Suomen Big Brother [spoilerivaroitus]

4,996 posts, 250 pages, 1,525,526 views

Claquesous

Posts: 3,206

#4641 • • Claquesous viidettä kolonnaa

Replying to Suomen Big Brother [spoilerivaroitus]:

Jammailija, [url=http://klubitus.org
Jos on kyse ihmisistä, tunteet ovat varmasti oikeita. Tunteet tulevat paremmin varmasti esille ajan kuluessa pintakuoren hälventyessä. Vaikkakin tuonne olisi valkkaamalla valkattu tietynlaisia ihmisiä, ei se poissulje sitä tosiasiaa, että he ovat kuitenkin vain ihmisiä inhimillisine piirteineen.



Mnjaa, no tosi-tv:n ollessa kyseessä en olisi varma niiden tunteiden oikeellisuudesta. Kameroiden edessä toimitaan erilailla kuin kadulla. Puhumattakaan minun mielestä melko varmasta manipuloinnista tuottajapuolelta.


Vertaat gladiaattoriyhteiskuntaa 2000-luvun sivistysyhteiskuntaan. BB on siis sinulle pelkkää verta ja sirkushuvia, eikä ollenkaan kasvukertomuksia, myötätuntoa tai mielenkiintoa erilaisia persoonia kohtaan (olkoonkin nämä persoonat mielestäsi kuinka keksittyjä tahansa).



Todellakin. Vaikka meillä onkin vallan kolmijako ja (teoriassa) luokaton yhteiskunta, emme ole vietteinemme ja haluinemme sen erilaisempia kuin verisen kuoleman näkemistä janoavat ja keisaria palvovat roomalaiset. Ja kyllä, BB edustaa sitä tirkistelyn ja henkisen ylemmyyden tuntemisen tarvetta, joa ihminseläin vaatii tunteakseen olonsa kivaksi.


Ihmiset näkevät kaduilla päällisin puolin erilaisia ihmisiä tutustumatta niihin välttämättä ollenkaan. Mummo saattaa päivitellä ikänsä saatanan kiroamia punkkarinuoria, kunnes jollain kierolla tavalla eksyisi näiden joukkoon ja näkisi ihmisen kuoren alla.



Ei loppujen lopuksi BB:kaan luo hirveän syvällistä esitystä talon asukkien todelliseen psyykeen. Mielestäni BB luo vain kuvajaisen tuosta psyyksestä, jota katsojat sitten käsittelevät jokainen omalla tavallaan. Kadulla näkee ihan samanlaisen syväluotauksen kuin BB:ssa, jälkimmäinen vain on suunnattomasti pidempi kuin se hetki kadulla.


Ja muutenkin, mitä me oikeastaan tiedetään muista ihmisistä kuin meidän läheisistä kavereista. Kadullakin, kun kysellään kuulumiset puolitutuilta tai jopa tutuiltakin, on hyvinkin tavallista vastata että "hyvin menee" vaikkei menisikään. Parisuhteetkin vaikuttavat jokainen ulospäin lähes täydellisiltä, mut kokemuksen myötä oppinut sen, että pinta pidetään muille kiiltävämpänä kuin se oikeasti on. Kaikkihan haluaa esittää, että heillä menee hyvin tai jopa paremmin kuin oikeasti. BB antaa mahdollisuuden kurkistaa inhimillisyyteen. Juuri siihen kun kaikki ei mene kuten suunniteltu.



No siinä olet ihan oikeassa, että ainoa ihminen, jonka pystyt todella joskus oppia tuntemaan, on sinä itse. Edes läheisimmät perheenjäsenet ja kaverit tule koskaan samalla tavalla avautumaan yksilölle kuin oma itse. Jatkan vielä, että BB antaa mahdollisuuden kurkistaa inhimillisyyden kuvaan. Samankaltainen kokemus kuin kaveripiiri ja suku.


