Risooko joulu ?

348 posts, 18 pages, 99,361 views

iam

#23 • • iam Studying Inner Paths to Outer Space
Joo..
Amma

#24 • • Amma Hapanimelä. On-Off. Kennurupoliisi tungelissa.
Risoohan se, mutta onneks on periaatteessa välttynyt pahimmalta hysterialta olemalla koko viikon kaupassa jouluapulaisena. Hässäkkäähän siellä on ollut, mutta asiakkaat tuppaa olemaan niin kiukkusia, ettei siellä huomaa mitään tekopyhää joulumielen viljelyä. *hih* Samainen hässäkkä tosin tuottaa myös sen ilon, että joulu on ohi alta aikayksikön. Ei pahemmin ehdi tylsistyä niin kuin pienenpänä (Millon syödään? Joko avataan lahjoja?) eikä ahdistua. Sukulaisiakaan ei oikeastaan ole, joten siitäkään ei tarvitse ahdistua.
Huomenna töitä klo 5-13, sitten ehkä kotiin torkkumaan, illalla saa syödä mahan täyteen äipän tekemää ruokaa ja sen jälkeen uni varmaan maistuukin 27. päivään asti, jollon on taas töitä.
Vaikken joulusta pidäkään, niin ihan mieluusti hoilailen (tai hoilailisin - meiän putiikissa ei niitä pahemmin kuule, outoa *ding*) joululauluja. 7 vuotta musiikkiluokalla teki sen verran monet laulut tutuiksi, että jotenkin niitä ois kiva laulella tai edes jamittaa mukana. Niissä on monta kaunista melodiaa, vaikkei uskonnolliset sanotukset niin iskekään. *hihu*
Viimeisten kolmen joulun kokemuksella ehdottomasti paras tapa viettää joulua on olla töissä imo. Varsinkin, jos siitä vielä maksetaankin.

--
*etsiskel*

leka

#25 • • leka anteeksi olen eläin

Individual, 23.12.2005 23:25:
Oliskohan gallupin paikka? *joo*

Hyvä idea!

--
-nupit kaakkoon-
-ruuvit löysällä-
- Ai eikÖ?? team-

iam

#26 • • iam Studying Inner Paths to Outer Space
On kiva että perhe/suku istuu edes kerran vuodessa saman pöydän ääreen, olisi vielä kivempi jos niin tapahtuisi ilman jouluakin. Mummo sanoi että jos vaan jouluna toisia muistetaan, niin olis parempi ettei muistaisi ollenkaan :)
Amma

#27 • • Amma Hapanimelä. On-Off. Kennurupoliisi tungelissa.
Gallupin vaihtoehdot ois voinu olla:
o Kyllä
o Paljon
o Enemmän

Huomenna täällä on kuitenkin kaikki joulumieliset pluristelijat valistamassa meitä joulun ihanuudesta. *grr*

--
*etsiskel*

Veivi

#28 • • Veivi Pablo

Amma, 23.12.2005 23:52:
o Kyllä
o Paljon
o Enemmän

Huomenna täällä on kuitenkin kaikki joulumieliset pluristelijat valistamassa meitä joulun ihanuudesta. *grr*

periaattees joo, mut tos on toi evvk vähän samalla puolella kun kyllä.

(tää ny mihkään vastannu, kunhan sekotin pakkaa.)
Individual

#29 • • Edited Individual HYPNO!

mkuisma, 23.12.2005 23:48:
On kiva että perhe/suku istuu edes kerran vuodessa saman pöydän ääreen, olisi vielä kivempi jos niin tapahtuisi ilman jouluakin. Mummo sanoi että jos vaan jouluna toisia muistetaan, niin olis parempi ettei muistaisi ollenkaan :)

No sitä muistamista ja saman pöydän ääreen istumista kyllä tapahtuu muulloinkin kuin jouluna, ainakin meillä. Toki neljän lapsen, lastenlasten ja lastenlastenlasten istuttaminen samaan pöytään, niin että se kaikille kävisi mm. työn puitteissa ei välttis ole aina niin piece of cake. Että se, että jos tätä yhdessäoloa nyt sattuu tapahtumaan keskimääräistä enemmän jouluna ei aina tarkoita sitä, että muuten oltaisiin niin, ettei haluttaisi nähdä.

