Risooko joulu ?

348 posts, 18 pages, 97,248 views

leka

Posts: 373

#1 • • Edited leka anteeksi olen eläin
Iteseäni ainakin ottaa kupoliin suunnattomasti ylenpalttinen joulu hössötys! Kaupoissa hirveä ruuhka, liikenne tökkii, hirveä miettiminen mitä ostaa porukoille lahjaksi ja kaikilla on pinnakireällä. Onko muita joita joulu oikeasti risoo näin pahasti?

-Edit luki härpäke

--
-nupit kaakkoon-
-ruuvit löysällä-
- Ai eikÖ?? team-

domi

Posts: 7,069

#2 • • domi Työn sankari.
I agree. Perseestä. Todellinen merkitys unohtuu materiakasan alle.
sapeli

Posts: 11,768

#3 • • sapeli jokukukamikä?

Sir Dominique Trévisan, 23.12.2005 21:40:
I agree. Perseestä. Todellinen merkitys unohtuu materiakasan alle.



Kellä unohtuu, kellä ei *hymy* Joulu on vähän ku bileet - jos ei itellä oo fiilistä ni vaikea sitä on mistään muualtakaan repiä... Mut useimmissa bileissäkin on potentiaalia jos itse pystyy vähän hallitsemaan ennakko-odotuksiaan *joo*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

domi

Posts: 7,069

#4 • • domi Työn sankari.

sapeli, 23.12.2005 21:41:
Kellä unohtuu, kellä ei *hymy* Joulu on vähän ku bileet - jos ei itellä oo fiilistä ni vaikea sitä on mistään muualtakaan repiä... Mut useimmissa bileissäkin on potentiaalia jos itse pystyy vähän hallitsemaan ennakko-odotuksiaan *joo*


Oot oikees. Itellä ei oo kyl oikeeta joulufiilistä ollut aikoihin, nykyään vain ostaa äkkiä pakolliset lahjat, antaa ne, ja katsoo koko pyhät huonoja elokuvia :D
m1kk3

Posts: 5,560

#5 • • Edited m1kk3 no-life
_todellakin_ samaa mieltä lekan kanssa. Oksettaa tollanen ostoshysteria ja vouhkaaminen mokoman juhlan takia. Ja missään et pääse eroon tosta. Joka tuutista työnnetään sitä samaa paskaa. "Osta sitä, osta tätä, syö sitä ja tätä, tee sitä ja sitä". Onneks joulu on vaan kerran vuodessa, tosin siinäkin on yksi kerta liikaa. Mut mikäs siinä, kauppiaillehan toi on hyvä keino rahastaa ihmisiä, jotka juoksee kaupoilla kuin... no en sano mitkä.

*dissaa*


edit: lukihäire

--
Kabinetti on niinkuin konemusa potenssiin kaksi.

(c) Sir Henri Risti

anton fine

Posts: 1,359

#6 • • anton fine myspace.com/finethedj
no niin, viihdoinkin tämmöinen topikki, itse en uskaltanut perustaa..

JOULU ON PERSEEST!

tää on vähän niinkuin tosi huono huono tv- mainos joka pyörii joka mainostauolla, eikä pääse piiloon eikä mitään.. ja sit ku mä en oikeesti juhli joulua olleessani venäläinen, minä juhlin ainoastaan uutta vuotta ja aina on ollu näin. mut kaikista eniten ärsyttää tää kuollut meininki, kaupat kii, dösät ei kulje, kaikki tutut ovat jossain maalla.. sitten tää erittäin ristiriitainen tunne ku saa jotain joulu onnitteluit, toisaalta vituttaa mut toisaalta sehän on mukavaa.
isfnbojbbssn

Posts: 4,143

#7 • • Edited isfnbojbbssn sdonvoinv
paras topic!

mua ainaki v*tuttaa joulu ihan henk koht syistä aika paljon. en jaksa (enkä halua) alkaa tässä tarkemmin avautumaan, mutta mulle se on aina ollut teeskentelyn juhla... pitää leikkiä kerran vuodessa normaalia perhettä ja kuunnella juhlapyhäjeesustelua, jne.

