Mikä loukkaa?

88 posts, 5 pages, 19,679 views

Nauskiss

Posts: 532

#1 • • Nauskiss
Tulipas mieleen tällainen aihe, kun yksi ihminen onnistui hiljattain loukkaamaan mua pahemmin, kuin kenties tajusi loukanneensakaan, eli:

Mikä just sinua loukkaa/loukkaisi kaikkein verisimmin?

° ° °

Mä vastaan:
- ulkonäköni kritisoiminen, ruotiminen tai mollaaminen, edes leikin varjolla.

Saan siitä ihan totaaliset kilarit (en tosin huuda ääneen), enkä taatusti anna KOSKAAN anteeksi. Pohjana tälle mun armottomalle suuttumukselleni k.o. asian suhteen on mitä ilmeisimmin ikäviin elämänkokemuksiin liittyvät muistot. [pieni](Mm. koulukiusattuna oleminen ulkonäön takia.)[/pieni]

° ° °

[pieni]Ai niin; jossain toisessa ketjussa pikkusen varoteltiin, että liian avoimista tunnustuksista vihamiehet vaan blokkaavat aseita meitä poloisia tunnustajia vastaan, mutta otanpa riskin:
Jos mulla jotain vihamiehiä on, niin on ihan kivakin saada siitä selvyys - eli mikäli joku ottaa tästä vinkistä vaarin, ja tulee mun ulkonäköä mollaamaan, niin saa sitten aivan kaikessa rauhassa olla loppuikänsä minun vihamies. En todellakaan tule kerjäämään ystävyyttä! *eiei*[/pieni]

[Suorastaan rikolliset teot, kuten fyysisen väkivallan, jätin omista pohdinnoistani pois - väkivaltahan toki loukkaa ketä vain.]

--
Yksi toimivimmista kontrollikeinoista on ympärivuorokautinen tarkkailu.

Chatte

Posts: 4,085

#2 • • Chatte Team Teknolipat :)
Ensin ajattelin, että mielenkiintoinen topikki. Seuraavaksi, että itsehän en tähän ainakaan kirjoittaisi. Ehkäpä mietin vielä hetkisen suhtautumistani tähän topikkiin. *nauru*

--
Ainoa kuolema, jonka kuolemme, tulee joka päivä, jos kieltäydymme elämästä.
-Zorbas

Prime Number

Posts: 2,705

#3 • • Prime Number UG-///
Vale

--
Repikää siitä

Keskiyon Keisari

Posts: 643

#4 • • Keskiyon Keisari Bileilehänminä, ArmyOfTwo [Fusion Drive]
Kyllähän niitä asioita on mitkä loukkaa, vaikka kuinka paljon....

--
hello to the world it`s me the.... grooving beatbeast aka Keskiyön Keisari

Caro²

Posts: 5,301

#5 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2
Idiotismi ja se, että ei kuunnella mitä toisella on sanottavaa, vaan tuhahdetaan kesken lausetta toisen puheet turhanpäiväkseksi jorinaksi tai perusteettomaksi lässytykseksi.

Toisaalta myös se, että oman kapeakatseisuuden, asenteiden ja väärin asioihin tarttumisen ansioista leimataan toinen joksinkin muuksi mitä se on.
Jutu

Posts: 3,054

#6 • • Jutu Blondi
Se, että mua ei oteta tosissaan ja nimenomaan se ettei mun kaverit ota tosissaan. Yleensä tulee vaan jotain naurua, silmien pyörittelyä ja aiheenvaihtoa.

--
Ja onnesta kilahtaa, onnesta rakastaa, onnesta laulaa saa, tyttö pojallensa.

martina

Posts: 1,875

#7 • • martina FINRG-martat, superhifistelijä
valehtelu.
Nauskiss

Posts: 532

#8 • • Nauskiss

Caro², 25.8.2005 22:12:
se, että ei kuunnella mitä toisella on sanottavaa, vaan tuhahdetaan kesken lausetta toisen puheet turhanpäiväkseksi jorinaksi tai perusteettomaksi lässytykseksi.



Juu-u, kylhän mua tollanenki aikas paljon loukkaa,
eipä vaan tullu ketjua aloittaessa mieleen.

Toi on toisen yli kävelemistä = törkeää. *dissaa*

--
Yksi toimivimmista kontrollikeinoista on ympärivuorokautinen tarkkailu.

Chatte

Posts: 4,085

#9 • • Chatte Team Teknolipat :)

Caro², 25.8.2005 22:12:
Idiotismi ja se, että ei kuunnella mitä toisella on sanottavaa, vaan tuhahdetaan kesken lausetta toisen puheet turhanpäiväkseksi jorinaksi tai perusteettomaksi lässytykseksi.

Toisaalta myös se, että oman kapeakatseisuuden, asenteiden ja väärin asioihin tarttumisen ansioista leimataan toinen joksinkin muuksi mitä se on.


