Risooko joulu ?

348 posts, 18 pages, 99,222 views

Individual

#181 • • Individual HYPNO!
Ei kyllä riso. Se hetki kun on saanut oman kämpän mun standardeilla siistiin kuntoon ja maistelee hieman glögiä ulos sataman valoja katsellen ja ei ole kiire minnekään, on hieno ja rauhoittava. Vanhempien luona tulee myös oltua aika tiiviisti ja toki sitten myös kavereitten kanssa tulee vietettyä varmaankin joulu- tai tapaninpäivän ilta. Ja jos ottaisi vielä vapaata siihen yhden päivän, niin olisi pieni joululomakin siinä vuoden päätteeksi.
villelope

#182 • • villelope Lope of Lope & Kantola

Indiboi, 20.11.2006 10:42:
Vanhempien luona tulee myös oltua aika tiiviisti ja toki sitten myös kavereitten kanssa tulee vietettyä varmaankin joulu- tai tapaninpäivän ilta. Ja jos ottaisi vielä vapaata siihen yhden päivän, niin olisi pieni joululomakin siinä vuoden päätteeksi.

Vähän samalla meiningillä.

Vielä kun onnistuin olemaan (kerrankin) töissä oikeassa paikassa oikeaan aikaan, niin sain pienen projektirepäisyn ansiosta joulun välipäivät vapaaksi töistä.

Paluu työmaalle tapahtuu siis vasta 2.1. Puolentoista viikon loma tuleekin kyllä tarpeen. Luultavasti sillä levolla jaksaa juhannukseen saakka. Vaikkakin kevään tienoilla vois ottaa vaikka pitkän viikonlopun vapaaksi. :)
Bio

#183 • • Bio The Bullies / Pinky
Ei riso yhtään. Joulu on just mainiota aikaa viettää perheen kanssa. Ruokien teko, joulukuusen haku ja koristeleminen, lahjat ja se joulutunnelma on ihan parasta, silloin voi vain rentoutuu ja syödä, jonka jälkeenkin voi sit taas syödä. Ja perinteeksi on kans tullu et aattoaamuna viimeiset ostokset jotka aina unohtuu eiliseltä :)
Cloud

#184 • • Cloud Game Freak
Joulu, itsessään risoo sinällään. Etten pidä sitä itse oikein minään muuna kuin päivänä muiden joukossa. Onneksi nykyään jo jopa jouluna rupeaa olemaan aktiviteettejä ja kauppoja auki. Mutta miksi seuraavan päivän tarvitsee olla täysin kuollut =(

Itse tykkään antaa lahjoja niiden osto tietyille ihmisille on vain turhan hankalaa. Onneksi siitä selviää yleensä jotenkin kunnialla.

ja vika syy miksi joulu on syvältä periaatteessa. Koska se nyt sitten on joulu. Niin itseäni inhottaa ajatuksin olla silloin sitten duunissa, Joo enhän pidä siitä oikein, että se on tollanen kaikki pysähtyy juhla, mutta toisaalta en kyllä dikkaa olla sitä sitten töissäkään kun se on kuitenkin myönnetään hyvä syy mennä vanhempien luo kylään.

Eli mixed feelings.

Niin ja yhtä asiaa en joulussa siedä ja se on JOULURUOKA! mielummin vedän mc donaldsin burgerii.. ja minut tuntevat tietää etten käy oikein koskaan noissa paska burgereissa ne kun saavat minut voimaan pahoin. Mutta oikeesti olen esittänyt toiveen, että kun muut vetää joulu skeidoja ni tekisivät mulle vaikka makarooni laatikon =P. Ei ole vielä näinä vuosina tapahtunut.

--
Elämä on peliä, joten anna noppien laulaa puolestasi.

Jone

#185 • • Jone Archibald Haddock
Tänä vuonna erityisesti ja jouluhatutuksen ensimmäisiä oireita on vasta lievästi näkyvissä.
Avernian

#186 • • Avernian Kerettiläinen

Cloud, 20.11.2006 11:33:
Niin ja yhtä asiaa en joulussa siedä ja se on JOULURUOKA! mielummin vedän mc donaldsin burgerii..

Syöt vaan ne suklaat :)

--
Liian totta ollakseen hyvä.

