Virallinen Apple topic

2,070 posts, 104 pages, 795,145 views

ville

Posts: 3,780

#242 • • Edited ville olen oikeasti ujo

littlebig, 14.2.2007 19:43:
ooohhh... ville seuraa apple topikkia...
mac zoomaa hieman eritavalla kun puuceet jos et tiennyt

kahden sormen skrollaus on se kaikista parhain, voi mennä sivusuunnassakin ja helpottaa huomattavasti surffailua



On mulla tässä wintoosassa koko ruudun zoomaus, en sitä tiedä et puhuitteko te jotenkin eri jutusta? Hoituu erikseen + ja - napeilla ja sitten on keskitys erikseen et pääsee aina nollatilaan tosi nopeasti. Joo, ja tottakai scrollaa myös tolla controlilla.

Näppiksellä on myös padi, joka toimii normaalina hiirijuttuna ja sen lisäksi scrolla pysty ja vaakasuunnassa... mut ei tää varmaan oo yhtä hieno kun tää ei oo mac ;)
littlebig

Posts: 753

#243 • • littlebig aaat-chi kung

ville, 14.2.2007 19:48:
---
*snip*
ei tää varmaan oo yhtä hieno kun tää ei oo mac ;)



sinäpä sen sanoit ;)

mitä jos menisit johonkin muuhun topikkiin ylistämään ymmärtämättömyyttäsi teknologian innovatiivisiin keksintöihin. luulis et alalla olevalla ihmisellä ei kauheasti ole varaa tollaseen ylimieliseen asenteeseen. mutta, makunsa kullakin, joten jos haluat riitaa haastaa niin eiköhän apple topic oo sulle just se paikka.

--
straight ______

gay ^______^

villelope

Posts: 2,846

#244 • • villelope Lope of Lope & Kantola

littlebig, 14.2.2007 19:56:
---
ville, 14.2.2007 19:48:
---
*snip*
ei tää varmaan oo yhtä hieno kun tää ei oo mac ;)

---


sinäpä sen sanoit ;)

mitä jos menisit johonkin muuhun topikkiin ylistämään ymmärtämättömyyttäsi teknologian innovatiivisiin keksintöihin. luulis et alalla olevalla ihmisellä ei kauheasti ole varaa tollaseen ylimieliseen asenteeseen. mutta, makunsa kullakin, joten jos haluat riitaa haastaa niin eiköhän apple topic oo sulle just se paikka.


Hei, mä ainakin provosoidun tässä threadissa helposti. *nyrkkienpyörittel*

*nauru*
Timce

Posts: 5,381

#245 • • Timce

littlebig
kahden sormen skrollaus on se kaikista parhain, voi mennä sivusuunnassakin ja helpottaa huomattavasti surffailua



"Helpottaa huomattavasti surffailua." Mielenkiintoista. Onko surffailua vaikeaa ilman kahden sormen skrollausta? boxing.gif

--
-Cook the man some fucking eggs-

-Jake the Muss

ville

Posts: 3,780

#246 • • ville olen oikeasti ujo

littlebig, 14.2.2007 19:56:
sinäpä sen sanoit ;)

mitä jos menisit johonkin muuhun topikkiin ylistämään ymmärtämättömyyttäsi teknologian innovatiivisiin keksintöihin. luulis et alalla olevalla ihmisellä ei kauheasti ole varaa tollaseen ylimieliseen asenteeseen. mutta, makunsa kullakin, joten jos haluat riitaa haastaa niin eiköhän apple topic oo sulle just se paikka.



Niin...

Täällä hehkutetaan jotain featurea, joka about samana saa myös puuceehen ja sitten kun sen totean niin vastaus on:

"oot ylimielinen ja et tajua applen innovatiivia keksintöjä"

Tähän voisi todeta:

"kukakohan täällä nyt on ylimielinen ja katsoo asioita lasien läpi?"

