Virallinen Apple topic

2,070 posts, 104 pages, 790,489 views

domi

Posts: 7,069

#1002 • • domi Työn sankari.

Steven Hoaks, 12.3.2008 15:19:
kthnxbai!


Tarkoititko: kthxbye?

The K is short for OK, which is short for oll korrect, which is a facetious alteration of All Correct. thx is short for thanx which is a facetious alteration of thanks which is short for thank you. Bye is short for goodbye, which is an alteration of alteration of God be with you. "kthxbye" is the pinnacle of English's advancement, shortening "All correct, Thank you, God be with you." into seven lowercase letters. Humanity is doomed. Obviously, it is used to end a conversation *fast* that you don't want to be in anymore.


Koska: kthnxbai

Contraction of "okay, thank you, bye".

Possibly the stupidest way of trying to end an argument ever. Used by prissy internet douchebags.



Lähde: http://www.urbandictionary.com
typo

Posts: 685

#1003 • • Edited typo Testaaja

Steven Hoaks, 12.3.2008 14:49:Tai vaihtoehtoisesti biisi oli jopa kadonnut useampaan otteeseen matkalla. Sitten on ollut myös sellasia tapauksia että galleriassa sitä ei näe, muistikortilla näkee ja soitin taas ei näe eikä soita. Saatto olla myös eri järjestyksessä...



"Update music library" korjannee ton näkymättömyysongelman (music playerissa), jos ei suoraan näy (S60-luureissa).

Jokseenkin kaikki nokialaiset luurit (entry-leveliä lukuunottamatta) on soittanut MP3:sia (ja AAC:ta) jo vuodesta 2004 lähtien. Nykyään tuettuja ovat myös eAAC+ ja WMA.

Btw. ylivoimaisesti nopein ja tehokkain tapa musiikin laittamiseksi luuriin on muistikortti kortinlukijaan, mp3:t kortille ja kortti takaisin luuriin kiinni.

.pi.

--
.psychedelicious.

tomii

Posts: 3,594

#1004 • • tomii kallion herttua

domi, 12.3.2008 15:25:
---
Steven Hoaks, 12.3.2008 15:19:
kthnxbai!

---

Tarkoititko: kthxbye?

---
The K is short for OK, which is short for oll korrect, which is a facetious alteration of All Correct. thx is short for thanx which is a facetious alteration of thanks which is short for thank you. Bye is short for goodbye, which is an alteration of alteration of God be with you. "kthxbye" is the pinnacle of English's advancement, shortening "All correct, Thank you, God be with you." into seven lowercase letters. Humanity is doomed. Obviously, it is used to end a conversation *fast* that you don't want to be in anymore.

---

Koska: kthnxbai

---
Contraction of "okay, thank you, bye".

Possibly the stupidest way of trying to end an argument ever. Used by prissy internet douchebags.

---


Lähde: http://www.urbandictionary.com



3. domi

It's a kind of guy who loves cocks. He loves sucking dicks, he steals all kind of things. Be carefully!(xupapollas)

"this pig is more intelligent than domi, well that's not so difficult"

Lähde: sama kuin yllä :D

--
reivaan kunnes kuolen

domi

Posts: 7,069

#1005 • • domi Työn sankari.

tomii, 12.3.2008 15:39:
3. domi

It's a kind of guy who loves cocks. He loves sucking dicks, he steals all kind of things. Be carefully!(xupapollas)

"this pig is more intelligent than domi, well that's not so difficult"

Lähde: sama kuin yllä :D


tomii isn't defined yet, but these are pretty close:
1. iPerson

A person who has fallen into Apple's iTrap, where by releasing somethin, and then re-releasing the exact same product with minor upgrades, people will effectively buy the same product multiple times:
iPod-->iPod Mini-->iPod Shuffle-->ipod Colour-->iPod Video


*vink*
tomii

Posts: 3,594

#1006 • • tomii kallion herttua

domi, 12.3.2008 15:41:
---
tomii, 12.3.2008 15:39:
3. domi

It's a kind of guy who loves cocks. He loves sucking dicks, he steals all kind of things. Be carefully!(xupapollas)

"this pig is more intelligent than domi, well that's not so difficult"

Lähde: sama kuin yllä :D

---

tomii isn't defined yet, but these are pretty close:
1. iPerson

A person who has fallen into Apple's iTrap, where by releasing somethin, and then re-releasing the exact same product with minor upgrades, people will effectively buy the same product multiple times:
iPod-->iPod Mini-->iPod Shuffle-->ipod Colour-->iPod Video