Nämä allekirjoitan, mutta nämähän eivät aina sinänsä mene pahasti henkilökohtaisuuksiin. Vaikka Caron tuntien tiedän, että Caro tässä tarkoittaa ilmeisesti myös nimenomaan henkilökohtaisuuksiin meneviä asioita... *hali* vaan Carolle!

--
Ainoa kuolema, jonka kuolemme, tulee joka päivä, jos kieltäydymme elämästä.
-Zorbas

tes la rok

Posts: 258

#10 • • tes la rok
vaikee topic, koska on olemas paljon asioita mitkä loukkaa mut toisaalt suurimman osan niistä on oppinut suodattamaan pois välittämättä.
mut joo vähättely on yks niistä asioista. ja se että loukkaako vai ei riippuu niin paljon tekijästä, eli esim jos frendi sanoo/tekee jotain, tai esim jos tyttöystävä tekee, tai vaikka sit taas joku vähemmän tuttu tyyppi niin fiilikset on ihan erinlaiset.
zenny

Posts: 1,145

#11 • • zenny Pieni sateenvarjotyttö
Ilkeet sanat...välinpitämättömyys...

--
Loikka suuri kuin Kiinan muuri
Kilttinä vain kanssasi leikkisin
mutta mihin minä raitani jättäisin

Caro²

Posts: 5,301

#12 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2

Chatte, 25.8.2005 22:20:
Nämä allekirjoitan, mutta nämähän eivät aina sinänsä mene pahasti henkilökohtaisuuksiin. Vaikka Caron tuntien tiedän, että Caro tässä tarkoittaa ilmeisesti myös nimenomaan henkilökohtaisuuksiin meneviä asioita... *hali* vaan Carolle!


Mjoo. Henkilökohtaisuuksiin, ja nimenomaan tarkoituksella tehden. Tosin, en siitä näkyvästi loukkannu. Kirjoitusten tyylistä ja kommenttien tyylistä kyllä huomaa millon toinen on heittäny jotain mistä vetää (= vedän) herneen nenään.. semmosta se on asenneongelmaisena, ei osaa ite pitää sitte suuta kiinni *blush*
Avatar
#14 • • ALIEN Guest
Itselleen tärkeän ihmisen epä-luottamus vaikka ei ole syytä moiseen ja epä-arvostus, sekä tietenkin tärkeän ihmisen menettäminen.
Tyeicha

Posts: 5,807

#15 • • Tyeicha siilin kesyttäjä / pintaliito-orava
se, et joku esittää/antaa olettaa toista kuin on.

--
-Tyeicha-

iriil

Posts: 371

#16 • • iriil
valehtelu
aurinko

Posts: 895

#17 • • aurinko mustikkainen noitanainen
sanat kai voivat joskus satuttaa.

mutta kamalinta on kuitenkin se välinpitämättömyys.

--
Ota aurinko syliisi, silmiisi kuu.

Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#18 • • Aziz Combat Fighter
Kyl tähän on sanottava et epärehellisyys loukkaa yleensä eniten, varsinkin sellanen "Kun mä ajattelin et sä loukkaantuisit ni en viittiny sanoo".

Sit tietty välillä sieppaa suunnattomasti jos joku epäilee perusteettomasti mun kykyjäni hoitaa joku asia, esim. työni.
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#19 • • Aziz Combat Fighter

Nauskiss, 25.8.2005 22:06:
Mä vastaan:
- ulkonäköni kritisoiminen, ruotiminen tai mollaaminen, edes leikin varjolla.



Ehkä kannattais yrittää työstää tätä asiaa henkisellä tasolla hieman enemmän jos tohon ikään mennessä jokin noinkin turha asia kun ulkonäöstä vitsailu jaksaa loukata.

En sano vittuillakseni, musta toi on vaan hieman kummallista..
Nauskiss

Posts: 532

#20 • • Nauskiss

Ana-5000, 26.8.2005 03:58:
---
Nauskiss, 25.8.2005 22:06:
Mä vastaan:
- ulkonäköni kritisoiminen, ruotiminen tai mollaaminen, edes leikin varjolla.

---


Ehkä kannattais yrittää työstää tätä asiaa henkisellä tasolla hieman enemmän jos tohon ikään mennessä jokin noinkin turha asia kun ulkonäöstä vitsailu jaksaa loukata.

En sano vittuillakseni, musta toi on vaan hieman kummallista..



Kohta yks: Kyse ei ole siitä, että ensisijaisesti puhuisin tässä yhteydessä VITSAILUSTA. [pieni][Vaan parhaimmillaankin korkeintaan huumoriin verhotusta v'ttuilusta - pahimmillaan raa´asta pilkkaamisesta.][/pieni]

Kohta kaks: Sulla on varmaan tiedossa joku sopiva & tepsivä psyykkauspaketti tähän ongelmaan, vai..? *hahjust*

--
Yksi toimivimmista kontrollikeinoista on ympärivuorokautinen tarkkailu.