Virallinen Apple topic

2,070 posts, 104 pages, 827,328 views

littlebig

#261 • • Edited littlebig aaat-chi kung

ville, 14.2.2007 21:45:
---
littlebig, 14.2.2007 21:37:
mikään ei riitä olemaan hyvää kun se on apple. selventäisitkö itse mistä se johtuu?

---

Onko sulla kenties vaikeuksia ymmärtää mitä mä kirjoitan?

Mistä mä voin selvittää sulle yhtään mitään, kun sä et edes kerro mikä mun teksteissä on se asia, joka sua häiritsee?

Etsi se asia joka häiritsee, todista se omilla argumenteillä vääräksi, niin sen jälkeen voidaan alkaa pohtia kysymystä olenko minä asenteellinen, vai onko asennevika sun päässäsi.

Ei vaikeuksia ymmärtää, onko sulla vaikeuksia ymmärtää mun kysymyksiä kun et niihin vastaa? Ei ole koko iltaa aikaa tälle joten huomenna jatkuu...

edit: vois kääntää tän offtopiciin kun kerran apple tipahtanut kyydistä jo
edit2: jatkettu täällä mutta eipä ville ole vaivautunut vastata

--
straight ______

gay ^______^

#262 • • ville olen oikeasti ujo

littlebig, 14.2.2007 21:53:
Ei vaikeuksia ymmärtää, onko sulla vaikeuksia ymmärtää mun kysymyksiä kun et niihin vastaa? Ei ole koko iltaa aikaa tälle joten huomenna jatkuu...

Mä en muista milloin viimeksi olisi pitänyt vääntää näin rautalangasta... mun kirjotukset alkaa varmaan näyttää jo idiootilta toistamiselta, mutta otetaan vielä kerran:

Sinä olet esittenyt viimeisissä posteissa tasan yhden kysymyksen. Se kysymys on:

"Olet asenteellinen applea kohtaan. Selventäisitkö itse mistä se johtuu?"

Minä en voi vastata tähän kysymykseen, koska väität minun olevan asenteellinen ja omasta mielestäni en ole. Jotta voisin vastata kysymykseesi, sinun pitäisi todistaa, että minä olen asenteellinen.

Olen pyytänyt sinua todistamaan tämän jo varmaan viisi kertaa, mutta itsepintaisesti et suostu/kykene tätä tekemään.

Vielä kerran pojat: Todista/etsi/quottaa/tai ihan mitä vaan jossa viitataan siihen, että pidän applea aina lähtökohtaisesti ominaisuuksista riippumatta paskana.
Tapi

#263 • • Tapi Dreamstate
mac-kuva-koottu.jpg

Tiedän, oon laittanu tän jo kerran, mut nyt laitan kyl toisenki kerran.
meow

#264 • • meow " rakentavampaa kuvakritiikkiä kiitos "

Epailija, 14.2.2007 20:32:

Hetkonen. Kuulostaa pahasti siltä, että sinulla ei ole hiirtä laisinkaan käytössä. Onko näin?

jos kotona odottaa pöytäkone niin kuka viittii kaivaa hiiren repusta esim. junassa *täh*
aika noloa..

*hellokitty*

--
Ystävyys on kuin housuun kuseminen:
kaikki näkevät mitä on tapahtunut, mutta vain sinä tunnet lämmön.

littlebig

#265 • • littlebig aaat-chi kung

Epailija, 14.2.2007 20:38:
---
littlebig, 14.2.2007 20:34:
läppärillä (macbook) ei, imacissa kyllä
edellisessä kommentissa puhuin läppärin trackpadin (hiiren) kahden sormen skrollaus ominaisuudesta

