Virallinen Apple topic

2,070 posts, 104 pages, 801,357 views

Riksu

Posts: 166

#821 • • Riksu

domi, 18.1.2008 18:46:
---
Riksu, 18.1.2008 18:23:
Voisiko joku ystävällisesti kertoa miten saan kopioitua CDt macciin pienempinä?

---

Tarkoitatko cd:n pakkaamista mp3-tiedostoiksi?



Kiitos teille. Juuri mp3 tarkoitin, mut sainkin jo vastauksen toisaalta - opettele käyttään iTunesia kunnolla. Mä oon niin kärsimätön*nauru*
ville

Posts: 3,780

#823 • • ville olen oikeasti ujo

Jone, 18.1.2008 18:44:
Kysymykseen vastaamista helpottais huomattavasti jos se olis esitetty ymmärrettävässä muodossa. Siis mitä nyt haluatkaan tehdä? En tajua.



Ihan normikysymys mäkkikäyttäjälle =)
Loose Grip

Posts: 330

#824 • • Loose Grip
Noni, nyt lähti mac pro tilaukseen. Ja odottavan aika on pitkä. Miksei se voi tulla heti?
Tilasin luonnollisesti saksasta, niin on heti reilu satkun halvempi ja kun vielä toimarille tilaan, niin alvit jää saksaan.
PeakZ

Posts: 53

#825 • • PeakZ

ville, 23.1.2008 11:03:
---
Jone, 18.1.2008 18:44:
Kysymykseen vastaamista helpottais huomattavasti jos se olis esitetty ymmärrettävässä muodossa. Siis mitä nyt haluatkaan tehdä? En tajua.

---


Ihan normikysymys mäkkikäyttäjälle =)



Woah, jopas on elitistinen asenne. Tietokoneita saavat käyttää vain teknisesti osaavat henkilöt, jotka osaavat muotoilla tietotekniset kysymykset heti oikein?
phanatic

Posts: 1,123

#826 • • Edited phanatic

PeakZ, 23.1.2008 19:46:
---
Woah, jopas on elitistinen asenne. Tietokoneita saavat käyttää vain teknisesti osaavat henkilöt, jotka osaavat muotoilla tietotekniset kysymykset heti oikein?



Miten niin? Villehän juuri toi esiin, että mäkkejä käyttävät (ja saavat käyttää) ihmiset, jotka eivä osaa muotoilla tietoteknisiä kysymyksiä heti oikein.

macbookcommodorecompare.jpg
Riksu

Posts: 166

#827 • • Edited Riksu

phanatic, 23.1.2008 21:17:
---
PeakZ, 23.1.2008 19:46:
---
Woah, jopas on elitistinen asenne. Tietokoneita saavat käyttää vain teknisesti osaavat henkilöt, jotka osaavat muotoilla tietotekniset kysymykset heti oikein?

---


Miten niin? Villehän juuri toi esiin, että mäkkejä käyttävät (ja saavat käyttää) ihmiset, jotka eivä osaa muotoilla tietoteknisiä kysymyksiä heti oikein.



Voi hitto tein kanssa!*nauru**nauru*
Ensinnäkään teillä ei ole mitään käsitystä mun macin eikä minkään muunkaan koneen käyttötaidosta (lisäys: paitsi tietenkin puutteelliset iTunes taidot). Ja toiseksi en edes yrittänyt muotoilla lausetta _teknisesti_ oikein - kuvittelin ihmisten tajuavan omasta mielestäni hyvinkin yksinkertaisen kysymyksen... mut ehkä mä en sit vaan osaa enkä ymmärrä.
PeakZ

Posts: 53

#828 • • Edited PeakZ

phanatic,

Miten niin? Villehän juuri toi esiin, että mäkkejä käyttävät (ja saavat käyttää) ihmiset, jotka eivä osaa muotoilla tietoteknisiä kysymyksiä heti oikein.



Niin, ja minä puolestaan toin esiin kysymyksen, että onko se jotenkin huono asia?

Esimerkki: ajan autoani, kun moottorin suunnalta alkaa kuulumaan outoa ääntä. Ajan huoltamolle ja kysyn että mikähän tässä voisi olla vika, kun tuolta konepellin alta kuuluu outoa nakutusta.

Tällöin autoteknikko alkaisi tivaamaan että "nyt en oikein ymmärrä. Sinä tarkoitat varmaan tuota voimakasta nakutusta, joka muuttuu moottorin kuormituksen ja kierrosluvun mukaan? Sehän johtuu siitä että kiertokangen alapään laakerit ovat kuluneet. Taidat olla tyypillinen automerkki X:n käyttäjä, kun et osaa selkokielellä kysyä asioita".