*vink*



Heh... muuten hyvä, mutta en omista yhtään Applen tuotetta. ;) Mut joo... oli vaan pakko pistää, kun tuolta tommoinen löytyi :)

--
reivaan kunnes kuolen

bates

Posts: 707

#1007 • • bates Tirehtööri

ville, 12.3.2008 15:10:
---
mobiililaitteet joita käytän jatkuvasti surffailuun: nokia e90, nokia n810 ja iphone touch. Kaikkia tullut käytettyä jo aika paljon, joten siltä pohjalta vertailua:



Itel oli toi e90 tos duuniluurina jonku aikaa mut vaihdoin sen pienempään ja kätsympään ku ei jaksanu moista pulikkaa kanniskella. Enkä mä oikeestaan tarttennu sen ominaisuuksistakaan ku ehkä 10%. Eli itselläkin tota selailukokemusta myös siitä vehkeestä. Ekkä kyl tykänny.

Ja sit en tiedä onks kauheen fiksuu verrata Noksun pelkästään webbiselailuun tekemää laitetta matkapuhelimiin. Tietenkin sellaisella (tai ainakin pitäisi olla... *hymy*) webin selailu on todennäköisesti miellyttävämpää, koska laite on ainoastaan siihen tarkoitukseen tehty.


Hommat jossa apple kusee

- iphonen / touchin resoluutio on screenin kokoon nähden liian vähän. Varsinkin N810 pieksee tällä saralla applea ihan kympillä 800x480 vs 480 x 320



Vrt ylläoleva.


- applen näyttö on lopulta aika pieni ja kynän puute haittaa rankasti.



Pieni? Oon täsmälleen eri mieltä.
Omasta mielestäni on nimenomaan myös erinomainen asia, ettei iPhonen ohjailuun tarvitse mitään kynää joka olis todennäköisesti aina hukassa tai rikki tms. Ainakin mulla. Ylipäätään erilaiset kynäohjattavat laitteet on meikälle kyl no-go.



Yritäpä avata vaikka tämä sivu: http://www.dvdplaza.fi/forums/ ja valita joku noita ylälaidan linkeistä. Homma kusee, koska sormenpään tarkkuus on täysin surkea. Siten käyttäjällä on tasan yksi vaihtoehto: zoomata ruutua jatkuvasti, kunnes linkit on niin suuria, että sormenpää riittää. Fanit nillittää, että zoomaus on helppoa, joka pitää paikkaansa, mutta silti: on todella perseestä zoomata niin paljon kun appella joutuu tekemään, eikä asiaa lohduta se, että homma on helppoa



No ihan ekana voin sanoo etten oo mikään fani tms mihin viittasit. *hymy* En tiiä mistä toi fanikortti vedetään aina esiin Apple-käyttäjien kohdalla, mut esim ite tykkään käyttää Omppuja koska mä en osaa, eikä mua kiinnosta pelailla minkään teknisten säätöjen kanssa tietokoneissa ja muissakaan laitteissa. Siks nää sopii mulle.

Varmaan yli 90% webbisivuista ei oo ylipäätään rakennettu mobiilikäyttöä ajatellen, eli niiden käyttö on pääsääntösesti perseestä kännyköillä. Toki tääkin on hyvää vauhtia jo muuttumassa ja joistain palveluista on jopa iPhonelle optimoituja versioita olemassa *hymy*.
Mä näen asian siten, et Apple on ekana kehittäny systeemin, jolla on kiva ja helppo selata webbisivuja nimenomaan kännykkäkokoisella laitteella. Itselle ainakaan iPhonella sivuja selatessa ei kyl tuu mieleen et miten toi webbiselaus pystyttäis käyttäjäystävällisemmin toteuttamaan. Toki joku toinen voi olla toista mieltä, mut tää on mun mielipide.
Ja iPhonessahan saa muuten sivua zoomattua automaattisestikin kaks kertaa sormella klikkaamalla, jolloin tota sormilla tehtävää zoomiakaan ei tartte tehdä.


- En vieläkään ole keksinyt, miten applella saa full screenin operalla. Joko sitä ei saa (miksi ihmeessä) tai sitten käyttis kusee, koska en ole sitä vaihtoehtoa löytänyt.