Ei sinällään, mäkki on kiva ja välillä sitä tulee itsekin käytettyä. Mutta musta vaan on naurettavaa, kun välillä macissa hehkutetaan juttuja, jotka ihan oikeasti ei ole kovin kummallisia :)
littlebig

Posts: 753

#247 • • littlebig aaat-chi kung

Timce, 14.2.2007 20:20:
---
littlebig
kahden sormen skrollaus on se kaikista parhain, voi mennä sivusuunnassakin ja helpottaa huomattavasti surffailua

---


"Helpottaa huomattavasti surffailua." Mielenkiintoista. Onko surffailua vaikeaa ilman kahden sormen skrollausta? boxing.gif



läppärillä kyllä kun esim klubbarin funny picsit menee yli ruudun reunojen (sivusuunnassa).
pääsee myös sulavasti sivua alaspäin ilman että nostaa sormea nuolille, spacella pääsee myös alas mutta se hyppää, ja ylöspäin mutta sit joutuu miksaa shift+space. sormet on nopeammat...

--
straight ______

gay ^______^

littlebig

Posts: 753

#248 • • littlebig aaat-chi kung

ville, 14.2.2007 20:22:
---
littlebig, 14.2.2007 19:56:
sinäpä sen sanoit ;)

mitä jos menisit johonkin muuhun topikkiin ylistämään ymmärtämättömyyttäsi teknologian innovatiivisiin keksintöihin. luulis et alalla olevalla ihmisellä ei kauheasti ole varaa tollaseen ylimieliseen asenteeseen. mutta, makunsa kullakin, joten jos haluat riitaa haastaa niin eiköhän apple topic oo sulle just se paikka.

---


Niin...

Täällä hehkutetaan jotain featurea, joka about samana saa myös puuceehen ja sitten kun sen totean niin vastaus on:

"oot ylimielinen ja et tajua applen innovatiivia keksintöjä"

Tähän voisi todeta:

"kukakohan täällä nyt on ylimielinen ja katsoo asioita lasien läpi?"

Ei sinällään, mäkki on kiva ja välillä sitä tulee itsekin käytettyä. Mutta musta vaan on naurettavaa, kun välillä macissa hehkutetaan juttuja, jotka ihan oikeasti ei ole kovin kummallisia :)



niin, tarkoitushan oli kertoa kenoviivan etsijälle (ja muille) kivoista lisäjutuista applen topicissa, mut sun mielestä ne ei sit ollutkaan niin kivoja *ding*
huom. se että kertoo ominaisuuksista muille ei ole ylimielisyyttä, vai mitä mieltä itse olet?

--
straight ______

gay ^______^

Epailija

Posts: 5,636

#249 • • Epailija Physicist, 2nd class.

Timce, 14.2.2007 20:20:
"Helpottaa huomattavasti surffailua." Mielenkiintoista. Onko surffailua vaikeaa ilman kahden sormen skrollausta? boxing.gif



Voi olla, jos käyttää sellaista resoa (tai zoomailee niin) että kaikki tavara ei mahdu kerralla ruutuun. Luulen. Ei ole koskaan tullut vastaan sellaista tilannetta, että surffailun vaikeus olisi skrollailusta kiinni.

Aiheen vierestä: Huomasin muuten vasta nyt, että ctrl-pohjassa pystyn winukassani zoomalemaan hiiren scroll-rullalla. Kiitos vain Villelle. Featuren tarpeellisuudesta kertonee se, että en ole kaikkien näiden vuosien aikana osannut sitä juurikaan kaivata ja veikkaan sen kohta unohtuvan taas tyystin. Mutta hei, innovaatio se varmaan silti on.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

Epailija

Posts: 5,636

#250 • • Epailija Physicist, 2nd class.

littlebig, 14.2.2007 20:25:
läppärillä kyllä kun esim klubbarin funny picsit menee yli ruudun reunojen (sivusuunnassa).
pääsee myös sulavasti sivua alaspäin ilman että nostaa sormea nuolille, spacella pääsee myös alas mutta se hyppää, ja ylöspäin mutta sit joutuu miksaa shift+space. sormet on nopeammat...



Hetkonen. Kuulostaa pahasti siltä, että sinulla ei ole hiirtä laisinkaan käytössä. Onko näin?

