Mikä loukkaa?

88 posts, 5 pages, 19,814 views

Nauskiss

Posts: 532

#41 • • Nauskiss

Ana-5000, 26.8.2005 21:15:
---

Nojoo, turha tästä nyt on enää jatkaa. Oon aika pitkälle mielipiteeni jo ilmaissut. Arvokysymyksiä.



Juu, en kärtä enää jatkamaan. Mun oli vaan alunperin sun kommenttiin mun loukkaantumisen kummallisuudesta jotenkin vastattava.

Yks pointti vielä:

Sun argumentit alunperin oli jotain sinnepäin, että ulkonäköä haukkuva on joka tapauksessa niin juntti, että mitäpä hänen kanssaan tekemisissä olemaan - tuolla logiikalla vastaavaa argumentointia voisi käyttää myös näin:

Sinulle valehteleva on varmaan joka tapauksessa niin dorka tyyppi, että mitäpä hänen kanssaan oleilemaan.

Vaikka lopputulos olisi, että sekä ulkonäön mollaaja, että valehtelija ovat ääliöitä, ei se poista sitä, että moinen (valehtelu, haukkuminen) voi loukata. Yksilöllistä vain, että mikä loukkaa ketäkin kaikkein tuntuvimmin.

Mun mielestä toisen ihmisen ulkonäön suorasanainen pilkkaaminen on teko, jota ei kovin helposti voi tehdä vahingossa (saati hyvää tarkoittaen)*, siksi se on mulle ehdoton osoitus siitä, että kyseiseen käytökseen ryhtyvä henkilö erittäin selkeästi ei pidä minusta.

[pieni][*Minulle on väitetty, että esim. valehdella voi, jos pelkää loukkavansa totuudella toista enemmän kuin valheella. Tällaista tekoa en itse osaa pitää yhtä loukkaavana, kuin ulkonäön haukkumista. Haukkumaanhan kukaan ei rupea loukatakseen haukkumisen kohdetta vähemmän.][/pieni]

--
Yksi toimivimmista kontrollikeinoista on ympärivuorokautinen tarkkailu.

Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#42 • • Aziz Combat Fighter

Nauskiss, 26.8.2005 23:18:
Sinulle valehteleva on varmaan joka tapauksessa niin dorka tyyppi, että mitäpä hänen kanssaan oleilemaan.



Niin, paitsi että valehtelu on mun arvomaailmassa ihan eri sfääreissä kuin ulkonäöstä vittuileminen. Valehteleminen, varsinkin sellaisen ihmisen taholta johon luottaa, on paljon härskimpää.


[pieni][*Minulle on väitetty, että esim. valehdella voi, jos pelkää loukkavansa totuudella toista enemmän kuin valheella. Tällaista tekoa en itse osaa pitää yhtä loukkaavana, kuin ulkonäön haukkumista. Haukkumaanhan kukaan ei rupea loukatakseen haukkumisen kohdetta vähemmän.][/pieni]



No, mä taas pidän tollasta tekoa oikein erityisen loukkaavan. Jokainen ihminen ansaitsee rehellisyyttä, ja on helvetin omahyväistä kuvitella, että itse tietää paremmin miltä asioilta toista pitää "suojella". Varsinkin kun valheista on yleensä tapana jäädä kiinni, varsinkin jos kyseessä on esim. kumppani.
Nauskiss

Posts: 532

#43 • • Nauskiss

Lene, 26.8.2005 22:28:
Vain tietyssä asemassa olevat voivat loukata - heiltä odottaa muuta, enemmän. Muut voivat samoilla teoilla/asioilla enintään ärsyttää tai suututtaa hetkellisesti.



Tuo pitää tosiaan paikkaansa minunkin mielestä.

--
Yksi toimivimmista kontrollikeinoista on ympärivuorokautinen tarkkailu.

Nauskiss

Posts: 532

#44 • • Nauskiss

Ana-5000, 26.8.2005 23:26:
---
Nauskiss, 26.8.2005 23:18:
Sinulle valehteleva on varmaan joka tapauksessa niin dorka tyyppi, että mitäpä hänen kanssaan oleilemaan.