Operalla? Miks ei käyttäis Safaria?



- Apple jättää reagoimatta osa painalluksista. Prosentti on pienempi kun N810:ssä, mutta silti niin suuri, että se harmittaa



Itse en oo kyl moiseen törmännyt.


- Näppis...näppis... näppis. Tuntumaan ei ole ja widescreen toiminnolla näppämistö peittää ruudusta varmaan 80%. Yritä siinä sitten tarinoida jotain kun näytölle ei välillä mahdu edes koko lausetta. Apple on jees surffailuun, mutta forumvastausta sillä ei halua kirjoittaa.



Tästä oon osittain samaa mieltä. Mitään kauhean pitkiä meilejä tai muuta tarinaa tolla ei oo kauheen kiva kirjottaa. Tekstarithan tol sujuu kyl ainakin itsellä kyl ihan mukavasti.


- Ei fyysistä nappeja



No koko laitehan perustuu nimenomaan siihen et fyysisiä nappeja ei oo.


IMO yksikään laite ei ole täydellinen, eikä yksikään laite ole lähelläkään sitä tuotetta, jonka voisi sanoa olevan "oikeasti helppoa ja hauskaa".



Täydellistä laitetta ei varmasti oo olemassakaan. Eikä tuu. Aina joutuu tekeen jotain kompromisseja joiden ominaisuuksien tai muiden asioiden suhteen.
Itse kyl olen edelleenkin sitä mieltä et omine puutteineenkin toi iPhone on muita matkapuhelinvalmistajia n. valovuoden edellä mitä käytettävyyteen tulee.

--
The best way to predict the future is to invent it.

ville

Posts: 3,780

#1008 • • ville olen oikeasti ujo

bates, 12.3.2008 17:06:
Itel oli toi e90 tos duuniluurina jonku aikaa mut vaihdoin sen pienempään ja kätsympään ku ei jaksanu moista pulikkaa kanniskella. Enkä mä oikeestaan tarttennu sen ominaisuuksistakaan ku ehkä 10%. Eli itselläkin tota selailukokemusta myös siitä vehkeestä. Ekkä kyl tykänny.



Joo, kommari vaatii toiseksi luuriksi bileluurin, koska pelkkää kommaria ei aina jaksa kantaa mukana. Mut kommarin idea onkin, et jos sen omistaa, sitä käyttää just esim sähköpostin kirjottamiseen. Jos sitä ei käytä tähän, ei laitteella välttis tee mitään ja parempi valinta on sit vaikka iphone.


Ja sit en tiedä onks kauheen fiksuu verrata Noksun pelkästään webbiselailuun tekemää laitetta matkapuhelimiin. Tietenkin sellaisella (tai ainakin pitäisi olla... *hymy*) webin selailu on todennäköisesti miellyttävämpää, koska laite on ainoastaan siihen tarkoitukseen tehty.



N810 on paljon muutakin kuin webiselailuun tarkoitettu laite.


Pieni? Oon täsmälleen eri mieltä.
Omasta mielestäni on nimenomaan myös erinomainen asia, ettei iPhonen ohjailuun tarvitse mitään kynää joka olis todennäköisesti aina hukassa tai rikki tms. Ainakin mulla. Ylipäätään erilaiset kynäohjattavat laitteet on meikälle kyl no-go.



No se on lopulta aika pieni, eihän siitä mihinkään pääse. Asiaa heikentää vielä heikko reso.

Tosta kynäasiasta mä en kyllä tajuu sun näkökulmaa. Se kynä lisäisi laitteen leveyttä about yhden millin, eli ei oikestaan mitään. Käytettävyys ja tarkkuus nousisi ihan _toiselle_ tasolle. Ei sitä kynää olisi pakko käyttää, mutta jotenkin mä veikkaisin, että suurin osa sitä käyttäisi, koska se vaan on niin pirun käteävä ja vähentää sitä zoomausta.


Mä näen asian siten, et Apple on ekana kehittäny systeemin, jolla on kiva ja helppo selata webbisivuja nimenomaan kännykkäkokoisella laitteella. Itselle ainakaan iPhonella sivuja selatessa ei kyl tuu mieleen et miten toi webbiselaus pystyttäis käyttäjäystävällisemmin toteuttamaan. Toki joku toinen voi olla toista mieltä, mut tää on mun mielipide.



