Virallinen Apple topic

2,070 posts, 104 pages, 794,714 views

thomas

Posts: 5,618

#81 • • thomas

Klabi, 28.7.2006 15:49:
Audicity kaatu kesken nauhotuksen. Paska mikä paska.

Testasin suoraan suosiolla Audio Recorderia. Toimii ku junan vessa, tuli sitten tehtyä extempore miksauskin siinä samalla.... Piti kai todistella itselleen että "tää softa ei kaadu"...



kyl ainakin non-intel macilla audacity toimii kuin junan vessa, audio recorderia pitäis varmaan joskus testata itsekin.
Klabi

Posts: 1,423

#82 • • Klabi HUGC

thomas, 28.7.2006 15:54:
---
Klabi, 28.7.2006 15:49:
Audicity kaatu kesken nauhotuksen. Paska mikä paska.

Testasin suoraan suosiolla Audio Recorderia. Toimii ku junan vessa, tuli sitten tehtyä extempore miksauskin siinä samalla.... Piti kai todistella itselleen että "tää softa ei kaadu"...

---


kyl ainakin non-intel macilla audacity toimii kuin junan vessa, audio recorderia pitäis varmaan joskus testata itsekin.



Niin joo tuota en tullutkaan ajatelleeksi.

Ei ehkä pitäisi tuomita näin suoraan... *vink*
villelope

Posts: 2,846

#83 • • Edited villelope Lope of Lope & Kantola

Klabi, 28.7.2006 15:56:
---
kyl ainakin non-intel macilla audacity toimii kuin junan vessa, audio recorderia pitäis varmaan joskus testata itsekin.

---

Niin joo tuota en tullutkaan ajatelleeksi.

Ei ehkä pitäisi tuomita näin suoraan... *vink*


Mulla (1,33Ghz) on about samanlainen iBook kuin Thomasilla (1,0 GHz), ja silti mulla ei Audacity toimi.
thomas

Posts: 5,618

#84 • • thomas

LooPy, 28.7.2006 16:03:
---
Klabi, 28.7.2006 15:56:
---
kyl ainakin non-intel macilla audacity toimii kuin junan vessa, audio recorderia pitäis varmaan joskus testata itsekin.

---

Niin joo tuota en tullutkaan ajatelleeksi.

Ei ehkä pitäisi tuomita näin suoraan... *vink*

---

Mulla (1,33Ghz) on about samanlainen iBook kuin Thomasilla (1,0 GHz), ja silti mulla ei Audacity toimi.



all in all, hidas paska tää o :)
Sir Paramount

Posts: 383

#86 • • Sir Paramount Army of Two , [Fusion Drive]
Itelle toi Leopardi ei näytä tuovan hirveesti mitään uutta mullistavaa että maksaisin siitä reilu (??) 130 kun se ilmestyy.

Kyllähän toi time machine näyttää ihan näppärältä. Toisaalta itse teen koko hd backupin ulkoiselle viikottain. Voin myös tarvittaessa käyttää sitä käynnistylevynä jos sisäinen levähtää.

Spaces taas on karkkimainen virtuaali desktop ohjelma. Desktop Manager toimii itellä sulavasti ja ajaa suurin piirtein saman asian. Ja lähtee ihan ilmaiseksi.

http://desktopmanager.berlios.de/index.php

Varmasti on myös paranneltu ns. "konepellin alta", mutta tähän asti kyllä Tiikeri on toiminut moitteettomasti.

Long story short, menee ostoslistalle vasta kun ohjelmien tuki 10.4lle loppuu. Tai sit kun ostan uuden macin. *vink*

--
Suits you, Sir!

iam

Posts: 3,085

#87 • • Edited iam Studying Inner Paths to Outer Space

fabsa, 8.8.2006 13:27:
Itelle toi Leopardi ei näytä tuovan hirveesti mitään uutta mullistavaa että maksaisin siitä reilu (??) 130 kun se ilmestyy.

Kyllähän toi time machine näyttää ihan näppärältä. Toisaalta itse teen koko hd backupin ulkoiselle viikottain. Voin myös tarvittaessa käyttää sitä käynnistylevynä jos sisäinen levähtää.

Spaces taas on karkkimainen virtuaali desktop ohjelma. Desktop Manager toimii itellä sulavasti ja ajaa suurin piirtein saman asian. Ja lähtee ihan ilmaiseksi.

http://desktopmanager.berlios.de/index.php

Varmasti on myös paranneltu ns. "konepellin alta", mutta tähän asti kyllä Tiikeri on toiminut moitteettomasti.