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

littlebig

Posts: 753

#251 • • littlebig aaat-chi kung

Epailija, 14.2.2007 20:32:
---
littlebig, 14.2.2007 20:25:
läppärillä kyllä kun esim klubbarin funny picsit menee yli ruudun reunojen (sivusuunnassa).
pääsee myös sulavasti sivua alaspäin ilman että nostaa sormea nuolille, spacella pääsee myös alas mutta se hyppää, ja ylöspäin mutta sit joutuu miksaa shift+space. sormet on nopeammat...

---


Hetkonen. Kuulostaa pahasti siltä, että sinulla ei ole hiirtä laisinkaan käytössä. Onko näin?



läppärillä (macbook) ei, imacissa kyllä
edellisessä kommentissa puhuin läppärin trackpadin (hiiren) kahden sormen skrollaus ominaisuudesta

--
straight ______

gay ^______^

Epailija

Posts: 5,636

#252 • • Epailija Physicist, 2nd class.

littlebig, 14.2.2007 20:34:
läppärillä (macbook) ei, imacissa kyllä
edellisessä kommentissa puhuin läppärin trackpadin (hiiren) kahden sormen skrollaus ominaisuudesta



No kyllä minä nyt sen tajusin, että trackpadista puhutaan. =P Ihmettelin vain, että kuka hitto sitä ensisijaisena vaihtoehtona käyttää. Kannettaviin kun saa jos jonkinlaista hiirtä, niin tuota padia ei käytännössä tarvitse kuin ihan hätätapauksissa (ellei itse välttämättä halua syystä tai toisesta ampua työskentelyergonomiaa jalkaan ja olla padin armoilla). Onhan se toki kiva, jos sen käyttöä on helpotettu näitä hetkiä silmälläpitäen.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

Epailija

Posts: 5,636

#253 • • Edited Epailija Physicist, 2nd class.
Kun nyt innovaatioista oli puhetta, niin markkinointikoneisto jos mikä on yksi Applen innovaatioista. Applen harrastamaa suljettua järjestelmää, jossa lisälaitteidenkin valmistajat joutuvat maksamaan Applelle rojalteja, että saavat valmistaa tuotteitaan ja joka käytännössä sitoo Applen tuotteiden käyttäjät Applen toisiin tuotteisiin, ei tietääkseni juuri muualta löydy. Syy tähän on se, että normaalisti kuluttajan sitominen johonkin tiettyyn firmaan tuppaa ainakin demokraattisissa maissa herättämään närää, mutta Applen talutusnuorassa on tähän asti kävelty todella kiltisti. Säröä tähän rauhaan on tuomassa se, että Applea ollaan nyt kaiketi haastamassa oikeuteen siitä että iTunes sitoo ostajan käyttämään iPodeja, sillä biisit eivät toimi muiden valmistajien laitteissa. Saas nähdä miten oikeusprosessissa käy ja joutuuko Apple höllentämään DRM-politiikkaansa.

Edit: Tarkennetaan sen verran, että Apple ei varmaan suinkaan ole ainoa valmistaja, joka pyrkii eräänlaiseen monopoliasemaan, mutta se taitaa tällä hetkellä olla pyrkimyksissään parhaiten onnistunut.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

ville

Posts: 3,780

#254 • • ville olen oikeasti ujo

littlebig, 14.2.2007 20:30:
niin, tarkoitushan oli kertoa kenoviivan etsijälle (ja muille) kivoista lisäjutuista applen topicissa, mut sun mielestä ne ei sit ollutkaan niin kivoja *ding*
huom. se että kertoo ominaisuuksista muille ei ole ylimielisyyttä, vai mitä mieltä itse olet?