Suurempi reso

Ei lainkaan missattuja painalluksia

Muutama hardisnäppäin

Kynä


Usko pois, että jos nää saisit ja sen jälkeen joutuisit palaamaan takaisin, sua harmittaisi :)



Operalla? Miks ei käyttäis Safaria?



No siis se vakioselain joka tulee mukana.


No koko laitehan perustuu nimenomaan siihen et fyysisiä nappeja ei oo.



Miksi?

Mulla jotenkin tulee fiilis, että jengi pitää jotenkin "tosi hyvänä juttuna" et laitteessa ei ole edes paria fyysistä nappia.

Ainoa etu tossa imo on, että laite näyttää päheältä. Toisaalta sen takia mä en olisi valmis kärsimään noin paljon käytettävyydessä. Mikä idea on mp3 soittimessa, jota varten pitää kaivaa laite taskusta ja ottaa hanskat pois kädestä, jotta saa säädettyä äänenvoimakkuutta.... suoraan sanottuna toihan on ihan perseestä, vaikka laitetta onkin päheä käyttää.


Täydellistä laitetta ei varmasti oo olemassakaan. Eikä tuu. Aina joutuu tekeen jotain kompromisseja joiden ominaisuuksien tai muiden asioiden suhteen.
Itse kyl olen edelleenkin sitä mieltä et omine puutteineenkin toi iPhone on muita matkapuhelinvalmistajia n. valovuoden edellä mitä käytettävyyteen tulee.



On se lähes täydellinen laite tulossa, tällä hetkellä veikkaan, et itselle se voisi olla evolution 5 tosta nokia sarjasta tai sit joku applelaite parin sukupolven päästä. Eihän noi mun vaatimukset mitään ihmeellisiä ole, päin vastoin, aika perusvaatimuksia, johon monet laitteet pyrkivät.


iphonen käytettävyys on hyvä, mutta imo tuotteen ongelma on, että se on tosi helposti kopioitavissa. Multi touch screen, johon esim websin selailu monelta osin perustuu, tulee tod näk olemaan juttu, joka löytyy ihan jokaiselta valmistajalta. Siten applen mukaantulo matkapuhelinbisnekseen on todella hyvä juttu, koska ne tuo uusia ideoita ja lähestymistapoja muuten aika staattiseen ympäristöön. Mun oma veikkaus on, et applen käyttöliittymä tullaan kopioimaan lähes kokonaan, mut applen edut tulee säilymään yleisessä fiiliksessä
bates

Posts: 707

#1009 • • bates Tirehtööri

ville, 12.3.2008 17:41:
---

N810 on paljon muutakin kuin webiselailuun tarkoitettu laite.



No eikös toi nyt pääsääntösesti oo nimenomaan internet-selailuun tehty laite? Vai kuis? Musta on pikkasen huono vertailla matkapuhelinta ja laitetta, joka ei ole matkapuhelin.


No se on lopulta aika pieni, eihän siitä mihinkään pääse. Asiaa heikentää vielä heikko reso.



Itsellä ei oo ainakaan ennen tätä ollut noin isolla näytöllä varustettua matkapuhelinta. Toki isompia näyttöjäkin ihan varmaan jostain löytyy, mut kun puhutaan nimenomaan matkapuhelimesta, niin mä kyl haluan ainakin sen kokoisen laitteen joka kulkee vaivattomasti mukana joka paikassa.


Tosta kynäasiasta mä en kyllä tajuu sun näkökulmaa. Se kynä lisäisi laitteen leveyttä about yhden millin, eli ei oikestaan mitään. Käytettävyys ja tarkkuus nousisi ihan _toiselle_ tasolle. Ei sitä kynää olisi pakko käyttää, mutta jotenkin mä veikkaisin, että suurin osa sitä käyttäisi, koska se vaan on niin pirun käteävä ja vähentää sitä zoomausta.



Niinkuin aikaisemminkin kirjoitin, niin itse en pidä mobiililaitteista joiden ohjailemiseen tarttee mtään lisävarusteita. Varmasti sillä on tarkempi sohia ku meikän nakkisormilla, mut silti mun mielestä on hemmetin hyvä ominaisuus et voin ohjailla mun puhelinta sormillani. Ja itse en oo kokenut tota zoomausta millään lailla vaivalloiseksi tai hankalksi. Se kuitenkin toimii pirun hyvin.