---

No kyllä minä nyt sen tajusin, että trackpadista puhutaan. =P Ihmettelin vain, että kuka hitto sitä ensisijaisena vaihtoehtona käyttää. Kannettaviin kun saa jos jonkinlaista hiirtä, niin tuota padia ei käytännössä tarvitse kuin ihan hätätapauksissa (ellei itse välttämättä halua syystä tai toisesta ampua työskentelyergonomiaa jalkaan ja olla padin armoilla). Onhan se toki kiva, jos sen käyttöä on helpotettu näitä hetkiä silmälläpitäen.

hiiren kantaminen mukana koulussa ja kahviloissa?
no, kai ne on sit "hätätapauksia" *nauru*

--
straight ______

gay ^______^

Epailija

#267 • • Epailija Physicist, 2nd class.

meow, 15.2.2007 10:17:
jos kotona odottaa pöytäkone niin kuka viittii kaivaa hiiren repusta esim. junassa *täh*
aika noloa..*hellokitty*

Jos kotona odottaa pöytäkone, niin kuka viitsii junassakaan kaivaa kannettavan repusta? Aika noloa. ;P Eiköhän se hiiri kuule tarvittaessa tule siinä samalla vaivalla kaivettua esiin. Toisaalta junamatkat voi ihan hyvin laskea näihin edellä mainitsemiin hätätapauksiin, koska hiirelle ei välttämättä löydy mitään luontevaa alustaa oli se sitten kuinka pieni tahansa.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

villelope

#268 • • villelope Lope of Lope & Kantola

littlebig, 15.2.2007 11:50:
---
---
Kannettaviin kun saa jos jonkinlaista hiirtä, niin tuota padia ei käytännössä tarvitse kuin ihan hätätapauksissa (ellei itse välttämättä halua syystä tai toisesta ampua työskentelyergonomiaa jalkaan ja olla padin armoilla). Onhan se toki kiva, jos sen käyttöä on helpotettu näitä hetkiä silmälläpitäen.
---

hiiren kantaminen mukana koulussa ja kahviloissa?
no, kai ne on sit "hätätapauksia" *nauru*

Mä oon käyttänyt Applen läppäreitä nyt noin puolitoista vuotta. Kerrat jolloin olen käyttänyt hiirtä läppärin kanssa voidaan laskea yhden käden sormilla.

Mielestäni iBookin, ja nyt MacBookin trackpad on varsin erinomainen. Lisäksi kun normaalituntumaan lisätään tämä kovasti keskusteltu kahden sormen scrollaus, ei ole tarvetta hiirelle (jas sen rullalle) tullut.

Jollain perus-PC läppärillä surffailu on ollut aina tuskaa, kun on pitänyt koittaa osua selaimen pystyscrolliin, painaa trackpadin vasemman puoleista painiketta ja vielä liikuttaa sormea padilla. Pää hajoaisi.

Joku kerkesi sanoa jossain, että Applen koneet on täynnä ominaisuuksia joista ei tiennyt aikaisemmin, mutta niihin tutustuttuaan ei halua elää ilman. Kahden sormen scrollaus on mulle yksi sellainen ominaisuus.
kilobitti

#269 • • kilobitti 1-2-3 techno

Kannettaviin kun saa jos jonkinlaista hiirtä, niin tuota padia ei käytännössä tarvitse kuin ihan hätätapauksissa (ellei itse välttämättä halua syystä tai toisesta ampua työskentelyergonomiaa jalkaan ja olla padin armoilla).

Harvinaisen vahvaa mielipidettä kaimalta ottaen huomioon että kyse on monin tavoin aika mielipideasiasta. Itse käytän duunissa hyvin paljon touchpadia, koska se ei vaadi käden venkslaamista näppiksen ja ulkoisen rotta välillä, ja on huomattavasti ulko-rottaa nopeampi etenkin jos on tottunut käyttämään näppimiä valikoissa liikkumiseen. En myöskään ymmärrä miten tämä "ampuu työergonomiaa jalkaan - kumpikaan ei ole mitään ergonomian riemuvoittoja, mutta en näe tässä eroa kummankaan eduksi.