mun mielestä joulussa ei ole muutenkaan mitään ideaa. ihan sama onko se vain joku materialistinen juhla, jonka alkuperäinen ajatus on kadonnut... eihän sillä ole edes mitään alkuperäistä ajatusta koskaan edes ollut. ihan sama onko joku jeesus syntynyt silloin vai ei... ja ihan myöskin ihan sama vaikka se onkin entinen talvipäivänseisauksen juhla.

nyt joku kuitenkin vetoaa siihen, että joulu on joku antamisen ja toisten huomioimisen juhla, eikä uskonnollisilla seikoilla ole mitään merkitystä... mutta mitä merkittävää muka kukaan kenelläkään jouluna antaa? eikö ihmisille voi antaa muulloinkin ja eikö muita ihmisiä sitten tarvi muulloin huomioida?

joo, en tykkää joulusta... mutta tänäkin vuonna tunnollisesti jatkan kaikkia nihkeitä jouluperinteitä. mutta pluria kaikille joulusta huolimatta ;) kiitos ja anteeksi tää tilitys!

ps. mun mielestä on myös sairaan typerää valittaa joulun kaupallisuudesta. on tää maailma aika kaupallinen muulloinkin, joten mitäpä yksi joulu kerran vuodessa haittaa?

--
dasinoaisnvs

Avatar
#8 • • Edited ALIEN Guest
Joulu on jees. Mutta ne ihmiset (yleistys: naiset) ketkä stressaa viikon pari joulun takia kiukuttelemalla syyttömille sivullisille ovat taas helvetin perseestä. Sit kun ollaan kaks viikkoa aiheutettu paskaa lähimmäiselle sen kyseisen juhlan takia niin kuvitellaan et sit itse pyhänä kaikki olis okei joidenkin vitun ruokien ja lahjojen takia. Parempi olisi kaksi viikkoa ilman toisten turhaa aiheuttamaa stressiä mitä typerimmistä syistä.
Avatar
#9 • • . Guest
Olin tänään stadin forumissa puoli tuntia ja se oli ehdotom max aika!! *hikoil*
Fucking joulurauha.. missä sellanen on?
Caro²

Posts: 5,301

#10 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2
Joulu on jees, mutta kaikki vitun tekopyhyys ja häsläys sen ympärillä haisee..

tekopyhyydestä suurin esimerkki on ne yli-iloiset joululaulut, joiden avulla virittäydytään tunnelmaan *toktok*
Lyylikki

Posts: 2,975

#11 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.
Joulu on ihmisen parasta aikaa!

Saa syödä ja saa lahjoja ja on hauskoja lauluja ja joulupukki ja punaiset posket. Ja sortsit vaan, mutta joulu on enemmän kun JEEZ.
anton fine

Posts: 1,359

#12 • • anton fine myspace.com/finethedj

Caro², 23.12.2005 22:20:

tekopyhyydestä suurin esimerkki on ne yli-iloiset joululaulut, joiden avulla virittäydytään tunnelmaan *toktok*



jep.. ei uskalla lähtee ostaa safkaa ku kuule noita kaupois
Avatar
#13 • • ALIEN Guest

Lyylikki, 23.12.2005 22:23:
Joulu on ihmisen parasta aikaa!

Saa syödä ja saa lahjoja ja on hauskoja lauluja ja joulupukki ja punaiset posket. Ja sortsit vaan, mutta joulu on enemmän kun JEEZ.



Itsekin samaa mieltä jos kukaan läheinen ei stressailisi turhista. Ei se maailma kaadu ellei esim lattioita ole mopattu kahta kertaa :)
Caro²

Posts: 5,301

#14 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2

fine, 23.12.2005 22:25:
---
Caro², 23.12.2005 22:20:

tekopyhyydestä suurin esimerkki on ne yli-iloiset joululaulut, joiden avulla virittäydytään tunnelmaan *toktok*

---


jep.. ei uskalla lähtee ostaa safkaa ku kuule noita kaupois



sen takia käydäänkin autolla nakkikioskilla.. ookkona kotkassa jouluna?
sapeli

Posts: 11,768

#15 • • sapeli jokukukamikä?

SamHard, 23.12.2005 22:17:
Olin tänään stadin forumissa puoli tuntia ja se oli ehdotom max aika!! *hikoil*
Fucking joulurauha.. missä sellanen on?



Se oli Itäkeskuksessa mun kanssa kun kiertelin siellä kaks tuntia *igor* *hih*

Mut kyl sen kesti kun oli hyvää seuraa *hihu*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

onni3mk

Posts: 3,973

#16 • • onni3mk Onni on.
Kyllä!