Suurempi reso

Ei lainkaan missattuja painalluksia

Muutama hardisnäppäin

Kynä


Usko pois, että jos nää saisit ja sen jälkeen joutuisit palaamaan takaisin, sua harmittaisi :)



En usko :)
Ei vaan, mä en tosiaan sitä kynää kaipaa ollenkaan ja kosketusnäytöllisistä puhelimista kun puhutaan, niin ton koskeusnäytön herkkyys/tarkkuus tuskin koskaan tulee sille tasolle et 100% kaikki painallukset onnaa. Kun ei toi tunnu toimivan hardisnäppäimilläkään. Enkä mä kyl oo tommoseen painallusongelmaan ees törmännytkään tän iPhonen kans et se siitä. Suurempi reso kelpaa tietty aina.


Miksi?

Mulla jotenkin tulee fiilis, että jengi pitää jotenkin "tosi hyvänä juttuna" et laitteessa ei ole edes paria fyysistä nappia.



Hmm. Oon ihan varma et sä pystyt luettelemaan mulle ainakin tusinan eri tilanteita, jolloin joku nappula olis tarpeen, mut nimeomaan mun käyttötottumuksilla mä en oo törmänny tilanteisiin, jossa oisin kironnut jonkun napin puutetta.
En toki väitä, etteikö jokunen nappi ehkä olis joissain tilanteissa tarpeellinen, mut en oo kokenut mahdollista puutetta ongelmaksi.


Ainoa etu tossa imo on, että laite näyttää päheältä. Toisaalta sen takia mä en olisi valmis kärsimään noin paljon käytettävyydessä. Mikä idea on mp3 soittimessa, jota varten pitää kaivaa laite taskusta ja ottaa hanskat pois kädestä, jotta saa säädettyä äänenvoimakkuutta.... suoraan sanottuna toihan on ihan perseestä, vaikka laitetta onkin päheä käyttää.



No mä ainakin kun kuuntelen tolla iPhonella musaa, niin säädän äänenvoimakkuutta noilla ihan normaaleilla äänenvoimakkuusnäppäimillä mitkä laitteen sivussa on. Ei tartte puhelimen lukitustakaan avata. Ja oon muuten aina onnistunu ihan hanskat kädessäkin :)


On se lähes täydellinen laite tulossa, tällä hetkellä veikkaan, et itselle se voisi olla evolution 5 tosta nokia sarjasta tai sit joku applelaite parin sukupolven päästä. Eihän noi mun vaatimukset mitään ihmeellisiä ole, päin vastoin, aika perusvaatimuksia, johon monet laitteet pyrkivät.



Joo, mut en usko et sun vaatimukset parin vuoden päästä on enää samalla tasolla kun tänä päivänä... Täydellistä mobiililaitetta, jossa on täydelliset puhelin-, tekstiviesti-, sähköposti- ja internetominaisuudet en usko näkeväni koska kaikkien näiden tunkeminen samaan pieneen päätelaitteeseen on aina jonkinasteinen kompromissi. Ja edellämainittujen ominaisuuksien lisäksi tietty laadukas kamera, videokamera, gps, kestävä akku, täydellinen os, jne jne jne. Mä en pysty näkemään et kaikki noi saadaan toetutettua täydellisesti kompaktiin pakettiin.
Ja tietenkin tulevaisuudessa uusia ominaisuuksia edellisten lisäksi tulee ihan varmasti.

--
The best way to predict the future is to invent it.

ville

Posts: 3,780

#1010 • • ville olen oikeasti ujo

bates, 12.3.2008 19:31:
No eikös toi nyt pääsääntösesti oo nimenomaan internet-selailuun tehty laite? Vai kuis? Musta on pikkasen huono vertailla matkapuhelinta ja laitetta, joka ei ole matkapuhelin.



Se on laite, joka on tehty kaikkeen muuhun paitsi puhumiseen.

Vertailu on imo sikäli ihan validi, että tässä puhutiin nimenomaan nettikäytöstä ja siiten miten ipod touch / iphone vertautuu muihin kämmenlaitteisiin, joilla voi surffailla.


Niinkuin aikaisemminkin kirjoitin, niin itse en pidä mobiililaitteista joiden ohjailemiseen tarttee mtään lisävarusteita. Varmasti sillä on tarkempi sohia ku meikän nakkisormilla, mut silti mun mielestä on hemmetin hyvä ominaisuus et voin ohjailla mun puhelinta sormillani. Ja itse en oo kokenut tota zoomausta millään lailla vaivalloiseksi tai hankalksi. Se kuitenkin toimii pirun hyvin.