Long story short, menee ostoslistalle vasta kun ohjelmien tuki 10.4lle loppuu. Tai sit kun ostan uuden macin. *vink*


Itse olen just eri mieltä.. Noi hehkutetut ominaisuudet ovat kuitenkin vain pieni osa uusista ja niistä todellisista hyödyistä. Kyllä se pantterikin tuntuu aika turhalta käyttikseltä nykyään. Ja kyllähän taas vanha iBook pyörii paremmin tuolla kuin Tigerilla, jolloin jaksaa ehkä ens kesään kunnes liisari loppuu ja voi vaihtaa uuden koneen :)

edit: osta kavereiden kanssa kimpassa family lisenssi, niin ei maksa edes puolikkaan baari-illan vertaa.
sts

Posts: 7,969

#88 • • Edited sts Sama pyynti aitta!
Lel @ leopard... Tullu vistatyylisiä nappuloita jne... Kuka kopioi ketä nytten...

Paul Thurrotin rewiev oli aika mielenkiintoinen: http://www.winsupersite.com/showcase/macosx_leopard_preview.asp

Ja ennenkö joku itkee että tuo on Winsupersiteltä:

"I get a lot of flak from the Mac community and no doubt this article will start another round of name-calling. (See how Apple's childish behavior rubs off on its fans?) That's a shame, because I'm actually a huge fan of both Apple and Mac OS X. I just want Leopard to be better--much better--than the OS that Steve Jobs and company described this week and, yes, I want Apple to be more honest when it describes the products it and its competitors make. I'm no Microsoft cheerleader (sorry, it's true). And I'm not claiming that Vista is somehow "better" than Mac OS X Tiger or Leopard, though I do find myself to be more productive in Windows than in OS X. Your mileage may vary. Ultimately, as a fan of technology, it's hard not to be impressed by Apple in general, but depressed that Leopard doesn't appear to be all that exciting. I, for one, am hoping that the secret features Jobs alluded to are as inspiring as they are mysterious. That's the Apple I look up to."
Late

Posts: 3,441

#89 • • Edited Late team Lasse
Applella menee 1,8 miljoonaa akkua vaihtoon, meidän taloudesta löytyi heti kaksi kriteerit täyttävää laitetta. Tämä koskee siis joitakin 12" G4 Ibookkeja ja 12"-15" G4 Powerbokkeja.

https://support10.apple.com/index.html
Stresspill

Posts: 220

#90 • • Stresspill rendermonkeywrench
Kappas, hyvä vinkki, täältäkin löytyy yksi vaihtoon kelpaava.

--
Aeria Gloris

thomas

Posts: 5,618

#92 • • thomas
täältäkin löytyi yksi ja faijalta toinen. olikin jo vaihdon tarpeessa molemmat :)
luode

Posts: 287

#93 • • luode
macbook saapui viime keskiviikkona. lovin' it.
mniittymaki

Posts: 1,641

#94 • • mniittymaki
Tällä viikolla mustakin tuli uusi ja onnellinen MacBook:n omistaja.Kokonaisuutena kyllä loista laite :)

Macbook black <3

.m
Klabi

Posts: 1,423

#96 • • Edited Klabi HUGC
Nyt se sit tapahtu, eli macbookin akku kyrvähti.

heh heh...

ja eiku huoltoon. Parempi puolisko vei koneen töihin tehdäkseen esittelyvideoa ja kone ei inahtanutkaan, ei muuta ku akku pois ja virtakäyttöä pelkästään...

perseestä sanon minä,mut minkäs tekee ku ostaa ekan sukupolven koneen...
luode

Posts: 287

#97 • • luode
kertokaa miten voi olla mahdollista, että miulta on kadonnut järjestelmäasetukset kokonaan.. tai ehkä enemmänkin tahtosin tietää miten saan ne takaisin. *blush*
johannyt

Posts: 454

#98 • • johannyt helvetiac

luode, 23.9.2006 15:16:
kertokaa miten voi olla mahdollista, että miulta on kadonnut järjestelmäasetukset kokonaan.. tai ehkä enemmänkin tahtosin tietää miten saan ne takaisin. *blush*



ööh veikkaan että oot raahannu sen vaan pois dockista :D (siis se palkki missä on ohjelmakuvakkeita)

jos näin on käyny niin takasin saat sen sinne vaikka etsimällä ensin spotlightilla (omppu-space) "järjestelmäasetukset" ja klikkaamalla näytä kaikki ja sitten raahaat löytyneen linkin tonne dock-palkkiin.
luode

Posts: 287

#100 • • luode

johannyt, 23.9.2006 15:31:

ööh veikkaan että oot raahannu sen vaan pois dockista :D (siis se palkki missä on ohjelmakuvakkeita)

jos näin on käyny niin takasin saat sen sinne vaikka etsimällä ensin spotlightilla (omppu-space) "järjestelmäasetukset" ja klikkaamalla näytä kaikki ja sitten raahaat löytyneen linkin tonne dock-palkkiin.



pidät minua siis aivan tyhmänä. kiitos.