Let's get ready to ruuuumblee! *sydän*

siveys

#187 • • siveys lovely
Koska minulla ei ole telkkaria eikä radiota, on kosketukseni joulun lieveilmiöihin varsin vähäistä. Ruokakaupoissakaan harvemmin kuulee joululauluja ja ne pienet vihjeet mitä kadulla näkee mainoksien kautta menee siihen samaan roskamediaosastoon, jonka ignoraan muutenkin automaattisesti. Ensimmäiset oikeasti noteerattavat ilmiöt alkaa ilmestymään vasta pyhien alla kun ihmiset varautuu siihen, että kaupat on pari päivää kiinni, mutta tämäkään ei juuri eroa siitä normaalista lauantai-illan ryysiksestä.

Jos siis en itse halua (enkä nyt ainakaan pariin vuoteen ole halunnut), ei joulu tule minun maailmaani niitä paria pyhäpäivää lukuunottamatta, jolloin on hyvä hoitaa se keskimäärin kerran vuodessa tapahtuva sukulaisten tapaaminen ;)

Se mikä tästä yhtälöstä vielä puuttuu on lahjat. Käsittelen tämän päänvaivan yksinkertaisesti siten, että en lähde hankkimaan yhtään lahjaa joulun takia. Jos kaupassa vastaani kävelee jokin tavara, joka tuntuu siltä, että se olisi oiva lahja jollekin tuttavalleni niin saatan ostaa sen ja pyytää kassatätiä paketoimaan sen puolestani, mutta jos näin ei satu käymään niin se on vaan voi voi. Viime vuonna en tainnut ostaa yhtään lahjaa.

Joulu ei siis käytännössä pahemmin riso. En kyllä erityisemmin pidä tuosta pari päivää kestävästä sukulaisten luona vierailusta, mutta ei se pahemmin pänni kun ajattelee, että joskus se on kuitenkin hoidettava - vähän kuin tiskaaminen tai pyykin peseminen ;)

Pikkujoulut taas on ihan asia erikseen, koska niitä yleensä viettää sellaisten ihmisten kanssa, joiden kanssa muutenkin viihtyisi ja lahjukset voi yleensä helposti kontribuoida yhdessä imailtavien tai mässäiltävien aineiden muodossa - niin kuin sitä tekisi normaalistikin iltaa viettäessä.
Aisti

#188 • • Aisti Turtiloparabellum
No ei joulu riso, tässä on pikkuhiljaa oppinut arvostamaan sitä lahjatonta puolta ja ihan vaan tunnelma sinä kyseisenä päivänä on varsin levollinen, miksei taianomainenkin. Kun vaan keretään saamaan kohtuullinen lumipeite ennen 24:ttä niin kaikki on hyvin täällä päässä.
Jusna666

#189 • • Jusna666 Diablo
Se kauppojen ja televisiomainosten 2 kuukautta ennen joulua alkava toitotus ja kaupallisuus ylipäänsä hieman vituttaa, mutta mun mielestä on kivaa kun vuodessa on yksi päivä, jolloin saa hieman pluristella ja rauhoittua hyvien ruokien ääreen ja vetää kinkkua halkeamispisteeseen asti *slurps* Olen viettänyt joulun maalla ja siellä on aina ollut uskomattoman kaunista jouluaattona kun maa ja puut ovat valkoisena ja jokapuolella on aivan hiljaista, ei kiireisiä ihmisiä ryntäilemässä, eikä autojen melua. *pihkassa* Se vaan on niin mahtavaa lähteä yöllä kävelylle ihailemaan maisemia. Siitä tulee tosi hyvä olo. *joo*

--
Sisältää voimakkaita kohtauksia, jotka saattavat olla haitallisia lapsille

akir0

#190 • • akir0 idleRPG champion 2009
Eipä kyl niin pätkääkään, pääsee viettää hetken aikaa sukulaisten kanssa ja juomaan kullan kanssa glögiä. Lisäks telkasta tulee hömppä-jouluelokuvia.

Että PLUR vaan teillekki!
Sallakat

#191 • • Sallakat jungle, baby !
ei riso yhtään *sydän*
Itse asiassa odotan joulua. Sitä rauhallista oleskelua, kiireettömyyttä, mukavia juttuja ja niitä ruokia. Ne ketkä kammoaa jouluruokia on syöny vaan huonosti tehtyjä (okei on makuasioillakin jotain tekemistä asian kanssa) pöperöitä.
mza

#192 • • Edited mza Erikoismies erikoistehtävässä
HYI!
Edelleen ehdottomasti yksi vuoden vittumaisimmista ja turhimmista juhlista.
En ole "juhlinut" vuosiin enkä "juhli" tänäkään vuonna, PRKL!