Miksi kynän käyttäminen tarkoittaa, että sitä ei voisi ohjailla myös sormilla? Molempi parempi, eikä nämä ole toisensa poissulkevia.


En toki väitä, etteikö jokunen nappi ehkä olis joissain tilanteissa tarpeellinen, mut en oo kokenut mahdollista puutetta ongelmaksi.



Niin... nämä on jo nyt ihan kivoja tuotteita, mutta se, että ne on kivoja tuotteita ei tarkoita sitä, että niissä ei olisi paljon parannettavaa. Kyllähän tuotetta käyttää jo nyt, eli sinänsä ongelmaa ei ole, mutta se käyttö olisi vaan pirusti mukavampaa, jos nappeja olisi.

Mä vaan peräänkuulutan pientä "ulkopuolista" ajattelua: sen sijaan että tyytyy siihen mitä jo on, miettii miten asiat voisi olla vielä paremmin :)


No mä ainakin kun kuuntelen tolla iPhonella musaa, niin säädän äänenvoimakkuutta noilla ihan normaaleilla äänenvoimakkuusnäppäimillä mitkä laitteen sivussa on. Ei tartte puhelimen lukitustakaan avata. Ja oon muuten aina onnistunu ihan hanskat kädessäkin :)



Touchissa niitä ei ole.


Joo, mut en usko et sun vaatimukset parin vuoden päästä on enää samalla tasolla kun tänä päivänä... Täydellistä mobiililaitetta, jossa on täydelliset puhelin-, tekstiviesti-, sähköposti- ja internetominaisuudet en usko näkeväni koska kaikkien näiden tunkeminen samaan pieneen päätelaitteeseen on aina jonkinasteinen kompromissi. Ja edellämainittujen ominaisuuksien lisäksi tietty laadukas kamera, videokamera, gps, kestävä akku, täydellinen os, jne jne jne. Mä en pysty näkemään et kaikki noi saadaan toetutettua täydellisesti kompaktiin pakettiin.
Ja tietenkin tulevaisuudessa uusia ominaisuuksia edellisten lisäksi tulee ihan varmasti.



Kyse on siitä, että mobiililaitteissa teollisuus on vasta pääsemässä alkuun. Viisi vuotta suurin osa noista sun asioista oli juttuja, joita massa ei edes osattu toivoa kännykkään. Nyt kun teknologia on kehittynyt kaikilla osa-alueilla, on mahdollista tehdä kuluttajatason hintaista laitetta, joka periaatteessa vastaa pientä kannettavaa. Eihän se on mitään sattumaan, että apple on nyt lähtenyt leikkiin mukaan, vaan applen tietoinen huomio siitä, että mobiililaitteet on tuotteita, jotka tulee tulevaisuudessa kulkemaan jokaisen ihmisen taskussa ja siten potentiaaliset markkinat on järkyttävän suuret. Samaan kategoriaan kuuluu google, intelin umpc, applen touch / iphone, nokian mpc jne jne jne.

Jos taas applea, nokiaa tai inteliä miettii, niin kyllä kaikki firmat ajattelevat, että nykyiset laitteet ovat hyvin alkeellisia siitä, mitä tulevaisuudessa tulee olemaan. Ei yhdelläkään teknolgiafirmalla ole varaa ajatella "ei me kuitenkaan kyetä laittamaan näitä samaan kuoreen", vaan lähtökohta on, että tulevaisuudessa kaikki onnistuu mutta nyt joudutaan vielä karsimaan.

Tällä kehitysvauhdilla veikkaan, että omaan makuun "täydellinen laite" on saavutettavissa parin sukupolven. Itselle se olisi tällä hetkellä työn puolesta Nokia E90, jonka kansi korvattu multi touch näytöllä, applen käytettävyydellä ja pokkaritason kameralla. Tämän jälkeen ollaan tilanteessa, jossa asiat hoituvat mukavasti, mutta vielä paranevat. Vertailun voisi hakea vaikka kameroista: Pokkarit ovat tuottaneet riittävän hyvää jälkeä ainakin viisi vuotta, mutta pienet parannukset saavat silti ihmiset vaihtamaan laitteita. Mobiililaitteet tulee jossain välissä saavuttamaan saman pisteen: ne tuottaa riittävän tason kaikille, mutta pienet parannukset saavat ihmiset ostamaan aina uusia laitteita.
akir0