It`s an opportunity being wasted. Luulen, että BB:stäkin sais kunnol tehot irti, kun tuotantotiimiin sais juuri erityisen porukan, jolla ois psykologista silmää. Kyllähän sitä silmää on varmasti yritetty käyttää, kun on tuonne saatu islamilaista, uskovaista, homoa, mensaa jne. Toki paremminkin olisi voitu monen mielestä valita, mut itse olin tyytyväinen näihin salaattiaineksiin*hymy*.



Ehkäpä. En osaa sanoa, kun en ole katsonut jaksoakaan.


Sen verran komppaan tota sun vertausta gladiaattoritaisteluun, ja lainaan samalla erään "uskonnollisen" yhteisön luojaa, että jos jostain ihminen tykkää, niin peleistä ("game"). Ne sisältävät aina yllätysmomentin ja luonnostaan uteliaana ihmiset kiinnostuvat. Eri ihmisille eri pelejä. Pääasia, että on pelejä ja leikkejä hiphei!*jiihaa*!



Näinhän se on. Pelit ja leikit ovat sopivaa ajanvietettä ja kelpo keino paeta julmaa todellisuutta.

--
32. of December

Sallakat

Posts: 2,220

#4642 • • Sallakat jungle, baby !
pikku hiljaa on itsellä alkanut muodostumaan selvästi inhokit ja suosikit. jälkimmäisessä on tällä hetkellä periaatteessa dana, ragnar, sami, sampo, aso ja esa a. ei mitään ehdottomia, mutta jos joistain pitää diggailla. monissa heissä paljon piirteitä mistä en pidä mutta jäävät silti plussan puolelle.
muut ärsyttää joko liiallisuudella taiu persoonattomuudella/tapettiudella/värittömyydellä. esim rasittaa ihan älyttömästi jesan ja minnan bylsimiset, koska mitä tahansa ne värittömät ja mauttomat ihmiset tekeekään, ei ole jotenkin millään tavalla kiinnostavaa. ei edes tollanen All The Way meininki. sitten ärsyttää pikkusöpö kätlin samasta syystä mistä monet asukkaat hänestä eivät pidä.
jelenan määkiminen röökin perään ja jatkuva fyysisellä väkivallalla uhkailu pitäisi jo olla syitä heittää muija pihalle kun ei kerran itse naukumisesta huolimatta mene bb:lle sanomaan että haluaa luovuttaa.

tähän mennessä oon ollut tosi pettynyt kahtiajakoon, koska 98% ajasta on pelkkää hengailua molemmin puolin. jos tuotanto luottaa pelkkään kahtiajaon hajottavaan voimaan ollaan taas vähän hakusessa viihdepuolella. jos kerran viikossa on joku pieni ja lyhyt päällikkötehtävä, ei paljon hurrattavaa. toivottavasti homma paranee, eihän tätä muuten koko loppu kautta jaksa katsoa.

ainiin, onneks terttu saatiin ulos. jumalauta meinas palaa hermo ett miten vtun pihalla voi olla kun muistelee "keskusteluja" "pikkulikkojen" kanssa yms. huhuh
akir0

Posts: 2,554

#4643 • • akir0 idleRPG champion 2009

Replying to Suomen Big Brother [spoilerivaroitus]:

Sallakat, 7.9.2009 10:29:
tähän mennessä oon ollut tosi pettynyt kahtiajakoon, koska 98% ajasta on pelkkää hengailua molemmin puolin. jos tuotanto luottaa pelkkään kahtiajaon hajottavaan voimaan ollaan taas vähän hakusessa viihdepuolella. jos kerran viikossa on joku pieni ja lyhyt päällikkötehtävä, ei paljon hurrattavaa. toivottavasti homma paranee, eihän tätä muuten koko loppu kautta jaksa katsoa.