Onko esim. tavallisella perheenäidillä oikeutta ajaa autoa, vaikka hän ei ymmärrä auton tekniikasta tuon taivaallista...
gerry

Posts: 979

#829 • • gerry

phanatic,

Miten niin? Villehän juuri toi esiin, että mäkkejä käyttävät (ja saavat käyttää) ihmiset, jotka eivä osaa muotoilla tietoteknisiä kysymyksiä heti oikein.




Johtunee varmaa ku ei tarvii olla myöskää niin perehtynyt tietotekniikkaan vaan voi keskittyä itse käyttämiseen.

--
by B.C.S

thomas

Posts: 5,618

#830 • • thomas

phanatic, 23.1.2008 21:17:
---
PeakZ, 23.1.2008 19:46:
---
Woah, jopas on elitistinen asenne. Tietokoneita saavat käyttää vain teknisesti osaavat henkilöt, jotka osaavat muotoilla tietotekniset kysymykset heti oikein?

---


Miten niin? Villehän juuri toi esiin, että mäkkejä käyttävät (ja saavat käyttää) ihmiset, jotka eivä osaa muotoilla tietoteknisiä kysymyksiä heti oikein.

macbookcommodorecompare.jpg



no olihan sx-64 aikaansa edellä kun se tuli markkinoille.
phanatic

Posts: 1,123

#831 • • phanatic

gerry, 23.1.2008 23:36:
---
Johtunee varmaa ku ei tarvii olla myöskää niin perehtynyt tietotekniikkaan vaan voi keskittyä itse käyttämiseen.



Niinpä, ja siksi Macit ovatkin loistava tuote monille. Ainakaan itse en ole kyseenalaistanut tätä. Tosin hinnassa on ilmaa melkoisesti, mutta toisaalta yleinen laatu, vakioakun kesto yms. maksavat tietysti rahaa valmistajallekin. Ei minulla ole mitään Maceja vastaan yleisesti, mutta itse en tule moista ostamaan ikinä kun samalla rahalla saa enemmän ominaisuuksia ja konffattavuutta.
ville

Posts: 3,780

#832 • • ville olen oikeasti ujo

thomas, 23.1.2008 23:38:
no olihan sx-64 aikaansa edellä kun se tuli markkinoille.



Ja teknisenä henkilönä ymmärrät varmasti, että airissa ei ole mitään muuta mullistavaa kun maailman paras ulkonäkö :)
ville

Posts: 3,780

#833 • • ville olen oikeasti ujo

PeakZ, 23.1.2008 19:46:
Woah, jopas on elitistinen asenne. Tietokoneita saavat käyttää vain teknisesti osaavat henkilöt, jotka osaavat muotoilla tietotekniset kysymykset heti oikein?



IMO on hyvä, että ihmiset käyttävät tietokoneita. Jos tietokoneita ei käytä kovin paljoa ja / tai arvostaa fiksua käyttöliittymää macci on todennäköisesti paras vaihtoehto. Duunissa olen kuitenkin huomannut, että usein ne kaikkein "vähemmän tekniset" kysymykset tulee juuri mäkkikäyttäjiltä ja siltä kannalta myös tuo heittoni oli. Sinänsä macin kannalta tämä on erittäin positiivinen asia, koska jos keskimääräinen mäkkikäyttäjä on aika peukalo keskellä kämmentä ja kysymyksiä tulee silti todella vähän, macci todella osaa asiansa :)

Wintoosalla nämä samat käyttäjät olisivat todennäköisesti niin pihalla, että eivät osaisi edes kysyä :D
Individual

Posts: 10,942

#834 • • Edited Individual HYPNO!
Edelleenkin mitä väliä sillä on, että näille tietokoneasioissa täysin "tampioille" on kone, jonka kanssa he voivat keskittyä olennaiseen, eli siihen duuniinsa sen koneen sijaan?

edit: vai onko tässä kyseessä sellainen salaliitto, jossa suuri ja paha mac hyödyntää ihmisten tietokoneskilssien vajavaisuudesta johtuvaa hädänalaista tilaa markkinoimalla heille ylihintaisia koneita. *nauru*
Orion

Posts: 1,266

#835 • • Orion

ville,
Wintoosalla nämä samat käyttäjät olisivat todennäköisesti niin pihalla, että eivät osaisi edes kysyä :D



Mun mielestä sä tiivistät tässä hyvin sen, mihin tää keskustelu on välillä vähän jämähtänyt.

Mac on loistava peruskone keskinkertaiselle tietokoneenkäyttäjille helpon käyttöliittymänsä vuoksi. Tässä tapauksessa mielestäni parempi kuin PC.

Keskivertoa parempi koneen käyttäjä puolestaan saa varmasti sekä PCstä että Macista irti haluamansa ja voi helposti liittyä kumpaan leiriin tahansa.