Amma, 23.12.2005 23:52:
o Kyllä
o Paljon
o Enemmän

Eiköhän me olla viettämässä joulua. *vink*
Nitta

#30 • • Nitta Sateenkaaren päässä
Ei joulu mitään mutta duunin inventaario joka pamahtaa päälle heti joulun jälkeen niin ettei varmasti saa paria päivää enempää vapaataa aaton ja uudenvuoden väliin *justjoo*
onni3mk

#31 • • onni3mk Onni on.

mkuisma, 23.12.2005 23:48:

Istuis ees jouluna... *igor* Tai siis tänä jouluna lähes kaikki muut istuu, paitti minä. En mä katkera oo...

Mummon sanoin, meillä ainoo tilaisuus, millon istutaan samanpöydän ääreen koko suku on hautajaiset. Viimeks ukin hautajaiset ja seuraavan kerran mummon itsensä...

--
Onni on.

aleksisi

#32 • • aleksisi
todellakin!! etenkin joululaulut!!

--
siellä missä jatkot..

Kimbou

#33 • • Kimbou
Tänä vuonna oon ottanu joulun tosi kevyesti. Oon ostanu tasan yhen lahjan (kummitytölle) jotenkin tää 24 pvä tuli nopeesti sitä sen enempää ajattelematta. Huomenna sitten heittää lahja perille ja vaihtaa pari sanaa ja syödään kinkkua ja laatikoita ja blaablaablaablaa. En ymmärrä miten joulu voi "risoo" ketään, jos siitä ei kummemin pidä niin miksi siitä pitää sitten tehä numero?? joten ei riso eikä innosta, onhan se mukavaa käydä morottamas muutamaa sukulaista. Niin joo ja tottakai kavereiden kanssa illalla paikalliseen vetää lärvit :D

mukavaa joulua ja UV:tta vaan kaikille....

--
pitäkää kiinni pienistä pippeleistä ja roikkuvista tisseistä se on menoa nyt.

meklr

#34 • • meklr Kun hiiret on poissa, niin kissat hyppii seinille.
siis jouluhan on vuoden paras juhla... mut myös paskin *nyyh* joulu on pilattu...

itse en aijo ostaa q ihden joulu lahjan ja sekin menee "tarpeeseen" tai ainakin siin o hyvä tarkoitus... mut sekin tulee kyl myöhästymään...

siis jouluna kuuluu ottaa rennosti viettää rauhaa ja syödä, juoda, yms... hyvää tahtoa...
eikä tällästä kaupallista (klisee) paskaa eli oon päättäny etten osallistu siihe lahja sekoiluun. joulua ei pidä stressata senkun siivoaa kämpän tekee oikein mahtavaa joulu mättöä. käy moikkaan hyviä ystäviä/vanhemipi/isovanhempia/sukulaisia... lahjat kuuluvat mun mielestä roska koriin pelkkä käynti/kortti antaa paljon paremman muistutuksen siit et lälittää ja pitää toisesta... no tietenkin lapset on asia erikseen et niille lahjojen saanti on tärkeää mut et aikuiset ihmiset jaksaa miettiä mitä antais toisilleen lahjaks koska telkkarissa mainostetaan sitä...

itse ostan lahjoja jos törmään johonkin joka sopii tietylle henkilölle jotain mitä toinen tarvitsee tai josta pitää eikä vuoden ajalla ole väliä.. en kyl yleensä osta syntymäpäivä lahjojakaan et lahjat siottuvat siihen ajankohtaan millon se löytyy eikä siihen et mikä "juhla" on.

en siis itse oleta saavani lahjoja syntymä päivänä enkä jouluna... mut tietenkin ne piristää mut onko mitään järkeä antaa pakolla keksitty tai jokin klisee lahja???

siis ihmiset antakaa jotain millä oikeasti on merkitystä toiselle ihmiselle... ja pelkkä käynti ja muistaminen lämmittää mieltä enemmän *sydän*
Unik

#35 • • Unik
Juu kyllä risoo.
zeuzz

#36 • • Edited zeuzz digital punk
joulu. silti tekis mieli pelata cod2:sta *igor*
Chatte

#38 • • Chatte Team Teknolipat :)

leka, 23.12.2005 21:23:
Kaupoissa hirveä ruuhka, liikenne tökkii, hirveä miettiminen mitä ostaa porukoille lahjaksi ja kaikilla on pinnakireällä. Onko muita joita joulu oikeasti risoo näin pahasti?