Missä välissä sanoin, että ne ei olisi kivoja? Mulla on itsellä käytössä samalla tavalla sivuttaissiirtymiset ja zoomaukset pc:ssä... jos ne olisi imo tyhmiä, niin kai mä olisi sanonut: "mulla on kans noi pc:ssä ja ihan perseestä on" (tai no sanotaan niin, että mä en käytä kumpaakaan ominaisuutta, mutta onhan ne ihan kivoja pippelinvenytysjuttuja)

Toteisin hieman ivalliseen sävyyn, että kyseessä on basic ominaisuus. Teidän maccifanien puheesta kun välittyi sellainen fiilis, että kyseessä olisi jotain maailmoja mullistavaa. Tämän jälkeen sä hyökkäät ja väität mua ylimieliseksi ja henkilöksi, joka ei osaa nähdä maccia siinä valossa kun se sun mielestä pitäisi nähdä.... *ding*

Ei siinä mitään, kertokaa toki vaikka kaikki maccikikat mitä voi tehdä. Mutta ennenkuin maccia menee ylistämään näistä kaikista ominaisuuksista verrattuna muihin käyttöjärjestelmiin, voisi edes perehtyä kunnolla siihen, mitä ne muut käyttöjärjestelmät tarjoavat :)
littlebig

Posts: 753

#255 • • Edited littlebig aaat-chi kung

ville, 14.2.2007 20:44:
---
littlebig, 14.2.2007 20:30:
niin, tarkoitushan oli kertoa kenoviivan etsijälle (ja muille) kivoista lisäjutuista applen topicissa, mut sun mielestä ne ei sit ollutkaan niin kivoja *ding*
huom. se että kertoo ominaisuuksista muille ei ole ylimielisyyttä, vai mitä mieltä itse olet?

---


Missä välissä sanoin, että ne ei olisi kivoja? Mulla on itsellä käytössä samalla tavalla sivuttaissiirtymiset ja zoomaukset pc:ssä... jos ne olisi imo tyhmiä, niin kai mä olisi sanonut: "mulla on kans noi pc:ssä ja ihan perseestä on" (tai no sanotaan niin, että mä en käytä kumpaakaan ominaisuutta, mutta onhan ne ihan kivoja pippelinvenytysjuttuja)

Toteisin hieman ivalliseen sävyyn, että kyseessä on basic ominaisuus. Teidän maccifanien puheesta kun välittyi sellainen fiilis, että kyseessä olisi jotain maailmoja mullistavaa. Tämän jälkeen sä hyökkäät ja väität mua ylimieliseksi ja henkilöksi, joka ei osaa nähdä maccia siinä valossa kun se sun mielestä pitäisi nähdä.... *ding*

Ei siinä mitään, kertokaa toki vaikka kaikki maccikikat mitä voi tehdä. Mutta ennenkuin maccia menee ylistämään näistä kaikista ominaisuuksista verrattuna muihin käyttöjärjestelmiin, voisi edes perehtyä kunnolla siihen, mitä ne muut käyttöjärjestelmät tarjoavat :)



muotoilin väärin: kertoa kivoista lisäjutuista joiden kertominen sun mielestä ei sit ollutkaan niin kivaa.
Sun "hieman ivallinen" asenne on jo huomattu aikasemmissa kommenteissa, ja niiden kommenttien rakentava vaikutus on jossain tsernobilin tasolla. makunsa kullakin. "maccifanit" vs puuceefanit (joihin sinut rinnastan) on vanha aihe josta riittää keskusteltavaa vaikka kuinka pitkäksi aikaa. et voi kuitenkaan kiistää etteikö apple olisi ollut useissa asioissa (ominaisuuksia luettelematta) puuceita edellä vaikka niitä ei sun mielestä saisikaan hehkuttaa sen takia että osassa nykypvn puuceissa ne ominaisuudet löytyy.
Mielestäni appletopic on se paikka kertoa muille käyttöä helpottavista kikoista vaikka niitä olisikin jo levitelty ympäri maailman.

kyllä tiedän mitä windows tarjoaa ja mitä se tarjoaa helvetin vaikeasti kiitos vaan avauksesta ;)

--
straight ______

gay ^______^

ville

Posts: 3,780

#256 • • ville olen oikeasti ujo

littlebig, 14.2.2007 20:57:
Sun "hieman ivallinen" asenne on jo huomattu aikasemmissa kommenteissa, ja niiden kommenttien rakentava vaikutus on jossain tsernobilin tasolla. makunsa kullakin. "maccifanit" vs puuceefanit (joihin sinut rinnastan)



