Tosin ei toi Niinistökään mikään mun ykkössuosikki ole, mutta paremman puuttuessa ehkä.
956 posts, 48 pages, 404,395 views
_mane_, 19.1.2006 15:14:
Demokraattiset sivistysvaltiot on päässyt jo ohi sen pelkän enemmistön kuuntelun ja alkaneet myös miettiä vähemmistöjen hyvinvointia.
RiD, 19.1.2006 22:41:
mua taas häiritsee halosen kanamaisuus.
sapeli, 19.1.2006 22:45:
---
RiD, 19.1.2006 22:41:
mua taas häiritsee halosen kanamaisuus.
---
Tänään haastateltava sanoi että äänestää niinistöä koska ei halua "sitä kassialmaa" presidentiksi
Tänään haastateltava sanoi että äänestää niinistöä koska ei halua "sitä kassialmaa" presidentiksi
Lyylikki, 19.1.2006 22:41:
Toivotaan parasta ja pelätään pahinta. Mua ärsyttää NIIN paljon Niinistön kampanjointi, että HUH HUH.
hallucinogen, 19.1.2006 22:51:
---
---
Hahahah, aika tylyä :D Ois kiva jos ois jonkun vaalitentin yhteydessä heittäny ton Haloselle niin mitäköhän ois muumimamma vastannu :D
Individual, 19.1.2006 22:59:
Ei ehkä ole relevantti asia tässä vaalissa, vaikka täällä tuntuvat jotkut tekevänkin siitä missikilpailun, kun kyseessä on kuitenkin ihan asiallisesti pukeutuva ihminen, mutta jos ne ulkonäköseikat on ainoa asia, mikä vaalissa joillekin merkitsee niin hieman ihmetyttää.
sapeli, 19.1.2006 23:01:
esim. se miten Halonen korjasi Bushin kravattia taannoin oli imo erinomainen veto
Epailija, 19.1.2006 23:54:
---
sapeli, 19.1.2006 23:01:
esim. se miten Halonen korjasi Bushin kravattia taannoin oli imo erinomainen veto
---
Vielä parempi se olisi ollut Niinistön tekemänä - tai Putinin. :D
sapeli, 19.1.2006 23:56:
"Korjataanpas tätä vähän... noiiiiiiin - ei kai tullut liian tiukalle?"
Epailija, 19.1.2006 22:05:
Vähemmistönhän ne uusnatsitkin muodostavat. Sivistynyt valtio siis ohittaa enemmistön mielipiteen tarpeen vaatiessa ja huolehtii myös heidän hyvinvoinnistaan, eikä siten pyri vaientamaan heitä.
Tuikkari, 20.1.2006 01:22:
En tiedä onko tää linkki jo vanha, mutta tästä selviää aika hyvin kahden ehdokkaan esiintymiskykyä englannin kielellä, eli miten ne ulkomailla pärjää. Kattokaa Pätkä halosen ja niinistön haastattelua siis.
http://www.formin.fi/netcomm/news/ShowArticle.asp?intNWSAID=45952&StrParent=yes
jUSSi, 20.1.2006 08:39:
Niinistö saa hieman liikaa nyt etua siitä, että hän ei ole aktiivipoliitikko ja hän tuli hieman nurkan takaa vaaleihin ehdokkaaksi. Hän voi laukoa väittelyissä melkein mitä vain, kun hänellä ei ole mitään menetettävää. Luxembourgissa odottaa hyväpalkkainen eläkevirka, jos häntä ei valita. Ja tätä valttia Niinistö käyttää aika häikäilemättä. Helppohan siinä on istuvaa hallitusta ja presidenttiä kritisoida :-) Mielenkiintoiseksi homma menee, jos Niinistöstä tulee presidentti, kun pääministeri ja presidentti olisivat vastakkaisilla kannoilla, mm. Natoon liittymisessä.
Kaiken Halosen kritiikin keskeltä minulta on jäänyt huomaamatta Niinistön tarjoama vaihtoehto. Kritiikkiä hän osaa antaa ja on löytänyt ihan asiallistakin huomauttamista (joihin kaikkin Halonen on vastannut vähintään tyydyttävästi, jos on saanut puhua), mutta kaiken kritisoinnin jälkeen meillä (minulla) ei ole vieläkään selvää kuvaa siitä, mitä Niinistö tarjoaa enemmän kuin Halonen. Mitä hän tekisi toisin?
Halonen on pyörinyt maailman silmäätekevien joukossa kuin puolukka metsässä ja silti Niinistön mielestä tarpeeksi ei ole tehty. MIllä konstilla NIinistö uskoo saavansa enemmän huomiota, esimerkiksi USA:n presidentiltä, kuin Halonen?
Jos venäjän suhteet otetaan tapetille, ei kenelläkään voi olla valittamisen aihetta Suomen ja Venäjän suhteista, sen verran nätisti niitä on hoidettu.
Ja EU, millä keinoilla Niinistö olisi näkyvämpi ja toisi Suomen mielipiteen näkyvämmin esille? On helppo kritisoida, mutta minua kiinnostaisi myös Niinistön mahdolliset toimet tämän asian edistämiseksi. Vai kaatuisiko Sauli kenties 6 vuoden kuluttua samanlaiseen kritiikkiin?
Koska Niinistöllä ei ole selkeää toimintavaihtoehtoa tarjota
Ja taas on todettava, että presidentin virka ei ole pelkkä edustusvirka, joten asiakysymysten tulisi ratkaista. Maailmamme on näköjään sen verran pinnallinen, että kauniit ihmiset pärjäävät paremmin ja ulkonäkö merkitsee tekoja enemmän. Mikä on kohtuullisen perseestä ja kertoo aika paljon ihmisten vääristyneestä arvomaailmasta.