JOULU SUCKS!
Timce

#193 • • Timce

akir0, 21.11.2006 08:04:
Eipä kyl niin pätkääkään, pääsee viettää hetken aikaa sukulaisten kanssa ja juomaan kullan kanssa glögiä. Lisäks telkasta tulee hömppä-jouluelokuvia.

Että PLUR vaan teillekki!

Samis.

Note to myself: Muista katsoa Lumiukko.

--
-Cook the man some fucking eggs-

-Jake the Muss

isfnbojbbssn

#194 • • Edited isfnbojbbssn sdonvoinv
kyllä se ehkä vähän risoo, mutta ei nyt ihan vielä
kuitenkaan. ärsyttävintä on just pysähtyneisyys ja
jonkun joulurauhan leikkiminen.

en siis väitä, että joulun pitäisi olla mitenkään menokas,
mutta en vain koe mitenkään miellyttävänä, että tv:stä tulee
samat ohjelmat, joita on pakko katsoa sukulaisten kanssa
muka-hartaana rivissä sohvalla. muutenkin kaikenlainen
normaali elämä tuntuu olevan silloin kiellettyä.

en vain näe omakohtaisesti mitään syytä leikkiä kerran
vuodessa jotain tunnelmallista perheiltaa, koska ei niitä
meillä muutenkaan harrasteta... niinpä mielelläni feidaisin
koko sukujoulun jos vain kehtaisin.

lahjoista nyt ei ole mitään stressiä, koska ei ole hetkeen tullut
muutenkaan juuri kellekään mitään jouluna hommattua... muutenkin
sisarusten ja mutsin syntymäpäivät ovat loppuvuodesta, ni sillon
kuitenki tulee niitä lahjottua. joillekin kavereille ehkä tulee jokin
pieni lahja hommattua, mutta ei sekään välttämättömyys ole.

--
dasinoaisnvs

Marjo

#195 • • Marjo pupuTupuna
Risoo. *dissaa* Ennen se oli meidän perheen oma juttu, mutta nykyään siihen kuuluu niin paljon ihmisiä, jotka tekee joulupöydän tunnelmastakin epäkotoisan. Jouluaatto koostuu vaan rutiineista, jotka on oikeestaan velvollisuuksia.
Viime vuonna en ollut Suomessa jouluna ja varmaan lähtisin tänä vuonnakin joulua karkuun, mutta jään tänne mummoni takia. Hänestä kun ei tiedä kuinka kauan hän täällä enää on, niin ei viitsi kahta joulua peräkkäin ola pois.
anis

#196 • • anis
Ei riso :) Ihan kiva joulu tulossa.

--
Pidätte minusta vain koska minäkin pidän itsestäni.

vergio

#197 • • vergio barbaari
Risoo *toktok* En oo jouluihmisiä *uuh*

--
Anna mun bailaa...

laeski^

#198 • • laeski^ LaiskaLäski
ei risoo *hihu*
joulu on kiva juttu, ilost ja hyvää mielt *hihu*
mut risoo kyl se et ihmiset ressaa ihan liikaa kaikist asioist joulun... niinku lahjoist...
must ihan tyhmää, jotenki o iskostunu kaikkien päähän ajatus et joulu on se ku annetaan lahjoi *uuh* ja sit ressaillaan siit ettei oo lahjoi saanu ostettuu ja hyvii lahjoi ei taho löytää ja lahjatlahjatlahjat...
vaik ite jouluun kuuluu niiiiin paljon muitki juttui *hymy*

mut joulu on kiva, ei riso joulu *plur*
typ0

#199 • • typ0 syntax error
kysymykseen risooko joulu ei todellakaan. mut siihen risooko ihmiset jouluna niin kyllä! mä en tajua miks kaikesta pitää tehä nii tajuton numero ja kauhee vouhotus päälle ja kiire kiire kiire kiiire. nii itehä sä itelles sen kiireen luot. viime jouluna suoritin kaikki joulu ostokset tyyliin viikkoo ennen varsin lepposissa tunnelmissa ilman mitään jännittämisiä tai muita vammaamisia. joten *senkin* siitä teille paskantärkeilevätkiireapinat!

--
Herääminen on lupaus tulevasta unesta. -jari

Te olette roskia luonnossa Kraftwerkin rinnalla. -Individual

josbe

#200 • • josbe suomalainen juhlakinkku
Njooaa.. Esim. pikkujoulut ei riso.