--
I´m serious as cancer, when I say rhythm is a dancer - Snap, 1993

pirpeli

#270 • • pirpeli
Kyllä täytyy sanoa, että touch pad sai tän mun oikeen käden peukalon suorastaan v*tuilleen. Leikattukin on, jännetupin tulehduksen takia. Nyt tuossa pöydällä nököttää saippuapalan näkönen Applen vanhempi hiirulainen, jota _pitäs_ käyttää enemmän. Koska on se selkeesti paremman tuntunen kädelle.

--
Autumn is a second spring when every leaf is a flower.
-Albert Camus-

Jussi Soro

#271 • • Jussi Soro choon!

LooPy, 15.2.2007 11:57:
Jollain perus-PC läppärillä surffailu on ollut aina tuskaa, kun on pitänyt koittaa osua selaimen pystyscrolliin, painaa trackpadin vasemman puoleista painiketta ja vielä liikuttaa sormea padilla. Pää hajoaisi.

Melkeinpä kaikissa PC-läppäreissä on näppäin, jota painamalla touchpad siirtyy scrollimodeen. Ja nuolillahan toi onnistuu kans, tosin sillon tarvii siirtää oikea käsi pois padilta.
Beliar

#272 • • Beliar

Joku kerkesi sanoa jossain, että Applen koneet on täynnä ominaisuuksia joista ei tiennyt aikaisemmin, mutta niihin tutustuttuaan ei halua elää ilman. Kahden sormen scrollaus on mulle yksi sellainen ominaisuus.

Puhuu taas mäkkimies, joka ei mistään mitään tiedä! *hih* Mun PC-läppärissä on [iso]yhden[/iso] sormen scrollaus. Pädin reunaa sormella seuraten, ruutu scrollaa haluttuun pääsuuntaan. [ALT] pohjassa skrollaamalla saan zoomauksen - photoshopissa normi- ja Cubasessa haluamani akselizoomauksen...

--
Mikä **tun desibeliraja?!?!

Epailija

#273 • • Epailija Physicist, 2nd class.

kilobitti, 15.2.2007 11:58:
Harvinaisen vahvaa mielipidettä kaimalta ottaen huomioon että kyse on monin tavoin aika mielipideasiasta. Itse käytän duunissa hyvin paljon touchpadia, koska se ei vaadi käden venkslaamista näppiksen ja ulkoisen rotta välillä, ja on huomattavasti ulko-rottaa nopeampi etenkin jos on tottunut käyttämään näppimiä valikoissa liikkumiseen. En myöskään ymmärrä miten tämä "ampuu työergonomiaa jalkaan - kumpikaan ei ole mitään ergonomian riemuvoittoja, mutta en näe tässä eroa kummankaan eduksi.

Ehkä kyse on tosiaan vain tottumiskysymyksestä. Itse en pädiin turvaudu kuin siinä tapauksessa, että en saa hiirtä laitettua mihinkään. Hiiren kanssa kannettavan käytettävyys on samaa luokkaa pöytäkoneen kanssa, eikä yksikään kokeilemani pädi tai tikkuhiiri vedä mielestäni vertoja hyvän hiiren tarkkuudelle, tuntumalle ja käytettävyydelle. Sitä harvemmin joutuu kirjoittamaan ja liikuttelemaan osoitinta samanaikaisesti, joten tuo pöytäkoneajoiltakin jo tutuksi tullut käden siirtäminen hiireltä näppäimistölle on sellainen suoritus, jota ei edes pistä merkille.

