkuja. Linux-nörttinä mielessäni kuitenkin ihannoin suuresti tuota OSX-ympäristöä, koska se oli vähän kuin Linux, joka vaan toimii niin kuin käyttöjärjestelmän pitää toimiakin ja ilman kikkailuja. Kun tilaisuus tuli, ostin lopulta ompun. Maksoin siitä 3x enemmän kuin hyvästä PC:stä, mutta kone on edelleen tehossa riittävä ja kilpailukykyinen tämän päivän tupla(ydin)prossukoneiden kanssa, enkä oo vaihtamassa tätä pöytäkonetta vieläkään uudempaan, kun ei tartte. Tuona 3,5 vuoden aikana olisin todennäköisesti vaihtanut PC:tä sen 3-4 kertaa, joten rahaa ei käytännössä mennyt yhtään enempää ja hyötyä tuli sitäkin enemmän

Onhan noissa molemmissa omat hyvät juttunsa. Mut siinä mitä itse koneella teen (musanvääntö, surffaus, ohjelmointi, kuvankäsittely, koulujutut, videoeditointi mm) Applen vehje oo-äs-äxineen selättää pitemmällä tähtäimellä käyttömukavuudessa, toimivuudessa Linux/Windows-koneet 1000-0. Työn tekeminen on kivaa OSX:llä. Tuottavuus vain kasvaa, kun voi tehdä työtä, eikä miettiä mikä vaihteeks kusee missäkin.

OSX:n ohjelmat jo pelkästään on niin ihquja, kun kaikki toiminnot löytyy joka softasta samasta paikkaa, eikä Windows-tyyliin (mikä tyyli?) mistä sattuu. Windowsissa ei ole mitään järkevää logiikkaa missään. OSX ohjelmineen pyrkii ainakin siihen. Kaikki ohjelmoijat eivät tietysti välttämättä tajua käyttöliittymistä mitään, joten poikkeuksiakin löytyy. Nojoo, muutama poikkeus löytyy tietty ihan OSX:stäkin, mut vain muutama.

Tämmöstä :) En väännä kättä asian tiimoilta enempää. Jokainen tehköön päätöksensä itse, niin kuin kaverit, jotka ovat jo melkein kaikki vaihtaneet Maciin sen jälkeen, kun näkivät oman Macini, ja takas eivät kuulemma vaihda.
nuance

Posts: 1,963

#506 • • nuance cov ops, combat, sunrise
on varmaan maailman suurin utopia kuvitella, et tää plattarisota loppuis joskus. pieraistaan siis liekkeihin, vaik vittuako se kenellekään puuceekäyttäjälle kuuluu mitä mäkkärinistit koneistaan ajattelee and vice versa.

itelläni on kaks mäkkiä ja koodaan työkseni mikkiksen alustalle. ei sen enempää sokeita intohimoja suuntaan taikka toiseen, mäkki nyt vaan sattuu tuntumaan intuitiivisemmalta ja mukavammalta omaan lapaseen, mitä vapaa-ajan käyttötarpeisiin tulee. tekniset päänsäryt kans väheni alle puoleen vaihdoksen jälkeen. mikkiksen alustat on taas de facto standardi toiminnanohjausjärjestelmien kentällä.

mäkissä on ihan yhtälailla omat typeryytensä, niinku vintturassakin (esim pageupilla skrollaillessa kursori ei liiku perässä, omppu-nuolinäppäimet tekstikentässä homen ja endin sijaan) mut se on sit ihan jokaisen oma päänsärky et kumman annoyancet on enemmän omien käyttötottumuksien tiellä. vista on toistaiseksi lastentautiensa ja ajuripulansa kanssa niin toivoton säkillinen hevosen paskaa etten viitsi sitä edes ajatella tässä vastakkainasettelussa.

sit on toi makuasia nimeltä design. mä en oo vielä tähän päivään mennessä nähny yhtään hyvännäköistä pc-läppäriä tai pöytäkonetta. pari htpc:tä kylläkin. mtv please pimp my pc experience and prove me wrong (mielellään kyl johonki muuhun threadiin).
nuance

Posts: 1,963

#511 • • nuance cov ops, combat, sunrise

ville, 8.6.2007 16:00:
---
cloud-c, 8.6.2007 15:48:
Hitto mikä alotus-sivu, bikinimalli-läppärin kanssa, eikö tosiaan oo parempaa keksitty!

---


On on... läppäri joka voittaa macin kaikessa suhteessa ;)



jerry-can.jpg

fire_01.jpg
thomas

Posts: 5,618

#512 • • thomas
tissit myy
CM

Posts: 1,507

#513 • • CM
Ei kyl mun silmiin näyttäny miltään hyvältä.. toi läppäri siis :) Lähinnä tuli mieleen joku 90-luvun alun toshiba eri värisenä. Musta näppäimistökään ei sovi millään muuhun väriin. No, kuka tykkää mistäki :)
ville

Posts: 3,780

#515 • • ville olen oikeasti ujo
ja jos jollakin meni ohi: toi näyttö on kosketusnäyttö ja HSDPA mallissa on HSDPA tiedonsiirto ja puhelin. Sitenhän toi on SUPER IPHONE!!!
thomas

Posts: 5,618

#519 • • thomas

mku, 11.6.2007 22:44:
Nyt on Safarin 3:sta beta versio ja toi on nyt näemmä myös PC:llekin.
http://www.apple.com/safari/



nopeutta on kyllä tässä uudessa safarissa oikein mukavasti ja klubituskin näyttää mukavammalta. kunhan se adblock tulis ;)
freeve

Posts: 345

#520 • • Edited freeve

CM, 11.6.2007 11:34:
Noniin. Vihdoinkin saatavilla Nokian hallintasofta OSX:lle :)

http://europe.nokia.com/A4423134

Hyvin tuntus wörkkivän


Tää on kyl ihan tajuttoman jees! Puhelimeen saa musiikkia kuin ipodiin itunesin kautta ja kuvat saa puhelimeen ja puhelimesta pois iphonen kautta kuin kamerasta. <3

Ainoo mikä puuttuu vielä ois Maploaderi OSX:lle..