Virallinen Apple topic

2,070 posts, 104 pages, 792,053 views

yana

Posts: 877

#1041 • • yana That Rules from the Centre of the Ultraworld

plip, 14.3.2008 12:35:
eip muuta kuin: Benicassim <3



njoo mut onhan noit silent discoi jarjestetty vaikka missa.

toinen aaripaa on kait sit naa kuuroille jarjestettavat bileet joihin yhteen tuli vahingos mentyy kerran berliinis =) tai no ne oli just loppuneet kun mitaan ei kuulunu ja kova viittomakielimeininki paal viel baaris. mestas oli kyl aika kasittamattomat maarat subbareit

mut eipa enempaa OT
Anselmi

Posts: 2,578

#1042 • • Anselmi And sell me

Steven Hoaks, 14.3.2008 08:34:
Oho... Näyttää siltä että Eerikin poika on saanut kerrankin haastavan puhelimen aikaseks *ding*


Kerrankin? Sony Ericsson pieksi monta vuotta Nokian ja muut merkit musapuhelimissa. Nykyistä tilannetta
en tiedä. Mutta on löytynyt paljon malleja joissa Ericsson on ollut niskan päällä.

--
sen pituinen se

Avatar
#1043 • • Dorka Guest
No jopas täällä on turistu, en lähde nyt quottailemaan sieltä täältä MUTTA iPod Touch / iPhonen suhteen on pakko sanoa se, että siinä on ylivertaisesti toimivin kosketusnäytöllä (sormin) toimiva käyttöliittymä.

Ite käytän HTC Touchia niin se kynällä pelleilly on rasittavaa ja mielummin käytän kyllä sormin hyvin toimivaa käyttistä. Vielä kun tota sormilla ohjailua parannetaan ja jos screeni on vielä aavistuksen isompi niin se kynä joutaa romukoppaan.

Tietysti kommarit ja muut QWERTY näppiksen omaavat laitteet on helppoja tekstinsyötön kannalta, mutta harvoin näillä mitään romaania kirjoitetaan. Suurimmalla osalla liikkuvista ihmisistä käyttää pieniä läppäreitä ja näihin verrattuna QWERY kännykät on aika väliinputoajia.

Ne on isoja et niitä ei viiti kanniskella (ihan käytännön esimerkkinä, mitä tapahtuu jos kommaria kantelee puvun taskussa pitkään? Se painaa niin paljon et vähitellen se vääntää puvuntaskut yms. niin rumaks et koko puku on piloilla) ja toisaalta tekstinsyöttö on kaukana ihan oikeasta läppäristä.

...joten mun ääni menee näille täysin kosketusnäytöillä toimiviin laitteisiin. Nämä voi tehdä älyttömän ohuiksi ja vielä pienellä tuunailulla tekstinsyöttö näillä on sen verran kelvollista, että pienet viestit mitä pitää kirjoittaa onnistuu suht helposti.

Sonylta on joo kiva Windows Mobile vehje tulossa jossa näyttää olevan "kaikki". Joskin suurinongelma on käyttis, Mikkisofta ei oo suunitellu sitä IKINÄ käytettäväksi sormin vaan aina tikulla. Laitevalmistajat joutuu sitten kehittämään softaa siihen päälle joissa osassa toimii suht ok, sormin mut suurinosa kummiskin vaatii tikun. TODELLA ärsyttävää.

Mikkisofta tosin varmaan tuo myöhemmin markkinoille uuden käyttiksen joka toimii Applen tapaan myös sormin hyvin. Joskin siinä pitää nostaa hattua et nyt Windows Mobilen 6 versio kännykkäalustana on sen verran kehittyny, että muutkin isot laitevalmistajat rupeaa sitä käyttämään käyttiksenä on hyvä juttu.

Olen käyttäny 4 ja 5 versioiden kännyköitä ja ei niillä vielä ollu mitään tekemistä oikeiden puhelimien kanssa joten siihen nähden kaikesta huolimatta uskon, että Mikkisofta saa aikaiseksi hyvän käyttiksen kilpailemaan Applen kanssa. Nokia itseasiassa joutuu miettimään tätä tilannetta varmasti tulevaisuudessa ja on kovin omituista et Nokia kännyissä on aina ne samat pienet tosi v***** ongelmat.

Suurin ongelma on bluetooth synkit ja datalinkit jotka pistää niin puhelimen jumiin sekä jos sitä haluaa käyttää niin pitää olla aika hyvä koneiden kanssa. Käytännössä kaikki asiakkaani käyttää USB synkkipiuhaa. Miten näin yksinkertaista asiaa ei saada kuntoon? Sekä ne miljoonat kaatumiset ja jumit...

