Virallinen Apple topic

2,070 posts, 104 pages, 791,756 views

Steven Hoaks

Posts: 5,924

#62 • • Edited Steven Hoaks Stefu täs moi =)
Mä kyl tykkään omenoista *joo* Eniten kyl punasista ja keltasista... Vihreet on vähän liian kirpeitä mun makuun *hih* Taidankin tänään mennä kauppaan ostaa pari applee *pepsodent*

--
Jos puu kaatuu metsässä, eikä kukaan ole näkemässä sitä, niin nauravatko muut puut kaatuneelle?

littlebig

Posts: 753

#63 • • littlebig aaat-chi kung

Steven Hoaks, 19.7.2006 13:27:
Mä kyl tykkään omenoista *joo* Eniten kyl punasista ja keltasista... Vihreet on vähän liian kirpeitä mun makuun *hih* Taidankin tänään mennä kauppaan ostaa pari applee *pepsodent*



niitä on nykyään mustiakin *nauru*

--
straight ______

gay ^______^

Steven Hoaks

Posts: 5,924

#64 • • Steven Hoaks Stefu täs moi =)

boy-cut, 19.7.2006 14:03:
niitä on nykyään mustiakin *nauru*



Mustia appleja *pökr* En kyl sellasia suuhunu laittais...

--
Jos puu kaatuu metsässä, eikä kukaan ole näkemässä sitä, niin nauravatko muut puut kaatuneelle?

Late

Posts: 3,441

#66 • • Edited Late team Lasse
Hankin reilu puolivuotta sitten 12" iBook G4:n, mäkki kiinnosti jo alussa läppäreitä tutkiessa. Aluksi torjuin koko laitteen sen "yhteensopimattomuuden" takia, mutta erään tuttavan sitä suositeltua päätin kokeeksi moisen hankkia melko extempore.

7,5kk tulos on että en suostu enää uutta pc:tä hankkimaan ja sekä paremmalla puoliskolla että yhdellä kaverilla on nykyään mäkit. aika pitkälti sen takia että ne on kummatkin päässy vähän testailee ja mä olen voinut kys laitteita suositella erittäin hyvällä omallatunnolla. Kyllä osx:lläkin on omat ongelmansa mutta ne on ihan eritasoa kuin pc puolen sekoilut.

Yhdet hienoimmista jutuista mäkillä versus pc läppäriin ovat hyvä akunkesto ja rekisterin puute. *hihu*
Klabi

Posts: 1,423

#67 • • Klabi HUGC

boy-cut, 19.7.2006 14:03:
---
Steven Hoaks, 19.7.2006 13:27:
Mä kyl tykkään omenoista *joo* Eniten kyl punasista ja keltasista... Vihreet on vähän liian kirpeitä mun makuun *hih* Taidankin tänään mennä kauppaan ostaa pari applee *pepsodent*

---


niitä on nykyään mustiakin *nauru*



Once you go black, you won't go back...
freeve

Posts: 345

#68 • • freeve
Eilen saapui macbookki ja vaikuttaa kyl ihan törkeen hyvältä vehkeeltä.. heti huomas et täs on miettitty asiat loppuun asti tätä tehdessä. Viel on totuttelemista tähän mut kyl aika hyvin pääs vauhtiin tän kans..
kaaputin

Posts: 610

#70 • • kaaputin pällikääliö
8.6.2.... nii (8.7.1)

--
elämä on <3

Klabi

Posts: 1,423

#71 • • Klabi HUGC
Milläs ohjelmalla te nauhoitatte miksauksenne? Nyt kun kerrankin on mahdollisuus nauhoittaa miksaukset koneelle, tarttis pikku vinkkejä.
$

Posts: 1,802

#72 • • $ Destination weekend!

Klabi, 28.7.2006 11:52:
Milläs ohjelmalla te nauhoitatte miksauksenne? Nyt kun kerrankin on mahdollisuus nauhoittaa miksaukset koneelle, tarttis pikku vinkkejä.



Audio Recorder on hyväksi havaittu. Ilmainen ja yksinkertainen, mutta sillä ei voi editoida raitoja. Jos haluaa äänittää suoraan mp3-muotoon, pitää muistaa asentaa Lame-plugari.
florx

Posts: 532

#73 • • florx

Milläs ohjelmalla te nauhoitatte miksauksenne? Nyt kun kerrankin on mahdollisuus nauhoittaa miksaukset koneelle, tarttis pikku vinkkejä.


http://audacity.sourceforge.net/
Viltsu

Posts: 2,010

#74 • • Edited Viltsu noname

mekaanikko, 6.6.2006 01:11:
Macbook Pro 1,83 MHz ja iPod Nano 4GB löytyy tällä hetkellä. Ostoslistalla olis Applelta vielä:

- 23" Cinema Display (tosin nyt lienee parempi odotella, koska uusia malleja taitaa piakkoin olla tulossa - eikä mulla tähän varaakaan ole ennen elokuuta)



Todellakin odottelisin.

http://dreamlight.com/insights/bugs/hd23.html
http://www.theinquirer.net/default.aspx?article=19727

Vaikka ruudussa kuvanlaatu onkin pääasiallisesti mainio niin tuota samaa valmistusvirhettä on esim. meidän duunin näytöissä kaikissa (5 kpl) osassa lievempänä osassa pahempana, onneksi nämä rajoittuvat aivan näytön reunoille (reunat kaikkea muuta kuin väritarkka), netissä osalla käyttäjistä on ollut selvästi erottuvat pinkit raidat näytön keskellä.