Posts: 2,554

#1011 • • akir0 idleRPG champion 2009
iPhonen SDK:sta löytyy viel sellainen mielenkiintoinen juttu, että 3rd party softat ei oo moniajavia ja ne suljetaan, kun esim. puhelu tulee..
tomii

Posts: 3,594

#1012 • • Edited tomii kallion herttua

akir0, 13.3.2008 09:42:
iPhonen SDK:sta löytyy viel sellainen mielenkiintoinen juttu, että 3rd party softat ei oo moniajavia ja ne suljetaan, kun esim. puhelu tulee..



Ööh... onks tossa mitään logiikkaa? Kuulostaa erittäin v-mäiseltä "ominaisuudelta". Jopa joissakin (paljon yksinkertaisemmissa käyttistä käyttävissä) s60-luureissa pysyy softat päällä puhelun aikana (edit: oli ne sit kenen vaan tekemiä). *ding* Onks toi joku tietoturva-ominaisuus?

--
reivaan kunnes kuolen

Steven Hoaks

Posts: 5,924

#1013 • • Steven Hoaks Stefu täs moi =)

akir0, 13.3.2008 09:42:
iPhonen SDK:sta löytyy viel sellainen mielenkiintoinen juttu, että 3rd party softat ei oo moniajavia ja ne suljetaan, kun esim. puhelu tulee..



Joo toi on kyllä ihan suolesta *poks* Huomasin kyseisen "ominaisuuden" ensimmäisenä päivänä. Toivottavasti tähän tulee kohta joku päivitys....

ville, 13.3.2008 09:33:
Vertailu on imo sikäli ihan validi, että tässä puhutiin nimenomaan nettikäytöstä ja siiten miten ipod touch / iphone vertautuu muihin kämmenlaitteisiin, joilla voi surffailla.



Ai? Mä luulin että me vertaillaan sellasia laitteita jossa olisi nämä kaikki ominaisuudet, eli selain, puhelin, mielellään myös tilaa musiikille. Onhan näitä laitteita erikseen vaikka kuinka paljon. Mutta mulle se on ihan järkky bonari jos toteutuu seuraavat kriteerit = Tarpeeksi pieni ettei tarvi toista puhelinta, musiikin kuuntelu ja siirtäminen on helppoa, helppokäyttöinen puhelin ja yksinkertainen nettiselain. iPhonessa nämä toteutuu kirkkaasti.

Miksi kynän käyttäminen tarkoittaa, että sitä ei voisi ohjailla myös sormilla? Molempi parempi, eikä nämä ole toisensa poissulkevia.



Minä kieltämättä ottaisin kynän tohon settiin *joo* Tietääkö joku mistä semmosia yksittäisiä kyniä voisi ostaa jotka toimisi samalla tavalla kuin sormi?

Touchissa niitä ei ole.



iPhonessa on volumesäätö nappulat ja kytkin jolla saa puhelimen äänettömälle sivulla, sekä virta/näppäinlukko nappula päällä.

--
Jos puu kaatuu metsässä, eikä kukaan ole näkemässä sitä, niin nauravatko muut puut kaatuneelle?

Kinli

Posts: 782

#1014 • • Kinli

Steven Hoaks, 13.3.2008 10:10:
---
akir0, 13.3.2008 09:42:
iPhonen SDK:sta löytyy viel sellainen mielenkiintoinen juttu, että 3rd party softat ei oo moniajavia ja ne suljetaan, kun esim. puhelu tulee..

---

Joo toi on kyllä ihan suolesta *poks* Huomasin kyseisen "ominaisuuden" ensimmäisenä päivänä. Toivottavasti tähän tulee kohta joku päivitys....



heh.. nyt puhuttiin SDKsta.. vähän eri asia kun mitä sulla on puhelimessa. ja kyllä nykysoftat jää taustalle henkiin. esim. mailin voi avata ja jättää lataamaan maileja, iSolitaire jatkaa siitä mihin jäi jne. riippuu softasta. toi SDK / 1.2.0 on sitte eri asia.

akir0, onks sulla linkkiä lähteeseen vai ootko ite leikkiny SDKn kanssa?



