Ana-5000, 26.8.2005 21:15:
---
Nojoo, turha tästä nyt on enää jatkaa. Oon aika pitkälle mielipiteeni jo ilmaissut. Arvokysymyksiä.
Juu, en kärtä enää jatkamaan. Mun oli vaan alunperin sun kommenttiin mun loukkaantumisen kummallisuudesta jotenkin vastattava.
Yks pointti vielä:
Sun argumentit alunperin oli jotain sinnepäin, että ulkonäköä haukkuva on joka tapauksessa niin juntti, että mitäpä hänen kanssaan tekemisissä olemaan - tuolla logiikalla vastaavaa argumentointia voisi käyttää myös näin:
Sinulle valehteleva on varmaan joka tapauksessa niin dorka tyyppi, että mitäpä hänen kanssaan oleilemaan.
Vaikka lopputulos olisi, että sekä ulkonäön mollaaja, että valehtelija ovat ääliöitä, ei se poista sitä, että moinen (valehtelu, haukkuminen) voi loukata. Yksilöllistä vain, että mikä loukkaa ketäkin kaikkein tuntuvimmin.
Mun mielestä toisen ihmisen ulkonäön suorasanainen pilkkaaminen on teko, jota ei kovin helposti voi tehdä vahingossa (saati hyvää tarkoittaen)*, siksi se on mulle ehdoton osoitus siitä, että kyseiseen käytökseen ryhtyvä henkilö erittäin selkeästi ei pidä minusta.
[pieni][*Minulle on väitetty, että esim. valehdella voi, jos pelkää loukkavansa totuudella toista enemmän kuin valheella. Tällaista tekoa en itse osaa pitää yhtä loukkaavana, kuin ulkonäön haukkumista. Haukkumaanhan kukaan ei rupea loukatakseen haukkumisen kohdetta vähemmän.][/pieni]