Mun mielestäni on hölmöä, että slummilaiset ja paratiisilaiset saa keskustella keskenään. Homma olis paljo kuumottavampaa, jos ne eivät sais kommunikoida.
Jammailija

Posts: 3,224

#4644 • • Jammailija d a n c e m a c h i n e s

Replying to Suomen Big Brother [spoilerivaroitus]:

Claquesous, 7.9.2009 01:47:
---
Jammailija, [url=http://klubitus.org


Mnjaa, no tosi-tv:n ollessa kyseessä en olisi varma niiden tunteiden oikeellisuudesta. Kameroiden edessä toimitaan erilailla kuin kadulla. Puhumattakaan minun mielestä melko varmasta manipuloinnista tuottajapuolelta.


Moni toimii kameroiden edessä eri tavoin, mutta luulen, että asiaan liittyy muitakin tekijöitä. Esimerkiksi se, että kamerat ovat päällä 24/7 ja moni turtuu siihen, ja näin ollen kamerat unohtuvat helpommin. Ainakin näin ovat kilpailijat aikaisemmin kommentoineet.
---


Vaikka meillä onkin vallan kolmijako ja (teoriassa) luokaton yhteiskunta, emme ole vietteinemme ja haluinemme sen erilaisempia kuin verisen kuoleman näkemistä janoavat ja keisaria palvovat roomalaiset. Ja kyllä, BB edustaa sitä tirkistelyn ja henkisen ylemmyyden tuntemisen tarvetta, joa ihminseläin vaatii tunteakseen olonsa kivaksi.


Vielähän nuo sodat riehuvat maailmalla ja uutisista saa lukea erilaisista raakuuksista ja nöyryytyksistä, joita sodissa ja sen jälkihoidossa tapahtuu. Monesti on saanut ihmetellä, että vieläkö tällaista tapahtuu. Mut kovat tilanteet kaivavat joistain kivikautisen pedon esille. Eli ymmärrän kyllä vertauksesi ihmisen luontoon.


Ei loppujen lopuksi BB:kaan luo hirveän syvällistä esitystä talon asukkien todelliseen psyykeen. Mielestäni BB luo vain kuvajaisen tuosta psyyksestä, jota katsojat sitten käsittelevät jokainen omalla tavallaan. Kadulla näkee ihan samanlaisen syväluotauksen kuin BB:ssa, jälkimmäinen vain on suunnattomasti pidempi kuin se hetki kadulla.


BB ei ehkä luo "hirveän syvällistä" esitystä, mutta syvällisemmän kuitenkin. Päiväkirjahuoneineen ja 24/7-kameroineen katsoja saa mielestäni keskimääräistä paremman kuvan henkilöstä. Kadulla vastaan tuleva tai etäisesti tuntemamme henkilö ei tarjoa meille ns. tirkistelytietoa eri tilanteista tai hänen ajatuksenjuoksustaan, ellei hän ny aivan välttämättä niitä halua kertoa. Kertoessaan hän ehkä käsittelee tapahtumat subjektiivisesti ja näin ollen oikean kuvan hahmottaminen henkilöstä voi hankaloitua entisestään.


Ehkäpä. En osaa sanoa, kun en ole katsonut jaksoakaan.


Ootsä sit aina ihan varma, että tiedät mistä puhut, jos sul ei oo kokemusta yhdestäkään jaksosta?*nauru**hali*

--
Näkemys yksilöstä oli se, että tällä ei ole pysyvää minää ja se kaipaa jonkinlaista pysyvää onnea, turvaa ja vakautta ja on alituisesti tarkoituksettoman toimelias...

Jammailija

Posts: 3,224

#4645 • • Jammailija d a n c e m a c h i n e s
Ja ny nähdään päihteiden vieroitusoireita ja niiden vaikutusta ihmisen psyykeen*elämäkokokirjohymiö*

--
Näkemys yksilöstä oli se, että tällä ei ole pysyvää minää ja se kaipaa jonkinlaista pysyvää onnea, turvaa ja vakautta ja on alituisesti tarkoituksettoman toimelias...