Minä kieltämättä ottaisin kynän tohon settiin *joo* Tietääkö joku mistä semmosia yksittäisiä kyniä voisi ostaa jotka toimisi samalla tavalla kuin sormi?


ipodin / iphonen näyttö ei tottele muuta ku sormia, ei edes hanskat päällä joka on kyl pieni miinus talvisin.
Steven Hoaks

Posts: 5,924

#1015 • • Steven Hoaks Stefu täs moi =)

Kinli, 13.3.2008 10:17:
ipodin / iphonen näyttö ei tottele muuta ku sormia, ei edes hanskat päällä joka on kyl pieni miinus talvisin.



Siis kyllä nyt on varmaan sellasia kyniä tehty jotka "matkii" sormea?

Miten tommonen siis tunnistaa onko kyseessä sormi vai kynä?

--
Jos puu kaatuu metsässä, eikä kukaan ole näkemässä sitä, niin nauravatko muut puut kaatuneelle?

Kinli

Posts: 782

#1016 • • Edited Kinli

Steven Hoaks, 13.3.2008 10:24:
---
Kinli, 13.3.2008 10:17:
ipodin / iphonen näyttö ei tottele muuta ku sormia, ei edes hanskat päällä joka on kyl pieni miinus talvisin.

---


Siis kyllä nyt on varmaan sellasia kyniä tehty jotka "matkii" sormea?

Miten tommonen siis tunnistaa onko kyseessä sormi vai kynä?



toi näyttö on suunniteltu tunnistamaan sormenpäätä. en ihan heti usko että löydät kynän joka matkii sormenpäätä..

toi toimii vähän samalla tavalla ku läppärin touchpad. mittaa sähkönjohtavuutta jne. eli jos kynä ois kokonaan metallinen ja oikean muotoinen niin ehkä. ruuvilla ton saa ainakin toimii, mutta vain tarpeeks leveällä päällä. eli kynä pitäis olla paksu ja tylsä.. jolloin koko idea taas kuolee.

puhumattakaan naarmuista.

ja mihin sä sen kynän laitat kun oot kynäilly tarpeeks? taskuun?
akir0

Posts: 2,554

#1017 • • akir0 idleRPG champion 2009

Kinli, 13.3.2008 10:17:
---
heh.. nyt puhuttiin SDKsta.. vähän eri asia kun mitä sulla on puhelimessa. ja kyllä nykysoftat jää taustalle henkiin. esim. mailin voi avata ja jättää lataamaan maileja, iSolitaire jatkaa siitä mihin jäi jne. riippuu softasta. toi SDK / 1.2.0 on sitte eri asia.

akir0, onks sulla linkkiä lähteeseen vai ootko ite leikkiny SDKn kanssa?



En oo sdk:ta imuttanut, mutta tällänen löytyy Guidelineistä:

Only one iPhone application can run at a time, and third-party applications never run in the background. This means that when users switch to another application, answer the phone, or check their email, the application they were using quits.



http://phonedifferent.com/2008/03/tbd_no_multitasking_for_3rd_pa.html
Oliver Chase

Posts: 217

#1018 • • Edited Oliver Chase Fiilis


ipodin / iphonen näyttö ei tottele muuta ku sormia, ei edes hanskat päällä joka on kyl pieni miinus talvisin.



Vähänkin kun on paksummat hanskat niin, aika mahdoton järkevästi jotain kännykän näppäimiäkään on naputella, että en oikein näe miten tämä nyt miinus olisi. :)

... ja että siihen kuolisi jos ottaa hanskan hetkeksi pois kädestä.
Kinli

Posts: 782

#1019 • • Edited Kinli

Oliver Chase, 13.3.2008 11:23:
Vähänkin kun on paksummat hanskat niin, aika mahdoton järkevästi jotain kännykän näppäimiäkään on naputella, että en oikein näe miten tämä nyt miinus olisi. :)



point.

mutta kun esim. iphoneen vastataan vetämällä slaideri ruudun poikki, nii sekään ei edes onnistu..

eli ok, _pieni_ miinus. :P
Steven Hoaks

Posts: 5,924

#1020 • • Steven Hoaks Stefu täs moi =)
Minkäköhänlaisen suojan ostais tolle iPhonelle *hmph*

Onko kellään kokemusta olisko mikä malli paremi?
Silikonii?
Akryylia?

Ja missä on halvimmat setit ja isoimmat valikoimat?

--
Jos puu kaatuu metsässä, eikä kukaan ole näkemässä sitä, niin nauravatko muut puut kaatuneelle?