Ärsyttää minuakin ruuhkat, liikenne yms. joulusta aiheutuva ylimääräinen haitta. Mutta pidän silti joulusta - ainakin taas tänä vuonna. Sapeli on oikeassa topikin alkupäässä sanoessaan, että joulufiiliskin synnytetään suurimmaksi osaksi omassa päässä, kuten bilefiilis.

Monet sanovat pitävänsä jouluperinteistä; joillakin niitä on. Minä haluan viettää jokaisen joulun juuri niin, kun sillä hetkellä tuntuu hyvältä. Jonkun joulun olen viettänyt kotona, jonkun ulkomailla, jonkun kavereiden kanssa bilettäen jne. Ehkäpä vuosien päästä saatan itsekin olla luonut itselleni sellaisen jouluperinteen - edes jonkinlaisen pienen perinteen hippusen - jota haluan pitää yllä, tiedä tuota.

Ja tietysti jos esim. suku luo paineet joka joulu samanlaiseen joulunviettoon, ymmärrän toki, että on ehkä vaikeaa ketään loukkaamatta olla osallistumatta vuosittaiseen perinteeseen, mutta jokaisella kai pitäisi silti olla oikeus nauttia tai olla nauttimatta joulusta niin kuin haluaa.

Tänä jouluna sain "avata" kolme lahjaa jo etukäteen. Yksi lahja oli kiireetön lounas hyvän kaverin kanssa viime viikolla. *plur* Kaksi muuta lahjaa tulivat pakkoavattuina: Eilen mummon koira valitsi jostain syystä juuri minun pakettini, ja koko pienen koiran innolla avasi sen ja kuritti vielä lahjaakin - possun näköistä niskatyynyä - oikein kunnolla. *nauru* Ja yksi paketti aukesi itsekseen laukussani; sieltä tuli kirja, uusin Stephen King, niin kuin vanhemmiltani joka joulu. Luen Kingit yhäkin kaikki, mutta en ole enää samanlainen fani kuin nuorempana.

Iltaa odotan innolla. Lahjoja on kiva antaa ja saada. Ja tiedän tänä jouluna saavani yhden erittäin mieluisan lahjan - varmaan monta muutakin, mutta tätä tiedän odottaa.

Taidan mennä katsomaan Joulupukin kuumaa linjaa, kun tuo Kelp0 nukkuu vielä. Pukin kuuma linja on kuulemme erittäin humoristinen ohjelma, melko tahattomasti kyllä. Lapset hölmöilevät luurin toisessa päässä, pukki toisessa.

Hyvää joulua niille, jotka sitä viettävät.

--
Ainoa kuolema, jonka kuolemme, tulee joka päivä, jos kieltäydymme elämästä.
-Zorbas

Chatte

#39 • • Chatte Team Teknolipat :)

zeuzz, 24.12.2005 08:56:
joulu. silti tekis mieli pelata cod2:sta *igor*

Miksi et pelaa sitten?

--
Ainoa kuolema, jonka kuolemme, tulee joka päivä, jos kieltäydymme elämästä.
-Zorbas

jeesboks

#40 • • jeesboks p u p u
Eipä se olleskaan riso. Tulin aika myöhään kotio kaiken härdellin keskelle niin myöhään kiitos koulun, että ei oikeen jaksanu. Lahjoja hankin vaan pari kappaletta ja sillä hyvä. *hihu* joulu tuntuuu pitkästä aikaa oikeesti jees jutulta. Ehkä edellisen joulun tapahtumien jälkeen on oppinut nauttimaan ja jopa iloitsemaan siitä kun perhe on koossa.

(noh taas tää meni tähän....)

--
sen pienen hetken kaikki on täydellistä... *sydän*