Yallu

Posts: 1,910

#4646 • • Yallu The Bullies / www.ricerocketracing.fi

Replying to Suomen Big Brother [spoilerivaroitus]:

Sallakat, 7.9.2009 10:29:

ainiin, onneks terttu saatiin ulos. jumalauta meinas palaa hermo ett miten vtun pihalla voi olla kun muistelee "keskusteluja" "pikkulikkojen" kanssa yms. huhuh



Niin eihän siellä ole muuta kuin pikkulikkoja.. Jelena ja Dana ei voi sietää jos joku muu vie huomion, Lotta... No, sanotaan nyt vaikka niin, että olisikohan kannattanut elellä vähän aikaan omillaan, ennen kuin ryhtyy tällaiseen..

Koko kausi on ollut ihme vikinää. Tuosta röökin loppumisesta sen verran: Millä BB-kaudella niillä on ollut röökiä mielin määrin?!? Röökit ovat AINA loppuneet. Olisikohan kannattanut vähän treenailla olemaan ilman tupakkaa, ennen kuin menee tuonne taloon.. Kyllähän nuo ovat tienneet jo etukäteen että menevät taloon. Voi järjen köyhyyttä..

Muutenkin tuo jengin käyttäytyminen alkaa olla siinä pisteessä, ettei se enää ole viihdyttävää, vaan tuo alkaa olla jo ahdistavaa.. Voisiko joku julistaa jihadin niille..
lohikarme

Posts: 1,730

#4647 • • lohikarme RitariVittupää
Jelenan niksu-itkut oli kyl parasta :D

--
Qualis artifex pereo

kinderi

Posts: 1,783

#4649 • • kinderi Poikkeava Kannibaaliperuna

Replying to Suomen Big Brother [spoilerivaroitus]:

Sallakat, 8.9.2009 10:04:
---
lohikarme, 8.9.2009 09:52:
Jelenan niksu-itkut oli kyl parasta :D

---


joo :D miten vähän paineensietokykyä ja itsekuria voi ihmisellä olla?!? no näkeehän sen tietty jou ulkomuodostakin että erittäin vähän :P



Millanen sen ihmisen pitäis olla ulkomuodoltaan että sä voit sanoa sillä olevan itsekuria?

Mä ainakin myönnän että jos joutusin kylmiltään olemaan ilman röökiä ja joku muu kiskoo samaan aikaan vieressä, niin tiukkaa tekis. Ihan samanlaista itkuparkuvollotusta en ehkä sentään sais aikaan, mutta itkut varmasti. Kokeiltu on, ja mullahan ei itsekuri riittäny(ehkä sen voi päätellä jo mun ulkomuodostakin,mene ja tiedä).

Se on yllättävän vaikeeta. Olla ilman tupakkaa.

--
Kinderi on kyllä siitä jännä, et se on aika perseestä, mut silti yks parhaista ämmistä ikinä -kaveri illanistujaisissa *justjoo*

Yallu

Posts: 1,910

#4650 • • Yallu The Bullies / www.ricerocketracing.fi

Replying to Suomen Big Brother [spoilerivaroitus]:

kindertin, 8.9.2009 13:05:
---
Sallakat, 8.9.2009 10:04:
---
lohikarme, 8.9.2009 09:52:
Jelenan niksu-itkut oli kyl parasta :D

---


joo :D miten vähän paineensietokykyä ja itsekuria voi ihmisellä olla?!? no näkeehän sen tietty jou ulkomuodostakin että erittäin vähän :P

---


Millanen sen ihmisen pitäis olla ulkomuodoltaan että sä voit sanoa sillä olevan itsekuria?

Mä ainakin myönnän että jos joutusin kylmiltään olemaan ilman röökiä ja joku muu kiskoo samaan aikaan vieressä, niin tiukkaa tekis. Ihan samanlaista itkuparkuvollotusta en ehkä sentään sais aikaan, mutta itkut varmasti. Kokeiltu on, ja mullahan ei itsekuri riittäny(ehkä sen voi päätellä jo mun ulkomuodostakin,mene ja tiedä).

Se on yllättävän vaikeeta. Olla ilman tupakkaa.