Toisaalta... Apple ei oo sen parempi sen omienkaan softien kanssa, iPhoneen piti tulla SDK ja paljon avoimempi käyttis mutta Apple ei saanu sitä toimimaan joten siitä tuli täysin suljettu - nyt vasta on jotain SDK:ta saatu ulos yms. Aivan toinen miten taas Mikkisoftan alusta on toiminu, siinä taas on aina ollu parempia ja huonompia SDK:ta olemassa. Nykyinen 6 versio .NET tuella on kaikkein helpoin alusta rakentaa erillaisia tietokanta järjestelmiä ja siinä mielessä varsinkin yrityskäytössä jatkossa se on kova kilpailija Nokialle.

Pitää vielä tosin haukkua iTunes softana joka on kyl todella insinöörin taidonnäyte. Nyt vasta tuli Vista x64 tuki ja vaikka softa ollu ikuisuuden niin se on HIDAS ja muutenkin joka suhteen ongelmallinen jos on vähänkin enemmän biisejä. Itselläni noin 1000CD:n kirjasto ja sen käyttö on yhtä tuskaa, voin vain kuvitella mitä tapahtuu kun on oikeasti iso kirjasto eli puhutaan tuhansista tai kymmenistä tuhansista levyistä. Ei siitä taida tulla yhtään mitään.

Mikkisoftan WMP11 on siinä mielessä aivan ehdoton, haut on nopeita ja kaikki toimii nätisti (vaik toisaalta ei noi oo vertailukelpoisia, kun siitä puuttuu ziljoona iTunes featurea mutta siis isotkin kirjastot voi saada toimimaan nopeesti).

Lyhyesti, Apple innovatiivinen, Mikkisofta kopioi ja tekee niistä myöhemmin parempia ja Nokia elää omaa ekoelämää mut tulvaisuudessa se häviää kyllä yrityspuolen asiakkaat ellei se saa samanlaista alustaa kuin Mikkisofta jolle on helppo rakentaa yritspuolen softia helposti. Itseasiassa uskon, että Nokia voi hyvinkin 5-10vuoden päästä käyttää joissain malleissa Mikkisoftan käyttistä ihan tämän takia - olihan se pakotettu lisensoimaan Exchange tuetkin pari vuotta sitten...
ville

Posts: 3,780

#1045 • • ville olen oikeasti ujo

Dorka, 14.3.2008 14:55:
Ne on isoja et niitä ei viiti kanniskella (ihan käytännön esimerkkinä, mitä tapahtuu jos kommaria kantelee puvun taskussa pitkään? Se painaa niin paljon et vähitellen se vääntää puvuntaskut yms. niin rumaks et koko puku on piloilla) ja toisaalta tekstinsyöttö on kaukana ihan oikeasta läppäristä.



Tuskin kukaan kommaria 24h taskussa pidä, vaan laite yleensä makailee pöydällä on sitten kokouksessa tai työpöydä ääressä :)


...joten mun ääni menee näille täysin kosketusnäytöillä toimiviin laitteisiin. Nämä voi tehdä älyttömän ohuiksi ja vielä pienellä tuunailulla tekstinsyöttö näillä on sen verran kelvollista, että pienet viestit mitä pitää kirjoittaa onnistuu suht helposti.



Molempi parempi :)
Steven Hoaks

Posts: 5,924

#1047 • • Steven Hoaks Stefu täs moi =)
&

First iphone (+ 1 Nintendo DS) band!


Mistäköhän noita voi pyytää keikalle *hmph*

--
Jos puu kaatuu metsässä, eikä kukaan ole näkemässä sitä, niin nauravatko muut puut kaatuneelle?

thomas

Posts: 5,618

#1048 • • thomas
back to aiheeseen eli:

Safari 3.1 for windows ja Mac OS X

Security Update

Airport Basestation update

@ software update NOW !
bates

Posts: 707

#1049 • • Edited bates Tirehtööri
Safarista pelmahti pellolle uus versio. Applen mukaan uusi Safari lataa web-sivut 1.9 kertaa nopeammin kuin Internet Explorer 7 ja 1.7 kertaa nopeammin kuin Firefox 2. JavaScriptin kerrotaan pyörivän kuusi kertaa kilpailijoita nopeammin.
No en tiedä onko toi Applen promoa vai ei, eikä kyl jaksa alkaa kellottelemaankaan, mut kyllähän toi Safari nopsaan sivut lataa *hymy* Ja tuonhan saa nykyjään asennettua myös xp:lle/Vistallekin...

Pari päivää sit tuli toi Airport Express 802.11n päivitetty versio myös, taitaapi päätyä omalle ostoslistalle *hymy*.

edit: olinpa hidas *nauru*

--
The best way to predict the future is to invent it.

Tupe-san

Posts: 447

#1050 • • Tupe-san
Tän safarin winukka version fontit kusasee, tai tottunu noihi perus firefox ja opera, tää jotenki semisti boldaa näit ?