Nyt toden teolla onnistuit saamaan mun huomion. Voisitko hieman selventää?
littlebig

Posts: 753

#257 • • littlebig aaat-chi kung

ville, 14.2.2007 21:00:
---
littlebig, 14.2.2007 20:57:
Sun "hieman ivallinen" asenne on jo huomattu aikasemmissa kommenteissa, ja niiden kommenttien rakentava vaikutus on jossain tsernobilin tasolla. makunsa kullakin. "maccifanit" vs puuceefanit (joihin sinut rinnastan)
---


Nyt toden teolla onnistuit saamaan mun huomion. Voisitko hieman selventää?



niin. se sun asenne maccia ja sen lanseeraamia tuotteita tai ominaisuuksia kohtaan. Ivallisuus kommenteissa kun annetaan vinkkejä muille macbookkien käyttäjille. Rakentava kommentointi on häiriköinin tasolla. Sun osaamisella ja tiedoilla ois varmaan ihan hyvä vertailla ominaisuuksia yms mutta nyt se kaikki kaatuu asenteeseen. Selventäisitkö itse mistä se johtuu?

--
straight ______

gay ^______^

ville

Posts: 3,780

#258 • • Edited ville olen oikeasti ujo

littlebig, 14.2.2007 21:09:
niin. se sun asenne maccia ja sen lanseeraamia tuotteita tai ominaisuuksia kohtaan. Ivallisuus kommenteissa kun annetaan vinkkejä muille macbookkien käyttäjille. Rakentava kommentointi on häiriköinin tasolla. Sun osaamisella ja tiedoilla ois varmaan ihan hyvä vertailla ominaisuuksia yms mutta nyt se kaikki kaatuu asenteeseen. Selventäisitkö itse mistä se johtuu?



Voi hemmetti sun kanssa....

Haes nyt ihan kunnon quotea sen sijaan että lauot täällä fiilispohjalta omaa mutua ja yrität kiertää asiaa asettamalla vastakymyksen Ja mielellään jostain muusta kun tästä zoomista, mielipiteeni tästä varmaan jo sait.
littlebig

Posts: 753

#259 • • littlebig aaat-chi kung

ville, 14.2.2007 21:27:
---
littlebig, 14.2.2007 21:09:
niin. se sun asenne maccia ja sen lanseeraamia tuotteita tai ominaisuuksia kohtaan. Ivallisuus kommenteissa kun annetaan vinkkejä muille macbookkien käyttäjille. Rakentava kommentointi on häiriköinin tasolla. Sun osaamisella ja tiedoilla ois varmaan ihan hyvä vertailla ominaisuuksia yms mutta nyt se kaikki kaatuu asenteeseen. Selventäisitkö itse mistä se johtuu?

---


Voi hemmetti sun kanssa....

Haes nyt ihan kunnon quotea sen sijaan että lauot täällä fiilispohjalta omaa mutua ja yrität kiertää asiaa asettamalla vastakymyksen Ja mielellään jostain muusta kun tästä zoomista, mielipiteeni tästä varmaan jo sait.



löydät varmaat omat wtft ja ivailut kattomalla kommenttis tästä topicista. sun asenteella tarkotan sitä että ivallisesti lauot mustavalkosella näkökannalla hankittua tietoa joka asettuu vertailussa applen tuotteiden yli. mikään ei riitä olemaan hyvää kun se on apple. selventäisitkö itse mistä se johtuu?

--
straight ______

gay ^______^

ville

Posts: 3,780

#260 • • Edited ville olen oikeasti ujo

littlebig, 14.2.2007 21:37:
mikään ei riitä olemaan hyvää kun se on apple. selventäisitkö itse mistä se johtuu?



Onko sulla kenties vaikeuksia ymmärtää mitä mä kirjoitan?

Mistä mä voin selvittää sulle yhtään mitään, kun sä et edes kerro mikä mun teksteissä on se asia, joka sua häiritsee?

Etsi se asia joka häiritsee, todista se omilla argumenteillä vääräksi, niin sen jälkeen voidaan alkaa pohtia kysymystä olenko minä asenteellinen, vai onko asennevika sun päässäsi.