Pointtinahan ei ollut se, etteikö tupakkaa olisi, vaan ettei häntä pyydetä mukaan tupakalle ja ettei hänelle tarjota tupakkaa (mitä hänelle ilmeisesti OLI tarjottu) ja se on liian mietoa tupakkaa ja...

Kuinka vaikeaa tämä on: "Moi. Mun röökit on loppu.. Voitko pistää yhen?"
Vertigo

Posts: 589

#4651 • • Vertigo
Nygårdii lainaten ja big brotheriin liittyen.

"TÄÄ SETTI ON TÄYTTÄ PASKAA NIINKU EUROVIISU"
aiduu

Posts: 375

#4653 • • aiduu
ai tääl on BB analyysit päällä! Sain töllön toimii viimeinki ja katoin viime su ekan kerran tänä vuonna.. OMG :D
lohikarme

Posts: 1,730

#4655 • • lohikarme RitariVittupää

Replying to Suomen Big Brother [spoilerivaroitus]:

Vertigo, 8.9.2009 15:16:
---
Sallakat, 8.9.2009 14:09:
---
Vertigo, 8.9.2009 13:40:
Nygårdii lainaten ja big brotheriin liittyen.

"TÄÄ SETTI ON TÄYTTÄ PASKAA NIINKU EUROVIISU"

---


kiitos mielipiteestäsi. jatkossa voit mennä jakamaan sitä oikeaan osoitteeseen: http://klubitus.org/forum_aihe.php?id=57623;hae=big%20brother;pid=1270285#1270285

---


Suksi sukkulaan!



Onpas Raumalaiset fiksuja.

--
Qualis artifex pereo

Vertigo

Posts: 589

#4656 • • Vertigo

Replying to Suomen Big Brother [spoilerivaroitus]:

lohikarme, 8.9.2009 15:18:
---
Vertigo, 8.9.2009 15:16:
---
Sallakat, 8.9.2009 14:09:
---
Vertigo, 8.9.2009 13:40:
Nygårdii lainaten ja big brotheriin liittyen.

"TÄÄ SETTI ON TÄYTTÄ PASKAA NIINKU EUROVIISU"

---


kiitos mielipiteestäsi. jatkossa voit mennä jakamaan sitä oikeaan osoitteeseen: http://klubitus.org/forum_aihe.php?id=57623;hae=big%20brother;pid=1270285#1270285

---


Suksi sukkulaan!

---


Onpas Raumalaiset fiksuja.



Juu
kinderi

Posts: 1,783

#4657 • • Edited kinderi Poikkeava Kannibaaliperuna

Replying to Suomen Big Brother [spoilerivaroitus]:

Yallu, 8.9.2009 13:31:
---
kindertin, 8.9.2009 13:05:
---
Sallakat, 8.9.2009 10:04:
---
lohikarme, 8.9.2009 09:52:
---


Pointtinahan ei ollut se, etteikö tupakkaa olisi, vaan ettei häntä pyydetä mukaan tupakalle ja ettei hänelle tarjota tupakkaa (mitä hänelle ilmeisesti OLI tarjottu) ja se on liian mietoa tupakkaa ja...

Kuinka vaikeaa tämä on: "Moi. Mun röökit on loppu.. Voitko pistää yhen?"



*lamppusyttyy* AAAAAAAAAAhHAAAAaaaaa, jaajaa. Mä sitten ehdin ymmärtää ihan väärin.. Sori :)