--
No Reality

thomas

Posts: 5,618

#1051 • • thomas

bates, 19.3.2008 11:03:
Safarista pelmahti pellolle uus versio. Applen mukaan uusi Safari lataa web-sivut 1.9 kertaa nopeammin kuin Internet Explorer 7 ja 1.7 kertaa nopeammin kuin Firefox 2. JavaScriptin kerrotaan pyörivän kuusi kertaa kilpailijoita nopeammin.
No en tiedä onko toi Applen promoa vai ei, eikä kyl jaksa alkaa kellottelemaankaan, mut kyllähän toi Safari nopsaan sivut lataa *hymy* Ja tuonhan saa nykyjään asennettua myös xp:lle/Vistallekin...

Pari päivää sit tuli toi Airport Express 802.11n päivitetty versio myös, taitaapi päätyä omalle ostoslistalle *hymy*.

edit: olinpa hidas *nauru*



ei oo häpee olla nopee ;)
Steven Hoaks

Posts: 5,924

#1052 • • Steven Hoaks Stefu täs moi =)
Voi herralle kiitos *jiihaa*!!!!!

http://www.thinkgeek.com/gadgets/cellphone/a31f/

pogo_iphone_stylus.jpg

Kiitos kaikille fiksuille ihmisille *plur*

Kuka haluu kans? Meikä tilaa ainakin parin päivän sisään. Sais säästettyä posteissa

--
Jos puu kaatuu metsässä, eikä kukaan ole näkemässä sitä, niin nauravatko muut puut kaatuneelle?

Daniel Braun

Posts: 1,626

#1053 • • Daniel Braun wednesday?

Steven Hoaks, 26.3.2008 13:44:

Kuka haluu kans? Meikä tilaa ainakin parin päivän sisään. Sais säästettyä posteissa


Et ole tosissasi?
Mulle iPhonen "THE juttu" on se ettei mitään stylusta tarvita, skulaa oikein hyvin sormilla...
Steven Hoaks

Posts: 5,924

#1054 • • Steven Hoaks Stefu täs moi =)

Daniel Braun, 26.3.2008 14:40:
Et ole tosissasi?
Mulle iPhonen "THE juttu" on se ettei mitään stylusta tarvita, skulaa oikein hyvin sormilla...



Mä haluaisin kyllä ihan näin ekstrana sen... Moneen otteeseen olis kaivannut pientä tikkua.

--
Jos puu kaatuu metsässä, eikä kukaan ole näkemässä sitä, niin nauravatko muut puut kaatuneelle?

Daniel Braun

Posts: 1,626

#1055 • • Edited Daniel Braun wednesday?

Steven Hoaks, 26.3.2008 14:41:
---
Daniel Braun, 26.3.2008 14:40:
Et ole tosissasi?
Mulle iPhonen "THE juttu" on se ettei mitään stylusta tarvita, skulaa oikein hyvin sormilla...

---


Mä haluaisin kyllä ihan näin ekstrana sen... Moneen otteeseen olis kaivannut pientä tikkua.


Oho...
ensimmäinen jonka olen kuullut sanovan noin iPhonesta :)
laite

Posts: 2,994

#1056 • • Edited laite MastahWankah

Daniel Braun, 26.3.2008 14:48:
---
Steven Hoaks, 26.3.2008 14:41:
---
Daniel Braun, 26.3.2008 14:40:
Et ole tosissasi?
Mulle iPhonen "THE juttu" on se ettei mitään stylusta tarvita, skulaa oikein hyvin sormilla...

---


Mä haluaisin kyllä ihan näin ekstrana sen... Moneen otteeseen olis kaivannut pientä tikkua.

---

Oho...
ensimmäinen jonka olen kuullut sanovan noin iPhonesta :)


Hankalaahan se käyttö on jos on nyrkki kuin nippu kyrpiä.
kovas

Posts: 1,522

#1057 • • kovas Kristo
Loppuvuodesta ostettu touch löysi jo uuden kodin. Hauskaahan sillä oli leikkiä jonkin aikaa, mut ei mulla niille surffailu jne ominaisuuksille oikein normisti ole edes käyttöä. Macbook riittää. Musaa varten ois ostoslistalla nyt nano :) ja vois ehkis tän macbookinkin vaihtaa uuteen..
domi

Posts: 7,069

#1059 • • domi Työn sankari.
Toimiiko Macbook henkilöllä jolle rationaalinen ajattelu on satunnaista ja oikopolkujen käyttö pikemminkin sääntö kuin poikkeus?
bates

Posts: 707

#1060 • • bates Tirehtööri

Wert, 29.3.2008 13:04:
---
Just lähti kans palikka tilaukseen...



Just asensin Airportin ja täytyy kyl taas kerran ihmetellä miten helppoa näitten Applen laitteiden asennus voi olla. Plug & play ihan kirjaimellisesti. Ei oo kyl ikävä pc-puolen wireless-asennussessioita.

--
The best way to predict the future is to invent it.