Lisäksi ne, jotka ei välitä tai jaksa tehdä mitään extraa koneen saamiseksi just sellaiseksi kuin haluaa vaan tekee vain ne rutiinihommat sillä koneella (jotka voi toki olla monimutkaisiakin - esim. vaikka musahemmot, jotka tuntee softansa kuin omat taskunsa, mut ei halua/osaa tweakata mitään muuta), on Mac mielestäni parempi vaihtoehto.

All in all - näissä Mac vs. PC -keskusteluissa puhuvat useimmiten henkilöt, jotka on keskivertoa koneenkäyttäjää taitavampia. Just ne, jotka voi ja pystyy olemaan kuin kotonaan kumman koneen kanssa tahansa.

Mua kiinnostaisi kuulla nimenomaa niitä peruskäyttäjiä, joille taustakuvan vaihto tai sähköpostin lähettäminen ei ole mahdoton tehtävä, muttei myöskään sellainen, että siitä selviytyisi ilman pientä ajatustyötä. Niitä on kuitenkin vielä tällä hetkellä todella iso osa.
CM

Posts: 1,507

#836 • • Edited CM
OS X:n valttikorttina on myös Unix, joka tarjoaa tehokäyttäjälle Windowsiin nähden aivan toista luokkaa olevan järjestelmänhallinnan ja rajattomat työkalut kikkailuun. Mikäs sen parempi yhdistelmä, kuin paras GUI parhaan järjestelmän päällä :)
phanatic

Posts: 1,123

#837 • • phanatic
Kyllähän *nixeja PC:llekin saa, ja käyttöliittymän voi valita itse.
CM

Posts: 1,507

#838 • • CM

phanatic, 24.1.2008 11:34:
Kyllähän *nixeja PC:llekin saa, ja käyttöliittymän voi valita itse.



Tottakai saa. Käyttöliittymistä voidaankin sitten olla monta eri mieltä. Itseni mielestä enemmän ja vähemmän paskoja kaikki, mitä on tullut vastaan reilu 20 vuoden aikana. Poikkeuksena tosin oli GEM vielä 80-luvulla, joka silloin oli edistyksellinen PC-puolella (Mac OS kopio), kun Windowskin oli vielä pelkkä "shell".

Mutjuu ei tästä offtopicista sen enempää.
gerry

Posts: 979

#839 • • Edited gerry

phanatic,

Niinpä, ja siksi Macit ovatkin loistava tuote monille. Ainakaan itse en ole kyseenalaistanut tätä. Tosin hinnassa on ilmaa melkoisesti, mutta toisaalta yleinen laatu, vakioakun kesto yms. maksavat tietysti rahaa valmistajallekin. Ei minulla ole mitään Maceja vastaan yleisesti, mutta itse en tule moista ostamaan ikinä kun samalla rahalla saa enemmän ominaisuuksia ja konffattavuutta.



Aikoinaan ku tuli oltua viel erään suomalaisen kotikoneketjun myyjänä niin katoin mäkkien sisäänostohintoja niin applen tuotteista ei kyl käteen jääny juuri mitään. Oli kyse sitten Ipodista joita myytin välil jopa tappiolla taikka sitten MacProosta niin kaikissa kate oli olematon (ei puhuta edes kympeistä). Nappaako sitten sen katteen maahantuoja ei voi tietää..?! Peeceeil kate oli huomattavasti suurempi joski ei sekä mikää älytön.


Toisaalta kummassa mahtaa sitten olla paremppi jälleenmyyntiarvo käytettynä;)?


Muttajooh, mä oon tumpelo ollu aina peeceitten kans nii mulle mäkki sopii erittäin hyvin sillä se on ainut kone jota voin "tehokäyttää" ilman erityisiä ATK:osaamiskursseja.

Heh, en ikinä saanu lähiverkkoa järkevästi toimimaan peeceel, mäkil mulla näkyy naapureitten koneitten sisällötki koneellani:D (Jonku "Arjan kotiverkko" köllöttää finderissa josta saa välil maukkaita ruokaresepteja).

Suosittelen siis varauksetta kaikille jolla on peukalo keskellä kämmentä tai jotka eivät jaksa säätää:P Ja miksi pitää jatkuvasti konffata mitään? Ei voi käsittää:)

--
by B.C.S

tomii

Posts: 3,594

#840 • • tomii kallion herttua

gerry, 24.1.2008 15:19:
---


Toisaalta kummassa mahtaa sitten olla paremppi jälleenmyyntiarvo käytettynä;)?




Ihan JOKAISEN koneen jälleenmyyntiarvo on ihan paska, oli siinä sitten kannessa omppu, Acer, Sony tai mikä tahansa. Se on sitten eri asia, jos joku on niin helvetin tyhmä, että maksaa vaikka vanhasta MacBookista 2-3 vuoden jälkeen edes puolet siitä mitä se maksoi apple.com/storesta alkujaan ostettuna.

--
reivaan kunnes kuolen