Mä oon tällä kaudella kattonu ihmeen vähän, en tiedä johtuuko se siitä ettei ne siellä olevat henkilöt oikeen jaksa kiinnostaa.. Viime kaudella oli kyllä sama juttu, alkuun ei huvittanu/kiinnostanu(oikeesti en jaksanu valvoa:D), mutta sit jossain puolen välin kieppeillä sit aloin seuraamaan enemmän..Sen verran osaan kuitenkin omaa mielipidettä ilmasta että se Terttu oli kyllä,noh,aikamoinen. En jaksanu kattoa. Mä en muutenkaan jaksa kuunnella mitään uskonnollisia juttuja, en rukoiluja enkä lauluja.. Nino olis niin suosikki, se on jotenkin kumman lutunen, mutta sit se sen toiminta Sampoa kohtaan.. Johan se itekkin sano että häntä vituttaa kun hänestä on tullu sellanen tyrkky joita "siviilissä" vihaa, mutta samalla tavallahan se on jatkanu. Mikään ihme että alkaa toisella meneen hermo..
Se paneskelijapari ei kiinnosta ollenkaan, mua vaan tympii se eukko kun se sit brassaa "ihihi,vaihdetaan puhennaihetta.Joo,oltiin me sillai."*ding*

Mites muuten klubbarin bb-katsojat, seuraatteko te mitä lehdissä yms lukee? Noi taustatiedot, kenellä on rikosrekisteri ja kuka on 8-vuotiaana yrittäny varastaa äitiltä? Ite jaksoin olla niin utelias vielä ekalla kaudella mut ei enää sitäkään.
En mä kyllä muutenkaan lue lehtiä :D

--
Kinderi on kyllä siitä jännä, et se on aika perseestä, mut silti yks parhaista ämmistä ikinä -kaveri illanistujaisissa *justjoo*

Jammailija

Posts: 3,224

#4658 • • Jammailija d a n c e m a c h i n e s
Siinä viesti suoraan Suomen nuorisolle, että miten voi käydä, kun alottaa kiskoo tupakkaa yläasteel sen takii ku "haluu olla kova". Jelena flippailee ja Lotta panikoi sen perusteella tulevaa. Asiat tuntuvat pieniltä monen mielestä, mut tunteet ovat oikeita. Ja tunteet eskaloituu vierotusoireista yhä vain enemmän.

Mitä jos tupakat julistettais laittomiks, eikä niitä sais enää nätisti ostamalla kioskilta? Eikös tupakkalain myötä olla menossa siihen suuntaan, että asennetta tupakointiin jyrkennetään? Mitä jos baarien lisäksi tupakointi kiellettäisiin ihmisiltä saman tien? Kelatkaa kuinka monta ärripurria ihmistä meil ois tuol kaduilla vastassa vieroitusoireineen. Vittu mä en uskaltais liikkuu enää mihinkään! Mut tästähän voi jatkaa tuol päihde- tai huumetopicis*plur*.

--
Näkemys yksilöstä oli se, että tällä ei ole pysyvää minää ja se kaipaa jonkinlaista pysyvää onnea, turvaa ja vakautta ja on alituisesti tarkoituksettoman toimelias...

ninscu

Posts: 635

#4659 • • ninscu candydelic
Ninon takia tota jaksaa kattoo. Se on niin hyvä ku se valittaa niin huvittavan dramaattisesti ja sit ku se kyselee tosi henkilökohtasia ja samalla kertoo itestään tosi suoraan ja puhuu muillekin suoraan. Ja siis se on niiiiin samanlainen kun mun läheinen homokaveri!! Kaks vitun marjaa kertakaikkiaan. Ei nyt samanikäsii mut kuiteski tosi samanlaiset jutut.

Seurasin ekaa kertaa BB:tä viime vuonna vikan kuukauden, jos sitäkään. Nyt sit on tullu katottuu iltasin tota aina ku ei tuu mielenkiintosempaa ohjelmaa. Eka vaikutti tosi paskalta et joo mories, mut kyl tosta ny just ja just jotai viihdykettä irtoo.

--
.. grooving with the eternal now ..

Avatar
#4660 • • Edited Reivaaja Guest
Joo, kantsii muistaa ne vierotusoireet. Niin myydessä!!!! ku ostaessa. Kaverin kanssa (joka on tullissa) sovittiin aikoinaan et paskat pois kadulta, ja mä oon periaatteessa vielä mukana. Sama mitä nitkunistit/rikolliset lässyttää/uhkailee.