---


Niin, paitsi että valehtelu on mun arvomaailmassa ihan eri sfääreissä kuin ulkonäöstä vittuileminen. Valehteleminen, varsinkin sellaisen ihmisen taholta johon luottaa, on paljon härskimpää.



Odotappa, kun sellainen ihminen, jonka hyväksyntään ja hyvään tahtoon eniten maailmassa luotat, haukkuu ulkonäkösi (ym. siihen liittyvän) pienimpiä yksityiskohtia myöten - eikä välttämättä suoraan sinulle. Tunnelma voi olla sen jälkeen aika muikea...

[Noh, en TIETENKÄÄN toivo, että moista joudut kokemaan!]

--
Yksi toimivimmista kontrollikeinoista on ympärivuorokautinen tarkkailu.

siveys

Posts: 2,492

#45 • • siveys lovely
mitä loukkaantuminen on? onko se vaan sitä, että tuntee henkistä pahaa oloa jostakin asiasta? mutta jos tyttöystävä jättää tai läheinen kuolee niin ei silloin kai loukkaannuta? millaisia erilaisia henkisiä pahoja oloja on olemassa ja minkä perusteella ne lokeroidaan?

olisi varmaan pitänyt mennä kysy tyhmiä topikkiin, mutta menköön tänne.
siveys

Posts: 2,492

#47 • • siveys lovely

Lene, 27.8.2005 00:15:
TIESIN, että tähän käydään kiinni. *vink*


Kiinnikäymiset sikseen, kyseinen sivusto esittää kyllä ihan mielenkiintoisen teesin, joka pelkistettynä jakaa tunteet sen syyn ajallisen aspektin mukaan: ahdistukseen (tuleva), loukkaantumiseen (nykyinen) ja vihaan (mennyt). Syyllisyys nähdään itseen kohdistuvana vihana ja masennus kroonisena tapana käsitellä loukkaantumisia.

Tuosta masentumisesta nyt voi olla montaa eri mieltä, vaikka opituilla käytänteillä varmasti jotain arpaa tilanteeseen onkin, mutta muuten nuo vaikuttavat kyllä yllättävän osuvilta, vaikka pieniä poikkeamia käsitteiden arkikäyttöön luonnollisesti ilmenee.

Yllättävää, että vaikka itse ei ole kyseisiä käsitteitä koskaan itselleen avannut (enkä olisi varmaan kyennyt kovin nopeasti sitä tekemäänkään) niin olisi kyllä varmaankin osannut käyttää niitä varsin pitkälti näiden määritelmien mukaisesti reaalielämän kontekstissa. Ihminen on aika jännä konstruktio..
lunake

Posts: 800

#48 • • lunake Helppo.Hankala.Napanöyhtä
- Välinpitämättömyys
- Asioiden jättämättä kertominen
- Ohi suunsa puhuminen





*possu*

--
Hedelmällisyys on påp!

Mellu-

Posts: 4,006

#49 • • Mellu-
vanhojen asioiden kaivelu ja niistä vittuilu tai vinóilu,vaikka ois kuinka leikin varjolla miä loukkaannun siitä.
loukkaannun myös jos minulle valehdellaan tai minusta levitetään valheita tai tekemisiäni tai sanomisiani vääristellään *dissaa*

tuossa nyt muutama, mutta loukkaannun todella helposti ja monesta asiasta,mutta en välttämättä vain näytä sitä

--
Mellu lähti lahdesta, mutta lahti ei lähtenyt Mellusta -enrg-
Lentopallokenttien Dennis Rodman

TPYOMASTER

Avatar
#50 • • Equalizer Guest
Koulukiusaaminen nyt ainakin..Eipä oo niihinkään jaksanu ees hakee sen takia pelkästään.
Ja sitten sellainen jos selän takana levitetään jotain juttua mikä ei pidä alkuunkaan paikkansa*släp*
DiamonDie

Posts: 676

#51 • • DiamonDie mediahippi
Minua loukkaavat ihmiset, jotka kuvittelevat, että jos ei pysty tekemään jotain, on laiska. Ja jos on sairas eikä vastaa mitään "perinteistä taudinkuvaa" (eli flunssa, syöpä, AIDS, diabetes, "mielisairaus" (joita on siis toki vain yksi laatu) jne) on automaattisesti luulosairas.