(Niin ja minusta muuten tuntuu, että olen kyllä tällä forumilla profiloitunut sellaiseksi vähintään semi-mulkuksi inttäjäksi, jolta ei muita kuin vahvoja ja "oikeita" mielipiteitä löydykään oli kyse sitten mielipideasiasta tai ei. *vink*)

--

meow

#275 • • meow " rakentavampaa kuvakritiikkiä kiitos "

Epailija, 15.2.2007 11:52:
---
meow, 15.2.2007 10:17:
aika noloa..*hellokitty*
---

Jos kotona odottaa pöytäkone, niin kuka viitsii junassakaan kaivaa kannettavan repusta? Aika noloa. ;P Eiköhän se hiiri kuule tarvittaessa tule siinä samalla vaivalla kaivettua esiin. Toisaalta junamatkat voi ihan hyvin laskea näihin edellä mainitsemiin hätätapauksiin, koska hiirelle ei välttämättä löydy mitään luontevaa alustaa oli se sitten kuinka pieni tahansa.

intetäänkö :D

mitä jos pöytäkoneen lisäksi tarvitsee läppärin jota on pakko käyttää kaupungilla koska rakentaa langatonta verkkoa keskustaan ja joutuu kävelemään läppäri kädessä mitaten näitä verkon taajuuksia. silloin ei mielestäni kyllä ole idiootti jos ei käytä hiirtä vaan padia.

*vink*

--

Epailija

#276 • • Epailija Physicist, 2nd class.

meow, 15.2.2007 12:20:
mitä jos pöytäkoneen lisäksi tarvitsee läppärin jota on pakko käyttää kaupungilla koska rakentaa langatonta verkkoa keskustaan ja joutuu kävelemään läppäri kädessä mitaten näitä verkon taajuuksia. silloin ei mielestäni kyllä ole idiootti jos ei käytä hiirtä vaan padia.

Ei. Silloin on muuten vain.

...no ei vaineskaan. Ok, ihan totta. On tilanteita, toimeksiantoja ja ammatteja, jolloin joutuu antautumaan padin armoille ja jos nyt vielä annetaan kaimallekin periksi, niin se ei välttämättä edes tunnu pahalta. Voi olla, että sitä Applen kahden sormen vieritystäkin osaa silloin arvostaa. ^^

Sano nyt kuitenkin, ettei tuota hommaa oikeasti jouduta tekemään kannettavaa roudaten. Menee usko insinööreihin jos kukaan ei muka ole älynnyt, että homma hoituisi huomattavasti pienemmällä ja kätevämmälläkin laitteella. :D

--

villelope

#277 • • villelope Lope of Lope & Kantola

Beliar, 15.2.2007 12:09:
---
---

Mun PC-läppärissä on [iso]yhden[/iso] sormen scrollaus. Pädin reunaa sormella seuraten, ruutu scrollaa haluttuun pääsuuntaan.

Hifisti. *dissaa*

*nauru*
meow

#278 • • meow " rakentavampaa kuvakritiikkiä kiitos "

Epailija, 15.2.2007 12:28:

Sano nyt kuitenkin, ettei tuota hommaa oikeasti jouduta tekemään kannettavaa roudaten.

ahhaha, itseasiassa tiedän muutamia ihmisiä jotka tuota joutuu tekemään..

High five, case closed *pepsodent*

--

laite

#279 • • laite MastahWankah

LooPy, 15.2.2007 12:30:
---
Beliar, 15.2.2007 12:09:
---
---

Mun PC-läppärissä on [iso]yhden[/iso] sormen scrollaus. Pädin reunaa sormella seuraten, ruutu scrollaa haluttuun pääsuuntaan.
---

Hifisti. *dissaa*

*nauru*

Scrollatkaapa samalla tavalla sivuille ja viistosuuntiin esim kuvia käsiteltäessä ;)
Beliar

#280 • • Beliar

laite, 15.2.2007 16:10:
Scrollatkaapa samalla tavalla sivuille ja viistosuuntiin esim kuvia käsiteltäessä ;)

Kuvien käsittelyä pädillä?! Voi morjes! *eiei* Sitä varten on rullahiiri ja A3 Wacomi! *hih*

--
Mikä **tun desibeliraja?!?!