--
Onni on.

Jutu

Posts: 3,054

#17 • • Edited Jutu Blondi
Risoo, ja pahasti. Minkä hiton takia joulusta pitää ottaa kauheet paineet ja stressi? Ja god why, miksi pitää antaa lahjoja? Ei sillä, etteikö niitä olisi kiva antaa ja saada, mutta kun suurin osa tuppaa olemaan väkisin ostettu, niin se pilaa vähän tunnelmaa. Itse tykkään ostella kavereille jotain pientä kivaa jos löydän jotain heille sopivaa, mutta sekin voi tapahtua keskellä kesää. En tiedä tajusiko kukaan tuota asiaa, mutta kuitenkin.

Ja sitten se joulurauha. Kotona se rauha on noin pari tuntia kestävä, ja sekin sen takia, että äitini hössöttää kauheasti ja sitten kun koko perhe on koolla, niin mikäs sen otollisempi aika kunnon perheriitaan. Mutta en sano, etteikö joulussa ole mitään hyvää. Yhdessä perheen kanssa syöminen on sellainen harvinaisuus, että onneksi siitä voi edes kerran vuodessa ottaa kaiken irti.

Joulu ei vaan ole mun juhla, ja haluaisinkin viettää sen yksinään tai muutaman hyvän ystävän kanssa, mutta se ei taitaisi olla kovin reilua äitiäni kohtaan joka on nähnyt niin paljon vaivaa sen eteen. Ehkä mä joskus opin pitämään joulusta ja olemaan edes kerran vuodessa epäitsekäs :)

--
Ja onnesta kilahtaa, onnesta rakastaa, onnesta laulaa saa, tyttö pojallensa.

Individual

Posts: 10,942

#18 • • Edited Individual HYPNO!
Ei kyllä riso, ei ollenkaan. Tykkään juhlasta varsin paljon. Ihan mukava huilata näin muutama päivä vuoden lopussa, eikä se mikään yltiömaterialistinen juhla ole meidän perheessä koskaan ollut, kyllä se yhdessäolo on tärkeintä ja yleinen rennosti ottaminen. ( Oli hienoa nähdä äitini ilme, kun mä mun systerin kanssa tultiin, jota ei olla kumpikaan en minä, enkä äiskäni nähty yli puoleen vuoteen ja äiskän sanat: "Tässä on se kaikkein paras joululahja." ) On toki kiva saada lahjoja ja antaa niitä, mutta itse niiden etsimiseen käytin tänä jouluna kokonaiset puolitoista tuntia varmaan yhteensä. Ja mitä tuohon "joulunsanomaan" tulee, niin meikä sen radiomainostuottajana kyllä ymmmärtää, että se alkaa jossain vaihteessa risomaan ihmisiä, kun joka tuutista tulee sitä "Vietä joulu näin!", "Eikun näin." ja "Meiltä oikean joulun tunnelmaa ja elämyksiä..." sun muita latteuksia. Jokusen sataa jouluaiheista radiospottia on tullut väännettyä.*nauru*
m1kk3

Posts: 5,560

#20 • • Edited m1kk3 no-life

Jutu, 23.12.2005 23:01:
Ei sillä, etteikö niitä olisi kiva antaa ja saada, mutta kun suurin osa tuppaa olemaan väkisin ostettu, niin se pilaa vähän tunnelmaa. Itse tykkään ostella kavereille jotain pientä kivaa jos löydän jotain heille sopivaa, mutta sekin voi tapahtua keskellä kesää. En tiedä tajusiko kukaan tuota asiaa, mutta kuitenkin.



tajusin erittäin hyvin. Piti sanomani toi sama juttu itekin omassa postauksessa. Minusta lahjasta saa todellista iloa silloin kun se ostetaan spontaanisti, yllättäen. Eikä silloin kun sitä eniten odotetaan, ja kun miljoona muutakin ihmistä ostaa. Ite ainakin tykkään antaa lahjani kavereille muulloin kun jouluna. Juurikin ton edellä mainitun syyn takia.


edit: osaanpas quotata *justjoo*
edit2: osaan myös kirjoittaa \o/

--
Kabinetti on niinkuin konemusa potenssiin kaksi.

(c) Sir Henri Risti