Applen keskustelupalstalla ongelmaa koskevia viestejä on poistettu aikanaan ja nytkään en onnistunut löytämään ketjua jossa pyydettiin lähettämään 100% laatuisesta yksilöstä kuvaa (viestiketjuun oli satoja vastauksia, ei yhtään varmistettua tapausta ja ketju perustettu jo oli 2v sitten)

---
edit: löytyihän se, arkistoituna ;P

Topic: Does anyone have photos of a good ACD 23"?
Topic Archived This topic has been archived - replies are not allowed.

http://discussions.apple.com/thread.jspa?messageID=1104081&#1104081

---

Takuu toimii tietysti, mutta voi alkaa vituttaa kymmenennen näytön jälkeen jos ei ole vieläkään tyytäinen laatuun mistä on maksanut hunajaa.


Tekniikan halpumista odotellessa:

http://www.eizo.fi/eizo/smpage.fwx?smlanguage=FIN&page=189&TAB=1&PRODUCT=756

--
teknoheput vaan hölisee bumbumbum ja sit tulee pläppläppläpböm, ihan jakomielitautista - Remu Aaltonen

Klabi

Posts: 1,423

#76 • • Klabi HUGC

$, 28.7.2006 12:01:
---
Klabi, 28.7.2006 11:52:
Milläs ohjelmalla te nauhoitatte miksauksenne? Nyt kun kerrankin on mahdollisuus nauhoittaa miksaukset koneelle, tarttis pikku vinkkejä.

---





Audio Recorder on hyväksi havaittu. Ilmainen ja yksinkertainen, mutta sillä ei voi editoida raitoja. Jos haluaa äänittää suoraan mp3-muotoon, pitää muistaa asentaa Lame-plugari.



Kiitos että löytyy apuja noviisille. Pitää testailla heti *vink* Pitääkö toi Lame-plugari asentaa vain kerran koneelle. Vai tarvitseeko se asentaa jokaiselle ohjelmalle joka sitä käyttää erikseen??



paanos, 28.7.2006 12:39:
---
Milläs ohjelmalla te nauhoitatte miksauksenne? Nyt kun kerrankin on mahdollisuus nauhoittaa miksaukset koneelle, tarttis pikku vinkkejä.

---

http://audacity.sourceforge.net/



Kiitokset, mä testasin tätä äsken ja jostain syystä kun oli n. 10 min nauhoittanut Audacity kaatui, en keksinyt loogista selitystä... *täh**justjoo**ding*
villelope

Posts: 2,846

#77 • • villelope Lope of Lope & Kantola

Klabi, 28.7.2006 14:01:
---
Kiitokset, mä testasin tätä äsken ja jostain syystä kun oli n. 10 min nauhoittanut Audacity kaatui, en keksinyt loogista selitystä... *täh**justjoo**ding*


Olen huomannut saman Audacityllä. En muutenkaan pidä ko. ohjelmaa kovin näppäränä.



$, 28.7.2006 12:01:
---
Audio Recorder on hyväksi havaittu. Ilmainen ja yksinkertainen, mutta sillä ei voi editoida raitoja. Jos haluaa äänittää suoraan mp3-muotoon, pitää muistaa asentaa Lame-plugari.


Audio Recorder on mullakin käytössä. Erinomainen pikkuohjelma.

Mä haluan tehdä ilmeisesti hommat vaikeamman kautta - käytän iTunes LAME:a
$

Posts: 1,802

#78 • • $ Destination weekend!
Audacitya en uskaltanut edes suositella, koska itsellä se toimi todella huonosti G4-prossulla. Joka toisella kerralla stereoäänityksessä ohjelma "unohti" nauhoittaa jompaa kumpaa kanavista. Playback piti hoitaa muilla ohjelmilla kun Audacity kaatui melkein joka kerta.

Audio Recorderin wavit olen konvertoinut iTunesilla.
iam

Posts: 3,085

#79 • • Edited iam Studying Inner Paths to Outer Space

Klabi, 28.7.2006 14:01:
Kiitokset, mä testasin tätä äsken ja jostain syystä kun oli n. 10 min nauhoittanut Audacity kaatui, en keksinyt loogista selitystä... *täh**justjoo**ding*


Kun nauhoitus loppuu, se alkaa generoimaan piikkitiedostoa, jonka tekemiseen menee lähes yhtä kauan aikaa kuin itse nauhoitus kesti. Tod.näk. se ei edes kaatunut vaan olisi herännyt siitä jos olisit odotellut. edit: paitsi siis jos se kaatui kesken nauhoituksen eikä sen jälkeen? Audacity on kyllä muutenkin kamalin kaikista tommoisista softista mitä olen nähnyt..

AudioRecorder tai Wiretap on just hyviä pitkien juttujen nauhoitukseen kun ne pistää suoraan levylle ilman ihmeitä operaatiota. Tosin joku limitteri olisi kiva pistää väliin, joten siinä mielessä Logic/Live/Cubase ovat parempia. Itse käytän tota Wiretap -nimistä softaa ja nauhoitan vaan sen verran pienellä tasolla ettei klippaa. Lopuksi teen Logicilla pienen masteroinnin.
Klabi

Posts: 1,423

#80 • • Klabi HUGC
Audicity kaatu kesken nauhotuksen. Paska mikä paska.

Testasin suoraan suosiolla Audio Recorderia. Toimii ku junan vessa, tuli sitten tehtyä extempore miksauskin siinä samalla.... Piti kai todistella itselleen että "tää softa ei kaadu"...