>90% ihmisistä tuntuu olevan tällaisia. "Jos todella haluaisit tehdä sen, pystyisit siihen". Voiko paljon vihjeettömämmäksi enää päästäkään.
martina

Posts: 1,875

#52 • • martina FINRG-martat, superhifistelijä

Mellu-, 29.8.2005 13:16:
vanhojen asioiden kaivelu ja niistä vittuilu tai vinóilu,vaikka ois kuinka leikin varjolla miä loukkaannun siitä.
loukkaannun myös jos minulle valehdellaan tai minusta levitetään valheita tai tekemisiäni tai sanomisiani vääristellään *dissaa*

tuossa nyt muutama, mutta loukkaannun todella helposti ja monesta asiasta,mutta en välttämättä vain näytä sitä



juuri näin meitsilläkin. *JOO*
tintsu

Posts: 96

#53 • • tintsu pikkuriiviö. ^_^
Suurin asia mistä loukkaannun on valehtelu tai ' jonkin tärkeän asian kertomatta jättäminen'. (tarkoitan siis tärkeällä asialla jotain millä on oikeasti/olisi ollut minulle merkitystä.

Ja ikävä kyllä ihmiset levittelee henkilökohtaisia asioita turhan paljon.

--
a Devil without the horns.

Aamu

Posts: 999

#54 • • Aamu you had me at hello
välinpitämättömyys.

--
Do you think the expansion will make me fat?

sune

Posts: 2,096

#56 • • sune Turkkilainen lammaspaimen
Aika monikin asia voi loukata, tilanteesta riippuen, mutta tähän hätään tulee mieleen lähinnä nämä;

-valehtelu/asioiden salaaminen (asioiden jotka minun kuuluisi tietää)
-välinpitämättömyys
-ylimielisyys mua kohtaan/halveksunta
-se että joku arvostelee minun tekemiä valintoja elämässäni (ja se että niistä väännetään vitsejä.)
-teeskentely/kaksnaamasuus

..kyllähän näitä on vaikka kuinka paljon..*justjoo*

--
ei kovin ihku eikä plur

Gleba

Posts: 549

#57 • • Gleba
selän takana tapahtuva toiminta. asioiden kertomatta jättäminen.
riippuu aika paljon kuka tekee, kaikilta tyypeiltä ei samat jutut loukkaa...hmm...vaikee aihe toisaalta.

--
I can scare the stupid out of you, but the lazy runs deep.

Temazepam

Posts: 246

#58 • • Edited Temazepam Forever N00B
KYSEENALAISTAMINEN *dissaa*
Etenkin asioissa, jotka tiedän todeksi (esim. olen aiemmin tutkinu asiaa jne) ja enköhän ihan itsekin tiedä etten aina voi osata kaikkea tai kaikki ei mennyt niin kuin piti!
ASIOIDEN SANOMATTA JÄTTÄMINEN *kissatappelu*
Jos vahingossa loukkaan esim. vitsin muodossa (huono luonteenpirteeni ja paha tapani) enkä huomaa asiaa, olisi hyvä ilmaista paha mielensä, en sentäs ole telepaattisia kykyjä omaava...
SYYTTÄMINEN MINUSTA RIIPPUMATTOMISTA TAPAHTUMISTA *eiei*
Otan kyllä syyt niskoilleni jos olen osallinen johonkin, mutta jos en ole edes paikalla tai tietoinen menosta, miten voin olla huono ihminen? Tänään viimeksi kuulin, että on minun vikani, ettei kukaan halua tutustua minuun! Pitäisikö minun olla suuna päänä kaikille kadunvastaantulijoillekin? *igor*

--
-Your Lordy Mistress-

Nectarine

Posts: 475

#59 • • Edited Nectarine Rouva T
mua ei niinkään loukkaa mikään, mut se sattuu jos mun läheisistäni joku sanoo jotain.
tosin sellanen sattuu kun mua ei oteta tosissaan ulkonäköni/ikäni takia.

edit. lisäys

--
Prinsessa Ruusunen

Avatar
#60 • • . Guest
Se että joku ei sano suoraan jos on jotain sanottavaa vaan saat sen
toista kautta selville! Arvostan kovasti ihmisiä mitkä sanoo
asiat suoraan eikä tuhannen mutkan kautta.